Advertisement

1FP1

Την ταχύτερη επίδοση στην πίστα του Μπαχρέιν για τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά σημείωσε ο Sebastian Vettel. Στην ουσία, ο Γερμανός ήταν μόνος του, καθώς η Mercedes δεν έδειξε ενδιαφέρον για τον ταχύτερο γύρο όταν η πίστα είχε βελτιωθεί. Ο Daniel Ricciardo βρέθηκε πίσω από τον οδηγό της Ferrari, με τον Max Verstappen να είναι στην τρίτη θέση.

Ακολούθησαν οι Sergio Perez, Felipe Massa, Lance Stroll, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Romain Grosjean και ο Lewis Hamilton που ολοκληρώνει την πρώτη 10άδα. Για να δούμε τι έγινε στα 90 λεπτά του FP1:

Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές, ο ήλιος έλαμπε, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 36°C στον αέρα και 46°C στην άσφαλτο. Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν πολύ γρήγορα για το installation lap, με τα μονοθέσιά τους να φέρνουν τροποποιήσεις στα συστήματα ψύξης, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Μάλιστα, αρκετά είχαν αναβαθμίσεις, με τη Ferrari να φέρνει στην έρημο του Μπαχρέιν μια νέα εμπρός αεροτομή.

Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος σημειώθηκε από τον Ricciardo, στα 6 λεπτά από το ξεκίνημα, με την επίδοσή του να είναι 1:38.9, δηλαδή σχεδόν 10 δευτερόλεπτα πάνω από το 1:29.493 που χάρισε πέρυσι την pole position στον Hamilton. Στα 10 λεπτά από τον ξεκίνημα, μόνο οι δύο Mercedes θέλησαν να βγουν, κάτι που δεν είχαν κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή, προκειμένου να ελέγξουν αν όλα λειτουργούν καλά στις δύο W08, αλλά και να ξεκινήσουν τη συλλογή δεδομένων.

Ο Bottas ολοκλήρωσε τον γύρο του, με αποτέλεσμα το 1:39.7, όταν ο Hamilton ήταν πολύ πιο αργός, στο 1:59.2. Ο Ricciardo βγήκε μαζί τους στην πίστα, όπως και ο Vandoorne, τη στιγμή που ο Bottas περνούσε πρώτος με 1:38.2, αλλά αμέσως μετά ο Hamilton βελτίωσε κατά 1 δέκατο. Η πίστα καθάριζε, οι οδηγοί πίεζαν περισσότερο, έτσι οι χρόνοι γινόταν καλύτεροι, με τον Hamilton να σημειώνει το 1:37.3, φυσικά με τη μέση γόμα.

Ο Vettel μπήκε στη μάχη των χρόνων, όμως ήταν, τουλάχιστον αρχικά, 2 δέκατα πίσω από τον Hamilton, ο οποίος ήταν πρώτος με το 1:36.7. Πλησιάζαμε στο πρώτο μισάωρο και οι περισσότεροι οδηγοί βρισκόταν στην πίστα με τη μέση γόμα, όντας υποχρεωμένοι να επιστρέψουν ένα σετ εντός των πρώτων 40 λεπτών. Η Red Bull είχε κίτρινη μπογιά στην εμπρός πτέρυγα, ενώ ο Sainz έγινε ο πρώτος που δοκίμασε τη μαλακή γόμα.

Το αποτέλεσμα ήταν να περάσει στην πρώτη θέση, με 1:36.0, όντας έτσι 7 δέκατα πιο γρήγορος από τον Hamilton. Ericsson και Raikkonen έγραφαν τα πρώτα τους χιλιόμετρα, όσο τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης από τους οδηγούς συνεχιζόταν, κάτι που δε μας έκανε καμία εντύπωση, αφού η πίστα παρέμενε αρκετά σκονισμένη και δύσκολα στρωνόταν με γόμα.

Ο Bottas έγινε ο επόμενος που έβαλε τα μαλακά, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:35.0, όντας ταχύτερος σε όλα τα κομμάτια. Ο Hamilton έκανε το ίδιο, για να γράψει το 1:34.6. Λίγο πριν από το 40λεπτο, καπνός εμφανίστηκε στο πίσω μέρος της SF70H του Raikkonen. Ο Φινλανδός σταμάτησε αμέσως το μονοθέσιό του, ύστερα από υπερθέρμανση του turbo. Με την ευκαιρία, όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits, προκειμένου να προετοιμαστούν για το δεύτερο κομμάτι της περιόδου.

Ο Hamilton έγινε ο πρώτος που βγήκε ξανά, αλλά ο Βρετανός δεν έμεινε πολύ στην πίστα. Με 40 λεπτά να μένουν, οι οδηγοί έδιναν ξανά το παρών. Η μαλακή γόμα ήταν αυτή που κυριαρχούσε και ο Perez πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:34.0, 2 δέκατα μπροστά από τον Massa. Το δίδυμο της Mercedes είχε πέσει στην 5η κι 6η θέση, αφού η πίστα είχε βελτιωθεί.

