Παρά το γεγονός ότι η Ferrari έδειχνε πολύ ανταγωνιστική σήμερα, ο Lewis Hamilton κράτησε την ταχύτητά του για το τέλος, παίρνοντας την δεύτερη φετινή pole position και την 63η στην καριέρα του. Αυτή ήταν η 6η pole position του Βρετανού στην Κίνα, με τον Sebastian Vettel να ξεκινά από τη δεύτερη θέση, όπως δηλαδή και στην Αυστραλία, καθώς ο Γερμανός ήταν σχεδόν 2 δέκατα πιο αργός από τον Hamilton.

Η τρίτη θέση ανήκει στον Valtteri Bottas, ο οποίος δεν κατάφερε να σημειώσει το πρώτο φετινό «1-2» για τη Mercedes για μόλις 1 χιλιοστό! Ο Kimi Raikkonen θα εκκινήσει από την 4η θέση, μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Daniil Kvyat και Lance Stroll. Ας δούμε τι συνέβη στις κατατακτήριες του Κινεζικού Grand Prix:

1Q1

Ο καιρός δεν άλλαξε από τα τρίτα ελεύθερα δοκιμαστικά, με τα σύννεφα να μην είναι απειλητικά και τις θερμοκρασίες να διαμορφώνονται στους 21°C στον αέρα και τους 32°C στην άσφαλτο. Οι Sauber βγήκαν μαζί με τον Stroll, με τα πολύ μαλακά ελαστικά, όσο οι άλλοι βρισκόταν στα γκαράζ τους. Βέβαια, μετά από το πρώτο 4λεπτο, οι περισσότεροι βγήκαν για να γράψουν γύρους, με τον Stroll αρχικά να παίρνει την πρώτη θέση, με 1:35.1, όμως ο Hamilton δεν άργησε να απαντήσει, σημειώνοντας το 1:33.3, με τα πολύ μαλακά.

Ο Vettel ήρθε ακόμα πιο γρήγορα, για το 1:33.0, φορώντας μάλιστα τα μαλακά ελαστικά, αλλά ο Hamilton έκοψε ταχύτητα, λόγω της κίτρινης σημαίας στο τρίτο κομμάτι, από την έξοδο -χωρίς συνέπειες- του Grosjean. Ο Raikkonen ήταν 1 δέκατο αργότερος από τον Hamilton, στην τρίτη θέση, και τρία δέκατα πιο γρήγορος από τον Bottas, ο οποίος βρισκόταν στην τέταρτη θέση.

Ο Alonso πήρε προσωρινά την 8η θέση, αλλά έχασε μία επειδή ο Ricciardo ανέβηκε μέχρι την 5η, ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή. Την ίδια ώρα, ο Verstappen έλεγε πως κάτι πάει στραβά με τον κινητήρα, επιστρέφοντας στη συνέχεια στα pits. Ο Ολλανδός βρισκόταν στην τελευταία θέση, κάτι που σημαίνει ότι θα ξεκινούσε από την τελευταία θέση τον αυριανό αγώνα. Από την άλλη, ο Alonso έλεγε ότι δεν μπορεί να βελτιώσει πολύ, αφού πίεζε «σαν ζώο».

Η πίστα άδειασε πριν μπούμε στο 4λεπτο, καθώς οι αργότεροι συνδυασμοί έβαζαν φρέσκα ελαστικά για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Stroll είχε πέσει στην 16η θέση, πιέζοντας όσο μπορούσε για να προκριθεί στο Q2. Ο Καναδός μετακινήθηκε στην 5η θέση, κάτι που προσπαθούσε να κάνει και ο Verstappen. Ο Ολλανδός κατάφερε να πάρει την 17η θέση, αλλά δεν ήταν αρκετό, αναφέροντας μάλιστα πως είχε το ίδιο πρόβλημα, κάτι που του στερούσε σημαντική ταχύτητα.

Επεισοδιακό ήταν το κλείσιμο, μιας και ο Giovinazzi πάτησε άτσαλα μετά την τελευταία στροφή, έχασε το πίσω μέρος και τελικά τραυμάτισε το μονοθέσιό του στον τοίχο από ελαστικά που βρίσκεται στα αριστερά. Η C36 έμεινε ακινητοποιημένη στην πίστα, την ώρα που οι Vandoorne, Grosjean, Palmer, Verstappen και Ocon αποκλείστηκαν από τη συνέχεια.

Μόνο οι Hamilton, Bottas και Ricciardo έμειναν μέσα· όλοι οι άλλοι βγήκαν για να βελτιώσουν τους χρόνους τους

2Q2

Με καθυστέρηση 10 λεπτών ξεκίνησε το Q2, προκειμένου η πίστα να καθαριστεί από τα συντρίμμια της Sauber. Γρήγορα έξω τα μονοθέσια, με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Η μάχη μεταξύ των Mercedes και Ferrari συνεχιζόταν: ο Raikkonen έκανε την αρχή με το 1:32.6, ο Vettel απάντησε με 1:32.3, με τον Hamilton να σημειώνει το 1:32.4, 15 μόλις χιλιοστά πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Ο Bottas ήταν 1,5 δέκατο πίσω από τον Hamilton, στην τρίτη θέση, δείχνοντας στη Ferrari ότι είναι υπολογίσιμος αντίπαλος.

