Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι έχει ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς, και με κάποια γεγονότα που είχαμε χρόνια να δούμε, όπως: τη Ford να προηγείται και στα δυο πρωταθλήματα, την Toyota να επιστρέφει αγριεμένη και να πανηγυρίζει γρήγορα-γρήγορα τη νίκη, τον Latvala να είναι αξιοσημείωτα σταθερός, τη Citroen να ξεκινάει μια σεζόν από position difficile (ποζισιόν ντιφισίλ, σικ).

Μέσα στον χαμό με τις ανόδους, τα comebacks και τις επιστροφές, οι “καταστροφές” της Hyundai έχουν περάσει ελαφρώς στα ψιλά. Όχι τόσο αυτές που έχει προκαλέσει ο Thierry Neuville στο i20 WRC του, όσο αυτές που θα μπορούσε να είχε κάνει στον ανταγωνισμό. Η κορεάτικη ομάδα είναι contender, αλλά υπάρχει ένα “αλλά” και αρκετά “αν” που της χαλάνε το όνειρο.

1Αριστερό-δεξί και πάλι αριστερό

Το άνοιγμα της αυλαίας δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερο για τους Κορεάτες (βασικά Γάλλους, Βέλγους, Μονεγάσκους με έδρα τη Γερμανία): γλίστρημα του Hayden Paddon στην 1η ειδική, φωτογράφος σε εντελώς λάθος σημείο, αναπόφευκτο μοιραίο. Ο Νεοζηλανδός αναμενόμενα αποσύρθηκε, ενώ υπήρξαν σκέψεις να τον ακολουθήσει και η υπόλοιπη ομάδα.

Παρόλο το βαρύ κλίμα, ωστόσο, συνέχισαν και τους βγήκε σε καλό. Προσωρινά. Το i20 Coupe WRC του Neuville “επικοινωνούσε” άριστα με τις μικτές συνθήκες του Μόντε Κάρλο, απολαμβάνοντας ένα άνετο προβάδισμα της τάξης των 51 δευτ.. Το απόγευμα του Σαββάτου, στην τελευταία ειδική της ημέρας όμως, ο Βέλγος θυμήθηκε τις ρίζες του, χτύπησε με το πίσω μέρος έναν βράχο, “σακάτεψε” την ανάρτηση και αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη. Πιθανός απολογισμός στον κάδο: 25 βαθμοί.

Η επίδοση του Dani Sordo θα μπορούσε να θεωρηθεί παρηγοριά στον άρρωστο, αν δεν του είχε πάρει την ταυτότητα και όλα τα έγγραφα ο Ott Tanak. O Eσθονός είχε μείνει με 2 κυλίνδρους λιγότερους και αντιμετώπιζε απροθυμία από το κιβώτιο του Fiesta WRC στον δρόμο για το κλείσιμο του αγώνα. Το πρώτο μισό της Col De Turini ήταν ανηφορικό και ισοδυναμούσε με το μαρτύριο του Σίσυφου, δίνοντας την ευκαιρία στον Sordo να μειώσει τη διαφορά. Στο δεύτερο μισό, όμως, ο Τanak οδήγησε “δίχως αύριο” στην παγωμένη κατηφόρα, και διατήρησε την 3η θέση, μπροστά από τον Ισπανό. Άλλοι 3 βαθμοί χαμένοι, αν και περισσότερο μέτρησε το πρεστίζ του χαμένου βάθρου από ένα πληγωμένο αυτοκίνητο.

2Συνέπεια στην ασυνέπεια

Πρώτο δείγμα θετικόν, αλλά χωρίς κεφαλαιοποίηση μένει το παρήγορο της ηθικής ικανοποίησης. Για τη Σουηδία, η ομάδα του Michel Nandam ήταν αποφασισμένη να μην αρκεστεί στο χειροκρότημα των εντυπώσεων.

Ο Neuville έγινε “τσιμπούρι” στη ράχη του Latvala για τις πρώτες 4 ειδικές, κάνοντας ένα φοβερό ντεμαράζ και αναλαμβάνοντας την πρωτοπορία με αέρα 28 δευτ. μέχρι την 8η ειδική. Το σερί συνεχίστηκε την 2η μέρα, η διαφορά εκτινάχθηκε στα 43,3 δευτ., και ο Φινλανδός οδηγός της Toyota έδειξε πρωτοφανή σύνεση, έχοντας το νου του στον Tanak για τους βαθμούς της 2ης θέσης κι ευελπιστώντας σε “τσαφ” του Βέλγου. Δεν άργησε να δικαιωθεί.

Σαν σε διασκευασμένο σενάριο του Μόντε Κάρλο, ο Neuville έπεσε μόνος του από τη σεζλόνγκ των 40+ δευτερολέπτων που είχε φτιάξει, αυτή τη φορά καταστρέφοντας την εμπρός ανάρτηση του i20 WRC. Άλλοι 25 βαθμοί που έγιναν “πετσετάκια” και ένα μεγάλο “ευχαριστώ” από την Toyota για τη χορηγία της νίκης, η οποία και τοποθέτησε τον Latvala στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα.

Ο Sordo σκόραρε μια αξιοπρεπέστατη 4η θέση σε συνθήκες που δεν πολύ-κατέχει, και ο Paddon φανερά επηρεασμένος από το τραγικό συμβάν της πρεμιέρας, ήταν ικανοποιημένος με τους 6 βαθμούς της 7ης.

3Σταθερότητα > Δυναμικής

Για το 3ο “τικάρισμα” στο καλεντάρι του WRC, η γεύση ήταν και πάλι γλυκόπικρη. Neuville, Paddon και Sordo πιστοποίησαν την ταχύτητα του i20 WRC Coupe κάνοντας ένα αρχικό 3-4-5. Το αυτί του Βέλγου ήταν φανερά τραβηγμένο, καθώς ο ρυθμός του έκανε “μπαμ” πως στόχευε στον τερματισμό. Ο Νεοζηλανδός teammate ήταν γρήγορος, έχοντας κι αυτός κατά νου τη συλλογή βαθμών για τη συνέχεια. Η εξαίρεση άκουγε στο όνομα Dani Sordo.

O Ισπανός άρχισε να χάνει έδαφος, δέχτηκε ποινή 10 λεπτών (η οποία ακυρώθηκε στη συνέχεια), πείσμωσε, κέρδισε 4 ειδικές για να τερματίσει τελικά 8ος.

Είναι φανερό πως η ταχύτητα δεν λείπει από τα Hyundai. Ούτε η αξιοπιστία. Τα μόνα προβλήματα που εμφάνισαν ήταν το στολάρισμα και οι αρρυθμίες λόγω μπουκωμένων φίλτρων και ζέστης, με το θέμα της υπερθέρμανσης να απασχολεί όλες τις ομάδες (πού να έτρεχαν καλοκαίρι στο Ακρόπολις). Οπότε, γίνεται εξίσου εμφανές πως εγείρεται ζήτημα νοοτροπίας.

4Αν η γιαγιά μου είχε μπλοκέ…

Ο Bέλγος είναι αναμφισβήτητα ταχύς, τερμάτισε 2ος στην περσινή σεζόν κι έχει χαρίσει (ή έχει στερήσει, αν θες, από το Polo WRC) 2 νίκες στη Hyundai. Έδειξε πως μπορεί να κοντρολάρει τον ρυθμό του στο Μεξικό, αλλά χρειάζεται κάτι παραπάνω από μεμονωμένα περιστατικά.

Ο Hayden Paddon, επίσης, έχει καταθέσει διαπιστευτήρια. Έδειξε να συνέρχεται από το σοκ της πρεμιέρας και μπορεί να αποτελέσει πηγή βαθμών και επιτυχιών. Χρειάζεται βελτίωση στο ασφάλτινο κομμάτι, αλλά εκεί υπάρχει ούτως ή άλλως ο Dani Sordo.

Ο Ισπανός έχασε το βάθρο από “μισό” Fiesta στο Μόντε Κάρλο, ήταν πολύ καλός στο χιόνι (που δεν του πάει) και “ξύπνησε” αργά στο Μεξικό. Είναι, όμως, ο πιο συνεπής βαθμολογικά οδηγός της Ηyundai φέτος και θα έχει την ευκαιρία να λάμψει στο στοιχείο του, στο Ράλι Κορσικής.

Αν είχαμε το παράθυρο από το Fringe, θα μπορούσαμε να πάρουμε γεύση από ένα παράλληλο σύμπαν. Μια πραγματικότητα όπου ο Neuville απολαμβάνει την πρωτοπορία στο oδηγών με 78 βαθμούς και η Hyundai Motorsport την αντίστοιχη στο Κατασκευαστών με 115. Βέβαια, με τα αν μόνο ο “Μπάτμαν” Παπακαλιάτης είδε προκοπή, χώρια που υπάρχει κι ο αντίλογος: αν δεν είχε τρακάρει θεατής τον Meeke στο Μόντε ενώ έβλεπε βάθρο, αν δεν έφερνε 2 τετακε ο Ogier στη Σουηδία, αν ο Hanninen δεν ήταν άρρωστος στο Μεξικό.

5Η Λέστερ του WRC;

Προς το παρόν, η κορεατική ομάδα φαίνεται να μην το πιστεύει. Η ανάλαφρη αντιμετώπιση της πρωτιάς σε δυο διαδοχικούς αγώνες βαραίνει κατά το μεγαλύτερο μέρος τον Neuville, αλλά και ο αγωνιστικός διευθυντής δεν φρόντισε να τον “ρεγουλάρει”. Δείγμα πως στο Αlzenau δεν ευδοκιμεί –προς το παρόν- το άνθος του πρωταθλητισμού. Μέχρι 3η θέση, ίσως. Ο τίτλος, όμως, απαιτεί βλέμμα στον ορίζοντα, προνοητικότητα και διαχείριση καταστάσεων. Αρετές που τώρα αρχίζουν να αχνοφαίνονται στο DNA της Hyundai.

O άθλος της Λέστερ άνοιξε το κουτί της πραγματικότητας για πολλούς ονειροπόλους. Η Λειψία ήθελε να κυνηγήσει την Μπάγερν (τελικά κλάταρε), ο Πανιώνιος τον Ολυμπιακό (ξεκίνησαν κλαταρισμένοι οι υπόλοιποι, αλλιώς θα γελάγαμε), ο Σώρρας θέλει να μπει στη Βουλή (εδώ γελάμε). Γιατί να μην ελπίζει σε κούπα και η Hyundai; Iδιαίτερα αυτή των κατασκευαστών, φαντάζει ως πιθανή. Αρκεί να συντονιστούν οι συχνότητες των 3 οδηγών της.

Μπορεί να έχουν το μικρότερο budget και την ασθενέστερη παράδοση, ωστόσο οι Κορεάτες δεν είναι πρωτάρηδες σε τέτοιες καταστάσεις. Το 1999, παρά 7 βαθμούς δεν πανηγύρισε τον τίτλο στην F2 το Coupe Kit Car. Αντίπαλος και νικητής το Megane Maxi, αντίπαλος και ηττημένος το Golf Kit Car.

Λες φέτος να κάνουν το βήμα παραπάνω, στη «μεγάλη» κατηγορία κιόλας;