Σε αυτή την αρκετά πομπώδη, και ίσως προσβλητική, διαπίστωση κατέληξε ο Fernando Alonso, καθώς ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής πιστεύει ότι οι μάχες των πρωταθλημάτων της δεκαετίας του ’80 κρίνονται περισσότερο “γενναιόδωρες” εκ των υστέρων, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Η Formula 1 εκείνη την εποχή, ήταν πολύ βαρετή. Αν δείτε έναν αγώνα τώρα από το ’85, ’88 ή ’92, θα κοιμηθείτε κατά την διάρκεια του, επειδή ήταν δύο McLaren, ο τέταρτος οδηγός “έτρωγε” γύρο και οι διαφορές ήταν 25 δευτερόλεπτα ανάμεσα σε κάθε μονοθέσιο.

Υπήρχαν 10 αυτοκίνητα που δεν τερμάτιζαν, επειδή η αξιοπιστία ήταν έτσι κι έτσι.

Η τηλεθέαση πέφτει, οι θεατές φεύγουν [τώρα], όπως ήταν εκείνα τα βαρετά χρόνια στη δεκαετία του ’80, όπου ο Senna, ο Prost και οι εκείνοι οι τύποι έκαναν εξοικονόμηση καυσίμου, εξοικονόμηση ελαστικών και τέτοια πράγματα, γι ‘αυτό είναι ακριβώς το ίδιο βαρετό τώρα, όπως ήταν εκείνη τη περίοδο.


Αντιθέτως, θεωρεί ότι η σύγχρονη F1 έφτασε στο αποκορύφωμα της την δεκαετία των ’00, τονίζοντας:

Νομίζω ότι η Formula 1 μεγάλωσε πολύ εκείνη την περίοδο. Την δεκαετία του 2000 ήρθαν πολλοί κατασκευαστές στη Formula 1, – BMW, Toyota – και υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που έρχονταν.

Τα στοιχεία της τηλεόρασης και οι θεατές ήταν στο μέγιστο. Βάλαμε την Formula 1 σε νέες χώρες, αγωνιστήκαμε στην Κορέα, αγωνιστήκαμε στην Ινδία, αγωνιστήκαμε στη Σιγκαπούρη, είχαμε δύο αγώνες στην Ισπανία, και αυτό ήταν το μέγιστο.

Κατά πάσα πιθανότητα, και εμείς δεν καταλαβαίναμε εκείνη την κατάσταση. Το κόστος ήταν πολύ υψηλό, η τεχνολογία ήταν πολύ υψηλή, ορισμένοι κατασκευαστές έφυγαν.

Συνεχίζοντας, ο Alonso πιστεύει, επίσης, ότι είναι σύνηθες για τους οδηγούς να γίνονται πιο αρεστοί μετά τη συνταξιοδότησή τους, λέγοντας:

Όταν σταματάς να αγωνίζεσαι μετατρέπεσαι σε είδωλο, όταν αγωνίζεσαι δέχεσαι κριτική. Όταν σταματάς να αγωνίζεσαι είναι φανταστικά, αυτό συνέβη με τον Felipe [Massa], με το [Mark] Webber.

Οι οδηγοί της δεκαετίας του ’80 είναι μεγάλοι πρωταθλητές, είναι είδωλα και τώρα σε αυτή τη γενιά [Lewis] Hamilton, [Sebastian] Vettel, θα είναι είδωλα για τα παιδιά που τρέχουν με go-karts τώρα.

Τέλος, πρόσθεσε ότι η απογοήτευσή του με τους πρόσφατους κανονισμούς είναι ότι η απόδοση των μονοθεσίων δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί πλήρως από την διαθέσιμη τεχνολογία, αναφέροντας:

Οι πόροι, οι προϋπολογισμοί των ομάδων αυτών, η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε επιτρέπει σε αυτά τα μονοθέσια να είναι φανταστικές μηχανές, και ίσως πέρα από οποιαδήποτε φυσική μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος.

Τώρα δεν έχουμε αυτό το συναίσθημα. Έχουμε ένα αυτοκίνητο, που είναι πάρα πολύ αργό χωρίς κρατήματα. Έτσι, καθόμαστε σε ένα μονοθέσιο, αλλά με την αίσθηση ενός GT.

