Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο Yaris στη Γενεύη που θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Μάιο. Σύμφωνα με την Toyota, η εξωτερική σχεδίαση είναι βασικό μέλημα για τους πελάτες της κατηγορίας, και η ομάδα σχεδιασμού στο ED2 ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της Toyota επικεντρώθηκε να δώσει στο νέο Yaris μια πιο ενεργή και δυναμική εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα να έχει μια πιο εκλεπτυσμένη ταυτότητα. Για να επιτευχθεί αυτό, τόσο το μπροστινό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει αρκετά διαφορετικό σχεδιασμό από το σημερινό μοντέλο, με το αυτοκίνητο να παρουσιάζει μια ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για να εκφράσουν το οπτικό του πλάτος, καθώς και το χαμηλό του κέντρο βάρους.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό και συναισθηματικό σχήμα, που ενισχύει τις αρχές των Keen Look και Under Priority σχεδιαστικών γλωσσών. Στο εμπρός μέρος υπάρχει νέος προφυλακτήρας που πλαισιώνει την μεγάλη, τραπεζοειδής μάσκα, ενώ μια απλοποιημένη σχεδίαση στην περιοχή γύρω από το σήμα της εταιρίας προσθέτει χαρακτήρα στη συνολική δυναμική επίδραση. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, που διαθέτουν χαρακτηριστικό σχεδιασμό για τα -προαιρετικά- LED φώτα ημέρας, Στην βασική τους εμφάνιση το διακριτικό διχαλωτό μοτίβο δημιουργείται χρησιμοποιώντας μια λεπτή μπάρα χρωμίου στο εσωτερικό των προβολέων.

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το προφίλ, δεν θα παρατηρήσεις τρανταχτές διαφορές, παρά μόνο να δημιουργηθεί επιπλέον δυναμισμός από την γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα, από το εμπρός προς τα πίσω. Εκεί, υπάρχουν νέα μεγάλα LED φωτιστικά σώματα και νέο πορτμπαγκάζ, που συμβάλλουν στην αίσθηση του επιπλέον μήκους, ενώ “τεντώνουν” το προφίλ του αυτοκινήτου. Ο προφυλακτήρας ακολουθεί την ίδια έννοια, όπως ο εμπρός, που εναρμονίζει τις γραμμές του πορτμπαγκάζ, προβάλλοντας την αίσθηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους.

Τέλος, υπάρχουν τρία νέα σχέδια για τις ζάντες του νέου Yaris διαστάσεων 15 και 16 ιντσών, καθώς και δύο νέα χρώματα στην παλέτα των επιλογών. Το Hydro Blue και το Tokyo Red, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των διαθέσιμων χρωμάτων σε 10.

Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι μικρότερες και έχουν εστιαστεί ώστε να κρατήσουν την εμφάνιση και την ατμόσφαιρα της καμπίνας, φρέσκια ​​και μοντέρνα. Έτσι, διαθέτει νέες ταπετσαρίες, χρώματα και φινιρίσματα, ενώ υπάρχουν αναβαθμισμένα όργανα και διακόπτες για τον έλεγχο της κεντρικής οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ ανάμεσα από τον αναλογικό πίνακα οργάνων υπάρχει μια νέα έγχρωμη TFT οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4,2-ιντσών.

Η Toyota αναφέρει ότι επένδυσε €90 εκατομμύρια ώστε να παρουσιάσει το νέο Yaris που διαθέτει πάνω από 900 αλλαγμένα μέρη, στον σχεδιασμό του, στην δυναμική του συμπεριφορά και στην ασφάλεια του, καθώς το Toyota Safety Sense είναι στάνταρ.

Από μηχανικής πλευράς, το Yaris παραμένει το μοναδικό στην κατηγορία Β που προσφέρεται με επιλογή υβριδικού συνόλου, με την Toyota να αναφέρει ότι κατά την ανάπτυξη του νέου Yaris, οι μηχανικοί της ακούσαν τα σχόλια των πελατών, και έκαναν τις όποιες βελτιώσεις μπορούσαν να γίνουν, ώστε να επιτευχθεί μια ακόμη πιο αθόρυβη και πιο άνετη κύλιση, με καλύτερο χειρισμό και ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.

