Η Toyota ανακοίνωσε έναν νέο 1.500αρη κινητήρα βενζίνης που αντικαθιστά τον 1,33-λίτρων στο Yaris. Ο κινητήρας 1.496 κ.εκ αποδίδει 110 άλογα, 12 περισσότερα από τον κινητήρα που αντικαθιστά, με την ροπή του να ανέρχεται στα 138 Nm στις 4.400 σ.α.λ.

Ο νέος κινητήρας έχει αναλογία συμπίεσης 13,5:1, πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro 6c, θα κατασκευάζεται στην Πολωνία και είναι μέρος μιας επένδυσης ύψους 150 εκατ. ευρώ. Με αυτόν, το Yaris κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 11 δευτερόλεπτα, 0,8 δεύτερα γρηγορότερα από το Yaris με τον 1,33-λίτρων κινητήρα. Ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει την λειτουργία του από κύκλο Οττο σε κύκλο Atkinson, καταναλώνει 12% λιγότερο καύσιμο στον κύκλο NEDC, ενώ έχει 38,5% θερμική απόδοση.

Για πρώτη φορά η Toyota τοποθετεί υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, που περιορίζει την θερμοκρασία της εξάτμισης, αποφεύγοντας έτσι την ανάγκη ενός πλούσιου μίγματος, προκειμένου να μειωθεί η θερμοκρασία καύσης. Ο νέος 1.500αρης κινητήρας επωφελείται από την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE, που στην τελευταία του έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εισαγωγής με υδραυλικά ελεγχόμενο εκκεντροφόρο εξαγωγής.

Δελτίο Τύπου

TOYOTA LINES UP NEW 1.5 PETROL ENGINE FOR YARIS

New ESTEC unit promises stronger performance and improved emissions and fuel economy

Toyota is introducing a new 1.5-litre four-cylinder petrol engine to the Yaris range to replace the current 1.33-litre unit, offering not only more power, more torque and faster acceleration, but also improved fuel economy and lower CO2emissions.

Developed in anticipation of the future Euro 6c emissions standard and RDE (Real Driving Emission) homologation requirements, it is a member of Toyota’s ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) engine family. It benefits from new technical features that deliver better performance and a more enjoyable drive, while at the same time achieving a reduction of up to 12 per cent* in fuel consumption, under current NEDC official test criteria.

The new unit is being manufactured by Toyota Motor Industries Poland as part of a €150 million production investment programme by Toyota Motor Europe.

In Yaris the naturally aspirated 1,496cm2 engine develops a maximum 110bhp/82kW and peak torque of 136Nm at 4,400rpm. Its responsiveness ensures a comfortable drive both in urban traffic and on the open road. Compared to the 1.33-litre unit, it is 0.8 seconds quicker in acceleration from 0 – 62mph (11.0 versus 11.8), while at overtaking speed the improvement is more than a second, moving from 50 to 75mmph in 17.6 seconds compared to 18.8.

Meeting the challenge of emissions and fuel economy

Toyota’s world-leading experience in hybrid powertrain technology has proved valuable in addressing the challenges presented by the new Euro 6c emissions standard and RDE homologation cycle, witnessed in the new engine achieving a 38.5 per cent thermal efficiency value, placing it among the best on the market. This has been achieved by using a high, 13.5:1 compression ratio, adopting a cooled exhaust gas recirculation (EGR) system and extending the variable valve timing operation so that the engine can switch from the Otto to the Atkinson cycle to gain optimum efficiency in different driving conditions.

The higher compression ratio has been made possible by the combustion chamber design and new pistons, which promote a homogenous air/petrol mixture and rapid combustion. Cooled EGR reduces combustion temperature and also helps prevent the occurrence of engine knocking. Furthermore, the volume of reinjected inert gases allows for a reduction in pumping losses at low and medium loads, improving overall engine efficiency.

The adoption of a new variable inlet valve timing system – VVT-iE** – allows the engine to switch from the Otto to the Atkinson cycle (and vice-versa) in a fraction of a second. Controlled electronically, closure of the intake valve is delayed, reducing the compression phase and further helping reduce pumping losses (Atkinson cycle), and enabling a prompt return to the Otto cycle for better performance under high loads The phase shift of the exhaust camshaft is hydraulically controlled.

