Εσύ γνωρίζεις πότε ένα ελαστικό αρχίζει να γερνάει; Την απάντηση αυτή δίνει η Michelin με ένα νέο video που ετοίμασε προκειμένου να αντικρούσει τις εσφαλμένες πεποιθήσεις σχετικά με τη γήρανση των ελαστικών αυτοκινήτων.


Το σύντομο animation δίνει μια σαφή εξήγηση ως προς το τι σημαίνει η ηλικία ενός ελαστικού, ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στη γήρανση αυτού του προϊόντος κινητικότητας και τι σημαίνει η – συχνά παρερμηνευόμενη – σήμανση των τριών γραμμάτων στο πλευρό του ελαστικού.

Χάρη στα αυστηρά πρότυπα και πρακτικές κατά την κατασκευή των ελαστικών, καθώς και κατά τον κύκλο αποθήκευσης, η Michelin παρέχει το ίδιο επίπεδο επιδόσεων των προϊόντων που παραδίδει, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας παραγωγής τους. Η εταιρία συνιστά στους οδηγούς να ελέγχουν τακτικά τα ελαστικά τους, όπως και την πίεση των ελαστικών τους, και να ακολουθούν τις οδηγίες τοποθέτησης, χρήσης και αποθήκευσης, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τις επιδόσεις μεγάλης διάρκειας των ελαστικών. Με τον τρόπο αυτόν, θα οδηγούν με ασφάλεια, θα απολαμβάνουν την οδήγησή τους, μέχρι και το τελευταίο χιλιόμετρο ολόκληρης της ζωής των ελαστικών, ώστε να χαίρονται κάθε πολύτιμη στιγμή της ζωής, μαζί με τους φίλους και τις οικογένειές τους.

  • Pandal

    Να συμπληρώσω. …ότι στην Ελλάδα μετά το δεύτερο καλοκαίρι (ζεστές-καύσωνες) τα λάστιχα έχουν χάσει την περισσότερη απόδοση τους.

    • theolvs

      Εξαρτάται αν βλέπει ο ήλιος τα λάστιχα

  • Petros K

    Πιο επίκαιρο από ποτέ το βίντεο!
    Όταν καταλάβουμε και κυρίως αντιληφθούμε όλοι μας ότι η μόνη επαφή του αυτοκίνητου μας με τον δρόμο είναι τα 4 ελαστικά του, τότε ίσως να αρχίσουμε να τους δίνουμε περισσότερη σημασία..

    • sexybabinos

      χαχαχα ακριβως..γι’αυτο βαλε το μυαλουδακι σου να δουλεψει με την 10ετια των ελαστικων του Jumbo μαγκα,τις αποζημιωσεις,τον αντικτυπο των επιχειρησεων του κ.τ.λ κ.τλ.Σε λιγο θα μας πουνε οτι και την Πορσε την οδηγουσε η 33χρονη!!!Εχουν πεσει ολοι οι πληρωμενοι να μας κανουν το μαυρο ασπρο!!!

  • Anestis Genk

    Το βίντεο ψιλομούφα για κάποιον ελαφρώς ψαγμένο, στην ουσία λέει πως δεν υπάρχει αντικειμενική μέθοδος και αυτό με κάνει να σκέφτομαι πως ο πραγματογνώμονας χάνει ένα στοιχείο, δλδ την ημερομηνία παραγωγής.

    Ίσως να υπάρχει αντικειμενική μέθοδος δλδ αλλά μάλλον θέλει εξοπλισμό που δεν έχει ο καθένας, άρα πάλι ο καθένας είναι μάλλον ανεύθυνος για τα ελαστικά του.

    Από προσωπική εμπειρία, παίζει ρόλο η μάρκα, κάποιες ξεραίνονται πιο γρήγορα από άλλες.

    • Renesis1

      Ισχύει αυτό που λες. Το προηγούμενο σετ που είχα στο αυτοκίνητο ήταν τα Yokohama Advan Sport, καλά ελαστικά αλλά ξεράθηκαν σχετικά γρήγορα και ας παρκάρω το αμάξι σε κλειστό γκαράζ, μακριά από ήλιο.. Έκανα και το λάθος να τα αφήσω παραπάνω από το οτι έπρεπε, επειδή με μπέρδεψαν τα αυλάκια που δεν είχαν φαγωθεί.. Πολύ μεγάλο λάθος. Κατά τη γνώμη μου και από εμπειρία, τα λάστιχα κάθε 4 χρόνια max θέλουν αλλαγή για να έχει κάποιος το κεφάλι του 100% ήσυχο..

    • Anestis Genk

      Μετά το advan sport τι έβαλες; Για το SE3P λες σωστά;

    • Renesis1

      Ναι μιλάμε για SE3P πάντα, τώρα έχω βάλει εδώ και 6 μήνες τα Michelin Pilot Sport 4. Έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος μέχρι στιγμής, είναι μαλακά ελαστικά, έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία απόδοσης και είναι εξαιρετικά σε στεγνό και βρεγμένο. Τα θεωρώ κορυφαία στη κατηγορία. Για τη φθορά και την αντοχή στο χρόνο, δεν μπορώ να πω κάτι τώρα, γιατί είναι πολύ νωρίς ακόμα..

    • Mika

      Aσχετο,αλλα μαλλον αυτα θα ειναι η επομενη αγορα στο δικο μου…Αφου κι εσυ λες καλα λογια , (ενας ακομα εννοω!!)

    • Renesis1

      Να τα βάλεις, στα προτείνω γιατί έχουν εξαιρετική πρόσφυση και σε στεγνό και σε βρεγμένο.

    • Mika

      Λες να τιθασευουν επαρκως τα 115 ατιθασα αλογα μου???
      :p

    • Renesis1

      Δεν έχουν σημασία τα άλογα, ένα καλό ελαστικό μπορεί να σε σώσει σε ένα απότομο φρενάρισμα αποφυγής, σε ένα δρόμο σαπούνι. Το μόνο που θα πρέπει να τσεκάρεις είναι οι διαστάσεις, γιατί αν θυμάμαι καλά το PS4 ως σπορ, δεν βγαίνει σε μικρές διαστάσεις ζάντας / πέλματος..

    • dim_11

      michellin pilot sport 3 εβαλα αυτα ειναι για πιο μικρες ζαντες 15αρες που εχω εξεραιτικο ελαστικο

    • Mika

      225/45/17 εχω, ειμαι covered!

    • Spider

      Εχε υπ όψιν σου ότι ένα λάστιχο καλό σε μία διάσταση,μπορεί να μην είναι το
      ίδιο καλό σε κάποια άλλη. Επίσης ένα λάστιχο που αργεί λίγο παραπάνω να ζεσταθεί μπορεί να μην είναι το ιδανικό για την κηφισίας π.χ. αλλά μπορεί να είναι καταλληλότερο για να κάνεις τον γύρο του Πηλίου πολύ γρήγορα. Γενικά κάθε λάστιχο σε διαφορετική διάσταση και σε διαφορετικό αυτοκίνητο,συμπεριφέρεται διαφορετικά. Αν θέλεις πριν την αγορά,πάτα στο google την διάσταση που σε ενδιαφέρει και την λέξη test. Συνήθως κάποιο τεστ έχει γίνει. Επίσης για να δεις την σκληρότητα ενός ελάστικού σε σχέση με ένα άλλο, δες την ένδειξη tradewear. Όσο ποιό μικρή είναι τόσο ποιό μαλακό είναι και τόσο γρηγορότερα φθείρεται. Π.χ το tradewear 420 είναι ποιό σκληρό από το tradewear 360, αλλά φθείρεται ποιό εύκολα.

