Με τη Formula 1 να έχει αποκτήσει ένα πολύ ανιαρό πρόσωπο τα τελευταία χρόνια, μια μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς είναι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη. Όχι ότι το αγαπημένο μας μηχανοκίνητο άθλημα θα μετατραπεί σε αυτό που θέλουμε το 2017, αλλά είναι ένα θετικό βήμα, με τα μονοθέσια να αποκτούν πιο επιθετική εμφάνιση, όντας την ίδια ώρα πιο γρήγορα.

Η έμφαση θα δοθεί στον σχεδιασμό, αφού το πλάτος θα αυξηθεί, η πίσω πτέρυγα θα χαμηλώσει και θα γίνει πιο πλατιά, με τα ελαστικά να φαρδαίνουν κατά 25%. Οι τεχνικοί στα εργοστάσια ξεκίνησαν τη δουλειά για τη σεζόν που έρχεται πίσω στο 2015, ωστόσο οι κανονισμοί δεν είχαν οριστικοποιηθεί τότε, ενώ παράλληλα έχουν μπει πολλοί περιορισμοί στο ρυθμό την ανάπτυξης.

Όπως λέει ο Pat Symonds, δε θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα νέα μονοθέσια. Προφανώς, κάποιες ομάδες ίσως παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό από τις άλλες, όμως το πιθανότερο είναι να μην «βγάζει μάτι», όπως για παράδειγμα έγινε το 2009, με τους διπλούς διαχύτες.

Δεν πιστεύω ότι θα υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Οι κανονισμοί είναι αρκετά περιοριστικοί. Υπάρχει μια περιοχή για το κάλυμμα του κινητήρα, όπου θα μπορούσαμε να δούμε διαφορετικές παραλλαγές. Υπάρχει κάτι περισσότερο από μια ανοιχτή περιοχή, αλλά δε θα το προσέξετε, για να είμαι ειλικρινής. Αν τα βάψετε όλα αυτά με μαύρο χρώμα, θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να τα δείτε.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό αναμένεται να έχει η μειωμένη δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι κανονισμοί γίνονται όλο και πιο περιοριστικοί σε αυτό το κομμάτι, συνεπώς οι μηχανικοί θα έχουν λιγότερα δεδομένα να επεξεργαστούν, σύμφωνα με τον πρώην Τεχνικό Διευθυντή της Williams.

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι υπάρχει λιγότερη πραγματική ανάπτυξη σε αυτό, όσον αφορά τον χρόνο και την αεροδυναμική σήραγγα. Αν πάτε πίσω στο 2009, ήταν μια τεράστια αλλαγή, αλλά μιλούσαμε πολύ καιρό γι’ αυτό, με προσχέδια , ενώ και η αεροδυναμική σήραγγα δούλευε 24 ώρες την ημέρα, με την Toyota να έχει δύο σήραγγες που δούλευαν 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Άφθονος χρόνος για να κάνεις την έρευνά σου.

Η επόμενη μεγάλη αλλαγή ήταν το 2014, όταν είχαμε τις αεροδυναμικές αλλαγές, μαζί με ένα νέο σύστημα ψύξης και παρόμοια πράγματα. Τότε, είχαμε ακόμα αρκετό χρόνο να το κάνουμε, αλλά τρέχαμε 80 runs την εβδομάδα σ’ εκείνο το στάδιο.

Τώρα, πήραμε τα ελαστικά για την αεροδυναμική σήραγγα τον Φεβρουάριο, επομένως τότε ουσιαστικά ξεκινήσαμε τις δοκιμές μας στη σήραγγα. Φυσικά και δουλεύαμε στο CFD πριν από αυτό. Επίσης, δουλεύαμε και στην σήραγγα, βάζοντας τα πίσω ελαστικά στο εμπρός μέρος, για να έχουμε μια ιδέα για τη βασική ροή.

  • Mika

    Απο τη μια θελουμε να τον πιστεψουμε γιατι ειναι γνωστης της πραγματικοτητας κι η γνωμη του εχει αξια..Απο την αλλη ομως, θελουμε και να ανακατευτει η τραπουλα,κι αν τελικα δεν εχει μεγαλη διαφορα η αλλαγη αυτη στην αεροδυναμικη, τοτε θα ζησουμε μια απο τα ιδια.

  • George Sigalas

    Για μένα 1 είναι το μεγάλο πρόβλημα, ο περιορισμός στην κατανάλωση. Για να στοφάρουν τα μοτέρ πάνω από 15000 στροφές θέλουν καύσιμο! Έτσι και ήχο απ τα παλιά θα έχουμε και την απόδοση που λείπει θα έχουμε!

    • Michael

      δεν μπορει να στροφαρει το Turbo σε τοσο υψηλες στροφες, δεν φταιει μονο το καυσιμο.