Σύμφωνα με μια έρευνα της Ford, οι άνθρωποι φοβούνται το σκοτάδι και σύμφωνα με τους ειδικούς, ο φόβος για το σκοτάδι, ή νυχτοφοβία όπως λέγεται, προέρχεται από τους προγόνους μας, κατοίκους των σπηλαίων, οι οποίοι κινδύνευαν περισσότερο να δεχτούν επίθεση από θηρία τη νύχτα. Σήμερα αυτό το συναίσθημα μας επηρεάζει πίσω από το τιμόνι.

Η ανασφάλεια λόγω έλλειψης ορατότητας και ο φόβος ότι θα χτυπήσουμε πεζό ή αντικείμενο έρχονται πρώτα σε έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Ford με θέμα τις φοβίες κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Έτσι η Ford ανακοίνωσε πως για πρώτη φορά λανσάρει μία νέα τεχνολογία που είναι σχεδιασμένη να ανιχνεύει πεζούς στο σκοτάδι και στη συνέχεια να φρενάρει αυτόματα το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

Εάν το σύστημα ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση με πεζό, πρώτα εκδίδει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία που βασίζεται στο υπάρχον Σύστημα Αναγνώρισης Πεζών (Pedestrian Detection) θα λανσαριστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς στο νέο Fiesta, ενώ θα τοποθετηθεί στα Mustang και F-150 ΜΥ2018.

Το σύστημα αναγνώρισης πεζών της Ford (Pedestrian Detection) επεξεργάζεται πληροφορίες από ένα ραντάρ τοποθετημένο στον προφυλακτήρα και μία κάμερα στο παρμπρίζ. Μία βάση δεδομένων με σωματότυπους πεζών επιτρέπει στο σύστημα να διαχωρίζει ανθρώπους από αντικείμενα όπως δέντρα και οδική σήμανση. Η κάμερα μεταδίδει πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο, με τις εικόνες που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και η ευρυγώνια λήψη, να επιτρέπει στο σύστημα να διακρίνει τους πεζούς, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, με χρήση μόνο των προβολέων. Ο Gregor Allexi, active safety engineer, της Ford Ευρώπης δήλωσε:

Γνωρίζουμε ότι μερικοί οδηγοί θεωρούν τη νυχτερινή οδήγηση μία αρκετά αγχωτική εμπειρία. Κυρίως όταν οδηγούν σε πόλεις, με τους πεζούς – κάποιες φορές απορροφημένους από το κινητό τους – να ξεπροβάλλουν ξαφνικά στο δρόμο, αφήνοντάς τους ελάχιστο χρόνο για να αντιδράσουν με έναν ασφαλή ελιγμό.

Όλο το 24ωρο, το Pedestrian Detection είναι σχεδιασμένο για να βοηθά στον εντοπισμό ατόμων που βρίσκονται ήδη στο δρόμο – ή ετοιμάζονται να τον διασχίσουν.

Από τους χιλιάδες οδηγούς που ρωτήθηκαν στην Ευρώπη, το 81% παραδέχτηκε ότι φοβάται την οδήγηση τη νύχτα, ποσοστό που για τις γυναίκες καταγράφηκε αυξημένο στο 87%. Περισσότεροι από τους μισούς ομολόγησαν ότι η μειωμένη ορατότητα τη νύχτα είναι πηγή άγχους, ενώ πάνω από το ένα τρίτο ανησυχεί για πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα. Φόβο για πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό, εξέφρασε ο ένας στους πέντε ερωτηθέντες οδηγούς.

Το 2014, σε όλη την Ευρώπη, πάνω από 1 στους 5 θανάτους από τροχαίο ατύχημα αφορούσαν πεζούς, από τους οποίους οι μισοί ήταν θύματα ατυχημάτων που συνέβησαν στο σκοτάδι. Για τη βελτιωμένη τεχνολογία Pedestrian Detection, η ομάδα εξέλιξης εργάστηκε νυχτερινές ώρες, στέλνοντας ρεαλιστικά ομοιώματα (dummies) στην πορεία των οχημάτων, σε κλειστές πίστες και δοκιμάζοντας το σύστημα σε δημόσιους δρόμους σε πολυσύχναστες πόλεις όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ.