Κάθε χρόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν στο κοινό, τα νέα τους δημιουργήματα και κάθε χρόνο ορισμένα εξ αυτών αποσπούν τον τίτλο “Future Classic”. Όμως τι είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο να χαρακτηρίζεται με αυτό τον τίτλο; Είναι η ιπποδύναμη; Ο καινοτόμος σχεδιασμός; Ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής του ή το εξωφρενικό κόστος αγοράς; Μάλλον ένας συνδυασμός αυτών. Σύμφωνα όμως με τον Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας McKeel Hagerty είναι απλά αυτό το «κάτι» που το κάνει να ξεχωρίζει, και όπως κάθε χρόνο ανακοινώθηκαν και φέτος τα αυτοκίνητα του 2017 που εκτιμάται ότι θα είναι συλλεκτικά στο μέλλον, θέτοντας ως περιορισμούς το εκάστοτε μοντέλο να είναι παραγωγής του 2017 και κόστος κάτω των 100.000$.

1Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Πρόκειται για το όπλο των 510 ίππων, με τον V6 bi-turbo στα σωθικά της ικανό να κινήσει την Giulia για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δεύτερα, πιάνοντας τελική 300+ χλμ/ώρα, αλλά κυρίως επειδή με αυτό η Alfa Romeo ξαναμπήκε στο παιχνίδι των επιδόσεων και κατάφερε να επιβληθεί του ανταγωνισμού χάρις του 7:32 που έκανε στο Nurburgring αλλά και των διακρίσεων που έχει αποσπάσει μέχρι στιγμής .

2Audi TT-RS

Το αυτοκίνητο φορά τη νέα γενιά του 2,5-λίτρων πεντακύλινδρου κινητήρα απόδοσης 400 ίππων με 480 Nm ροπής μεταξύ 1.700 και 5.850 σ.α.λ. Η κίνηση περνά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 3,7 δευτερόλεπτα και την Audi να δηλώνει 280 χλμ/ώρα τελική.

3Chevrolet Camaro ZL1

Επί Αμερικανικού εδάφους πρώτη στις προτιμήσεις έρχεται η Camaro ZL1 πράγμα διόλου περίεργο αφού ο κομπρεσοράτος V8, 6.2 λίτρων, βγάζει στον στρόφαλο μέχρι 659 άλογα και 881 Nm. Ωστόσο αυτά που την κάνει να ξεχωρίζει είναι ο αέρας του καθαρόαιμου muscle car χάρις το πρησμένο body kit και την εξωφρενική ιπποδύναμη, πράγμα που την καθιστά πόλο έλξης για τους μελλοντικούς συλλέκτες.

4Chevrolet Colorado ZR2

Πρόκειται για το θηριώδες pick-up και την πρόταση της Chevrolet για το Αμερικανικό κοινό που θέτει τις multitasking δυνατότητες ενός αυτοκινήτου σε άλλο επίπεδο. Το ZR2 είναι υπερυψωμένο –κατά 5 εκατοστά– σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο, φοράει 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος και Goodyear Duratrac 31 ιντσών. Τα ψαλίδια της ανάρτησης έχουν ενισχυθεί ώστε να αντέχουν την κακοποίηση, με τα Dynamic Suspension Spool Valve αμορτισέρ της Multimatic να παρέχουν 6 διαφορετικούς παράγοντες ρύθμισης. Διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά εμπρός και πίσω, ενώ ο V6 βενζινοκινητήρας 3,6 λίτρων απόδοσης 308 ίππων και 373 Nm ροπής, συνδυαζόμενος με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αναλαμβάνει να κινήσει το βαρύ όχημα σε on και off-road καταστάσεις.