    • Mika

      Eτσι εκανα οταν εβαλα λαστιχα στο RAV4 του πατερα μου, το οποιο οδηγω αυτο το διαστημα εγω. Τα διαβασα ολα για να καταληξω στα Goodyear Efficient Grip SUV, κι οτι ειπωθηκε, επεσαν μεσα…Αυτο θα γινει και στο δικο μου, οταν ερθει η ωρα…

    • theolvs

      Κορυφαία τα ps4

  • sexybabinos

    καλη η διαφημηση της Michelin και οι πλατες στον Jumbo για να μην τσινησει η κοινη γνωμη και καταρευσουν οι πωλησεις του,ΑΛΛΑ δεν εχει δρακο η διαφημηση

    • Σκεφτόμουν να σου απαντήσω αναλυτικά, αλλά τα έχουμε ξαναγράψει έξι χρόνια πριν οπότε απλά σε παραπέμπω:

      https://www.autoblog.gr/2011/01/10/to-skoteino-autoblog-kai-ta-megala-simferonta/

    • σιγουρα πιστευεις οτι μας ψεκαζουν……οτι υπαρχουν αναμεσα μας εξωγηινοι με ανθρωπινη μορφη……και ολα γινοντε για να εθρουν μια μερα οι ΕΛ !!

    • sexybabinos

      Να ξερεις οτι τα γλυφτρακια και οι ρουφιανοι ειναι παντα τα καλυτερα παιδια ;)
      Το δυσκολο ειναι να λες ελευθερα την αποψη σου και να πηγαινεις αντιθετα στο ρευμα της μαζας!

    • εγω δεν ειπα πως δεν εισαι καλο παιδι !!!! ;-)

    • sexybabinos

      https://uploads.disquscdn.com/images/676141826d38b0cdf75bcf5077f03a2772ea048be876b917d6387bc1af68809b.png

      Ουτε γω ειπα οτι συμφωνεις με ολα τα αρθρα απο ΓΛΕΙΨΙΜΟ,αλλα απο συμπτωση!!!

      ΥΓ. Συμβαινει και στις καλυτερες οικογενειες

    • Μίλησε για like αυτός που κάνει στον εαυτό του !!!! Άμα κάνω αυτο που κανεις εσυ σε κάθε μου σχόλιο χαλαρά θα φτάσω τα 250.000 !!!! Απλά δεν με νοιάζει !!!

    • cptbill

      θεος. μολις παρατηρησα πως κανει like στον εαυτο του. Κατσε να κανω κ εγω.

    • τωρα φαινεσαι και συ καπως ετσι !!!!! ΛΟΛ https://uploads.disquscdn.com/images/9ff3b5d6d53ab9de7f31a6f94c8dd250f7b94800d2f3112ba20c6dac90542d44.jpg

    • Mika

      Και γι αλλη μια φορα το auto-like με σκοτωνει!
      :p

    • ετσι γιατι μπορει !!!!! :-D

    • mixalhs7

      Η παρλαπίπα που βαφτίστηκε άποψη κόντρα στο ρεύμα, αξίζει τον αυτοθαυμασμό του αυτοθαυμαζομενου, αυτοθαυμαστη :P

    • σοφοοοοο !!! :-D

    • Mika

      Αυτο-προσκυνουμαι!!!!
      :p :p

    • theolvs

      Και οι υποχθόνιοι με διαστημική τεχνολογία του Σώρρα

    • αυτοι οι υποχθονιοι με την διαστημικη τεχνολογια…….ειναι αυτοι που κρυβοντε πισω απο εναν πλανητη και περιμενουν να μας κανουν ντου ?? η ειναι αλλοι ????

    • δεν ήταν Michelin τα ελαστικά της Porsche για να έχει λόγο να βγάλει ένα τέτοιο video…
      κανείς εδώ μέσα δεν είπε ότι Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙ…
      κανένα υποσυνείδητο μήνυμα δεν υπάρχει…
      αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι οι δουλειές του πραγματογνώμονα, του επιχερηματία, του οδηγού αγώνων, του προπονητή, του παίχτη κλπ κλπ. είναι οι πιο διαδεδομένες στην Ελλάδα, καθώς ΟΛΟΙ τις ξέρουν καλύτερα από τον άλλο!

