Δυστυχώς, ένας 50χρονος Ρουμάνος οδηγός φορτηγού-ψυγείου, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, με αποτέλεσμα να πέσει σε γκρεμό βάθους 70 μέτρων, στην Εγνατία Οδό, στο ύψος του τούνελ της Κρυσταλλοπηγής, κοντά στην Παραμυθιά.

Ο οδηγός ανασύρθηκε λίγο μετά τις 8 το βράδυ του Σαββάτου 4 Φεβρουαρίου 2017, νεκρός, με το σώμα του άτυχου οδηγού να εντοπίζεται αρκετά μέτρα μακριά από την νταλίκα, η οποία έχει μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα σιδερικών, ενώ ο θάνατός του εκτιμάται πως ήταν ακαριαίος. Οι άνδρες της Πυροσβεστικής , ερευνούν ανάμεσα στα συντρίμμια του φορτηγού και την γύρω περιοχή, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπήρχε και συνοδηγός στην νταλίκα.

Το φορτηγό ήταν έμφορτο με είδη ζαχαροπλαστικής που είχε φορτώσει στην πόλη της Κοζάνης, ενώ τελικό προορισμό είχε την Ιταλία, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Προβληματισμό προκαλεί στις αστυνομικές αρχές, το γεγονός πως το ατύχημα σημειώθηκε ακριβώς στο ίδιο σημείο που είχε σημειωθεί παρόμοιο ατύχημα πριν έναν χρόνο, με έναν νεκρό τον Βούλγαρο οδηγό φορτηγού.

  • αδικαιολογητο για εμενα να σπανε οι μπαριερες … δεν ξερω πως ακριβως εγινε αλλα σε πρωτη φαση το θεωρω αδικαιολογητο …

    • anagnwsths

      Με κάτι γρήγορους υπολογισμούς (δεν έλαβα υπ’οψη παραμορφώσεις , τριβές κτλ ) κατέληξα οτι η ενέργεια μιας νταλίκας μικτού 30 τόννων (ας πούμε οτι δεν ήταν πλήρως φορτωμένο) που κινείται με 60km/h (δεν λαμβάνω υπ’όψη τα 90-100 km/h που πάνε συνήθως) είναι ίση με την ενέργεια αν ανυψώσεις την νταλίκα αυτή στα 14 μέτρα περίπου. Σαν να την πετάς απο τον 6ο όροφο. Τι είναι αυτό που θα κρατούσε 30 τόνους που πέφτουν απο τον 6ο?

    • 13b_maniac

      Εχεις δικιο αλλα δεν νομιζω η νταλικα να επεσε καθετα στις μπαρες. Οποτε εξαρταται την γωνια προσκρουσης αν και παλι το φορτιο θα ειναι μεγαλο, δεν αντιλεγω

    • anagnwsths

      Προφανώς δεν έπεσε κάθετα, ίσως ο οδηγός φρέναρε , το όχημα απορρόφησε ενέργεια παραμόρφωσης , τριβές κτλ αλλά καταλαβαίνεις να καθίσω να λύσω σύστημα τόσο πολύπλοκο δεν έχει και νόημα (ίσως θα ήταν καλή πτυχιακή στα νιάτα μου). Απλά ήθελα να δείξω με μέσες τιμές ταχύτητας και φορτίου το μέγεθος των δυνάμεων ώστε να απαντήσω στον φίλο @disqus_ilg0jRseKV:disqus που δικαιολογημένα απαιτεί να συγκρατούνται απο τις μπαριέρες εντός του δρόμου τέτοια οχήματα. Δυστυχώς όμως , όπως προκύπτει κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό ούτε για τα τσιμεντένια στιθέα πολλές φορές .

