Η φωτογραφία που βλέπεις είναι από τις 12 Μαρτίου του 1947, τότε που σε ένα άγνωστο χωριό της μαγευτικής Emilia-Romagna ήχησε για πρώτη φορά ένας μικρός V12 ενάμιση λίτρου, σηματοδοτώντας την γέννηση του μεγαλύτερου θρύλου της αυτοκίνησης.


Οι πνευματικοί πατέρες της, ήταν οι Gioacchino Colombo, Luigi Bazzi και Giuseppe Busso, μηχανολόγοι με ταλέντο και μεράκι, που σχεδίασαν τα πιο ποθητά μοτέρ από την γείτονα χώρα και ξέρω πως αρκετοί από όσους μας διαβάζουν χαμογελούν έχοντας ένα από αυτά στο γκαράζ τους. Η Ferrari λοιπόν έκλεισε 70 χρόνια και σε ένα άρθρο δεν χωράνε όλα όσα μπορεί να πει ένας tifoso για την μάρκα που όρισε το σπορ αυτοκίνητο, άλλωστε το έχουν προσπαθήσει αυτό με τόσα βιβλία, άλλοι καλύτεροι γνώστες.

Όταν η 125S πέρασε την πύλη θεωρείτο για την εποχή αγωνιστικό δρόμου, η έλλειψη παρμπρίζ νομίζω το κάνει ξεκάθαρο πως δεν απευθυνόταν απλά στους λάτρεις της σπορ οδήγησης αλλά σε όσους ήθέλαν να συμμετάσχουν σε αγώνες. Όπερ και εγένετο, περίπου 2 μήνες αργότερα, δηλαδή ίσα ίσα που την έστρωσε, ο Franco Cortese κερδίζει στις 20 Μαΐου του ’47 το Grand Prix της Ρώμης με μέση ωριαία ταχύτητα 88.5 χλμ/ώρα. Άλλες 5 νίκες πιστώθηκαν στην μικρή Ferrari 125S την ίδια χρονιά με σημαντικότερη ίσως αυτή του μεγάλου Tazio Nuvolari στο Grand Prix της Parma, που ήταν από τις τελευταίες, αν όχι η τελευταία νίκη του Ιταλού άσσου.

Για να γιορτάσει ή μάλλον για να τιμήσει αυτή την σημαντική επέτειο, η Ferrari γύρισε το βίντεο που βλέπεις δίνοντας μια αίσθηση για το πως ήταν όταν άρχισαν όλα και συνδέοντας την κληρονομιά της με το σήμερα και την LaFerrari Aperta! Η ειδική έκδοση της LaFerrari θα παρελάσει και θα παρουσιαστεί σε 60 χώρες σε events που θα διοργανωθούν για την επέτειο με σύνθημα Driven by Emotion. Επειδή το βίντεο είναι μόνο ένα ορεκτικό, η Ferrari έφτιαξε και ξεχωριστό ιστότοπο με τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας της ferrari70.com !

Τέλος το trivia για αυτή την συγκεκριμένη Ferrari 125S που βλέπεις, είναι πως είμαι από τους μάλλον λίγους εν ζωή που κάθισαν πίσω από το τιμόνι της, χωρίς όμως να την οδηγήσω, δυστυχώς η μόνη Ferrari δρόμου στην οποία έχω μπει για την ώρα.

  • Gestione Sportiv@

    Χρόνια πολλά στην εταιρία του Maranello!!!!!!
    Εύχομαι το Cavallino Rampante να συνεχίζει να “καλπάζει” όπως κάνει εδώ και 70 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων και στις αγωνιστικές του δραστηριότητες.
    Ευχαριστούμε τον ΤΕΡΑΣΤΙΟ Enzo για το ιδιαίτερο και σημαντικό “κομμάτι” που δημιούργησε στο “παζλ” της αυτοκινητοβιομηχανίας…………….. https://uploads.disquscdn.com/images/735127ef6a14d2f366869aeb5ae90accfa5eca33f4d82bfb259677b3a070e1b5.jpg

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Χρόνια πολλά στην αγαπημένη Ferrari μας!!!! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον ΤΙΤΑΝΑ ΕΝΖΟ για την εταιρεία που ίδρυσε και για τα όνειρα που μας προσφέρει εδώ και 70 χρόνια… Αγαπημένα μοντέλα η F40 ειδικά, η F50, η Enzo Ferrari, η 250 GTO, η Testarossa, οι 360/F430, 599GTB, F12Berlinetta, California, 458, 488, 458 Speciale, η LaFerrari, F12tdf, 812 Superfast, 355, 550 Maranello, κ.α… Με πάθος για τους αγώνες, το αγαπημένο κόκκινο χρώμα της Ferrari και το αλογάκι που καλπάζει, είναι τα σημεία που κάνουν κάθε μοντέλο της να ξεχωρίζει. Κάποια στιγμή θέλω να πεταχτώ μέχρι το Μαρανέλλο να τους επισκεφτώ!Ευχόμαστε να τα χιλιάσει και να συνεχίσει να μας γοητεύει…

    http://auto.ferrari.com/en_EN/wp-content/uploads/sites/5/2013/07/1960_2-580×351.jpg
    https://uploads.disquscdn.com/images/6fe69117cfd7389c1cb7f3872a696cc9191261803d2537d733f0123dde72e7b6.png
    https://uploads.disquscdn.com/images/b5987fb93391267180c8de154f87fbcac094777e17003aa05217f16c5b1d67eb.jpg

  • Interstellar

    Πήγα το 2010 ή 11 δεν θυμάμαι ακριβώς στο εργοστάσιο και έκανα το τουρ!!!! Είναι μια εμπειρία τρομερή,είδα το μουσείο την πίστα και τις εγκαταστασεις που αναπτύσσουν την F1….Στο τέλος νοικιάσαμε και αμάξια εγώ πήρα την 458italia (τότε το πιο νέο μοντέλο μαζί με την california)……Δεν υπάρχει αυτό που ένοιωσα χρόνια πολλά!!!