Ο Vettel αποφάσισε να πιέσει, με αποτέλεσμα το 1:32.6, για να ακολουθήσει λίγο αργότερα ο Ricciardo, αλλά ο Αυστραλός ήταν 4 δέκατα πιο αργός από τον πρώην team-mate του, την ώρα που μπαίναμε στο τελευταίο μισάωρο. Τα Mercedes είχαν πέσει στην 9η και 11η θέση, χωρίς να γνωρίζουμε αν στη συνέχεια να βγουν για να κυνηγήσουν κάποια βελτίωση.

Με 20 λεπτά να απομένουν για τη λήξη, ο Vandoorne αναγκάστηκε να ακινητοποιήσει την MCL32. Οι οδηγοί συνέχιζαν τα προγράμματά τους, αλλά ο Hamilton δεν έδειχνε πως είχε διάθεση να πιέσει, ίσως αυτό να μην ήταν η δουλειά του τη δεδομένη χρονική στιγμή, αφού ενδεχομένως να είχε αρκετό καύσιμο στην W08, όπως άλλωστε και ο Bottas, που βρισκόταν στο ίδιο πρόγραμμα με τον Hamilton.

10 λεπτά είχαν μείνει για τη λήξη και οι περισσότεροι γυρνούσαν στην πίστα. Βέβαια, οι οδηγοί είχαν αρκετό καύσιμο, επομένως δεν βλέπαμε βελτίωση των χρόνων και των θέσεων. Αν εξαιρέσουμε μια θεαματική έξοδο χωρίς αντίκτυπο για τον Massa, που ανέφερε ότι δεν είχε φρένα, τίποτα δεν συνέβη μέχρι την καρώ σημαία.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 18:00 ώρα Ελλάδας.

Advertisement

2Τα highlights από το FP1:

Advertisement

3Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:32.697 21
2 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:33.097 +0.400s 22
3 33 Max Verstappen Red Bull 1:33.566 +0.869s 23
4 11 Sergio Perez Force India 1:34.095 +1.398s 22
5 19 Felipe Massa Williams 1:34.246 +1.549s 24
6 18 Lance Stroll Williams 1:34.322 +1.625s 25
7 31 Esteban Ocon Force India 1:34.332 +1.635s 23
8 14 Fernando Alonso McLaren 1:34.372 +1.675s 14
9 8 Romain Grosjean Haas 1:34.564 +1.867s 21
10 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:34.636 +1.939s 28
11 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:34.838 +2.141s 13
12 27 Nico Hulkenberg Renault 1:34.927 +2.230s 13
13 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:34.997 +2.300s 10
14 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:35.002 +2.305s 27
15 30 Jolyon Palmer Renault 1:35.068 +2.371s 19
16 20 Kevin Magnussen Haas 1:35.579 +2.882s 21
17 9 Marcus Ericsson Sauber 1:35.888 +3.191s 24
18 94 Pascal Wehrlein Sauber 1:35.959 +3.262s 23
19 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:36.079 +3.382s 16
20 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:42.333 +9.636s 6
  • F1fan

    Στο μαγευτικο Bahrain,με το μυαλο στο Κυριακατικο τραπεζι :p Πολλη ζεστη στο Bahrain,με αποτελεσμα 2 χαλασμενους κινητηρες για Ferrari & Honda,κι ”βραστα” φρενα για πολλους.Για τις πρωτες θεσεις ειναι δυσκολο να κρινεις που βρισκονται οι ομαδες,αλλα στο midfiled θα ”πεσουν κορμια” με F.I,Williams ενα κλικ πιο μπροστα απο Haas,με Alonso & Hulkenberg παντα να απειλουν.Highlight του Fp1 οι βολτες του Iceman στην ερημο με 38 βαθμους κελσιου :) :p
    https://pbs.twimg.com/media/C9X8mKQXgAALDDO.jpg

  • Akis-F1 FAN

    Είχε ελάχιστη πρόσφυση η πίστα, ακόμα και ο χρόνος του Σεμπ είναι 4 δέκατα πιο αργός από τον περσινό καλύτερο στο fp1, ενώ η Μερκ δεν ενδιαφέρθηκε καν για χρόνους. Στο FP2 θα πάρουμε καλύτερη εικόνα.

