FP1
Την ταχύτερη επίδοση στην πίστα του Μπαχρέιν για τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά σημείωσε ο Sebastian Vettel. Στην ουσία, ο Γερμανός ήταν μόνος του, καθώς η Mercedes δεν έδειξε ενδιαφέρον για τον ταχύτερο γύρο όταν η πίστα είχε βελτιωθεί. Ο Daniel Ricciardo βρέθηκε πίσω από τον οδηγό της Ferrari, με τον Max Verstappen να είναι στην τρίτη θέση.
Ακολούθησαν οι Sergio Perez, Felipe Massa, Lance Stroll, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Romain Grosjean και ο Lewis Hamilton που ολοκληρώνει την πρώτη 10άδα. Για να δούμε τι έγινε στα 90 λεπτά του FP1:
Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές, ο ήλιος έλαμπε, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 36°C στον αέρα και 46°C στην άσφαλτο. Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν πολύ γρήγορα για το installation lap, με τα μονοθέσιά τους να φέρνουν τροποποιήσεις στα συστήματα ψύξης, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Μάλιστα, αρκετά είχαν αναβαθμίσεις, με τη Ferrari να φέρνει στην έρημο του Μπαχρέιν μια νέα εμπρός αεροτομή.
Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος σημειώθηκε από τον Ricciardo, στα 6 λεπτά από το ξεκίνημα, με την επίδοσή του να είναι 1:38.9, δηλαδή σχεδόν 10 δευτερόλεπτα πάνω από το 1:29.493 που χάρισε πέρυσι την pole position στον Hamilton. Στα 10 λεπτά από τον ξεκίνημα, μόνο οι δύο Mercedes θέλησαν να βγουν, κάτι που δεν είχαν κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή, προκειμένου να ελέγξουν αν όλα λειτουργούν καλά στις δύο W08, αλλά και να ξεκινήσουν τη συλλογή δεδομένων.
Ο Bottas ολοκλήρωσε τον γύρο του, με αποτέλεσμα το 1:39.7, όταν ο Hamilton ήταν πολύ πιο αργός, στο 1:59.2. Ο Ricciardo βγήκε μαζί τους στην πίστα, όπως και ο Vandoorne, τη στιγμή που ο Bottas περνούσε πρώτος με 1:38.2, αλλά αμέσως μετά ο Hamilton βελτίωσε κατά 1 δέκατο. Η πίστα καθάριζε, οι οδηγοί πίεζαν περισσότερο, έτσι οι χρόνοι γινόταν καλύτεροι, με τον Hamilton να σημειώνει το 1:37.3, φυσικά με τη μέση γόμα.
Ο Vettel μπήκε στη μάχη των χρόνων, όμως ήταν, τουλάχιστον αρχικά, 2 δέκατα πίσω από τον Hamilton, ο οποίος ήταν πρώτος με το 1:36.7. Πλησιάζαμε στο πρώτο μισάωρο και οι περισσότεροι οδηγοί βρισκόταν στην πίστα με τη μέση γόμα, όντας υποχρεωμένοι να επιστρέψουν ένα σετ εντός των πρώτων 40 λεπτών. Η Red Bull είχε κίτρινη μπογιά στην εμπρός πτέρυγα, ενώ ο Sainz έγινε ο πρώτος που δοκίμασε τη μαλακή γόμα.
Το αποτέλεσμα ήταν να περάσει στην πρώτη θέση, με 1:36.0, όντας έτσι 7 δέκατα πιο γρήγορος από τον Hamilton. Ericsson και Raikkonen έγραφαν τα πρώτα τους χιλιόμετρα, όσο τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης από τους οδηγούς συνεχιζόταν, κάτι που δε μας έκανε καμία εντύπωση, αφού η πίστα παρέμενε αρκετά σκονισμένη και δύσκολα στρωνόταν με γόμα.