Toyota’s first water-cooled exhaust manifold

The engineers also focused on improving fuel consumption at sustained motorway cruising speeds, leading to the use – for the first time on a Toyota – of a water-cooled exhaust manifold. By limiting the gas temperature, this avoids the need for mixture enrichment to reduce combustion temperature at any motorway driving speed. As a result, both fuel consumption and exhaust emissions are reduced.

In common with other Toyota ESTEC engines, the 1.5-litre unit benefits from the latest measures designed to reduce friction losses.

*with CVT ** Variable Valve Timing – intelligent Electric Motor

  • Mika

    Aυτη κι η Μazda ακολουθουν πια αυτο τον δρομο….

    • Anestis Genk

      Το έχω απορία αν αυτά τα μοτέρ αντέχουν στον χρόνο με τέτοια μείγματα.

    • DJ_D

      Τι έχουν τα μείγματα;

    • Anestis Genk

      Είναι φτωχά

    • DJ_D

      Δεν αναφέρεται πουθενά στο κείμενο (ελληνικό/αγγλικό) ότι έχει φτωχά μείγματα. Το μη πλούσιο δεν το κάνει άμεσα φτωχό.

    • Christos Dimou

      Κινητήρες που δουλεύουν με φτωχά μειγματα έχουμε πριν απο τους καταλυτες. Οπότε δεν βλέπω γιατί να υπάρχει πρόβλημα.

    • ducatos

      Γενικά μυρίζει mazda το μοτέρ δεν αποκλείεται να είναι mazda συνεργαζοντε αρκετα πλέον mazda Toyota.

    • ducatos

      Γενικά μυρίζει mazda το μοτέρ δεν αποκλείεται να είναι mazda συνεργαζοντε αρκετα πλέον mazda Toyota.

    • ducatos

      Γενικά μυρίζει mazda το μοτέρ δεν αποκλείεται να είναι mazda συνεργαζοντε αρκετα πλέον mazda Toyota.

  • Maik

    Κ καπως ετσι, με τα τεκμηρια στην Ελλαδα, θα πεσει απο την πρωτη θεση πωλησεων εδω το Yaris…

  • SAMURAI-66

    Καλο μοτερ και θα ηταν επιτυχια να συνεχισει την πορεια του και στα 1.5 λιτρα αν και θα πεσει φαπα ελεω φορολογησης στον νεο κινητηρα.
    Για να δουμε και την διαφορα που θα εχει απο την τουρμπο επιλογη.
    Ολα τα καλα ερχονται τωρα που η τσεπη εχει καβουρια και αφραγκιες και με το κρατος να καραδοκει με αγριες διαθεσεις διπλα σου….Gamoto!

    • Christos Dimou

      Γιατί να πέσει φάπα λόγω φορολόγησης δεν το καταλαβαίνω. Αφού τα πάντα σήμερα υπολογίζονται στην αξία προ φόρων. Μόνο αν ο κινητήρας είναι πάνω από 1900 κυβικά αρχίζει να παίζει ρόλο.

      Ακόμα και στις ασφαλιστικές η διαφορά μεταξύ των 7-8 φορ. ίππων από τους 9-10 είναι πραγματικά ελάχιστες.

    • SAMURAI-66

      Αγαπητε μου η αγορα αυτοκινητου στην ελλαδα ειναι σαν την ρουλετα…οπου κατσει η μπιλια.
      Αυτο που συμβαινει με της κυβερνητικες εξαγγελιες χρονων τωρα στον τοπο μας που εχουν σαν αγελαδα που αρμεγουν αγρια το σπιτι και το αυτοκινητο με σκοπο να γεμισουν τα ταμεια τους αλλαζοντας τους νομους σαν τα πουκαμισα.
      Εγω καμια εμπιστοσυνη δεν εχω στο κρατος-αρπαγας που εχει το χερι του μεσα στην τσεπη μου σε καθε μου ενεργεια λες και βγαζουμε μαζι τα προς το ζην…οτι σημερα ακουγεται και ειναι φυσιολογικο το ιδιο ευκολα και χωρις να το καταλαβεις αλλαζει την επομενη μερα χωρις κανεις να δωσει σοβαρες εξηγησεις και εσυ παντα εισαι το θυμα.
      Για αυτο και φοβαμαι τα παντα στον χωρο του αυτοκινητου.