Πίσω από τις δύο κορυφαίες ομάδες, βρέθηκε ο Ricciardo, με τη διαφορά του από τον Raikkonen να είναι 9 δέκατα. Ο Massa πήρε την έκτη θέση, 3 δέκατα μπροστά από τον team-mate του, που έδειχνε πολύ πιο ανταγωνιστικός απ’ ό,τι στην Αυστραλία. Ο Alonso προσπαθούσε να κάνει την υπέρβαση και να περάσει στο Q3, αλλά για την ώρα ήταν 11ος, 2 δέκατα πίσω από τον Perez που είχε την 10η θέση, όμως πίσω του, για μόλις 9 χιλιοστά, βρισκόταν ο ασυμβίβαστος Hulkenberg.

Στο 5λεπτο για το τέλος, όλοι βρισκόταν στα pits, αφού αρκετοί από αυτούς θα έβγαιναν ξανά, όταν οι πρώτοι γνώριζαν πως τίποτα δεν μπορεί να τους στερήσει την πρόκριση στο Q3. Ο Hulkenberg πίεζε όσο μπορούσε για την 10η θέση, με τον Γερμανό να ανεβαίνει στην 6η θέση, κάνοντας εξαιρετικό γύρο. Ο Stroll είχε πέσει στην 10η θέση, αλλά ο οδηγός της Williams παρέμεινε εκεί, καθώς ο Alonso δεν έκανε κάτι καλύτερο από την 13η θέση.

Μαζί με τον Alonso, αποκλείστηκαν οι Sainz, Magnussen, Ericsson και φυσικά ο Giovinazzi. Εν τω μεταξύ, ο Raikkonen σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:32.181, σπάζοντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου που είχε γράψει ο Schumacher πίσω στο 2004, με 1:32.238.

3Q3

Χωρίς να χάνουν χρόνο, όλοι εκτός των Perez και Stroll βγήκαν για τον πρώτο τους γρήγορο γύρο. Από τους μεγάλους, ο Hamilton ξεκίνησε πρώτος, αλλά ο γύρος του δεν ήταν αλάνθαστος. Παρ’ όλα αυτά, έγραψε το 1:31.9, με τον Bottas να είναι 3 δέκατα πιο αργός και τον Vettel να έρχεται για τη δεύτερη θέση, σχεδόν 2 δέκατα πίσω από τον Βρετανό, έχοντας την ταχύτερη όλων επίδοση στο πρώτο κομμάτι. Ο Raikkonen δεν ήταν γρήγορος, όπως μαρτυρά το 1:32.6, λέγοντας πως έχει παράπονα από την πρόσφυση του πίσω μέρους.

Ο Ricciardo στην πέμπτη θέση, τη στιγμή που ο Hulkenberg παρέμενε γρήγορος, βάζοντας τη Renault στην 6η θέση, μπροστά από τους Massa και Kvyat, όσο οι Perez και Stroll δεν είχαν βγει ακόμα στην πίστα, επιλέγοντας να βγουν όταν μαζί με τους υπόλοιπους. Με 3 λεπτά για το τέλος, όλοι εκτός από τον Hulkenberg βγήκαν για την τελευταία τους προσπάθεια.

Όπως και στην αρχή του Q3, έτσι και τώρα, ο Hamilton ήταν αυτός που ξεκίνησε πρώτος την γρήγορή του προσπάθεια από τους κορυφαίους συνδυασμούς. Ο Βρετανός ήταν ακόμα πιο γρήγορος και το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:31.678. Ο Vettel ερχόταν πίσω του, ο Γερμανός βελτίωσε σε 1:31.8, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Για μόλις 1 χιλιοστό, ο Bottas δεν κατάφερε να βρεθεί στη δεύτερη θέση, με τον Raikkonen να είναι 3 δέκατα πίσω από τους δύο.

Ο Ricciardo κράτησε την πέμπτη θέση, με τον Massa να παίρνει την έκτη θέση από τον Hulkenberg, που θα ξεκινήσει 7ος. Ο Perez αρκέστηκε στην 8η θέση, με τους Kvyat και Stroll να παίρνουν τις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδας.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 09:00 ώρα Ελλάδας.

4Ο γύρος του Hamilton

5Τα highlights των κατατακτήριων

6Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Q1 Q2 Q3 Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.333 1:32.406 1:31.678 13
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.078 1:32.391 1:31.864 15
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:33.684 1:32.552 1:31.865 14
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:33.341 1:32.181 1:32.140 15
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:34.041 1:33.546 1:33.033 12
6 19 Felipe Massa Williams 1:34.205 1:33.759 1:33.507 14
7 27 Nico Hulkenberg Renault 1:34.453 1:33.636 1:33.580 16
8 11 Sergio Perez Force India 1:34.657 1:33.920 1:33.706 15
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:34.440 1:34.034 1:33.719 17
10 18 Lance Stroll Williams 1:33.986 1:34.090 1:34.220 18
11 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:34.567 1:34.150 11
12 20 Kevin Magnussen Haas 1:34.942 1:34.164 12
13 14 Fernando Alonso McLaren 1:34.499 1:34.372 11
14 9 Marcus Ericsson Sauber 1:34.892 1:35.046 15
15 36 Antonio Giovinazzi Sauber 1:34.963 8
16 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:35.023 6
17 8 Romain Grosjean Haas 1:35.223 6
18 30 Jolyon Palmer Renault 1:35.279 6
19 33 Max Verstappen Red Bull 1:35.433 7
20 31 Esteban Ocon Force India 1:35.496 8