Παρόλα αυτά, ο Alonso παραμένει αισιόδοξος ότι η αυξημένη απόδοση των νέων μονοθεσίων, τα οποία αναμένεται να είναι τέσσερα με πέντε δευτερόλεπτα πιο γρήγορα τον γύρο, λόγω βελτιωμένης αεροδυναμικής, θα κάνει την F1 περισσότερο του γούστου του, κλείνοντας:

Νομίζω ότι αυτό θα φέρει ξανά ενθουσιασμό στην οδήγηση και χαρά, γιατί θα νιώσουμε την πρόσφυση και θα μπορούμε να πιέσουμε στις στροφές.

  • ionized

    Ενω τωρα ειναι γεματη δραση…πιο βαρετο μηχανοκινητο δεν υπαρχει
    βγες κανα χωμα με απροβλετες συνθηκες να σε δω…

    • δεν νομιζω πως ειπε αυτο…..ειπε οτι δεν πρεπει να θεοποιουμε την τοτε εποχη…….

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Εγώ ξέρω όπως και όλοι άλλωστε ότι η εποχή αυτή ήταν ένδοξη… Senna και Prost ήταν θρύλοι της F1… Αυτά τα χρόνια ήταν τα καλύτερα της. Δε θα την έλεγα βαρετή σήμερα, αλλά περασμένα μεγαλεία απλώς.

  • dimitris90

    Σε γενικές γραμμές δεν έχει άδικο, κοιτάζοντας το παρελθόν όμως με τη ματιά του σήμερα. Τότε που δεν είχαν εκλαϊκευθεί οι 400-500 ίπποι στα γήινα αυτοκίνητα, τα μονοθέσια της εποχής έμοιαζαν τρομακτικά και απλησίαστα για όλους, σκεπτόμενοι επίσης και τα πολύ χαμηλότερα επίπεδα ασφάλειας τότε.. επίσης τότε τα όσα προσπεράσματα ήταν “αληθινά” και αντρίκεια και η πίεση στο όριο των μονοθεσίων από τους πιλότους καθόλου εύκολη υπόθεση. Επομένως δεν έχει σχέση με τη τωρινή F1 της αποστείρωσης και των υβριδικών. Θα αντάλλαζα όλες τις προσπεράσεις του DRS για τον ήχο εκείνης της εποχής. Είτε V12, V10, V8. Κυρίως όμως V10…

  • Giannis

    Δίκιο έχει σε αρκετά πράματα.Μπορει να έχει θεοποιηθει η Senna-Prost εποχή αλλά είχε και τα στραβά της.Απλα στο youtube βλέπουμε τις καλές φάσεις/μαχες και μας δίνεται η αίσθηση ότι έτσι ήταν όλος ο αγώνας.

    • Mika

      Απολυτα σωστο κι ακριβες σχολιο.

  • georgekaras

    Kαι ναι και οχι .Οντως μετα απο αυτους χαος ,αλλα ολη η φορμουλα ηταν αυτοι οι 2 τοτε δεν σε ενοιαζε τι θα γινονταν πισω ,καλα οσο για το 2000 που η φερραρι επαιζε μονοτερμα και καμια χρονια εβαζε αυτογκολ για να το κανει πιο δυσκολο ηταν ακομα χειροτερα τα πραγματα απλα ξεχναμε και παντα γκρινιαζουμε για το γινεται σημερα

  • Talos the Robot

    Εγω λεω να επαναφέρουμε τα πυραυλοκινητα και δυσκολοδηγητα μονοθεσια εκείνης της εποχης που δεν ειχαν οδηγικα βοηθήματα, drs, kers και αλλες φανφαρες, να δουμε αν ο Αλονσο εχει τις μπαλες να τα οδηγησει στο οριο σε ολες τις συνθήκες οπως εκαναν οι Senna, Prost, Mansell, Piquet και οι αλλοι.

    • dimitris90

      Δηλαδή πιστεύεις ότι ο Αλόνσο, δεν έχει τις “μπάλες” να οδηγήσει στο όριο το οποιοδήποτε αυτοκινούμενο??? Δις πρωταθλητής και αδιαμφισβήτητα ένας εκ των ικανότερων και κορυφαίων?? Τουλάχιστον άτοπο.