    • Christos Dimou

      Συμφωνώ. Αλλά ομοίως θα μπορούσε η κυβέρνηση να υπολογίσει τον κυβισμο στα υπερτροφοδοτουμενα με ένα συντελεστή 1.4. Οπότε……

  • jim_1

    Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου κινητήρα…?Από την στιγμή που υπάρχει το υβριδικό για οικονομία καθώς και ο d4d θα έπρεπε να βάλουν τον 1,2 turbo για καλύτερες επιδόσεις να μεγαλώσουν το target group του αυτοκινήτου…Πολύ άκυρη επιλογή από την toyota…

    • ακομα υπαρχουν πολλοι…παρα πολλοι που δεν εμπιστευοντε τα turbo!!

    • jim_1

      Το turbo όμως υπάρχει σχεδόν σε όλους τους κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου (μόνο turbo), φυσικού αερίου…Δεν είναι δικαιολογία αυτή…εξάλλου πιστεύω ότι πρώτα θα χαλάν τα χαζοτάμπλετ και οι οθόνες που βάζουν στα αυτοκίνητα και γενικά τα ηλεκτρονικά, παρά οι τουρμπομηχανές που χαλαρά αντέχουν απροβλημάτιστα με νορμάλ χρήση 180,000 χλμ ή 12 χρόνια για τον μέσο οδηγό…

    • δεν παει ετσι….τουλαχιστον αυτο πιστευω……
      οταν το turbo ειναι η μοναδικη προταση….και καποιος πχ θελει το yaris…..θα το παρει turbato !!!
      αλλα ξερω πολλους ακομα και σημερα…….που δεν τα βλεπουν τα turbo με καλο ματι !!!
      και αναλογα την κατηγορια του οχηματος…..
      πχ για μενα για ενα καθημερινο αυτοκινητο θα προτιμουσα ενα 1600ρι με 120ps ατμοσφαιρικο αποτο 1000ρι τουρμπο με τα ιδια αλογα……
      αντιθετα για ενα σπορ…..θα προτιμουσα τουρμπο που σου δινει επιδοσεις με χαμηλο κοστος…….σε σχεση με ενα ατμοσφαιρικο μοτερ……

      κατι θα εχουν δει στην τελικη οι ιαπωνες ! :-D

    • rous

      Μπαμπινοοοο πότε θα στησω με το 900αρι turbo μου? :P :P :P

    • στη μυκονο εγω δεν παταω !!!!!!! :-P

    • rous

      Θα ανεβω Σαλονικαααα :P

    • ακομα υπαρχουν πολλοι…παρα πολλοι που δεν εμπιστευοντε τα turbo!!

    • Christos Dimou

      Ο συντελεστής απόδοσης είναι εξαιρετικός, ο κινητήρας δεν έχει πολλά μηχανικά τμήματα και ως αποτέλεσμα θα είναι πολύ πιο φθηνός και αξιοπιστος.

      Ο ίδιος κινητήρας με άλλες ρυθμίσεις ίσως να αποτελέσει την βάση για το υβριδικό σύστημα προωσης. Η ύπαρξη του ίδιου κινητήρα έχει πολλά πλεονεκτηματα.

    • Demetris Katsaris

      Το μόνο που θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερο είναι το εξής. Επιδόσεις. Γιατί με τόσο πολύ high compression pistons δεν έβγαλαν λίγη περισσότερη ισχύ? Έχουν τόσο εξελιγμένο σύστημα διπλών vvti, καλό συντελεστή απόδοσης αλλά πάλι διατηρούν σε πολύ συντηρητικό βαθμό τις επιδόσεις.
      Σε αξιοπιστία αναμφίβολα θα είναι αλεξίσφαιρος όπως άλλωστε και οι προκατόχοι του.
      Παρόμοιος κινητήρας αλλά μόνο με κύκλο Ατκινσον 1500cc, 13.5 compression χρησιμοποιείται χρόνια τώρα από την Toyota σε υβριδικό σύστημα. Ψάξε 1NZ-FXE.

