GP Κίνας 2017: Άνετα ο Hamilton

Σχετικά άρθρα

Αγώνας

Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει ο Lewis Hamilton στην Αυστραλία, το πέτυχε στην Κίνα. Ο Βρετανός είχε ένα εύκολο αγώνα στην πίστα της Σαγκάης, μένοντας πρώτος από το ξεκίνημα μέχρι και τον τερματισμό, δίχως να δέχεται ουσιαστικά καμία απειλή. Έτσι, πήρε ακούραστα την πρώτη του φετινή νίκη, την πέμπτη επί κινεζικού εδάφους και την 54η στην καριέρα του.

Στη δεύτερη θέση ο Sebastian Vettel, ο οποίος έχασε μερικές θέσεις αρχικά, αλλά είχε την ταχύτητα να βρεθεί πίσω από τον Hamilton. Ακολούθησαν οι Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas, Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Sergio Perez και ο Esteban Ocon που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη 10άδα. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι 56 γύροι του Κινεζικού Grand Prix.

Η βροχή είχε σταματήσει, όμως στην πίστα υπήρχε κάποιο νερό. Από τους 20 οδηγούς, μόνο ο Sainz ξεκινούσε με την πολύ μαλακή γόμα, καθώς όλοι οι άλλοι είχαν τα ενδιάμεσα, θέλοντας να μείνουν μακριά από ρίσκα που μπορεί να τους κοστίσουν. Οι θερμοκρασίες ήταν στους 12°C στον αέρα και τους 15°C στην άσφαλτο, η οποία είναι κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στεγνή, όπως έλεγε και ο Vettel στην ενδοεπικοινωνία. Ο Palmer μπήκε για τα slicks στο τέλος του γύρου σχηματισμού.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Hamilton ξεκίνησε πάρα πολύ καλά, μένοντας μπροστά, με τον Vettel να παραμένει στη δεύτερη θέση και τον Bottas στην τρίτη. Αρκετά κακή εκκίνηση από τον Raikkonen, που έχασε την τέταρτη θέση από τον Ricciardo. Στην έκτη θέση ο Kvyat, μπροστά από τους Verstappen, Alonso, Massa και τον Perez, που βρισκόταν στην 10η θέση. Ο Magnussen είχε ανέβει 11ος, με τον Ericsson να είναι πίσω του, και τους Ocon, Grosjean, Giovinazzi, Vandoorne, Sainz, Palmer και Hulkenberg να ακολουθούν, όταν ο Stroll έγινε ο πρώτος που εγκατέλειψε.

Αυτό έφερε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, με τον Hulkenberg να μπαίνει για τα μαλακά. Μεγάλη κινητικότητα στο pit lane, με αρκετούς οδηγούς να μπαίνουν για τα slicks, μεταξύ των οποίων και ο Vettel, για να βάλει τα μαλακά, την ώρα που ο Hamilton έμεινε έξω, όπως και οι Bottas, Ricciardo, Raikkonen και Verstappen που ήταν πίσω του. Ο Vettel βγήκε στην 6η θέση.

Ο αγώνας ξεκίνησε στον 4ο γύρο, αλλά ο Giovinazzi χτύπησε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με αποτέλεσμα να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. Οι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, με τον Hamilton να βάζει τα μαλακά, αλλά η καθυστέρηση στα pits είχε σαν αποτέλεσμα ο Bottas να πέσει στην 5η θέση, μπροστά από τον Vettel. Slicks έβαλαν και οι Red Bull, και η κατάταξη ήταν: Hamilton, Ricciardo, Raikkonen, Verstappen, Bottas, Vettel, Alonso, Sainz, Kvyat, Massa, Perez, Magnussen, Ocon, Palmer, Vandoorne, Hulkenberg, Ericsson και ο 18ος Grosjean. Λάθος από τον Bottas, πέφτοντας στην 12η θέση

Είχαμε ξανά αγώνα στον 8ο γύρο, με τον Hamilton να μένει άνετα μπροστά, όμως ο Verstappen ασκούσε πίεση στον Raikkonen. Ο Perez προσπέρασε τους Massa και Kvyat, ενώ μπροστά ο Verstappen απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Raikkonen, ο οποίος είχε προβλήματα πρόσφυσης, με αποτέλεσμα ο Vettel να έχει κολλήσει πίσω του. Οι δύο Red Bull είχαν πολύ καλό ρυθμό, φορώντας την πολύ μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τις Mercedes και Ferrari.

