Η Kia πριν ακριβώς ένα χρόνο παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το Niro, ένα compact υβριδικό crossover, το οποίο έχει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 42 χλμ. Φέτος, στην ίδια έκθεση μας έδειξε την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου, η οποία θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Το μοντέλο διαθέτει το ίδιο υβριδικό σύστημα με το υβριδικό αυτοκίνητο της Hyundai, το Ioniq, που αποτελείται από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 105 ίππων με 147 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 61 ίππων (44,5kW). Η μπαταρία είναι πολυμερών λιθίου και έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, καθώς από τα 1,56 kWh έχει αυξηθεί στα 8,9 kWh, όντας τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να επηρεάζεται ο χώρος των επιβατών, λόγω της μεγαλύτερης πυκνότητας των στοιχείων της.

Η συνολική απόδοση φτάνει τα 41 άλογα και 265 Nm, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, περνώντας τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,8 δευτ., όντας 0,7 δευτ. πιο γρήγορο από το απλό υβριδικό Niro. H εταιρία δεν αναφέρει την μέση κατανάλωση, αλλά οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από τα 30 γρ/χλμ., με την ηλεκτρική αυτονομία να ξεπερνά τα 55 χλμ.

Μερικά από τα συστήματα που η Kia εξοπλίζει το Niro PHEV είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το σύστημα eco driving assistant και το coasting guide control (CGC).

H plug-in έκδοσης του Niro θα έχει μικρές εξωτερικές αλλαγές, ώστε να διαφοροποιείται από το απλό μοντέλο, καθώς αυτό διαθέτει σατέν χρωμιωμένη μάσκα, αρκετό χρώμιο με μπλε λεπτομέρειες, λεπτές “λεπίδες” στους προφυλακτήρες, νέες 16άρες ζάντες αλουμινίου, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα, full-LED φωτιστικά σώματα, και σήματα Eco Plug-in.

Την τιμητική τους έχουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα στην γκάμα της κορεάτικης μάρκας, καθώς εκτός του Niro PHEV, η Kia ανακοίνωσε την αντίστοιχη έκδοση για το Optima Sport Wagon. Το αυτοκίνητο διαθέτει ενεργή γρίλια, η οποία κλείνει αυτόματα κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες ώστε να μειωθεί η αντίσταση του αέρα και κατ’επέκταση να μειωθεί η κατανάλωση, νέους προφυλακτήρες, διαχύτη, νέες ζάντες και LED φωτιστικά σώματα.

Το Optima Plug-in Hybrid (PHEV) συνδυάζει έναν 2.0-λιτρο GDI κινητήρα βενζίνης απόδοσης 156 ίππων με 189 Nm ροπής και ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων (50kW) και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 9,8 kW που προσφέρει έως και 44 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας και έως 965 χλμ συνολικής αυτονομίας, αλλά μειώνει τον χώρο αποσκευών κατά 112 λίτρα.

Η συνδυαστική ιπποδύναμη του ανέρχεται στα 205 άλογα, με το υβριδικό σύνολο να συνδυάζεται με έναν αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μπαταρία του επαναφορτίζει σε λιγότερο από τρεις ώρες με Level 2 φορτιστή 240 volt, ενώ με Level 1 με 120 volt η μπαταρία φορτίζει πλήρως μετά από περίπου εννέα ώρες.