Το νέο Yaris διαθέτει τον κινητήρα βενζίνης που αντικαθιστά τον 1,33-λίτρων, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1.496 κ.εκ, και αποδίδει 110 άλογα, 12 περισσότερα από τον κινητήρα που αντικαθιστά, με την ροπή του να ανέρχεται στα 138 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Έχει αναλογία συμπίεσης 13,5:1, πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro 6c, θα κατασκευάζεται στην Πολωνία και είναι μέρος μιας επένδυσης ύψους 150 εκατ. ευρώ. Με αυτόν, το Yaris κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 11 δευτερόλεπτα, 0,8 δεύτερα γρηγορότερα από το Yaris με τον 1,33-λίτρων κινητήρα. Ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει την λειτουργία του από κύκλο Οττο σε κύκλο Atkinson, καταναλώνει 12% λιγότερο καύσιμο στον κύκλο NEDC, ενώ έχει 38,5% θερμική απόδοση.

Για πρώτη φορά η Toyota τοποθετεί υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, που περιορίζει την θερμοκρασία της εξάτμισης, αποφεύγοντας έτσι την ανάγκη ενός πλούσιου μίγματος, προκειμένου να μειωθεί η θερμοκρασία καύσης. Ο νέος 1.500αρης κινητήρας επωφελείται από την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE, που στην τελευταία του έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εισαγωγής με υδραυλικά ελεγχόμενο εκκεντροφόρο εξαγωγής.

Το νέο Yaris διαθέτει νέου σχεδιασμού βάσεις για τον κινητήρα, που βοηθούν την υβριδική έκδοση να έχει μια πιο άνετη κύλιση, με λιγότερες δονήσεις που προκαλούνται από τον κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κακό δρόμο, ενώ αλλαγές διαθέτουν και τα αμορτισέρ. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί εκ νέου για ομαλότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και για καλύτερη πληροφόρηση.

  • SAMURAI-66

    Μεσα στην λιγες οπτικα αλλαγες θα επισημανω την μασκα με αναφορες στην πολυτελη lexus που εχει υιοθετησει και η toyota και την βρισκω δυναμικο στοιχειο στην εικονα του.
    Κατα τα υπολοιπα εξακολουθει να ειναι σταθερη επιλογη και αξια που τωρα με τον νεο κινητηρα φερνει νεα δεδομενα.

  • Giannisk

    Σταθερή αξία το Yaris. Το αγαπημένο μου μικρό αυτοκίνητο. Το νέο μοντέλο δείχνει συντηρητικά όμορφο, οπως όλα τα yaris και με νέο καλύτερ κινητήρα. Η υβριδική επιλογή αν και ακριβή πιστεύω ότι αξίζει.

  • Anestis Genk

    Το μοτέρ φαίνεται αρκετά καλό και με 13.5 συμπίεση μπορεί να αξίζει να βάζεις v-power.

  • Christos Dimou

    Δεν πειράζουμε το σχήμα… Μετά τη Ford και η Toyota σε αυτό το παιγνίδι.

  • Yiannis Kontopoulos

    Έχουν ξεφύγει οι Japan. Τους έχουν τελειώσει τα σχέδια. Ότι να ναι!!!! Νεο Yaris και πρόκειται για 3η ανανέωση του υπάρχοντος.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Παραμένει ελκυστικό… προσωπικά σχετικά μ’ άρεσε, πρέπει βέβαια οι σχεδιαστές να τα κάνουν πιο ωραία… Έπρεπε βέβαια να είναι εντελώς νέο και όχι πάλι ανανέωση…

  • Pavlos

    Κορυφαιο brand σε αξιοπιστια/ποιοτητα…… αλλα το f/l ποναει στο σχεδιο.Με το micra θα χασει μεριδιο.