nissan-sunderland-sr5-3ns-exterior

Μετά την ανακοίνωση για το επερχόμενο Brexit, το μέλλον στον κλάδο των εξαγωγών της χώρας είναι μετέωρο. Με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της E.E. και της Βρετανίας να είναι σε εξέλιξη, αναβρασμός επικρατεί στους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται εκεί. Στη Μεγάλη Βρετανία εκτός από τις παραδοσιακές εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων, έχουν τα εργοστάσια τους και άλλοι μη Βρετανοί κατασκευαστές, όπως είναι η Nissan. Το μέλλον των εγκαταστάσεων της παραγωγής των Nissan Qashqai και X-Trail που βρίσκονται στο Sunderland ήταν αβέβαιο, μέχρι που ήρθε η ανακοίνωση, τον περασμένο μήνα, από τα χείλη του CEO της Nissan Carlos Ghosn, ότι έχει λάβει στήριξη και διαβεβαιώσεις από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και ότι το εργοστάσιο θα παραμείνει εκεί.

136681_production_of_the_nissan_juke_and_nissan_sunderland_plant

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από την ανακοίνωση αυτή, ζήτησε διευκρινήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο για το αν και πόσο οι διαβεβαιώσεις που έδωσε η κυβέρνηση στη Nissan αντιβαίνουν τους κανόνες που διέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύεται από τα κράτη μέλη να δίνουν ενισχύσεις σε μεμονωμένες εταιρίες και εφόσον η Βρετανία είναι ακόμα στην Ένωση, δεσμεύεται από αυτούς τους κανόνες.

Ο γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορίου, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής, Greg Clark, δήλωσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο BBC σχετικά με το θέμα:

Οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν είναι ότι στόχος της Κυβέρνησης μας, είναι να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση από και προς τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς δασμούς, χωρίς τιμολόγια και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και πως αυτό θα έχει βαρύνουσα σημασία στις διαπραγματεύσεις για το Brexit.

Η δήλωση αυτή δεν φαίνεται να έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και τη Δευτέρα ένας εκπρόσωπος είπε:

Έχουμε δει τα δημοσιεύματα για το θέμα της Nissan και η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφές με τις αρμόδιες Βρετανικές αρχές. Οι Βρετανικές αρχές δεν έχουν κοινοποιήσει καμιά υποστήριξη για τη Nissan βάσει των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις και εμείς δεν έχουμε λάβει ως εκ τούτου καμία επίσημη έκθεση για το θέμα αυτό.

Από την πλευρά της η Nissan ανέφερε ότι δεν δόθηκε καμία υπόσχεση και ότι θα ζητήσει αποζημίωση για τυχόν φόρους που θα επιβληθούν από τις χώρες της Ε.Ε μετά το Brexit.

  • και να αντιβαινει καποιον κανονα η βρετανια….στα @@ της ολα….αφου εχουν πει πως θα φυγουν !!!!!

    • LJ

      Κατσε να τους δουμε, στις κωλοτουμπες ειναι πρωτοι αυτοι. Και τις κανουν με τροπο που δεν μπορει να τους πει κανεις τπτ.

      Ειναι πολυ ενδιφερον το τι θα γινει. Μονο γι αυτο αξιζει να εχεις μια μηχανη του χρονου να πας 10 χρονια μπροστα να δεις τι θα εχει γινει!

    • παντα μιλαω με αυτα που ξερουμε οτι ισχυουν….να και γιαυτους λενε….πως την εξοδο θελουν να την μετατρεψουν σε παραμονη !!!! :-P

  • SAMURAI-66

    Το φαινομενο να βλεπουν μονο οτι τους συμφερει στην ευρωπαικη ενωση και με προσχημα την δημοκρατια των ισων αποστασεων και της πολιτικης μη αναμιξεις στα εταιρικα θεματα να στοχευουν μονο αυτο που θελουν κλεινοντας τα ματια σε αλλες ξετσιπωτα οφθαλμοφανης περιπτωσεις σκανδαλων ξεπερνα καθε οριο θρασυτητας!!
    Πριν κατηγορησουν τους βρετανους λοιπον για την οποια ενισχυση εδωσαν στον επενδυτη που δεν θελουν να χασουν…και σιγουρα εδωσαν γη και υδωρ για να παραμεινει η nissan στα νησια τους…καλο θα ηταν να ψαξουν οι επιτροπες ανταγωνισμου της κοινοτητας πως ο κεντρικος τραπεζιτης μαριο ντραγκι τυπωνει χρημα και με πλαγιους τροπους μεσω τραπεζων αγοραζει μετοχες της vw με σκοπο να μην καταρευσει απο το σκανδαλο dieselgate.
    Αυτο δεν ειναι ενισχυση παρανομη ενος ομιλου για τους κουστουμαρισμενους καρεκλοκενταυρους των βρυξελλων?
    Οταν βρουν ακρη με αυτο το θεμα ας κανουν τους σκληρους στους βρετανους!!

    • ολα αυτα που λες για τον ντραγκι τα ξερεις απο μεσα η απο το makeleio.gr ?

    • mixalhs7

      Κι έχω απορία να μάθω πως γίνετε ο Ντραγκι που είναι στα μαχαίρια με τους Γερμανους, να τυπώνει χρήμα για να ”σωθεί” η κουβάγκεν..

    • αμα το ειπε ο στεφανος…ισχυει !!! :-D

    • Mrdesperado32
    • Επειδή τα αγγλικά μου ειναι επιπέδου λοουερ … Σε ποιο ακριβώς σημείο αναφέρει για τύπωμα χρήματος ;;;

    • Mrdesperado32

      αναφερει για αγορα μετοχων…πλαγιως αλλα το λεει

    • Μίλησα ευθέως για κόψιμο χρήματος ….

    • Mrdesperado32

      γτ η αγορα μετοχων της vw δε σου λεει κατι?

    • mixalhs7

      Για αγορά ομολόγων απ την δευτερογενή αγορά λέει.
      Η ΕΚΤ επιβλέπει την αγορά ομολόγων και λοιπών τραπεζικών προϊόντων και κατά κάποιο τρόπο διαχειρίζεται τα χρήματα των κρατών μελών με την Γερμανία καλώς ή κακός να είναι η μόνη χώρα με πλεόνασμα κοντά στο 1 τρις απ ότι θυμάμαι. Υποθέτω λοιπών πως τα ομόλογα αυτά έχουν έμμεση σχέση με το γερμανικό δημόσιο όπως έχει και το βαγκ.

      Mια πολυεθνική εχει πρόβλημα μόνο όταν το παραγόμενο προϊόν δεν είναι κερδοφόρο. Για όλα τα υπόλοιπα υπάρχουν λύσεις!

    • mother1russia

      Για τους ρεπτιλιαν και τους γκριζους θα μας πεις τιποτα ???
      ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ
      σηκωθετε απο καρεκλες τραπεζια καναπεδες πολυθρονες

  • Demetrios Hadjinicolaou

    That’s why Brexit is good for the UK._

  • Smartass

    Ανησυχούν τα αφεντικά (γερμανοί) του Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ και τον έβαλαν να κάνει έρευνες.
    Ίσως θέλουν να πάρουν την παράγωγη της ΝΙSSAN στην πατρίδα τους.
    Υ.Γ Ο Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ είναι ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ειναι αρεστός της άγγελα και του σόϊμπλα.

  • Talos the Robot

    Μήπως η ΕΕ σκέφτεται να ζητήσει εξηγήσεις από το Λουξεμβούργο για διαβεβαιώσεις που εχει δωσει σε διάφορες πολυεθνικές? αχαχαχαχα…