Ο Bottas έγινε ο επόμενος που έβαλε τα μαλακά, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:35.0, όντας ταχύτερος σε όλα τα κομμάτια. Ο Hamilton έκανε το ίδιο, για να γράψει το 1:34.6. Λίγο πριν από το 40λεπτο, καπνός εμφανίστηκε στο πίσω μέρος της SF70H του Raikkonen. Ο Φινλανδός σταμάτησε αμέσως το μονοθέσιό του, ύστερα από υπερθέρμανση του turbo. Με την ευκαιρία, όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits, προκειμένου να προετοιμαστούν για το δεύτερο κομμάτι της περιόδου.
Ο Hamilton έγινε ο πρώτος που βγήκε ξανά, αλλά ο Βρετανός δεν έμεινε πολύ στην πίστα. Με 40 λεπτά να μένουν, οι οδηγοί έδιναν ξανά το παρών. Η μαλακή γόμα ήταν αυτή που κυριαρχούσε και ο Perez πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:34.0, 2 δέκατα μπροστά από τον Massa. Το δίδυμο της Mercedes είχε πέσει στην 5η κι 6η θέση, αφού η πίστα είχε βελτιωθεί.
Ο Vettel αποφάσισε να πιέσει, με αποτέλεσμα το 1:32.6, για να ακολουθήσει λίγο αργότερα ο Ricciardo, αλλά ο Αυστραλός ήταν 4 δέκατα πιο αργός από τον πρώην team-mate του, την ώρα που μπαίναμε στο τελευταίο μισάωρο. Τα Mercedes είχαν πέσει στην 9η και 11η θέση, χωρίς να γνωρίζουμε αν στη συνέχεια να βγουν για να κυνηγήσουν κάποια βελτίωση.
Με 20 λεπτά να απομένουν για τη λήξη, ο Vandoorne αναγκάστηκε να ακινητοποιήσει την MCL32. Οι οδηγοί συνέχιζαν τα προγράμματά τους, αλλά ο Hamilton δεν έδειχνε πως είχε διάθεση να πιέσει, ίσως αυτό να μην ήταν η δουλειά του τη δεδομένη χρονική στιγμή, αφού ενδεχομένως να είχε αρκετό καύσιμο στην W08, όπως άλλωστε και ο Bottas, που βρισκόταν στο ίδιο πρόγραμμα με τον Hamilton.
10 λεπτά είχαν μείνει για τη λήξη και οι περισσότεροι γυρνούσαν στην πίστα. Βέβαια, οι οδηγοί είχαν αρκετό καύσιμο, επομένως δεν βλέπαμε βελτίωση των χρόνων και των θέσεων. Αν εξαιρέσουμε μια θεαματική έξοδο χωρίς αντίκτυπο για τον Massa, που ανέφερε ότι δεν είχε φρένα, τίποτα δεν συνέβη μέχρι την καρώ σημαία.
Το FP2 θα ξεκινήσει στις 18:00 ώρα Ελλάδας.
Τα highlights από το FP1:
Αποτελέσματα
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1:32.697 | 21 | ||||
2 | 1:33.097 | +0.400s | 22 | |||
3 | 1:33.566 | +0.869s | 23 | |||
4 | 1:34.095 | +1.398s | 22 | |||
5 | 1:34.246 | +1.549s | 24 | |||
6 | 1:34.322 | +1.625s | 25 | |||
7 | 1:34.332 | +1.635s | 23 | |||
8 | 1:34.372 | +1.675s | 14 | |||
9 | 1:34.564 | +1.867s | 21 | |||
10 | 1:34.636 | +1.939s | 28 | |||
11 | 1:34.838 | +2.141s | 13 | |||
12 | 1:34.927 | +2.230s | 13 | |||
13 | 1:34.997 | +2.300s | 10 | |||
14 | 1:35.002 | +2.305s | 27 | |||
15 | 1:35.068 | +2.371s | 19 | |||
16 | 1:35.579 | +2.882s | 21 | |||
17 | 1:35.888 | +3.191s | 24 | |||
18 | 1:35.959 | +3.262s | 23 | |||
19 | 1:36.079 | +3.382s | 16 | |||
20 | 1:42.333 | +9.636s | 6 |