5Chevrolet Corvette Grand Sport

Πρόκειται για το μοντέλο το οποίο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της υπάρχουσας τεχνογνωσίας της Chevrolet με την αμερικανική φίρμα να εξοπλίζει την Corvette Grand Sport με έναν ατμοσφαιρικό LT1 V8 που αποδίδει 460 άλογα και διαθέτει ξηρό κάρτερ και “ενεργή” εξάτμιση. Η δύναμη περνά στον δρόμο από τους πίσω τροχούς, μέσω ενός 7-τάχυτου, μηχανικού κιβωτίου (προαιρετικά διαθέσιμο το 8-τάχυτο αυτόματο) και το standard ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους 355 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 340 χιλιοστών με 4-πίστονες δαγκάνες πίσω ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος, μετρούν 19 ίντσες σε διάμετρο εμπρός (με ελαστικά 285/30) και 20 πίσω (με ελαστικά 335/25) και το design τους είναι ειδικό για την συγκεκριμένη έκδοση.

6Fiat 124 Spider Abarth

Πρόκειται για το μοντέλο το οποίο δημιούργησε αρκετές «διαμάχες» και προκάλεσε έντονες συζητήσεις αν όχι καβγάδες για το αν είναι ή όχι καλύτερο του δίδυμου αδερφού Mazda MΧ-5 με την διαφορά όμως ότι αυτό κινείται από τον 1.400άρι MultiAir turbo κινητήρα απόδοσης 170 ίππων και 250 Nm ικανό να κινήσει το αμάξωμα των 1.060 κιλών αρκετά γρήγορα, μετατρέποντας το σε παιχνίδι.

7Ford F-150 Raptor

Όταν έκανε το ντεμπούτο του το 2009 το Ford F-150 Raptor όρισε δική του κατηγορία στον τομέα των pick-up. Καθώς όμως η παρουσίαση του μοντέλου έγινε εν μέσω οικονομικής κρίσης και συντηρητικών αποφάσεων στον τομέα παραγωγής από την μπλε οβάλ εταιρεία. Το αυτοκίνητο θεωρείται ότι θα αποτελέσει πρόκληση αγοράς για τους μελλοντικούς συλλέκτες με το Raptor του 2017 να εφοδιάζεται με έναν turbo V6 Ecoboost απόδοσης 450 ίππων και 691 Nm ροπής, όπου σε συνδυασμό με το λιγότερο βάρος των 226 κιλών, λόγω αλουμινίου, το κάνει πολύ ταχύτερο από τη προηγούμενη γενιά.

8Mazda MX-5 RF

Πρόκειται για το έτερον ήμισυ του Fiat 124 Spider ωστόσο τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά εδώ αφού οι καταβολές μπορεί να είναι οι ίδιες αλλά η ύπαρξη της hardtop οροφής το κάνουν να ξεχωρίζει εφόσον κύριες αρχές κατά την σχεδίαση του ήταν: όμορφη σιλουέτα, συμπαγείς διαστάσεις μηχανισμού, νέα “ανοιχτή” εμπειρία, και ανεπηρέαστος χώρος αποσκευών. Κάνοντας την Mazda να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να ανοίξει την πόρτα για την είσοδο σε μια νέα αγορά.

9Porsche 718 Cayman/718 Boxster

Εντάξει δεν γίνεται να υπάρξει λίστα με Future Classic’s και να μην πρωταγωνιστεί μοντέλο της Porsche. Ειδικά όταν πρόκειται για τις –718 Cayman και Boxster, τα οποία παρόλο που η εταιρεία αποφάσισε να τα συμμορφώσει στην downsizing εποχή εφοδιάζοντας τα με έναν υπερτροφοδοτούμενο επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα, χωρητικότητας 2.000 κ.εκ και απόδοσης 300 ίππων, έχουν καταφέρει να κλέψουν την παράσταση στην κατηγορία των sport μοντέλων.

10Toyota GT86

Πρόκειται για την καλύτερη πρόταση της Toyota στο αυτοκινητιστικό κοινό της τα τελευταία χρόνια, το οποίο ζητούσε έπη σειρά ετών την προσθήκη ενός γρήγορου μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας. Μελλοντικό ή υπάρχον drift project πολλών και μελλοντική ονείρωξη για petrolhead 5-χρονά. Το μοντέλο του 2017 ωστόσο, διαφέρει φέροντας σχεδιαστικές αναβαθμίσεις που εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός και πίσω μέρος, το εσωτερικό αλλά και σε αλλαγές στο setup της ανάρτησης.