Μια σοφή παροιμία λέει πως «είναι δυσκολότερο να διατηρηθείς στην κορυφή παρά να φτάσεις σε αυτή». Η φράση αυτή επιβεβαιώνεται στο έπακρο όταν μιλάμε για τη Formula 1, εκεί όπου ποτέ δεν μπορείς να «ξαποστάσεις», αφού πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα σε κυνηγούν. Τα τρία τελευταία χρόνια, η Mercedes βρίσκεται στον ρόλο αυτό και τα έχει καταφέρει πολύ καλά.

Ένα βασικό συστατικό της κυριαρχίας των Γερμανών είναι το power unit. Από την πρώτη στιγμή, οι μηχανικοί στο Brixworth ανέβηκαν στην πρώτη θέση και δεν έχουν πέσει από αυτή, βελτιώνονται κάθε χρόνο το power unit. Αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση για φέτος, δίχως να χρειάζεται να πάρουν ρίσκα, όπως στην περίπτωση της Renault, ωστόσο η MGU-H και MGU-K είναι νέα κομμάτια, όπως λέει ο Andy Cowell, επί κεφαλής κινητήρων της Mercedes.

Κάναμε βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Η αρχιτεκτονική βάση του συστήματος ERS είναι παρόμοια με αυτή που ξεκινήσαμε το 2014. Όχι, δεν είναι ίδια για φέτος, υπάρχουν βελτιώσεις στους διακόπτες υψηλής ισχύος, είναι πιο αποδοτικοί. Υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις στην αξιοπιστία, κάτι που σημαίνει ότι μπορούμε να το τρέξουμε πιο σκληρά και για μεγαλύτερη απόσταση. Δεν είμαστε τόσο ευάλωτοι ώστε να πρέπει να τροποποιήσουμε το σύστημα ψύξης λόγω της θερμότητας που παράγεται. Η MGU-H είναι ολοκαίνουρια, όπως επίσης και η MGU-K.

Τα πράγματα στον τομέα της αξιοπιστίας πέρυσι δεν ήταν καλά. Τα περισσότερα προβλήματα υπήρχαν στην πλευρά του Lewis Hamilton, με τη χαρακτηριστική εγκατάλειψη από την πρώτη θέση στη Μαλαισία, κάτι που ουσιαστικά έδωσε τον τίτλο στον Nico Rosberg, μιας και ο Γερμανός βγήκε κερδισμένος κατά 28 συνολικά βαθμούς. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αλλαγές στο εργοστάσιο, ώστε η αξιοπιστία να επιστρέψει στο επίπεδο που αρμόζει σε έναν κορυφαίο κατασκευαστή.

Είχαμε μερικά οδυνηρά περιστατικά πέρυσι και κάναμε τρομερή έρευνα γι’ αυτό. Υπάρχουν μερικές πολύ μεγάλες αλλαγές στο Brixworth, κατευθείαν από τον τρόπο που κάνουμε την έρευνά μας, τον τρόπο που εγκρίνουμε τα βήματα προόδου, τον τρόπο που εξετάζουμε τα concept μας, τον τρόπο που επιβεβαιώνουμε ότι η ανάπτυξη είναι κατάλληλη, τον τρόπο που δουλεύουμε με τους προμηθευτές μας, τον τρόπο που κατασκευάζουμε εμείς τα κομμάτια και τον τρόπο που συναρμολογούμε τα εξαρτήματα.

Υπάρχουν περίπου έξι αλλαγές μέσα στον κινητήρα, για να βελτιώσουμε το σύστημα συμπεριφοράς και τρεις με τέσσερις ποιοτικές βελτιώσεις όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο συναρμολογείται το power unit.