audi-traffic-light-information-display-2


Η Audi ξεκίνησε την εμπορική εφαρμογή της τεχνολογίας που ανέπτυξε, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων της (A4, A4 Allroad και Q7) μέσω της ενσωματωμένης σύνδεσης LTE να είναι σε θέση να κατεβάσουν πληροφορίες για την κατάσταση της κυκλοφορίας αλλά και των φωτεινών σηματοδοτών και ταυτόχρονα να παρέχουν στον οδηγό αντίστροφη μέτρηση μέχρι να δει μπροστά του το “πράσινο”.

Η λειτουργία Traffic Light Information αρχικά προσφέρεται στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, με την Audi να υποστηρίζει πως μειώνει το άγχος του οδηγού. Στο μέλλον η εταιρία υποστηρίζει πως το σύστημα θα μπορούσε μελλοντικά να ενσωματωθεί στις τεχνολογίες αυτόματης οδήγησης, start-stop, και ίσως να βελτιώσει και τη ροή της κυκλοφορίας και τον συνολικό χρόνο μετακίνησης σε αστικές περιοχές.

Το σύστημα προορίζεται προς το παρόν για επιλεγμένες περιοχές των ΗΠΑ όπου υπάρχουν έξυπνοι σηματοδότες. Ο χρήστης θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος στην υπηρεσία Connect PRIME telematics της Audi με το κόστος να είναι 199 δολάρια για 6 μήνες, 499 δολάρια για ένα πρόγραμμα 18 μηνών και 750 δολάρια για 5ετή εγγραφή.

Δελτίο Τύπου

“The launch of this technology is another in a long list of firsts for Audi that have positioned us as the industry leader in connectivity solutions,” said Audi of America President Scott Keogh. “V2I applications and services like Traffic Light Information are essential components as we continue to move toward an autonomous future. We applaud the innovative approach of Las Vegas in working with us on V2I as well as on our various piloted driving demonstrations over the past years.”

Traffic Light Information, an Audi connect PRIME feature, is available on select 2017 Audi A4, Q7 & allroad® models, and enables the car to communicate with the infrastructure in select cities and metropolitan areas across the U.S. The car receives real-time signal information from the advanced traffic management system that monitors traffic lights via the on-board 4G LTE data connection.

When approaching a connected traffic light, Traffic Light Information displays the time remaining until the signal changes to green in the driver instrument cluster, as well as the head-up-display (if equipped). Providing the driver with this additional information helps reduce stress and allows the driver to relax knowing approximately how much time remains before the changing of the light.

This “time-to-green” feature will be the first feature to leverage the Audi Traffic Light Information service. In the future, it may be possible to integrate information from these advanced traffic management systems into vehicle start/stop features, navigation systems to optimize routing, and predictive services such as presenting the driver with a speed recommendation designed to maximize the number of green lights one can make in sequence. All of these services would be designed to either improve efficiency, drive time or traffic management.

Traffic Light Information is launching this December in the U.S. beginning with Las Vegas, NV and will be available to customers with select Audi A4, Q7 and A4 allroad® models (manufactured after June 1, 2016) equipped with an active Audi connect® PRIME subscription. Continued expansion to additional cities across the U.S. is ongoing as we work with municipalities to prepare their infrastructure for V2I connectivity. Audi has partnered with Traffic Technology Services (TTS) to facilitate the transfer of traffic light data to Audi vehicles.

The contribution Audi is making in the connected infrastructure will enrich the experience for Audi owners first, then ultimately for all drivers as other manufacturers begin to integrate this technology into their vehicles. In the future smart cities will be able to use this technology to better understand traffic patterns and could adapt traffic signal behavior to reduce congestion and improve traffic flow.

“The Regional Transportation Commission of Southern Nevada (RTC) is proud to be the first in the nation to connect our traffic signal network to vehicles through our collaboration with Audi,” said Tina Quigley, RTC General Manager. “This vehicle-to-infrastructure technology will help reduce congestion and enhance mobility on our already crowded roadways. Beyond the glitz and glamour of the Las Vegas Strip, Southern Nevada continues to lead the way in transportation technology creating smart cities and communities for our residents and visitors.”

Nevada issued autonomous vehicle licenses for Audi to drive from California to Las Vegas three years ago and now Las Vegas is the first city to go live with V2I integration. The integration of this technology further demonstrates that Las Vegas is the model for smart cities of the future.

