Σε αυτή την αρκετά πομπώδη, και ίσως προσβλητική, διαπίστωση κατέληξε ο Fernando Alonso, καθώς ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής πιστεύει ότι οι μάχες των πρωταθλημάτων της δεκαετίας του ’80 κρίνονται περισσότερο “γενναιόδωρες” εκ των υστέρων, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Η Formula 1 εκείνη την εποχή, ήταν πολύ βαρετή. Αν δείτε έναν αγώνα τώρα από το ’85, ’88 ή ’92, θα κοιμηθείτε κατά την διάρκεια του, επειδή ήταν δύο McLaren, ο τέταρτος οδηγός “έτρωγε” γύρο και οι διαφορές ήταν 25 δευτερόλεπτα ανάμεσα σε κάθε μονοθέσιο.

Υπήρχαν 10 αυτοκίνητα που δεν τερμάτιζαν, επειδή η αξιοπιστία ήταν έτσι κι έτσι.

Η τηλεθέαση πέφτει, οι θεατές φεύγουν [τώρα], όπως ήταν εκείνα τα βαρετά χρόνια στη δεκαετία του ’80, όπου ο Senna, ο Prost και οι εκείνοι οι τύποι έκαναν εξοικονόμηση καυσίμου, εξοικονόμηση ελαστικών και τέτοια πράγματα, γι ‘αυτό είναι ακριβώς το ίδιο βαρετό τώρα, όπως ήταν εκείνη τη περίοδο.

Αντιθέτως, θεωρεί ότι η σύγχρονη F1 έφτασε στο αποκορύφωμα της την δεκαετία των ’00, τονίζοντας:

Νομίζω ότι η Formula 1 μεγάλωσε πολύ εκείνη την περίοδο. Την δεκαετία του 2000 ήρθαν πολλοί κατασκευαστές στη Formula 1, – BMW, Toyota – και υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που έρχονταν.

Τα στοιχεία της τηλεόρασης και οι θεατές ήταν στο μέγιστο. Βάλαμε την Formula 1 σε νέες χώρες, αγωνιστήκαμε στην Κορέα, αγωνιστήκαμε στην Ινδία, αγωνιστήκαμε στη Σιγκαπούρη, είχαμε δύο αγώνες στην Ισπανία, και αυτό ήταν το μέγιστο.

Κατά πάσα πιθανότητα, και εμείς δεν καταλαβαίναμε εκείνη την κατάσταση. Το κόστος ήταν πολύ υψηλό, η τεχνολογία ήταν πολύ υψηλή, ορισμένοι κατασκευαστές έφυγαν.

Συνεχίζοντας, ο Alonso πιστεύει, επίσης, ότι είναι σύνηθες για τους οδηγούς να γίνονται πιο αρεστοί μετά τη συνταξιοδότησή τους, λέγοντας:

Όταν σταματάς να αγωνίζεσαι μετατρέπεσαι σε είδωλο, όταν αγωνίζεσαι δέχεσαι κριτική. Όταν σταματάς να αγωνίζεσαι είναι φανταστικά, αυτό συνέβη με τον Felipe [Massa], με το [Mark] Webber.

Οι οδηγοί της δεκαετίας του ’80 είναι μεγάλοι πρωταθλητές, είναι είδωλα και τώρα σε αυτή τη γενιά [Lewis] Hamilton, [Sebastian] Vettel, θα είναι είδωλα για τα παιδιά που τρέχουν με go-karts τώρα.

Τέλος, πρόσθεσε ότι η απογοήτευσή του με τους πρόσφατους κανονισμούς είναι ότι η απόδοση των μονοθεσίων δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί πλήρως από την διαθέσιμη τεχνολογία, αναφέροντας:

Οι πόροι, οι προϋπολογισμοί των ομάδων αυτών, η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε επιτρέπει σε αυτά τα μονοθέσια να είναι φανταστικές μηχανές, και ίσως πέρα από οποιαδήποτε φυσική μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος.

Τώρα δεν έχουμε αυτό το συναίσθημα. Έχουμε ένα αυτοκίνητο, που είναι πάρα πολύ αργό χωρίς κρατήματα. Έτσι, καθόμαστε σε ένα μονοθέσιο, αλλά με την αίσθηση ενός GT.

Παρόλα αυτά, ο Alonso παραμένει αισιόδοξος ότι η αυξημένη απόδοση των νέων μονοθεσίων, τα οποία αναμένεται να είναι τέσσερα με πέντε δευτερόλεπτα πιο γρήγορα τον γύρο, λόγω βελτιωμένης αεροδυναμικής, θα κάνει την F1 περισσότερο του γούστου του, κλείνοντας:

Νομίζω ότι αυτό θα φέρει ξανά ενθουσιασμό στην οδήγηση και χαρά, γιατί θα νιώσουμε την πρόσφυση και θα μπορούμε να πιέσουμε στις στροφές.