    • Talos the Robot

      Ο Αλονσο βγαζει συμπέρασμα απο τις θεσεις των ομαδων τοτε που επερναν τα πρωταθληματα και λεει οτι εκεινη η εποχη ηταν επίσης “βαρετη” με βαση αυτο το κριτήριο, ενω τοτε οι οδηγοι ηταν που εκαναν τη διαφορα και κατα δεύτερον οι ομαδες. Και οσο καλη ομαδα να ηταν καποια αν δεν ειχε καλο οδηγο δεν εκανε τιποτα. Ε σημερα αυτο δεν συμβαίνει. Δε λεω οτι ο αλονσο ειναι κακος οδηγος αλλα δεν ειχε εμπειρία απο τα συγκεκριμενα μονοθέσια για να καταλαβει τι περνούσαν οι οδηγοι οση ωρα τα οδηγούσαν.

    • Μονόγιαννος

      Πράγματι δύσκολα θα το οδηγούσε,τόσο αυτός,όσο και οι υπόλοιποι σύγχρονοί του,τουλάχιστον όχι στο όριο.
      Με την ίδια λογική όμως και ο Σέννα θα δυσκολευόταν πιστεύω να τιθασεύσει το μονοθέσιο του Κλάρκ για παράδειγμα.
      Είναι λάθος και άδικο να συγκρίνουμε εποχές στην f1,γιατί αυτοί που έπονται,είναι πάντα οι “ελλειμματικοί”.

    • χαλαρα ενας σημερινο οδηγος τα οδηγουσε !!!! καθαρα και μονο απο θεμα φυσικης καταστασης….οσο ”φλωρους” και να τους εχουμε τους σημερινους…..ειναι ψυχακιδες !!! απλα αυτο το αρνητικο κλιμα μας κανει να τους βλεπουμε σαν ”φλωρους” !

    • Μονόγιαννος

      Αγαπητέ Μπάμπη,ασφαλώς και θα ήταν σε θέση να τα οδηγήσουν!Οι σημερινοί πιλότοι της f1 είναι πράγματι υπεραθλητές και σ’ αυτό το πεδίο αφήνουν πολλούς “γύρους” πίσω τους αντίστοιχους παλαιότερων γενιών.
      Απλά πιστεύω πως οι πιλότοι μέχρι την εποχή Σένα(τον χρησιμοποιώ σαν ορόσημο),διέθεταν περισσότερο ταλέντο στην “αγνή” οδηγική του μορφή.Τουλάχιστον οι κορυφαίοι.
      Έπαιρναν περισσότερα ρίσκα,δούλευαν με βάση τις δικές τους προσωπικές αντιλήψεις και ασφαλώς υπέβαλλαν εαυτούς σε απείρως μεγαλύτερες καταπονήσεις και κινδύνους.Θυμάμαι τον Σούμι,στα πρώτα του χρόνια στη σκουντερία,όταν του έδωσαν να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο που οδήγησε ο Ζιλ Βιλνέβ.Κατεβαίνοντας απ’ αυτό,ο υπερόπτης Γερμανός,δεν μπόρεσε να κρύψει κυριολεκτικά τον τρόμο του, δηλώνοντας,πως θα του ήταν αδύνατο να οδηγήσει το συγκεκριμένο μονοθέσιο ανταγωνιστικά και στο όριο που η f1 επιτάσσει!Ποιός,ο Σουμάχερ!
      Το ζητούμενο τέλος για μένα,είναι να ανακτηθεί-ένα μέρος έστω-της χαμένης αίγλης του σπορ,δίνοντας στους πιλότους
      τη δυνατότητα,να αναδείξουν το ταλέντο τους,που

    • Δεν διαφωνώ ετσι όπως το θέτεις !!! Το ζήτημα ειναι άμα τα μονοθέσια ήταν μονο σαν και εκείνα απλά θα έτρεχε ο σουμι !!! Όταν έχεις το μέτρο σύγκρισης δεν ειναι λογικό να πούνε όλοι κάτι τέτοιο ;;;

    • Μονόγιαννος

      Γι αυτό ακριβώς έγραψα σε κάποιο προηγούμενο σχόλιο,πως οι συγκρίσεις στην f1 είναι άδικες και άτοπες(προσθέτω), γιατί κατά κανόνα οι νεότεροι οδηγοί,θεωρούνται ελλειμματικοί,έναντι πάντα των παλιών.Καλημέρα να ‘σαι καλά εσύ κι όλη η παρέα!

    • καλημερα και χρονια πολλα για χθες !!! :-)

    • Μονόγιαννος

      Ευχαριστώ για τις ευχές φίλε!