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τρενάκι είχε δημιουργηθεί από τη 2η θέση μέχρι και την 5η, αποτελούμενο από τους Ricciardo, Verstappen, Raikkonen και Vettel. Ο Bottas είχε ανέβει στην 10η θέση, χωρίς, όμως, ο ρυθμός του να εντυπωσιάζει. Το DRS είχε ενεργοποιηθεί, αλλά ο Verstappen δεν το χρειαζόταν, καθώς προσπέρασε τον Ricciardo στη στροφή 6.

Ricciardo, Raikkonen και Vettel άνοιξαν την πίσω πτέρυγα, ωστόσο τίποτα δεν άλλαξε στο τέλος της πίσω ευθείας. Οι Hamilton και Verstappen έγιναν οι πρώτοι οδηγοί που κατέβηκαν το 1:40, έχοντας παρόμοιο ρυθμό. Ο Ricciardo είχε πρόβλημα με την πρόσφυση της RB13 και το αποτέλεσμα ήταν να δέχεται πίεση από τον Raikkonen. Ο Verstappen συνέχιζε να είναι εξαιρετικός, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο, αλλά χωρίς να αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για τον Hamilton, καθώς η διαφορά ήταν σταθερά πάνω από 1 δευτερόλεπτο.

Παρόμοιο ρυθμό για τους Ricciardo, Raikkonen, Vettel, τη στιγμή που ο Hamilton πάτησε για τα καλά γκάζι, γράφοντας το 1:38.1 στον 15ο γύρο. Ο Ricciardo έκανε λόγο για προβλήματα υποστροφής, ενώ και ο Raikkonen έκανε παράπονα για έλλειψη δύναμης στη στροφή 12, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προσπεράσει τον Ricciardo. Οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν συνολική ποινή 15 δευτερολέπτων στον Hulkenberg, καθώς προσπέρασε σε καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας και Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

Στον 18ο γύρο, ο Vandoorne γινόταν το τρίτο μονοθέσιο που εγκαταλείπει, με πρόβλημα στο σύστημα καυσίμου. Ο Hamilton απείχε 3 δευτερόλεπτα από τον Verstappen, όσο βλέπαμε τον Bottas να παίρνει την 9η θέση από τον Magnussen, για να γράψει στη συνέχεια τον ταχύτερο γύρο. Προσπέρασμα επιτέλους κι από τον Vettel, καθώς πέρασε τον Raikkonen στα φρένα για τη στροφή 6, θέλοντας να πιάσει τον Ricciardo για το βάθρο.

Ο Γερμανός κινήθηκε στη συνέχεα πολύ γρήγορα, ασκώντας μεγάλη πίεση στον Ricciardo, με τον Αυστραλό να ακολουθεί αμυντικές γραμμές απέναντι στις επιθετικές κινήσεις του Vettel. Ο Γερμανός, όμως, πέρασε ξανά στη στροφή 6, αλλά πολύ πιο δύσκολα τώρα, καθώς βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, έχοντας μάλιστα επαφή μεταξύ των ελαστικών τους, χωρίς να τραυματίζεται κάποιο μονοθέσιο.

Νέος ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, στον 22ο γύρο, κερδίζοντας 1,2 δευτερόλεπτα από τον Verstappen, αλλά ο Vettel απάντησε αμέσως, κατεβάζοντας κατά 1 δέκατο την επίδοση του Βρετανού. Ο Vettel ήταν 4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen, αλλά είχε σημαντικά καλύτερο ρυθμό από τον Ολλανδό, κερδίζοντας 1 δευτερόλεπτο σε μόλις έναν γύρο.