  • mixalhs7

    ” Η Ferrari λοιπόν έκλεισε 70 χρόνια και σε ένα άρθρο δεν χωράνε όλα όσα μπορεί να πει ένας tifoso για την μάρκα που όρισε το σπορ αυτοκίνητο,”

    Δηλ απ το 1885 που εφευρέθηκε μέχρι το 1947 που ιδρύθηκε η φεραρι δεν είχε οριστεί το σπορ αυτοκίνητο?

    • υπηρχαν σπορ αυτοκινητα……αλλα αυτη ηταν το οροσημο !!!! :-D

    • mixalhs7

      Υπηρξαν υπαρχουν και θα υπαρχουν οι εκδοχες του καθε κατασκευαστη για το σπορ αυτοκινητο οπως το θεωρει ο ιδιος.
      Άλλο αυτο και άλλο ο ορισμος με απόλυτα κριτήρια οπως γραφει στο κειμενο.
      Μην τα μπερδεύουμε με την δημοφιλια μιας εταιρειας.

    • Anestis Genk

      Μετά τον πόλεμο μαζικοποιήθηκε η αυτοκίνηση, πιο πριν ήταν για λίγους.
      Η αναγνωρισιμότητα της Ferrari ως brand είναι τέτοια που αν δείξεις σε κάποιον άσχετο ένα κόκκινο NSX ή γενικά ένα κόκκινο χαμηλό σπορ όχημα θα πει είναι Ferrari.

    • mixalhs7

      Δεν ισχυει αυτο που γραφεις και η αναγνωρισιμότητα που επικαλείσαι στην συνέχεια δεν εχει καμια σχεση με αυτο που περιγραφεται στο κειμενο ως ”ορισμος του σπορ αυτοκινητου”

    • Giannisk

      Για αυτό ακούμε συνέχεια την φράση ¨η Ferrari των φτωχών”.
      Δεν άκουσα ποτέ να λέει κάποιος “η porsche ή η Lambo των φτωχών.”

    • mixalhs7

      Το audi TT τι ειναι?

    • Giannisk

      Τι είναι ?

    • mixalhs7

      Μαντεψε!! :)

    • mixalhs7

      Μαντεψε!! :)

    • Giannisk

      Ένα αυτοκινητο που δεν μου αρέσει καθόλου είναι αν ρωτάς την γνώμη μου.

    • mixalhs7

      Το κακέκτυπο της Πορσε το ελεγαν οταν παρουσιαστηκε.
      Οπως ακριβως ελεγαν, η Φεραρι του φτωχου για το φιατ κουπε ;))

    • sergio360

      Απλα εσβησε ολες τις υπολοιπες ”εκδοχες”,οπως λες,που υπηρχαν,και το κανει μεχρι και σημερα.Οχι αδικα.

    • mixalhs7

      Καμια δεν εσβησε,αλλα αλλου ειναι τo θεμα μας.
      Η φεραρι ειναι (ο πιο) διασημος κατασκευαστης σουπερκαρ αλλα φυσικα δεν ορισε το supercar. Αυτο το έκανε η Mercedes και η Lamborghini.
      Αρα ο χαρακτηρισμος όρισε, ειναι λαθος.

  • SAMURAI-66
  • SAMURAI-66
  • Nerazzuro21

    Χρόνια πολλά στη Scuderia και στους λάτρεις της.

  • Spider

    Θα σέβεστε._

  • Γιώργος Εμπέρ

    Ferrari χρονια σου πολλα!!!! Να τα χιλιασεις και να συνεχιζεις να προσφερεις στον κοσμο αγνα supercars!!!

  • Giannisk

    Χρόνια πολλά στην πολυαγαπημένη μου Ferrari. Τόσες διακρίσεις στους αγώνες, τόσα πανέμορφα και πανίσχυρα αυτοκίνητα τόσοι μύθοι και ιστορίες που θα μπορούσες να γράψεις εγκυκλοπαίδεια.
    Υ.Γ. Κάποια στιγμή, μα κάποια στιγμή θα δω και Ιταλικό grnd prix και θα επισκεφθώ το εργοστάσιο και το μουσείο σου. Όνειρο δεκαετιών.

  • sergio360

    Ο ορισμος του σπορ αυτοκινητου,ο μεγαλυτερος θρυλος της αυτοκινησης,η πιο επιτυχημενη στην κορωνιδα του μηχανοκινητου αθλητισμου,τα καλυτερα-ομορφοτερα-γρηγοροτερα-οδηγοκεντρικα αυτοκινητα παραγωγης,πειτε το οπως θελετε,μια λεξη αρκει και ολα τα αλλα ειναι ευκολως εννοουμενα…FERRARI._
    Per sempre nel nostro cuore…Grazie Enzo.