Πώς και πώς περιμέναμε εδώ και έναν χρόνο να ξεκινήσει η φετινή σεζόν του WRC, με τα τουμπανιασμένα αγωνιστικά να υπόσχονται εκτός από πιο άγρια εμφάνιση και περισσότερη ταχύτητα. Οι δύο πρώτοι αγώνες της σεζόν, έδειξαν πως η αναμονή άξιζε, αλλά η FIA θέλει να βάλει περιορισμούς σε αυτά για να τους μειώνει την ταχύτητα.

Στο Ράλι της Σουηδίας, ο Ott Tanak κατάφερε με το αγωνιστικό του Ford Fiesta να πιάσει στην ειδική Knon 1, μέση ωριαία ταχύτητα 137,79 χλμ/ώρα, κάτι που “τρόμαξε” τους διοργανωτές και έτσι αυτοί αποφάσισαν να ακυρώσουν το δεύτερο πέρασμα της διαδρομής. Όπως δήλωσε ο Jarmo Mahonen, διευθυντής των ράλι της FIA, πρέπει να ληφθούν ορισμένα μέτρα περιορισμού της μέσης ωριαίας ταχύτητας των αγωνιστικών, έως τα 130 χλμ/ώρα. Συγκεκριμένα είπε:

Τα αποτέλεσμα αυτά μας διδάσκουν ένα πράγμα: Πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί όταν οι διοργανωτές θέλουν να προσθέσουν νέες ειδικές διαδρομές. Πρέπει να είμαστε παρόντες για να τις ελέγχουμε. Αν δούμε μέσες ωριαίες ταχύτητες άνω των 130 χλμ/ώρα σε μία ειδική, είναι μία ένδειξη ότι πρέπει να την εξετάσουμε.

Ο Mahonen ήταν προσεκτικός στις δηλώσεις του, αλλά πραγματικά, το να περιορίσεις την ταχύτητα σε αγώνες ταχύτητας, είναι κάτι αντίθετο στη φιλοσοφία των αγώνων. Δεν αντιλέγω. Η ασφάλεια πρέπει να είναι πάνω από όλα, με τον Mahonen να συνεχίζει λέγοντας:

Από τη δική μας πλευρά, η ταχύτητα [του Tanak] ήταν υπερβολικά μεγάλη. Αυτό που θέλουμε είναι να ορίσουμε μία κατευθυντήρια γραμμή και ίσως πρέπει να σκεφτούμε τους κανονισμούς. Γι’αυτό και ακυρώσαμε την ειδική στη Σουηδία, προκειμένου να στείλουμε ένα μήνυμα στους διοργανωτές ώστε να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή των ειδικών. Επιθυμία μας είναι η μέση ωριαία ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 130 χλμ/ώρα, αλλά όπως θυμάμαι όταν ήμουν και εγώ διοργανωτής, δεν ήταν στις προθέσεις μου η χρησιμοποίηση αχυρόμπαλων προκειμένου να δημιουργήσουμε σικέιν στις διαδρομές, που θα μειώνουν την ταχύτητα.

Νομίζω πως η απάντηση είναι απλή. Πρέπει οι ειδικές να διεξάγονται σε μικρότερους δρόμους, κάτι που αμέσως μεταφράζεται σε μικρότερη μέση ωριαία ταχύτητα. Αυτό πρέπει να κάνουμε.

Η ακύρωση της ειδικής στη Σουηδία αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής από τους οδηγούς. Ένας από αυτούς δήλωσε για την συγκεκριμένη ειδική:

Είχε απλά ευθείες. Τίποτα το επικίνδυνο. Ήταν απλώς βαρετή.