Στον 26ο γύρο, ο Bottas ανέβηκε στην 7η θέση, περνώντας εύκολα τον Alonso στην πίσω ευθεία, με τη διαφορά δυναμικότητας των δύο κινητήρων να είναι παραπάνω εμφανής. Ο Vettel ήταν κατά πολύ ταχύτερος από τον Verstappen, τον οποίο προσπέρασε στα φρένα για τη στροφή 14, χωρίς καν να προσπαθήσει, αφού ο Ολλανδός έχασε το φρενάρισμα, μπλόκαρε και άνοιξε τη γραμμή του.

Ο Verstappen μπήκε για αλλαγή στο τέλος του 29ου γύρου, επιλέγοντας και πάλι τα πολύ μαλακά ελαστικά, για να βγει πίσω από τον Bottas, στην 6η θέση. Νέος ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, όμως πιο πίσω ο team-mate του είχε προβλήματα, καθώς ο Verstappen τον προσπέρασε στη στροφή 6, φορώντας πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Αλλαγή για τον Ricciardo στον 33ο γύρο, επιλέγοντας και αυτός την πολύ μαλακή γόμα.

Ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ των Sainz και Alonso. Ο οδηγός της McLaren, όμως, άνοιξε τη γραμμή του, ενώ στη συνέχεια είχε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να χάνει θέσεις. Όλα αυτά όσο ο Vettel έμπαινε στα pits, προκειμένου να βάλει ξανά τη μαλακή γόμα, βγαίνοντας πίσω από τον Raikkonen. Η εγκατάλειψη ήταν μονόδρομος για τον Alonso, μια σίγουρα άδικη εξέλιξη, από τη στιγμή που ο Ισπανός τα πήγαινε εξαιρετικά.

Μέσα και ο Bottas στον 35ο γύρο, για τα μαλακά, ενώ στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Hamilton. Ο Βρετανός φόρεσε και πάλι τα μαλακά, βγαίνοντας δίχως πρόβλημα ξανά στην πρώτη θέση, όταν ο Vettel ήταν τρίτος, πίσω από τον Raikkonen που δεν είχε μπει για αλλαγή. Ο ρυθμός της Haas ήταν πολύ καλός, με αποτέλεσμα ο Grosjean να προσπερνά τον Hulkenberg για την 12η θέση.

Στον 39ο γύρο, ήταν η σειρά του Raikkonen για να μπει. Αντίθετα με τον Vettel, ο Φινλανδός φόρεσε την πολύ μαλακή γόμα, βγαίνοντας πίσω από τον Sainz, στην 6η θέση. Έμεναν 15 γύροι για το τέλος και ο Vettel μείωνε τη διαφορά του από τον Hamilton, αλλά ήταν προφανές πως ο οδηγός της Mercedes δεν πίεζε όσο θα μπορούσε, καθώς η διαφορά τους ήταν 8 δευτερόλεπτα.

Ο Raikkonen ήταν κατά πολύ ταχύτερος από τον Sainz και δε δυσκολεύτηκε να πάρει την 5η θέση από τον Ισπανό. Ο «Iceman» είχε βάλει το πόδι στο γκάζι, με στόχο την 4η θέση του Ricciardo, με τη διαφορά τους να είναι 12 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Bottas δεν δυσκολεύτηκε να περάσει τον Sainz, ανεβαίνοντας στην 6η θέση, την ώρα που ο Ricciardo είχε καλύτερο ρυθμό από τον Verstappen, πλησιάζοντας απειλητικά.