    • Mika

      Ξεχασες του γιατρου και του δημοσιοκαφρου!! Ευτυχως δεν ειμαστε τετοιοι!!!

    • Anestis Genk

      Και του πρωθυπουργού!

    • sexybabinos

      Δεν χρειαζεται να ηταν ακριβης η μαρκα..το timing του αρθρου και η 10ετια μονο συμπτωση δεν ειναι!

    • Ψυχίατρος

      Φίλε ελπίζω μέχρι το βράδυ να νιώθεις καλύτερα

    • theolvs

      Θα σε ξενερώσω αλλά αυτο που είδες τώρα στο βίντεο το έχει απαντήσει η Μισελέν εδώ και ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ σε επίσημο έγγραφο ενός Ελληνικού σώματος ασφαλείας που είχε κάνει αντίστοιχη ερώτηση.
      Οπότε άσε τα σενάρια που κατεβάζεις απ το μυαλό σου στην άκρη.
      Επίσης μάθε να σέβεσαι τους νεκρούς

  • Interstellar

    Τι διαβάζω θεέ μου στα σχόλια!!!! Δεν έχετε ιδέα από τα ελαστικά και πάλι λέτε μουφα το ένα μουφα το άλλο!!!!Δεν έχετε σχέση καμία με το αντικείμενο δεν έχετε δει ποτέ από κοντά την γραμμή παραγωγής ενός ελαστικού και τα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, κρίνετε την αγορά που θα κάνετε από την εξωτερική εμφάνιση του πέλματος ή με την αφή σας ή εάν σας είπε ο μπατζανάκης ότι του βγήκαν καλά τα ελαστικά που φοράει ΑΛΛΑ έχετε άποψη γιατί απλά….Οδηγάτε…..ναι οκ!!!!!

  • οταν βλεπεις το αντισπιν να δουλευει εκει που καποτε δεν δουλευε…….αρχιζουν και χτυπανε τα καμπανακια οτι το ελαστικο σου εχει φαει πολλα ψωμακια !!!!!

  • Evan_T

    Ό,τι κι αν λέμε είμαστε τεχνικά άσχετοι με το θέμα και ένα διαφημιστικό βίντεο δεν θα μας αλλάξει τις γνώσεις μας. Πιο πιθανό είναι να μας καταστήσει ημιμαθείς, που είναι χειρότερο. Θεωρώ βάσει της εμπειρίας μου πως ανάλογα τη χρήση το ελαστικό έχει κύκλο ζωής 2 με 3 χρόνια βαριά. Όπως είπε και ένας φίλος κριτήριο στη καθημερινότητα είναι το αντισπιν. Αν δουλέψει εκεί που δεν δούλευε, ανοίγουμε το πορτοφόλι.

  • Alex

    Πως γίνετε η ημερομηνία παραγωγής να μην δείχνει την ηλικία???? Πως γίνετε η ηλικία να αλλαζει με βάση τη χρήση??? κάπου χαθήκανε στη μετάφραση μου φαίνεται…μάλλον αντί για ηλικία θέλανε να πουν γήρανση ή φθορά… FAIL VIDEO

  • hellboy

    ω ρε φουστη μου…… και ελεγα αντεχουν για 1-2 χρονακια ακομα.. τα ελαστικα μου..
    τωρα που φτανουν 10ετη θα πρεπει να τα αλλαξω?! -_- εεεεεεε ρε φιλε εχουν ψωμι ακομα… -_-

