Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) της Αμερικής (το αντίστοιχο Euro NCAP) για να δώσει το βραβείο Top Safety Pick, θα πρέπει το αυτοκίνητο να βαθμολογηθεί με “Good” σε πέντε δοκιμές πρόσκρουσης, με “Advanced” η “Superior” στην δοκιμή πρόληψης μπροστινής σύγκρουσης, ενώ για να δώσει το βραβείο Top Safety Pick Plus (+) θα πρέπει το αυτοκίνητο να πάρει “Good” στις δοκιμές των φωτιστικών σωμάτων.

Τα Toyota Prius Prime και Chevrolet Volt έχουν βαθμολογηθεί με το ανώτατο βραβείο Top Safety Pick +, αλλά τα Tesla Model S και BMW i3 δεν τα κατάφεραν.

Οι ζώνες ασφαλείας του Model S, στην περίφημη πλέον μπροστινή δοκιμή μικρής επικάλυψης, δεν απέτρεψαν το κεφάλι του οδηγού να χτυπήσει στο τιμόνι, ενώ οι δοκιμές έδειξαν πως ίσως προκληθεί και τραυματισμός στο πόδι του. Η Tesla δήλωσε πως θα κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να διορθώσει το παραπάνω αποτέλεσμα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει από τις 26 Ιανουαρίου και μετά.

Το Model S P100D πήρε βαθμολογία “Acceptable” στην δοκιμή ανατροπής, μιας και το μεγαλύτερο βάρος των μπαταριών του, προκαλεί προβλήματα στην δομή της οροφής, η οποία είναι ακριβώς ίδια με τα υπόλοιπα μοντέλα Model S. Τέλος, οι προβολείς του Model S βαθμολογήθηκαν ως “Poor”.

Σε ότι αφορά το BMW i3, το μεγαλύτερο μειονέκτημά του είναι τα προσκέφαλα, τα οποία κατά τη διάρκεια οπίσθιας σύγκρουσης, αξιολογούνται ως “Acceptable”, μιας και θέτουν τους επιβαίνοντας σε μεγάλο κίνδυνο τραυματισμού του αυχένα τους. Μάλιστα ο IIHS αναφέρει πως το i3 είναι το μοναδικό όχημα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων που δεν πήρε την βαθμολογία “Good” στη συγκεκριμένη δοκιμή. Σε ότι αφορά τους προβολείς των μπροστά φωτιστικών σωμάτων, βαθμολογήθηκαν ως “Acceptable”.