Traffic Light Information is the latest in a line of pioneering connected car innovations by Audi. In 2010, Audi was the first manufacturer to offer a mobile connectivity enabled vehicle. Since then, Audi connect® has continued to expand on its industry-leading services and capabilities. In 2014, Audi was the first manufacturer to offer 4G LTE connectivity in the Audi A3 model line. Strategic partnerships and proprietary scalable infotainment architecture has allowed Audi to continuously offer our customers the latest in mobile connectivity solutions.

  • Petros K

    Αυτή η λειτουργία θα είναι εξαιρετική για το σύστημα start-stop πιστεύω. Να βλέπεις δηλαδή πότε αξίζει να αφήσεις το αυτοκίνητο να σβήσει σε ένα μεγάλο φανάρι, και πότε να το αφήσεις να δουλεύει χωρίς να καταπονείς μπαταρία/μίζα/κινητήρα και τα σχετικά με το άναψε-σβήσε!
    Βέβαια το πιο σωστό είναι απλά να μπουν χρονοδιακόπτες στα φανάρια σε όλο τον κόσμο και όχι να πληρώνουμε κερατιάτικα στην Audi και την κάθε Audi! Εξαιρείται βέβαια η αυτόνομη οδήγηση!

    • σε οσα φαναρια εχω δει να εχουν χρονομετρο……..συνηθως εχουν καποιο αυτοκολλητο απο την αγαπημενη ομαδα !!!!

    • Petros K

      Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που κολλάνε αυτοκόλλητα ομάδων σε οδικές ταμπέλες και χρονόμετρα όπως λες!
      http://p.fod4.com/p/media/5e255a4aef/JFtRtrjDT6d0eRuSWId2_Middle-Finger-Compilation.gif

  • oι κυριοτεροι λογοι που επικρατει κυκοφοριακο κουμφουζιο στις μεγαλουπολεις ειναι 2……

    1ον οι καφροι που περναν με κοκκινο η κανονικα…..και εν τελη κλεινουν ολοκληρη τη διασταυρωση με αποτελεσμα να μην μπορει να προσωρησει το αλλο ρευμα….
    2ον….η καθυστερηση στο φαναρι απο τη στιγμη που εχει αναψει απο κοκκινο σε πρασινο……οποτε ναι θα βοηθησει πολυ….αλλα θα κανει σιγουρα παπαδες στα αυτονομα !!!!!!

    αλλα πολλα τα λεφτα που ζητανε…….πιστευα οτι θα διαβασω τυπικα 50$ τον χρονο….οχι 200 το 6μηνο…..

  • Mika

    Ποιο αγχος να μειωσει???Βγαζεις το start stop off και ξερεις ποτε να πεταχτεις στο φαναρι!!!!!
    :p

  • Giannis

    Ενδιαφέρον .Εγώ το βλέπω και σαν μία ευκαιρία για λιγότερα ατυχήματα. Ο 1ος στο φανάρι πάντα κοιτάει πάνω και αυτό είναι επικίνδυνο για τον αργοπορημένο πεζό. Μ αυτό το συστημα θα έχει τα μάτια του μπροστά με ότι θετικό συνεπάγεται.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Τον εγκληματία καφρονεοέλληνα που περνάει με βαθύ πορτοκαλί και σκοτώνει, τον εντοπίζει?
    Αν όχι, τότε το λες και επικίνδυνο για την ελλάδα το σύστημα.

  • AMG

    1ον:Υπάρχουν κάποιοι που δεν θέλουν να δώσουν 17.000€ στην καλύτερη περίπτωση για ένα <>
    2ον;Υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό στο αυτοκίνητο τους όμως δεν έχουν Audi και δεν θέλουν να αγοράσουν Audi.
    3ον:Η σχέση τιμής/χρονικού διαστήματος παροχής του συστήματος είναι κάπως τσιμπημένη.
    Το χρειάζομαι πιο πολύ για να βλέπω το χρόνο που έχω για να στρίψω ένα τσιγάρο :-P ;-P ;-P
    Τώρα το μόνο που χρειάζομαι είναι ένα Audi…διαλέξτε εσείς για εμένα.

  • scaniolos

    Και τις κορνες τι θα τις κανουμε;…ελεος πια!!!