    • συμφωνω μαζι σου για την καθετη δυναμη … δεν εχω βρει χρονο ακομα αλλα θα κατσω να το υπολογισω … νομιζω ομως οτι τεχνικα υπαρχει λυση αν πεφτει το οχημα υπο γωνια …
      σιγουρα η μπαρες ηταν καινουργιες οχι σαν του παντελιδη αλλα θα μπορουσε να γινει κατι καλυτερο …

    • anagnwsths

      Υπάρχει τρόπος για εκτροπή ή αλλαγή κατεύθυνσης όχι για να σταματάς νταλίκες. Σε σχέση τιμής – απόδοσης οι κλασικές μπαριέρες είναι αξεπέραστες. Δε μιλώ για καγκελάκια , πέτρινα τοιχάκια, αυτοσχέδια χαντάκια, αλλά αλουμινένιες μπαριέρες. Πάντως για τους μοτοσυκλετιστές αυτές είναι θάνατος.

      Μην το ψάχνεις , ακόμα και να βρεις design θα έχει είτε απαγορευτικό κόστος είτε θα χρειάζεται συντήρηση.
      Όσο για τους υπολογισμούς , θα παιδευτείς τσάμπα μιας και οι παράμετροι που θα πρέπει να λάβεις έχουν πολλούς αγνώστους. Παραμόρφωση οχήματος , παραμόρφωση μπαριέρας , αρχική γωνία πρόσπτωσης , γωνίες εκτροπής για να υπολλογίσεις συνισταμένες , ταχύτητα μετά την εκτροπή , βάρρος , τριβές απο τα λάστιχα , τριβές οχήματος με μπαριέρες, βάρρος που αφαιρείτε οσο εξελίσεται η σύγκρυση κτλ….
      Δεν τελειώνεις ούτε σε μια δεκαετία αν δεν έχεις μοντέλο.

      Υ.Γ
      Πάντως θα ήταν μια καλή αρχή να βρεις κανέναν ακόμα και να επιχειρήσεις να στήσεις λογισμικό που να προσεγγίζει την πραγματικότητα. Αν βέβαια ζούσαμε σε καμιά Τουρκία ή σε καμιά Ινδία εύκολα θα είχες δυνατότητα προσομείωσης και συλλογή δεδομένων (καλά δεν μιλώ για Ευρώπη ή Αμερική, τέτοια λογισμικά εφαρμογή στην ουσία μαθηματικών τύπων της μηχανολογίας πληρώνονται χρυσάφι). Στο Ελλάντα , το πολύ πολύ να σε παίξει η Μενεγάκη προς το τέλος σαν τον λαμπρό Έλληνα που ….κτλ κτλ…

    • theolvs

      Τι να κάνουμε που οι νόμοι της φύσης είναι αμείλικτοι;

  • ντικ

    Στις πόσες …δεκάδες θανάτους, επεμβαίνει ο Εισαγγελέας, για κακοτεχνίες και κακοδιαχείριση; Και φυσικά οι εργαζόμενοι, διαμαρτύρονται μόνον, για …να μην ιδιωτικοποιηθεί (αφού άλλοι πεθαίνουν) ! Κλασική ψωροκώσταινα

    • theolvs

      Κακοτεχνίες και κακοδιαχείριση;;
      Το να έγινε οδηγικό λάθος αποκλείεται;; Το ότι δεν γίνεται να νικήσουμε την φύση δεν παίζει ρόλο;
      Πόσο εύκολα πετάτε την μπάλα στην εξέδρα μερικοί…

    • theolvs

      Κακοτεχνίες και κακοδιαχείριση;;
      Το να έγινε οδηγικό λάθος αποκλείεται;; Το ότι δεν γίνεται να νικήσουμε την φύση δεν παίζει ρόλο;
      Πόσο εύκολα πετάτε την μπάλα στην εξέδρα μερικοί…

    • ντικ

      Καλά, εσύ την πέταξες εκτός γηπέδου…

    • theolvs

      Είπε ο ντικ…

    • ντικ

      μπράβο, ξέρεις να διαβάζεις…

  • Νικος Ι.

    Οι φωτογραφιες απλα σοκαρουν….κριμα…

    https://uploads.disquscdn.com/images/034d8ca7bf07fb050fec43a8e95aece6932ff84f9309e0cdc702e1db7eb9861d.jpg

  • Yiannis P

    Δεν νομίζω πάντως να υπάρχουν μπαριέρες πουθενά που να μπορούν να κρατήσουν 30-40 τόνους όχημα που κινείται με 70 και βάλε..