Δεν υπάρχει εκατοστό του μονοθεσίου πάνω στο οποίο να μην έχουν δουλέψει σκληρά οι μηχανικοί των ομάδων, προσπαθώντας να κάνουν τα μονοθέσιά τους ακόμα πιο γρήγορα, έστω και λίγο. Η ανάρτηση είναι ένα μεγάλο κομμάτι στη Formula 1, εκεί όπου οι μηχανικοί προσπαθούν να βελτιώσουν με διάφορους τρόπους τη σταθερότητα του μονοθεσίου τους, την αεροδυναμική απόδοση και τη φθορά των ελαστικών.

Το σύστημα FRIC της Mercedes μάς είχε απασχολήσει τα προηγούμενα χρόνια, αλλά αυτό απαγορεύτηκε, για να αντικατασταθεί πέρυσι από ένα νέο concept που προσφέρει κυρίως καλύτερη αεροδυναμική απόδοση στο μονοθέσιο. Η Red Bull ακολούθησε με τη δική της λύση, αλλά η Ferrari επέλεξε να μην κάνει κάτι αντίστοιχο, γι’ αυτό και διαμαρτυρήθηκε στην Παγκόσμια Ομοσπονδία, σχετικά με τη νομιμότητα των συστημάτων αυτών.

Η FIA, όπως είχε την υποχρέωση, έκανε τους σχετικούς ελέγχους στις χειμερινές δοκιμές, με αποτέλεσμα οι Mercedes και Red Bull να οδηγηθούν σε αλλαγή των αναρτήσεών τους, προκειμένου να δείξουν στους υπεύθυνους της Ομοσπονδίας ότι δεν επηρεάζεται με τον τρόπο αυτό η αεροδυναμική του μονοθεσίου, μιας και αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς.

Αυτό που τόνισε ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, είναι πως δεν μπορεί η ανάρτηση να αλλάζει ύψος ανάλογα με την ταχύτητα του μονοθεσίου, διασφαλίζοντας την ίδια ώρα ότι και οι 10 ομάδες στις οποίες έγιναν ενδελεχείς έλεγχοι περνούν με επιτυχία τις δοκιμές, συνεπώς τίποτα δεν είναι παράνομο εν όψει του Αυστραλιανού Grand Prix.

Το μόνο σίγουρο είναι πως Mercedes και Red Bull πέρασαν τις δοκιμές αφού πρώτα τροποποίησαν τις αναρτήσεις τους, ωστόσο είναι αδύνατο να γνωρίζουμε κατά πόσο θα επηρεαστεί η απόδοση του μονοθεσίου. Από την όλη διαδικασία πάντως, η Ferrari βγαίνει ευνοημένη, αφού οι αντίπαλοί της προέβησαν σε αλλαγές τις τελευταίας στιγμής ενώ αυτή όχι.

Τέλος, ο Whiting δήλωσε ότι θα κάνουν ελέγχους σε όλα τα συστήματα λαδιού των μονοθεσίων, ώστε να βεβαιωθούν ότι καμία ομάδα δεν «καίει» λάδι, μετά από τους υπαινιγμούς της Red Bull ότι η Mercedes ακολουθεί τη συγκεκριμένη τακτική προκειμένου να αυξήσει την ιπποδύναμη του κινητήρα της.

  • Giannis

    Ευχάριστα νέα για μας τους tiffosi.Θεωρητικα γινεται πιο απροβλεπτο το πρωταθλημα με αυτη την εξελιξη.Για να δουμε…

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Σε λίγο και η Mercedes αν αρχίζει και χάνει από τη Ferrari κάτι θα βρει να τις προσαψει.

  • Grekko

    Άρχισε το κρυφτό από τη FIA κ οι 3 γαμπροί του πρωταθλήματος έβγαλαν μαχαίρια!

  • Renesis1

    Ακόμα και μετά από αυτό, η Mercedes πιστεύω οτι εξακολουθεί να είναι η πιο δυνατή ομάδα μέχρι στιγμής. Πάντως τι καλύτερο από ένα τελευταίο ανακάτεμα της τράπουλας εν όψει του 1ου αγώνα.. Έτσι για να μειωθούν και άλλο οι αποστάσεις και να έχουμε περισσότερο ανταγωνισμό και αγωνία!

  • Ahilleas Tsikelis

    Oπως και με το FRIC μικρη θα ειναι η διαφορα.Διαβασα σε σχολιο οτι βοηθουσε στην αυξημενη τελικη μονο,ειδομεν.Παντως καμια ομαδα απο την τριαδα ενω γνωριζει οτι κινειται στο οριο των κανονισμων και περαν αυτου δεν θα μεριμνησε για εναλλακτικες.Βεβαια εδω δεν χρειαζονται εναλλακτικες αφου λενε οτι μετα απο ενα σημειο καθετης δυναμης η αναρτηση πισω χαμηλωνε κι αλλο για μεγαλυτερη τελικη.Αν αλλαζαν τα σημεια εδρασης(οπως ειχε ξανακατηγορησει η φερραρι την μερκ παλια) θα ηταν πολυ σοβαρη επιπτωση

  • Mika

    Οπως και να το κανεις, ειναι αυτο μια νικη για τη Ferrari, οπως τις παλιες καλες εποχες, που η FIA ειχε μετονοναστει Ferrari International Assistance!!!
    :p
    Mετα απο καμποσο καιρο,εδειξε να θυμαται πως παιζονται τα πολιτικα παιχνιδια και ετσι γλυτωσε χρονο αναπτυξης και χρημα, για να φτιαξει παρομοιο συστημα..

    • Bill BlackJack

      Έτσι ακριβώς… παλιά μου τέχνη κόσκινο! Ασχέτως δίκιου ή όχι

  • LJ

    Δλδ τωρα ποσο πισω θα ημαστε σε τελικες απο την Merc?

    • rantaplan

      Από 30 που λέγανε στη Βαρκελώνη…. κάπου στααα….. 29? PPPP