H Volvo ανακοίνωσε τον νέο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης

Σχετικά άρθρα

Henrik Green – Senior Vice President, Sales & Production Planning and Customer Service

Πριν από δύο εβδομάδες ο μέχρι πρότινος επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Volvo, Peter Mertens, μεταπήδησε στην Audi και η Σουηδική εταιρία χρειάστηκε μόλις 2 εβδομάδες για να ανακοινώσει τον αντικατάσταση του.

Πρόκειται για τον Henrik Green, o 43-χρονος που βρίσκεται στην αγκαλιά της σουηδικής εταιρίας από το 1996. Έχει διατελέσει μέχρι τώρα αντιπρόεδρος πωλήσεων και του τμήματος εξυπηρέτησης των πελατών, ενώ ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των προϊόντων της εταιρίας, έχοντας ενεργό ρόλο και στην ανάπτυξη των νέων τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κινητήρων.

Ο Green θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη φιλόδοξη αναμόρφωση ολόκληρης της γκάμας της Volvo, με τον ερχομό των νέων μοντέλων της Σειράς 40 και Σειράς 60, αλλά και την ανάπτυξης των αυτόνομων αυτοκινήτων.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Volvo Cars appoints Henrik Green as Senior Vice President Research & Development

Volvo Cars, the premium car maker, has announced that Henrik Green has been appointed Senior Vice President Research & Development.

Mr Green, 43, currently Senior Vice President Sales and Production Planning & Customer Service, replaces Peter Mertens, who recently decided to leave Volvo Cars to take up a new position with Audi, the German carmaker.

Mr Green has extensive experience in research and development, powertrain development and other advanced areas of engineering such as software and control systems. He was also one of the leading figures behind Volvo Cars’ decision to move to using only four- and three-cylinder engines, a decision that has been matched by other carmakers since.

His appointment comes on the back of a long and distinguished career within Volvo Cars since joining the company in 1996, embracing several senior management positions within R&D and product strategy in both Sweden and China.

“There has never been a more exciting time to work in automotive research and development and there has never been a more exciting time to do so at Volvo. The industry is changing and I intend to make sure that Volvo leads that change,” said Mr Green.
Henrik Green – Senior Vice President Research & Development

Mr Green inherits control of Volvo’s highly-successful 6,500-strong global R&D department, which has overseen a complete transformation of Volvo Cars’ technical operations since the company was acquired by Zhejiang Geely Holding of China in 2010.

This transformation includes the introduction and launch of its Scalable Product Architecture (SPA) modular vehicle architecture, its Drive-E modular engine architecture and numerous groundbreaking new safety, connectivity and infotainment technologies.

“Henrik is ideally qualified to lead our team of highly talented engineers around the world as we enter the second phase of Volvo’s transformation,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive.

With the recent introduction of the V90 Cross Country premium estate, Volvo completed the launch of a completely new 90 series line-up. These new cars have highlighted the transformational effect of the SPA architecture in terms of design, technology and brand, a feat underlined by the over 120 awards won by the XC90 SUV.

In the coming years Volvo Cars will continue to replace its entire model range, including a new 40 series vehicle range based on a second modular vehicle architecture named CMA. It will also continue to enhance its position as an industry leader in safety and autonomous drive technologies.

Volvo Cars also last year announced one of the automotive industry’s most comprehensive electrification strategies in which plug-in hybrids will be introduced across its entire range.

It will offer at least two hybrid versions of every model in its range and introduce its first fully electric car by 2019. By 2025, Volvo aims to have sold a cumulative total of up to 1 million electrified cars.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Οριστικό τέλος του diesel για τη Volvo, μετά από 45 χρόνια

Η Volvo τελείωσε με τους diesel κινητήρες. Η 45χρονη σχέση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το εν λόγω καύσιμο -το οποίο αντιπροσώπευε το ήμισυ των...

Επίσημο: Κοινοπραξία Renault και Volvo για ηλεκτρικά βαν

Στα μέσα του περσινού καλοκαιριού, ο Όμιλος της Renault και ο αντίστοιχος της Geely ίδρυσαν κοινοπραξία για την ανάπτυξη υβριδικών και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Επιπλέον,...

Η Volvo μειώνει το μερίδιο της στην Polestar

Η Volvo ανακοίνωσε πως σκοπεύει να διανείμει στους μετόχους της το 62,7% του μεριδίου της στην Polestar Automotive Holding, αξίας 9,5 δισεκατομμυρίων κορωνών (850...

H Volvo μετονομάζει τα XC40 Recharge και C40 Recharge

Μετά το λανσάρισμα του EX30, η Volvo ανακοίνωσε σήμερα τη μετονομασία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, στο πλαίσιο του εν εξελίξει μετασχηματισμού της σε...
Autoblog.gr