Μάχη των Massa και Ocon για την 10η θέση, με τον οδηγό της Force India να πιέζει τον Βραζιλιάνο. Ο Γάλλος δε δυσκολεύτηκε και πέρασε μπροστά, βγάζοντας τη Williams από τους βαθμούς. Ο Bottas άκουγε πως έπρεπε να πιέσει στο τέλος, προκειμένου να διεκδικήσει την τέταρτη θέση, κάτι που σίγουρα δεν ήταν εύκολο, μιας και η απόστασή του από τη συγκεκριμένη θέση ήταν 15 δευτερόλεπτα.

Ο Magnussen συνέχιζε να είναι πολύ καλός, όπως έδειχνε και το προσπέρασμά του στον Perez. Το ενδιαφέρον, όμως, ήταν μπροστά, με τον Ricciardo να έχει φτάσει τον Verstappen. Το δίδυμο της Red Bull είχε μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου, με τον Verstappen να λέει πως δεν είχε πρόσφυση, κάτι ο Ricciardo προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί, με τρεις γύρους να μένουν για την καρώ σημαία.

Είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο, όμως ο Verstappen κρατούσε σθεναρά την τρίτη θέση. Ο Ricciardo έδινε ό,τι είχε για να βρει σημείο προσπεράσματος, αλλά αυτό δε συνέβη ποτέ. Ο Hamilton πήρε την καρώ σημαία, ο Vettel τη δεύτερη θέση και ο Verstappen συμπλήρωσε το βάθρο, μπροστά από τους Ricciardo, Raikkonen και Bottas.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στην έρημο του Μπαχρέιν, στις 14-16 Απριλίου.

Αποτελέσματα

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1:37:36.158 25
2 Sebastian Vettel Ferrari 56 +6.250s 18
3 Max Verstappen Red Bull 56 +45.192s 15
4 Daniel Ricciardo Red Bull 56 +46.035s 12
5 Kimi Raikkonen Ferrari 56 +48.076s 10
6 Valtteri Bottas Mercedes 56 +48.808s 8
7 Carlos Sainz Toro Rosso 56 +72.893s 6
8 Kevin Magnussen Haas 55 +1 γύρο 4
9 Sergio Perez Force India 55 +1 γύρο 2
10 Esteban Ocon Force India 55 +1 γύρο 1
11 Romain Grosjean Haas 55 +1 γύρο 0
12 Nico Hulkenberg Renault 55 +1 γύρο 0
13 Jolyon Palmer Renault 55 +1 γύρο 0
14 Felipe Massa Williams 55 +1 γύρο 0
15 Marcus Ericsson Sauber 55 +1 γύρο 0
Fernando Alonso McLaren 33 Εγκατέλειψε 0
Daniil Kvyat Toro Rosso 18 Εγκατέλειψε 0
Stoffel Vandoorne McLaren 17 Εγκατέλειψε 0
Antonio Giovinazzi Sauber 3 Εγκατέλειψε 0
Lance Stroll Williams 0 Εγκατέλειψε 0

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 43
2 Lewis Hamilton Mercedes 43
3 Max Verstappen Red Bull 25
4 Valtteri Bottas Mercedes 23
5 Kimi Raikkonen Ferrari 22
6 Daniel Ricciardo Red Bull 12
7 Carlos Sainz Toro Rosso 10
8 Felipe Massa Williams 8
9 Sergio Perez Force India 8
10 Kevin Magnussen Haas 4
11 Daniil Kvyat Toro Rosso 2
12 Esteban Ocon Force India 2
13 Nico Hulkenberg Renault 0
14 Romain Grosjean Haas 0
15 Antonio Giovinazzi Sauber 0
16 Stoffel Vandoorne McLaren 0
17 Jolyon Palmer Renault 0
18 Marcus Ericsson Sauber 0
19 Fernando Alonso McLaren 0
20 Lance Stroll Williams 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 66
2 Ferrari 65
3 Red Bull 37
4 Toro Rosso 12
5 Force India 10
6 Williams 8
7 Haas 4
8 Renault 0
9 Sauber 0
10 McLaren 0

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr