Οι αγώνες αυτοκινήτων υπάρχουν από όταν φτιάχτηκαν τα πρώτα αυτοκίνητα στα τέλη του 19ου αιώνα. Στις αρχές του 20ου ήταν ήδη φανερό πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα κυριαρχούσαν στην αυτοκίνηση, ειδικά αυτός του Otto, ο βενζινοκινητήρας δηλαδή. Ο καλύτερος τρόπος για να διαφημίσεις, μια νέα εφεύρεση όπως τα αυτοκίνητα, ήταν οι αγώνες. Ένα συγκριτικό σε πραγματικές συνθήκες. Τότε και συγκεκριμένα το 1904, ήταν που γεννήθηκε στο Παρίσι της Belle Époque η παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου, η FIA (Fédération Internationale de l’Automobile). Μέχρι το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου είχε άλλη ονομασία και λεγόταν Διεθνής Σύλλογος Αναγνωρισμένων Αυτοκινητιστικών Λεσχών (Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus). Έκτοτε πολύ νερό κύλισε στον μύλο της αυτοκίνησης. Το αυτοκίνητο έγινε από είδος πολυτελείας, είδος μαζικής κατανάλωσης, φετίχ, κειμήλιο, μέχρι και έργα τέχνης έχουν χαρακτηριστεί μερικά αυτοκίνητα. Παρά την δραματική εξέλιξη του μέσου στον αιώνα που πέρασε, η δίψα για αγώνες και η χαρά της οδήγησης παραμένει ακόμα άσβεστη.

Αν και υπάρχουν τόσα μουσεία, για το αυτοκίνητο και την ιστορία των αγώνων που επηρέασαν ολόκληρες κοινωνίες, μέχρι τώρα η FIA δεν είχε Hall of Fame. Αν και οι petrolheads ονομάζουμε “ναούς” τις απανταχού πίστες, το Hall of Fame έχει τον ρόλο του να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι, κατά την γνωστή φράση.

Αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σύντομα καθώς ο Jean Todt ανακοίνωσε πως ως το τέλος του έτους θα δημιουργηθούν δύο Halls of Fame, ένα στο Παρίσι και ένα στην Γενεύη. Δυστυχώς όταν λέει ως το τέλος του έτους, εννοεί προς το τέλος του έτους, τον Δεκέμβρη. Οι προετοιμασίες διήρκεσαν 3 έτη και είμαι βέβαιος πως θα είναι από τα μέρη που θα θέλει ο καθένας να επισκεφθεί, αντίστοιχου βεληνεκούς με το μουσείο του Λούβρου. Έστω κι αν δεν είναι μεγάλος φαν των αγώνων, η ιστορία συναρπάζει αρκετά τους ανθρώπους, ειδικά στην Ευρώπη, πόσο μάλλον όταν το απόσταγμα της το βιώνουμε καθημερινά όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο.

Μέχρι το τέλος του έτους λοιπόν, οι θρύλοι της αυτοκίνησης θα τοποθετηθούν στο βάθρο της αιωνιότητας και θα θυμίζουν σε όλους μας από που ξεκίνησαν όλα.