H PSA βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας εξαγοράς της Opel από την GM, προκειμένου να δημιουργήσει την δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, πίσω από το VW Group.


Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να συμβεί τη Δευτέρα 6 Μαρτίου, μια ημέρα πριν ανοίξει τις πύλες της η έκθεση της Γενεύης την ερχόμενη εβδομάδα, με τις GM και PSA. Όμως, όπως αναφέρουν οι πηγές, η πολυπλοκότητα της όλης υπόθεσης μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση της συμφωνίας.

Ένα από τα βασικά θέματα που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση είναι πως η PSA θα κατορθώσει να εξοικονομήσει το ποσό των 2 δισ. ευρώ στις οικονομίες κλίματος από τη συμφωνία και ποιους τρόπους σκέφτεται να χρησιμοποιήσει για να το επιτύχει. Επίσης “αγκάθι” παραμένει και η «μαύρη τρύπα» ύψους 9 δισ. δολαρίων στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα των εργαζομένων των Opel και Vauxhall. Αναλυτές τις αγοράς εκτιμούν ότι πιθανότερο είναι η PSA να αφήσει το χρέος στην General Motors, προκειμένου να μην αυξήσει ακόμα περισσότερο η συνολική δαπάνη για την εξαγορά.

Στόχος του επικεφαλής της PSA, Carlos Tavares είναι η αναγέννηση τόσο της Opel όσο και της Vauxhall, χρησιμοποιώντας το ίδιο μοντέλο αναδιάρθρωσης που χρησιμοποιήθηκε μετά τη συγχώνευση των Peugeuot και Citroen. Η PSA έχει δεσμευτεί πως θα τηρήσει στο ακέραιο τις υποσχέσεις των Opel και Vauxhall για τον αριθμό των θέσεων εργασίας σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο αντίστοιχα, σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τις φωνές των ειδικών που μιλούν για υπεράριθμες απολύσεις σε περίπτωση που «κλειδώσει» το deal. Η Opel απασχολεί 16.500 εργαζόμενους στη Γερμανία και η Vauxhall 4.500 στην Μεγάλη Βρετανία.

Ανανέωση: Το εποπτικό συμβούλιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας PSA έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά της ευρωπαϊκής θυγατρικής της General Motors (Opel και Vauxhall) και η ανακοίνωση της συμφωνίας πρόκειται να γίνει την Δευτέρα. Αυτή είναι μια ένδειξη ότι οι διαπραγματεύσεις “έγιναν με ταχείς ρυθμούς”, σημείωσε η πηγή που μίλησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ζητώντας να παραμείνει ανώνυμη.

  • thymios tsilimparis

    Σκόρπιες σκέψεις
    – Η Οπελ είναι μια εταιρεία με μοντέλα εκνευριστικά απέναντι στην PSA. Με ποιό τρόπο θα καταφέρουν τη διαφορετικότητα;
    – Υπάρχει ίσως η πιθανότητα η Οπελ να μετατραπεί σε μια “ειδική” φίρμα με μοντέλα αποκλειστικά ή έστω περισσότερο εστιασμένα σε ειδικές κατηγορίες; Να δούμε ενδεχομένως μια ηλεκτρική Οπελ όπως διαβάσαμε ή μια Οπελ γεμάτη κροσσόβερ και mpv;
    – Και τα παραδοσιακά Κορσα και Αστρα τι θα απογίνουν;
    – Άρα πάμε πάλι στην αφετηρία. Έχουμε μια πανομοιότυπη αντίπαλο
    – Εκτός κι αν το σχέδιο είναι να αποκτήσουν μια φίρμα εκτός Γαλλικών συνόρων, για να εισέλθουν σε άλλες αγορές.
    -Έτσι κι αλλιώς αποκλείω προσωπικα ένα rebadging γαλλικών μικρομεσαίων
    – Συμπέρασμα; Μάλλον οι Γάλλοι προσπαθούν να αποκτήσουν ένα διεθνές εμπορικό προφιλ και να μην είναι μια αυστηρά γαλλική συνταγή. Άλλωστε σαν την εποχή του μεσοπολέμου (πόσο μοιάζει με το τώρα…), έτσι και τώρα είναι η εποχή των συγχωνέυσεων και των μεγάλων ομίλων, κι ο σώσων εαυτό….

    • Τριτοξάδερφο Τσακαλώτο

      Θα ακολουθήσουν το μοντέλο vw και Ρενό όπου
      Polo,Fabia,Ibiza επίσης παίζουν στην ίδια κατηγορία μια χαρά εμπορική πορεία και το δικό τους κοινό έχουν και τα τρία μοντέλα.
      Clio-Micra Megane-Pulsar Quashqai-Kadjar βάλε και τα dacia απο κοντά όλα βρίσκουν το κοινό τους.
      Ξέρουν τι κάνουν φίλε μου όλα μελετημένα τα χουν κανείς δεν πετάει δίς € βλέπουν 15-20 χρόνια μπροστά και όχι μεσοπρόθεσμα.

    • Grekko

      Αν το σκεφτείς είναι και η πιο οικονομική λύση, ένα πάτωμα 3-4 και 5 διαφορετικά μοντέλα.