  • ενα λαστιχο για να αντεξει 10 χρονια θα πρεπει ο οδηγος να κανει 4000 χλμ το χρονο .. αν ειναι χιονολαστικο μπορει και να αντεχει .. τα νορμαλ λαστικα ομως ειδικα στην ελλαδα καταπονουνται περισσοτερο απο τους δρομους και την ζεστη … η μεση χρηση του αυτοκινητου ειναι 10 με 15 χιλιαδες χλμ το χρονο οποτε βγαινει εμπειρικα τα 4 με 5 χρονια αλλαγη τον ελαστικων … κακος για εμενα αναφερονται τα χρονια ως κριτιριο αλλαγης γιατι μπερδευτε ο κοσμος … βασικο ειναι τα χιλιομετρα και η χρηση ειδικα την κατασταση του πελματος μπορει να την κρινει και ο πλεον ασχετος .. αρα για ποιο λογο να μπλεκουμε με τις ηλικιες ;;;

  • thodoris91

    Εγώ πάνω από 3 χρόνια (3 καλοκαίρια καλύτερα) δεν τα χω κρατήσει ποτέ! Νομίζω ένας οδηγός που ξέρει το αυτοκίνητο του μπορεί να καταλάβει εύκολα ποτέ θέλουν αλλαγή τα ελαστικά

  • Manos Sur

    Ας δεχτουμε οτι μπορουν να αντεξουν 6-8-10 χρονια τα λαστιχα, πρεπει να εχεις το μυαλο να καταλαβεις οτι με φθαρμενα λαστιχα πρεπει να προσεχεις στην βροχη, να κρατας 5-10 μετρα παραπανω αποσταση, να μην δοκιμαζεις την μεγιστη ταχυτητα τους, να τσεκαρεις μηπως εχεις κανενα κοψημο, πλεον ακομα και τα 2-3 psi εχουν μεγαλη διαφορα… Αμα δεν εχεις το μυαλο αλλαξε τα λιγο πιο νωρις, να φοβασε για την ζωη σου και οχι για την τσεπη σου

  • Spider

    Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα η κουτοπονηριά και η συνομοσιολογία βασιλεύουν. Το ίδιο και η ανοησία και η ημιμάθεια θα πρόσθετα εγώ. Το βίντεο της Michelin δεν είναι καινούργιο,το έχω δεί πριν μερικούς μήνες.Απλά μάλλον αλλάξαν την ημερομηνία για να είναι έπικαιρο. Στο θέμα τώρα. Γενικά δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το πότε γερνάει ένα ελαστικό. Εγώ προσωπικά στο καθημερινό μου αυτοκίνητο αλλάζω κάθε 40-45.000χλμ δηλ σχεδόν κάθε χρόνο. Στο αυτοκίνητο που έχω για την πλάκα μου επειδή δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα,επειδή χρησιμοποιώ 2 σετ (χειμανιάτικα-καλοκαιρινά) και επειδή τα αποθηκεύω σε κλειστή αποθήκη τα κρατάω περισσότερο καιρό. Πόσο? Συνήθως τα αλλάζω όταν υπάρχει ορατή φθορά,δηλαδή βάθος πέλματος λίγο πάνω από τον δείκτη φθοράς ή όταν τα έχω πολλά χρόνια. Έχω δει όμως και λάστιχο 8 ετών που ήταν σε αποθήκη να είναι τόσο σχεδόν μαλακό όσο ένα καινούργιο. Συνεπώς καλά τα λέει το βίντεο.

    • mother1russia

      Ειναι μυθος δηλαδη οτι ακομα κι αν δεν εχει κανει ουτε 1 χιλιομετρο το ελαστικο “καιγεται” μετα απο 4 χρονια και θελει αλλαγη ???

    • sexybabinos

      μαλακιες λενε..πραξε για την ασφαλεια σου

    • Spider

      Άλλο πράγμα να είναι 4 χρόνια στον δρόμο εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες και άλλο πράγμα να είναι αποθηκευμένο σε αποθήκη με καλές συνθήκες. Παρά ταύτα αν νομίζει κάποιος ότι τα 4 χρόνια είναι το όριο ζωής των ελαστικών ανεξάρτητα χρήσης και συνθηκών αποθήκευσης ας τα αλλάζει. Δικαίωμά του. Εγώ γράφω αυτά που βλέπω, με βάση την εμπειρία μου και όχι αυτά που μου είπαν ή αυτά που επικρατούν ως αντίληψη.