  • jonjon

    Ο Alonso άραγε; μπορεί να οδηγήσει μονοθέσιο με χειροκίνητο κιβώτιο!
    Τα τότε αυτοκίνητα ήταν επικίνδυνα , δύστροπα και για αυτο ήταν δύσκολο κάποιος να ξεχωρίσει!
    https://youtu.be/wQgP9nugt5I

    • Daddy

      Αδελφέ χρόνια είχα να δω τον συγκεκριμένο θεϊκό γύρο του Αϋρτόν!Με συγκίνησες!

    • jonjon

      Σεμινάριο απο τον μαέστρο!
      Αυτό πρέπει να δείχνουν στους διοικούντες της f1 αντι να ψάχνουν τί; Φταίει!

    • Mika

      Φυσικα και μπορει..Μην εχεις καμια αμφιβολια γι αυτο.

  • Μονόγιαννος

    Αν και τον θεωρώ ως έναν εκ των δύο κορυφαίων της γενιάς του συνολικά-ο άλλος είναι ένας Φινλανδός μεθιούλιακας…-παρόλαυτα δεν μπορώ να παραβλέψω την υπέρμετρη ματαιοδοξία που τον διακατέχει και συχνά τον οδηγεί σε ακρότητες,τόσο λεκτικές,όσο και οδηγικές.
    Αυτό το μειονέκτημα μάλιστα,ίσως του στοίχισε 1-2 πρωταθλήματα ακόμη και πιθανότατα θα του στερήσει τις όποιες διακρίσεις στο εξής.

  • LEO

    Δε βλεπω κατι το λαθος σε αυτά που λέει.

    Οι ανθρωποι ωραιοποιούν τα παλια χρόνια, σε ολους τους τομείς της ζωής τους.

    Και για όσους λένε οτι δεν θα είχαν οι σημερινοί τα κότσια να οδηγήσουν τα παλιά μονοθεσια, απλά δεν καταλαβαίνουν το ανθρωπινο μυαλό και τι μπορεί να του κανει ο ανταγωνισμός.

    Πάντα θα υπάρχουν διαθέσιμοι οδηγοί για τα πάντα.

  • λεωνιδας34

    Τουλαχιστον ασχετοσυνη δειχνουν οι δηλωσεις του!!! Επισης μαλλον δε ξερει τι βλεπει καθως το 88 και 92 μπορει να μην υπηρχε θεαμα, αλλα το 85 το θεαμα ηταν τρελο, οπως και σε ολη τη δεκαετια του 1980. Επισης αναφερετε συνεχεια στις αρχες με μεσα της δεκαετιας του 2000 επειδη αυτες εχει ζησει αυτος, μη βλεποντας οτι μιλαμε για την χειροτερερη εποχη της φ1 οπου εβλεπες 1 και με το ζορι προσπερασμα σε καθε αγωνα, ενω τα μονοθεσια με τα ηλεκτρονικα ειχαν γινει πολυ ευκολα και βαρετα.

  • απο τις λιγες φορες που συμφωνω απολυτα με τον Ισπανο !!!!

  • dimitris90

    Και κλασικά πολλοί ξανά έτρεξαν να βγάλουν άσχετο και άχρηστο τον Αλόνσο. Τον Αλόνσο. Συγγνώμη, αλλά αν δε μπορεί να καταθέσει την άποψή του εκείνος για αυτά τα ζητήματα που τον κάλεσαν να απαντήσει, τότε ποιός? Εμείς εδώ που ζήτημα να έχουμε πιάσει τιμόνι με περισσότερα από 200 άτια? Όσοι μπορείτε, ανατρέξτε και στις αγγλικές βερσιόν των δηλώσεών του. Πάντα κάτι χάνεται στη μετάφραση.

  • gronholm89

    Απο τον τιτλο και μονο βγαζεις λάθος συμπέρασμα! Αυτά που λέει τα χρησιμοποιεί ώστε να αλλάξει ρωτα η F1. Δεν του βρίσκω άδικο. Ρολόι ξέρουμε οτι η δεκαετία του ’80 ήταν η χειρότερη για την F1 απο πλευράς κόσμου! Ηταν όλοι στα βουνά με τα θηρία του Group B …

  • Anestis Genk

    Τον σέβομαι αρκετά τον Alonso και τον θεωρώ τον καλύτερο οδηγό της σύγχρονης εποχής δλδ από το 1994 που εξαφανίστηκαν τα χειροκίνητα κιβώτια.
    Αλλά αυτό που είπε είναι κοτσάνα και για κάποιον που είχε(έχει;) manager τον Βriatore δεν μου φαίνεται περίεργο να πετάξει τέτοια μπαρούφα.

