Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών, ως μέρος μιας έρευνας που ξεκίνησε για την εξαπάτηση των εκπομπών ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αποκάλυψε ότι επέτρεψε στην Fiat Chrysler Automobiles να παραλείψει (;) μια σειρά από βασικές δοκιμές στα μοντέλα της.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, υπήρχαν μια σειρά από διάφορες δοκιμές για την ανίχνευση παράνομου λογισμικού στους κινητήρες 8 μη ιταλικών αυτοκινήτων και 7 μοντέλων της FCA, δοκιμές που έκαναν τα μοντέλα της των BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Volkswagen και General Motors. Ωστόσο στα Jeep Cherokee 2.0, Alfa Romeo Giulietta 1.6 και Lancia Ypsilon 1.3 δεν υπάρχουν δεδομένα από τις δοκιμές μέτρησης εκπομπών ρύπων σε συνθήκες δρόμου, όπως και μια βελτιωμένη έκδοση του εργαστηριακού κύκλου δοκιμών NEDC της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης και τα επτά μοντέλα της FCA δεν έχουν δεδομένα από την δοκιμή “Άρτεμις”, μια δοκιμή που έχει ως σκοπό να προσαρμόσει τις εργαστηριακές μέτρησης εκπομπών ρύπων, ώστε να αντικατοπτρίζονται οι εκπομπές σε ένα αστικό περιβάλλον.

Αυτές οι τρεις δοκιμές έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να ανακαλύψουν οι ιταλικές αρχές κάποιο παράνομο λογισμικό στα αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου. Πριν μερικούς μήνες, Γερμανοί και Γάλλοι, ανακάλυψαν πως το Cherokee με τον 2.0-λιτρο diesel κινητήρα εκπέμπει από 5,3 έως και 9,9 φορές περισσότερο ΝOx από το νόμιμο όριο, ενώ τα Fiat 500L, 500X και Alfa Romeo Giulietta, μετρήθηκαν να εκπέμπουν 5,6 φορές περισσότερο NOx από το επιτρεπτό. Οι Ιταλοί τότε είχαν ανακοινώσει πως δεν έχουν βρει παράνομο λογισμικό στα μοντέλα της FCA.

Σε δήλωσε που έκανε ο Luisa Gabbi, εκπρόσωπος του υπουργείου μεταφορών της Ιταλίας, είπε πως μια νέα έκδοση του εγγράφου θα κυκλοφορήσει σύντομα, που θα συμπεριλάβει τα ολοκληρωμένα στοιχεία των δοκιμών των μοντέλων της FCA, λέγοντας πως:

Κανένα βασικό τεστ δεν παρέλειψαν τα μοντέλα της FCA.