    • Herc

      Προφανως και ο στοχος τις Τoyota δεν ηταν η μεγιστη δυναμη, αλλα μια overall καλη λειτουργια, με καλη αποδοση-μεγιστη οικονομια-αξιοπιστια.

    • Christos Dimou

      Έχει και τον κινητήρα turbo για κάτι πιο «καυτό». Όσο οι λέξεις καυτό και Yaris μπορεί να μπουν στην ίδια πρόταση και να μην αφορούν μόνον το WRC…

    • Christos Dimou

      Με βάση αυτά που διαβάζω ο λόγος που οι κινητήρες κύκλου Atkinson έχουν χαμηλότερη πυκνότητα ιπποδύναμης απο τους αντίστοιχους Otto είναι γιατί μικρότερο μέρος του κύκλου της συμπίεσης αφιερωνεται στη συμπίεση καύσιμου (οι βαλβιδες εισαγωγής μένουν ανοιχτες και σε μέρος του κύκλου της συμπιεσης) με αποτέλεσμα λιγότερο καύσιμο = χαμηλότερη απόδοση.

      Κάποιος πιο ειδικός θα μπορούσε να το εξηγήσει καλύτερα.

    • DJ_D

      Σε όλους τους κινητήρες καθυστερεί γενικά το κλείσιμο κάποιες μοίρες, σε αυτούς της toyota καθυστερεί πολύ περισσότερο, 90 μοίρες+.

    • DJ_D

      Δυστυχώς μόνο το υψηλό cr δεν εγγυάται υψηλή ισχύ. Έχουν και σχέση και οι εκκεντροφόροι (σταθερή διάρκεια) και το vvti δεν μπορεί να βοηθήσει τόσο πολύ. Ιδανικά ένα σύστημα σαν της Koenigsegg θα μπορούσε να προσφέρει και την ισχύ και την οικονομία.

  • jim_1

    Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου κινητήρα…?Από την στιγμή που υπάρχει το υβριδικό για οικονομία καθώς και ο d4d θα έπρεπε να βάλουν τον 1,2 turbo για καλύτερες επιδόσεις να μεγαλώσουν το target group του αυτοκινήτου…Πολύ άκυρη επιλογή από την toyota…

  • jim_1

    Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου κινητήρα…?Από την στιγμή που υπάρχει το υβριδικό για οικονομία καθώς και ο d4d θα έπρεπε να βάλουν τον 1,2 turbo για καλύτερες επιδόσεις να μεγαλώσουν το target group του αυτοκινήτου…Πολύ άκυρη επιλογή από την toyota…

  • Demetris Katsaris

    Απλά να διορθωθεί λίγο το άρθρο επειδή ενώ στο δελτίο λέει πως εναλλαζει κύκλους Ατκινσον – Οττο, γράφετε πώς λειτουργεί μόνο με Ατκινσον.
    Νέο μοτέρ το οποίο στοχεύει καθαρά στην οικονομία και την μακροζωία, παράλληλα επιτυγχάνει και την ίδια απόδοση με τον παλιότερο 1ΝΖ-Fe 1.5.
    Οι ομοιότητες με τον 1ΝΖ-FXE είναι περισσότερες παρά με τον 1NR-FE.

  • Οι Γιαπωνέζοι είναι η τελευταία μας ελπίδα για τη διάσωση του βενζινοκίνητου κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    • Christos Dimou

      Όλοι έχουν σχέδια για HCCI.

  • sijune50

    ΒΑΛΤΕ ΡΕ ΜΠΙΝΕΔΕΣ ΤΟΝ 1.2Τ 116ps,ολοκαινουριος κινητηρας να πεταει το κουβαδακι,1.5 κυβικα να μου ερχεται τεκμηριο στο κεφαλι.

    • Christos Dimou

      Νομίζω ότι κάτι ετοιμάζουν ολίγον πιο καυτό για τη συνέχεια.