    Τότε είχε αμμοπαγίδες στην άκρη και χειροκίνητα κιβώτια, μπορεί να μην πήγαιναν τόσο γρήγορα όσο σήμερα αλλά πήγαιναν θεαματικά και το κοινό θέλει να βλέπει τους οδηγούς να παλεύουν μανιασμένα με το τιμόνι.
    Οι εγκαταλείψεις που αναφέρει για μένα είναι θετικό, επειδή δείχνει πως ήταν πολύ περισσότερο στο όριο σε σχέση με σήμερα.

    Το ότι ήταν πιο επικίνδυνα τότε σήμαινε πως δεν μπορούσες να κάνεις τον τζάμπα μάγκα όπως κάνει τώρα ο γιος του Jos.

    Συμβαίνει πολλά πράγματα να έχουν μια ακμή και μια παρακμή. Τότε η αυτοκίνηση ήταν διαφορετική, τώρα η αυτοκίνηση είναι αγγαρεία και αμαρτία(από τους φόρους).
    Τότε η τεχνολογία είχε να προσφέρει κάτι στο άθλημα, τώρα η τεχνολογία που εφαρμόζουν(όχι η τεχνολογία γενικά) το κάνει λιγότερο αθλητικό και περισσότερο σικέ.
    Τότε έπεφτε και τρελό χρήμα με την διαφήμιση τσιγάρων και δεν γκρίνιαζε κανείς. Μέχρι αρχές του 80 στην F1 και αρχές 90 στα MotoGP(αλλιώς λεγόταν τότε) μπορούσες να δεις και από κοντά τους οδηγούς δεν ήταν τόσο απόμακροι και τόσο τρελαμένοι με την ασφάλεια.

  • Nikpap

    Ωραια, και σε 20 χρονια θα βρεθει ενας αλλος οδηγος να λεει τα ιδια για την σημερινη κατασταση της f1 κ.ο.κ…

    Η αληθεια ειναι οτι γενικα συμφωνω με τον Αλονσο μια που περιπου απο εκεινη την εποχη αρχισα να παρακολουθω το σπορ και λιγες ηταν οι χρονιες που δεν σε επιανε υπνος. Δεν ηταν ομως και το χαλι της προσφατης εποχης ferrari και ειδικα τελευταια της mercedes οπου ο υπνος ειναι στανταρακι!

  • Akis-F1 FAN

    Έχει δίκιο σε κάποια πράγματα όπως ότι θεοποιούμε το παρελθόν κτλ αλλά σε κάτι άλλα είναι ότι να ‘ναι…..δηλαδή σήμερα έχουμε ανταγωνισμό ?? ΄Η και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 που λέει, η Ferrari τους έκανε πλάκα….οπότε πάλι άκυρο αυτό που είπε.

    Υ.Γ. Για να γίνω και λίγο κακός βλέπω πόσο συγκρατημένα είναι τα σχόλια επειδή αυτά τα λέει ο Αλονσο…..φαντάζεστε τι καντήλι θα έπεφτε στα σχόλια άμα πχ o Hamilton ή Vettel “έπιαναν” στο στόμα τους Senna και Prost ??

    • Mika

      Σφαγη θα γινοταν. Να εισαι σιγουρος!

    • Μονόγιαννος

      Συμφωνώ μέχρι “κεραίας” στο ΥΓ..:p:p

    • Anestis Genk

      Με τον Φερνάνδο κάνουμε κοβέντα. Με τον Λουδοβίκο και τον Σεβαστιανό απλά περιμένουμε στην γωνία πότε θα μας δώσουν αφορμή για να τους κράξουμε. Καθαρά και ξάστερα και υποκειμενικά!

    • oi συμπαθειες και οι εμπαθειες να μην κρυβοντε !!!! :-P

    • Anestis Genk

      Ε ναι στα σπορ δεν χωράνε επιχειρήματα, γούστα είναι αυτά :P

    • Bill BlackJack

      Απόλυτα σωστός (έστω μετά από 3 μήνες :P)

  • Akis-F1 FAN

    Έχει δίκιο σε κάποια πράγματα όπως ότι θεοποιούμε το παρελθόν κτλ αλλά σε κάτι άλλα είναι ότι να ‘ναι…..δηλαδή σήμερα έχουμε ανταγωνισμό ?? ΄Η και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 που λέει, η Ferrari τους έκανε πλάκα….οπότε πάλι άκυρο αυτό που είπε.