  • schumacher.gr

    Μερικές μέρες πριν το ατύχημα, και επειδή ψάχνω για συγκεκριμένα ελαστικά, επικοινώνησα με την Toyo Ευρώπης. Έψαχνα να ξανά βάλω τα R1R που φοράω στο αυτοκίνητο μου, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έρχονται πλέον φρέσκα στην διάσταση μου (205/55/16 91V) και τα μοναδικά που βρίσκω είναι με DOT 13.
    Παρακάτω παραθέτω την επικοινωνία μου. Όποιος νομίζει ότι είναι φτιαχτό, ας μου ζητήσει να του το κάνω προώθηση.

    Dear Mr. Karandreas,

    Tire ageing is effected by the storage condition.
    (some tire aged slowly, other quicker…)
    The best condition of storage will be dark, well ventilated, cool, and dry place.

    BRV (http://www.brv-bonn.de/verbraucher-start/reifenkauf/) reported based on the investigation of tire expert.
    (link is written in German language.)

    – Tire should not be older than 10 years from DOT.
    – Maximum 5 years from DOT, tire can be sold as new tire.

    Our Proxes R1R has special compound to bring maximum dry performance therefore the aging (compound change to harder) will be quicker than the normal summer tires.
    But I would like to mention here again, it depends on the storage condition therefore I cannot say “until xx years is OK”.

    Unfortunately we have only below 6 sizes due to EU regulation. We do not plan to produce other sizes for Europe.

    195/50 R15 82V
    195/55 R15 85V
    205/45ZR16 83W
    205/50 R15 86V
    205/50 R16 87V
    205/55 R16 91V

    If you search for other size, it could be last chance to find R1R in the market.

    As an alternative, there is a chance to purchase Proxes R888R (semi racing tire).
    It has been designed for track day (weekend driving at the circuit) and also slalom competition.

    I hope above information will be helpful.
    If you have any further question, please ask me freely.

    Best regards,
    Keisuke Muranishi

    Keisuke Muranishi
    Manager Technical Service & New Product Development

    E-Mail: k.muranishi@toyo-tire.de
    Tel.: +49 (2154) 8911 323
    Fax : +49 (2154) 8911 22323
    Mobil: +49 (174) 2415172

    • Τριτοξάδερφο Τσακαλώτο

      VREDESTEIN ή MICHELIN για οποιοδήποτε στύλ οδήγησης και να χεις τα TOYO είναι σαπούνια.

    • schumacher.gr

      Ο καθένας όπως βολεύεται. Πάντως κρίνοντας από τα γραφόμενα σου δεν έχεις ιδέα για τα R1R. Φιλικά πάντα.

    • mother1russia

      CONTINENTAL για μενα, εχω δοκιμασει και TOYO,MICHELEN αλλα ηταν μουφα.
      Ειδικα τα Michelen μονο διαφημιση

    • Νταξ, respect – νόμιζα ότι ήμουν ο μόνος που κάθεται και φέρνει μόνος του απο εξωτερικό νέα Toyo (πρώτη φορά πριν 10 χρόνια με τα Proxes 4)!

    • schumacher.gr

      Τα λίγα τετραγωνικά εκατοστά που σε κρατάνε σε επαφή με το δρόμο. Δεν χωράνε εκπτώσεις.

    • σε σχεση με εδω σου ερχοντε πιο φτηνα ?? αν ναι ..ποσο ??

    • Ναι, ακόμα και με τα μεταφορικά από Αγγλία, μισή τιμή σε σχέση με Ελλάδα! Πχ τα toyo proxes 4 τα έφερα το 2007 αν θυμάμαι καλά από Αγγλία με 285 ευρώ τελική με μεταφορικά, και στην Ελλάδα είχαν 550 ευρώ και ήταν διαθέσιμα μετά από μήνες!

    • iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! σοβαρα??? εχεις καποιο site ??
      σε κανα 2μηνο ειναι να αλλαξω λαστιχα…….και το ψαχνω απο τωρα !!

    • Renesis1

      Τσέκαρε και αυτό το site, είναι αξιόπιστο και έχει βαθμολογία και γνώμες και από ιδιώτες.. http://www.tyrereviews.co.uk/

  • Φωτόνιον

    Μιας κι αναφέρθηκε στα σχόλια, απ ότι διαβάζω στα τοπικά νέα, τα ελαστικά της Porsche ήταν Nokian, χειμερινά!
    http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=1391300&srv=364

  • mixalhs7

    Ήξερα πως ο κύκλος ζωής της γόμας του ελαστικού ήταν 3 χρόνια ακόμα κι αν δεν χρησημοποιηθει ποτέ.
    Για να λέει η Μισελεν πως υπό προϋποθέσεις η γόμα αντέχει έως και 10 χρόνια έχουν γίνει μεγάλα βήματα στο τομέα αυτό.
    Βέβαια σε 10 χρόνια καθημερινής χρήσης δε νομίζω να αντέξει το πέλμα άρα σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα πας για νέο σετ.

    • φαντασου τι γινετε με τις ρεζερβες..που κανεις δεν το αναφερει !!!!!!
      η δικια μου για παραδειγμα..οκ δεν την εχει δει ηλιος….αλλα ειναι του 2004 !!!!!!

    • mixalhs7

      Με ρεζερβα ειτε αυτη ειναι παλια ειτε ειναι καινουργια δεν κανει να πηγαινεις πανω απο 60 km/h αρα μικρο το κακο ;))

    • αυτο ισχυει για τα αυτοκινητα που εχουν ρεζερβα αναγκης……… πολλα εχουν ΚΑΝΟΝΙΚΗ !!!

    • Spider

      Πολλά δεν έχουν κάν ρεζέρβα….

    • κυριως μιλαω για αυτοκινητα απο το 2005 και πισω…που δεν ειχαν αναγκης….αλλα κανονικη !!!! οποτε σκεψου ποσο παλιες παιζει να ειναι!!!
      τα σημερινα βγαινουν με κιτ επισκευης…για οικονομια χωρου .. κοστους..και βαρους !!!

    • Spider

      Και άμα σκιστεί χοντρά το λάστιχο τηλ. στην οδική βοήθεια….

  • Giannisk

    Άρα καλά έκανα και δεν έκανα καβγά όταν μου έβαλε λάστιχα 6 μηνών ο βουλκανιζατέρ.

    • Renesis1

      Γενικότερα στα ελαστικά και σε μεγαλύτερες διαστάσεις που δεν τραβιούνται και εύκολα, λογικό είναι να βρεις 6 μηνών σετ και δεν είναι πρόβλημα, αρκεί οι συνθήκες φύλαξης να είναι καλές. Δύσκολο γενικότερα να βρεις ελαστικά με ημερομηνία 1 μήνα. Βάλε τη διαδικασία της παραγωγής, της μεταφοράς, όλα αυτά προσθέτουν συνήθως ένα 6μηνο πάνω κάτω στα σετ που πουλάνε οι περισσότεροι.. Και στα ελαστικά με ημερομηνία 10 με 12 μήνες, για να πουληθούν πιο εύκολα πάντα κάνουν γερές εκπτώσεις..

    • Giannisk

      Επειδή έχει τύχει να βάλω ελαστικά ηλικίας 1-2 μηνών, το 6μηνο μου φάνηκε πολύ. Η διάσταση μου είναι αρκετά κοινή. Και το μαγαζί που τα έβαλα έξυπηρετει ίσως και 20 αυτοκίνητα την ημέρα.