Ο Jari-Matti Latvala σε πρόσφατη συνέντευξη του μίλησε για την πίεση που ένιωσε πέρσι στη Volkswagen και πως η αποτυχία του να έχει ανάλογα αποτελέσματα με τον -πρώην- ομόσταυλό του, Sebastien Ogier, τον προκάλεσε να κάνει μια δραστική αλλαγή προσέγγισης, που τελικά απέτυχε.

Όπως ξέρεις μετά τους δύο πρώτους αγώνες οδηγεί την κούρσα του πρωταθλήματος οδηγών, χαρίζοντας παράλληλα την πρώτη νίκη στην Toyota, στο rally Σουηδίας, μετά από 18 χρόνια. O Φινλανδός αποκάλυψε ότι μόλις πριν από λίγους μήνες είχε χάσει το κίνητρο και την εμπιστοσύνη στο εαυτό του, μετά από άλλη μια σεζόν στη σκιά Ogier του. Και αυτό γιατί αφού βρέθηκε πίσω από τον Γάλλο το 2013, το 2014 και το 2015, ο Latvala ξεκίνησε το 2016 αποφασισμένος να διεκδικήσει τον τίτλο, λέγοντας:

Νόμιζα ότι ήταν η κατάλληλη χρονιά για να προσπαθήσω και να τον κερδίσω. Αλλά είχα δύο κακούς αγώνες στην αρχή, στη συνέχεια, με τη νίκη στο Μεξικό άρχισα να έχω μια καλή πορεία, και τότε είχα πάλι δυο εγκαταλείψεις. Σε μια ομάδα με ένα τέτοιο μεγάλο οδηγό, όπως ο Sebastien, από την άνοιξη είχα ήδη συνειδητοποίησει ότι τον είχα χάσει. Δεν μπορούσα να κερδίσω το πρωτάθλημα πια. Ήξερα πόσο καλός ήταν.

Είχα τερματίσει δεύτερος και τρίτος στο πρωτάθλημα. Στη συνέχεια άρχισα να χάνω το κίνητρο. Αυτό ήταν. Δεν μπορούσα να δω τίποτα περισσότερο από μερικές μόνο νίκες, και ότι δεν ήταν αυτό που ήθελα. Ήθελα ένα πρωτάθλημα, ήταν τρία χρόνια που το είχε κερδίσει ο Seb. Δεν έπρεπε να το αφήσω να συμβεί, αλλά το έκανα.

Ο Latvala πραγματοποίησε την περασμένη χρονιά μια ριζοσπαστική προσέγγιση με το set-up του του Polo R WRC, σε μια προσπάθεια να μιμηθεί την επιτυχία του αντιπάλου του, δηλώνοντας:

Το να έχεις το ίδιο αυτοκίνητο, σκέφτηκα ότι θα κάνω ακριβώς το ίδιο set-up με τον Seb. Αν οδηγούμε το ίδιο αυτοκίνητο, θα είναι μόνο θέμα οδήγησης. Αλλά κάθε οδηγός έχει μικρές διαφορές στο ύφος του και στο set-up. Έτσι, στην προσπάθεια να οδηγήσω σαν τον Sebastien, προσπάθησα να φρενάρω με τον ίδιο τρόπο, ήμουν μακριά από τη δική μου ταυτότητα και το δικό μου στυλ. Μετά από τέσσερις μήνες είχα πέσει ακόμα περισσότερο. Απλά δεν μπορούσα να το κάνω με τον ίδιο τρόπο. Ο μόνος τρόπος για μένα είναι να οδηγώ με τον τρόπο που έχω μάθει, και με τον οποίο είμαι σίγουρος με τον εαυτό μου, και να μην προσπαθήσω να αντιγράψω ότι κάνει κάποιος άλλος, ακόμη και αν αυτός είναι παγκόσμιος πρωταθλητής.