    Υ.Γ. Για να γίνω και λίγο κακός βλέπω πόσο συγκρατημένα είναι τα σχόλια επειδή αυτά τα λέει ο Αλονσο…..φαντάζεστε τι καντήλι θα έπεφτε στα σχόλια άμα πχ o Hamilton ή Vettel “έπιαναν” στο στόμα τους Senna και Prost ??

  • Mika

    Σε πολλα απο αυτα που λεει ειναι σωστος..Τα πραγματα τοτε ηταν πιο αγρια, υπηρχαν οι κυριαρχες ομαδες κατα περιοδους, Mclaren, Williams και Ferrari, κι οι αλλοι πολυ πισω, κι η αξιοπιστια δεν ηταν σε καμια περιπτωση οπως σημερα…Τσιτωμενοι και ευηχοι κινητηρες ναι,αλλα εσπαγαν συχνα…
    Και για τη δεκαετια των “00ς εχει δικιο οταν λεει οτι ξεφυγε το κοστος και δεν ειχαν συνειδητοποησει ποσα πραγματικα ξοδευαν, γι αυτο και μεγαλοι κατασκευαστες αναγκαστηκαν να την κανουν οταν ειδαν ποσο μεσα ειχαν μπει..
    Καθε εποχη εχει τα καλα της,και καθε εποχη που εχει ενα κυριαρχο στο σπορ, προκαλει γκρινιες και αντιδρασεις απο την απεναντι πλευρα…..

  • τα λεει πολυ σωστα … τον σεννα και τον προστ δεν τον ηξερε καμια γκομενα … τον σουμι τον ηξεραν και τα νηπια …

  • F1fan

    Καθε εποχη εχει την δικια της μαγεια.Τα 80’s,μπορει να μην ειχαν ανταγωνισμο με την απολυτη εννοια(ητοι μεγαλες διαφορες),αλλα ο ηχος,το handling των μονοθεσιων,το θαρρος των οδηγων να τρεχουν με ελαχιστη ασφαλεια,εχουν μεινει στην ιστορια.Το ιδιο ισχυει κι με τα 2000’s,οπου ο πιο εντονος ανταγωνισμος,τα πιο γρηγορα-ομορφα μονοθεσια εχουν δημιουργησει μια αξεχαστη εποχη.Τα σχολια του Alonso,μου φαινονται σαν προσπαθεια να προωθησει την εποχη που τρεχει ο ιδιος,αφου δεν ανεφερε κανενα θετικο στοιχειο των 80’s…

    • Anestis Genk

      Εμένα πάντως τα μονοθέσια από το 1971 ως και το 1997 που ήταν ΦΑΡΔΙΑ(αυτά και τα λάστιχά τους) μου αρέσουν πιο πολύ από τα σύγχρονα. Το 1998 τα στένεψαν και έγιναν άσχημα πολύ.

      http://www.allsportauto.com/photoautre/ferrari/F1/F1988/1988-ferrari-f1-berger-numero-28_17_sb.jpg

    • F1fan

      Εγω απο την αλλη,λατρευα αυτα τα στενα/aggressive μονοθεσια :/ Βεβαια δεν ειχα προλαβει τιποτα πριν το 2001 που ξεκινησα να βλεπω σαν παιδι σποραδικα,κι απο το 2003 μονιμα,για αυτο ισως.Ενδιαφεροντα κι τα πιο φαρδια ομως!

  • Satsok

    πολύ καλά τα λέει. κατέβασα ένα αρχείο με όλους τους αγώνες απο το 1978 εως το 2015. σιγά. μιά δυο στιγμές σε κάθε αγώνα και ΑΝ. και τώρα έτσι είναι.

