saab-logo1

H National Electric Vehicle Sweden (NEVS), η εταιρία που έχει αγοράσει ότι έχει απομείνει από την Saab, προσπάθησε να πάρει τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος και του λογότυπου της Saab, αλλά τελικά οι προσπάθειές απέβησαν άκαρπες, μιας και η Saab AB, η σουηδική εταιρία αεροδιαστημικής που κατέχει το εμπορικό σήμα της Saab, δεν επέτρεψε στην NEVS να χρησιμοποιήσει το λογότυπο και το όνομά της Saab. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Saab AB, η εταιρία έχει αφαιρέσει το δικαίωμα στην NEVS να χρησιμοποιεί το σήμα και το όνομα της, και πλέον δεν υπάρχει καμία συζήτηση περί αυτού. Η απόφαση είναι ειλημμένη και αμετάκλητη.

saab-gripen-e-1

Ωστόσο το όνομα της Saab θα επιστρέψει στην αγορά, μιας και όπως δήλωσε ο CEO της Saab AB, σχεδιάζουν την επιστροφή της εταιρίας στην βιομηχανία αυτοκινήτων, όχι με κάποιο νέο μοντέλο, αλλά με νέες τεχνολογίες.

Βλέπεις η Saab AB εκτός από αεροσκάφη και πυραύλους, κατασκευάζει συστήματα ραντάρ και ειδικό λογισμικό. Η εταιρία έχει αναπτύξει την επόμενη γενιά του μαχητικού αεροσκάφους Gripen E, το οποίο θα μπει στις υπηρεσίες του στρατού από το 2019. Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί ένα εξαιρετικά ισχυρό λειτουργικό σύστημα που του επιτρέπει να προστεθούν και να αφαιρεθούν αναλόγως των αναγκών, λειτουργίες όπως ο έλεγχος των οπλικών συστημάτων κτλ, χωρίς να χρειάζεται να “πειραχτεί” κώδικας του βασικού λογισμικού. Φαντάσου το σαν ένα προηγμένο λειτουργικό σύστημα του κινητού σου τηλεφώνου, με τον κάθε στρατό να εγκαθιστά όποιο πρόγραμμα αυτός επιθυμεί.

saab-gripen-e-3

Το Gripen E διαθέτει επίσης ένα νέου τύπου ραντάρ που χρησιμοποιεί κυκλώματα κατασκευασμένα από νιτρίδιο γαλλίου και έτσι είναι σε θέση να χειριστεί πολύ υψηλά φορτία ρεύματος, επιτρέποντας στο ραντάρ, ακόμη και με μικρότερο σαρωτή, να “βλέπει” περισσότερα από ένα συμβατικό σύστημα. Τέλος το Gripen E είναι συμβατό με τα δίκτυα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς 5G.

Ωραία όλα τα παραπάνω λες και αναρωτιέσαι που κολλάνε στην αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά αν δεν σε λένε Bruce Wayne και οδηγείς τέτοια οχήματα. Θα σου απαντήσω, πως η Saab πιστεύει ότι το σύστημα της μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στα αυτόνομα αυτοκίνητα και ελπίζει να βρει κάποια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία δεν θέλει να επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ και να ξοδέψει αρκετά χρόνια ώστε να αναπτύξει το δικό της σύστημα.

saab-gripen-e-2

Σύμφωνα με τον Hakan Buskhe, CEO της Saab:

Την άνοιξη του 2017 θα ξεκινήσουμε τη λειτουργία μιας νέας εταιρίας που θα συγκεντρώνει τις λύσεις μας και θα έχει ως στόχο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχουμε ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με διάφορες εταιρίες και στοχεύουμε πρωτίστως στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

  • SAMURAI-66

    Σκεψεις την περιοδο που συζητουσαν πριν χρονια την αγορα του αιωνα υπηρχαν και για τα σουηδικα μαχητικα αεροσκαφη αλλα δεν καρποφορησε ανοιγοντας τον δρομο στους γαλλους και αμερικανους.
    Μηπως το σκεφτουν τωρα καλυτερα που εχουμε πνιγει στα χρεη να προμηθευτουν την νεα γενια του για να χρεωθουμε μεχρι το 2200…ακους πανο καμμενο?
    Για ολα τους εχω ικανους τους πολιτικους μας!!

  • Anestis Genk

    Κατ’εμέ τα όπλα πολύ δύσκολα αξιολογούνται, γι’αυτό βέβαια και είναι τόσο τρελή μπίζνα.

  • manowar

    με φτιαχνει και αυτη η υπαρξη μαχητικού περα των άλλων

  • ντικ

    Κυριάκος, ο μαιτρ της παραπλάνησης! Ωραίος τίτλος, αλλά …τα ψιλά γράμματα, μας ξενέρωσαν

  • scaniolos

    Βασικα ναι τι σχεση εχουν ολα αυτα…η ανάλυση του GRIPEN E μου αρεσε, γτ την εκοψες….!!!!!;;;;

  • xtra

    Ασχετο , αλλα οποτε ακουγα το ονομα saab 9-3 , μου ερχοντουσαν στο μυαλο τα 3-5 πηγαδια.

    Και εδω το πηγαδι που επεσαν μεσα, ειναι απύθμενο..

  • ΙΔΗΣ

    Το Gripen παρεμπιπτόντως είναι από τα ”τιμιώτερα” μαχητικά, πολύ καλά χαρακτηριστικά σε χαμηλή τιμή… για τη ”κατηγορία”!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    SAAB έχουμε ήδη στην Π.Α. To Erireye. (1η φωτό) Και αν πρέπει να ξαναγοράσουμε θα πάμε για το Globaleye (2η φωτό) μπάς και προλάβουμε και δούμε κανά F35 του Σουλτάνου πριν προσγειωθεί στην Πλατεία Συντάγματος.
    https://uploads.disquscdn.com/images/2206a4e7062809c82180c8a18b58dd8d372744c07ff6760fa2d582f65ddd18bc.jpg

    https://uploads.disquscdn.com/images/1d354dd9a4f978b58d5a62077a2c73cce83c2014d64e2b77c9ac1fcdc42e2c95.jpg

  • NK

    Δύο διαφορετικές εταιρίες.

    Άλλη τα αεροπλάνα, άλλη τα αυτοκίνητα, εδώ και δεκαετίες.

    Παράλλη η Scania επίσης.

  • Και είπα να ποστάρω κάτι με το Gripen……ενώ νόμιζα ότι επρόκειτω κάτι για αυτοκίνητο !

    Anyway….για να μην μπερδεύονται πολλοί.

    Το όχημα είναι ένα 3ης γενιάς σε περιτύλιγμα 4ης. (Gripen C)
    Kαι 4ης σκέτο το Gripen NG.

    Κατώτερο από τα
    Rafale F.3 , Eurofighter Trance 3 , F-16 Block 60 / 52M / 52+,
    Mirage 2000-5 , Su-27 SM2 , MiG-29 SMT/35 ….

    Πολύ κατώτερο από Su-35

    Ανύπαρκτο μπροστά στο PAK FA
    —————————————————————–
    Ανώτερο από την Πατάτα-35 , F-16 Block 50,40,30, Tejas , JF-17 Thunder