  • F1Faith01

    Πολλοι δεν μπορούν να καταλάβουν τι ειπε ο Αλόνσο. Θεωρούν οτι ο Αλόνσο ειπε εκεινη την εποχη βαρετη σε ολα τα επίπεδα ενω αυτός μίλησε για τον ανανταγωνισμό. Και πραγματικα δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται με μερικους και θεωρούν τη σημερινή εποχη τη χειρότερη. Σεζον οπως του 88 γιατι τις ξεχνατε οταν οι δυο μακλαρεν εριχναν γύρο στον 3ο και νικαγαν ολους τους αγώνες? Ή το 2002,2004 οπου ο σουμαχερ το επαιρνε απο τον Αύγουστο? Φετος ξερω οτι στους κατασκευαστές το πρωτάθλημα ηταν όντως βαρετό αλλα ποτε δεν ηταν τα τελευταία 15 χρονια? Αλλα στο πρωτάθλημα των οδηγων είδαμε φοβερές μαχες μεχρι το τελος. Πολλοί παρασυρεστε απο τον ηχο και δεν κοιτατε τους αγωνες τους ιδιους. Θυμάμαι στο autoblog φέτος πολλοί να θεωρούν τον αγωνα του καναδα σουπα όπου πεχτηκε μαχη για την πρωτη θεση ενω της Γερμανίας που δεν εγινε ούτε ενα προσπέρασμα στις πρωτες θεσεις απλα μετριο. Δεν ξερετε πολλοι να κρινετε και θεοποιειται τις προηγούμενες δεκαετίες. Εγω ξεκινησα να βλεπω F1 το 2014 αλλα εχω δει αγώνες του 2007 τοτε που ακομα τα προσπερασματα ηταν “αγνα” ενω ηταν συνολικα απο τις πιο ενδιαφερουσες σεζον και μπορω να πω πώς οι αγωνες ηταν ισως πιο βαρετοι και απο σήμερα και με ελάχιστα προσπερασματα. Και οσοι λετε οτι οι σημερινοι οδηγοι δε θα μπορουσαν να οδηγησουν τα μονοθεσια της δεκαετίας του 80 απλα ακυρώνετε τα λεγόμενα σας. Ο κάθε άνθρωπος καταφέρνει να κανει κατι οταν το μαθαινει και οπως εσυ δεν μπορείς να οδηγήσεις μονοθεσιο f3 αφου το μονο που εχεις οδηγήσει είναι κατι με 100 ίππους και αεροδυναμική κουβα ετσι και ο αλονσο,χαμ,σεμπ δε θα μπορούσαν κατευθείαν να οδηγήσουν εκεινα τα μονοθέσια σε γρήγορο ρυθμο. Και τελος σας παρακαλώ μην κρινετε τη δυσκολια των μονοθεσιων εσεις που καθημερινά οδηγείτε φιατ και σιτροεν.Ειναι απλα γελοιο. Δεν μπορείς να βγαζει φλωρους ανθρωπους που οδηγουν για μιαμιση ωρα με ταχύτητες εως 340 km/h και δέχονται μεχρι 6g. Απλα τραγικο.

  • Γιάννης

    «Όταν σταματάς να αγωνίζεσαι είναι φανταστικά»

    Ε αφού είναι «φανταστικά», μήπως να το σκεφτόσουν από φέτος να μας αδειάσεις τη γωνία βρε Φερνάνδε, για να γίνεις και εσύ «φανταστικός»; Λέω εγώ τώρα…

    Και πράγματι, η εποχή του Senna και του Prost ήταν εξαιρετικά βαρετή… Μπορούσαν να αλλάξουν μέχρι και προμηθευτή κινητήρα μέσα στην αγωνιστική περίοδο μπορούσαν να εφαρμόσουν ένα σωρό βελτιώσεις και «πατέντες» στον κινητήρα και το σασί, μπορούσαν να έχουν απεριόριστα λάστιχα και κινητήρες και να μην κάνουν «οικονομία στα λάστιχα» Φερνάνδε, μπορούσαν να τρέχουν στο ΚΑΝΟΝΙΚΟ Spa των 7,5 χιλιομέτρων και όχι σε αυτή την ανοησία που έχει απομείνει σήμερα, καθώς και σε πίστες που έκοβαν την ανάσα όπως το Νίρμπουρινγκ, είχαν τη «συνέλευση των οδηγών» πριν από κάθε αγώνα ότι εκεί άφηναν στην άκρη το «πολιτικώς ορθό» προφίλ και ενίοτε έπεφταν και μπινελίκια on camera, δεν ανησυχούσαν ότι η FIA θα τους «έκοβε» καινοτομίες όπως το F-duct, τις ελαστικές αεροτομές, τα αντίβαρα στις αναρτήσεις κλπ κλπ…

    Πράγματι, πολύ βαρετή εποχή ήταν τότε Φερνάνδε…

  • Bill BlackJack

    Είπε και σωστά, είπε και χοντράδες..