  • Mika
  • filip

    Κύριε Πασχαλιδη
    Προφανώς δεν θα σας υποδειξω εγω τον τροπο με τον οποιο θα κάνετε την δουλειά σας και προφανώς έχετε καθε δικαίωμα να γράφετε οτι νομίζετε, όπως και οταν το κρίνετε. Ειδικα στην σελιδα σας.
    Απλά θελω να σχολιάσω αυτο που διαβασα, μιας και μου δίνετε αυτη η δυνατότητα.
    Δεν γνωρίζω ποια ομαδα υποστηρίζετε, αν υποστηρίζετε καποια, αλλα η υποκειμενικοτητα με την οποια παρουσιάζετε τα γεγονοτα ειναι χαρακτηριστική. Ενώ δηλαδή φροντισατε να μας ενημερώσετε εντελως τυπικα για τους χρονους και την εξέλιξη των δοκιμών (ο ταδε εκανε χρονο τόσο, μετα ο αλλος….οι χρονοι αργοί, η πιστα σκονισμένη κλπ κλπ) χωρις καποιον προφανή λόγο αρχίσατε τις υποθέσεις, και τα συμπεράσματα πανω σε αυτές τις υποθέσεις, ειδικα και μονο για την Μερσεντες. Ενα άγχος και μια αγωνία να μας πείσετε για την ανταγωνιστικοτητα της.
    Δηλ. ειπατε: ….. προφανως και θα ξαναβγουν στην πίστα να βελτιώσουν, (καθως δεν ειναι δυνατον να μεινουν τοσο χαμηλα στην κατάταξη). Και οταν όντως ξαναβγηκαν αλλα δεν βελτιωσαν τη θεση τους, λετε πως προφανως δεν ήθελαν να το κάνουν (ο Χάμιλτον) και επισης ενδεχομένως να ειχαν αυξημένο φορτιο καυσίμου.
    Επισης λέτε πως ο Φετελ μπήκε στην μαχη των χρόνων. Πως το ξέρετε αυτό, ότι κυνηγούσε τον χρόνο (την στιγμή που ειναι πολυ πιο χαμηλά απο πέρυσι); Επειδή έκανε τον ταχύτερο γύρο, ειναι αρκετο κριτήριο αυτό;
    Κανείς μας δεν εχει την ψευδαίσθηση πως οι θέσεις των Μερς ειναι ενδεικτικές της δυναμικοτητας τους, προφανως μπορούν και καλύτερα.

    Όχι πως πρέπει να το κάνετε, αλλά θα προτιμούσα να ειστε λιγο πιο διακριτικός. Αντικειμενικος δεν θα πω, κανείς μας δεν είναι.

    • nikos

      ότι ομαδα και αν υποστηρίζεις μην στερείς απο΄τον οποιοδήποτε να γράψει την γνώμη του. τα άρθρα των παιδιών βοηθάνε στην συζητηση που κανουμε μεταξύ μας. και αν δεν κάνω λάθος ο χρόνος του φετελ ειναι ποιο αργός απο από πέρυσι. επομένως μην βλεπουμε παντού κάτι μεμπτο. καλή ανασταση

    • filip

      Μα αυτα που λες τα γραφω ήδη στο αρχικό μου σχόλιο.
      Δεν σε καταλαβαίνω
      Καλο Πάσχα

    • nikos

      αν νομίζεις ότι γράφουμε τα ίδια γελιέσαι. κατηγορώντας τον αρθρογράφο υποκειμενικότητα είναι σαν του λες γράφε και άσε την προσωπική σου άποψη στην άκρη.

      την στιγμή που ειναι πολυ πιο χαμηλά απο πέρυσι.. τι εννοείς με αυτό?

    • filip

      Οχι, δεν γραφουμε τα ίδια γιατι δεν κατάλαβες τι γραφω. Καθόλου όμως.
      Ο αρθρογράφος κατάλαβε και εμένα μου αρκεί.

      (οι χρόνοι είναι πολυ πιο αργοι απο πέρυσι, που σημαινει θα πέσουν επίσης πολύ)

    • nikos

      το ξέρω ότι δεν γράφουμε τα ιδια… το σχόλιο σου κάτω από το πρώτο δικό κου ειναι αυτό (Μα αυτα που λες τα γραφω ήδη στο αρχικό μου σχόλιο.
      Δεν σε καταλαβαίνω)
      τώρα μάλλον έχεις χάσει τι γράφεις.

      και όταν λες φίλε μου οι χρόνοι είναι χαμηλα από πέρυσι σιγουρα δεν δίνεις στον άλλο να καταλάβει αυτό (οι χρόνοι είναι πολυ πιο αργοι απο πέρυσι, που σημαινει θα πέσουν επίσης πολύ)
      άντε τώρα να βγάλει κάποιος άλλος νόημα. και είτε σου αρεσει ειτε όχι και τα δικά σου σχόλια ειναι ελευθερα προς σχολιασμό

    • filip

      Σε αντίθεση με οτι νομίζεις, μου αρέσει να σχολιαζουν τα σχόλια μου.
      Και εχω πολλούς και καλους λογους γι αυτό.

    • nikos

      Ο αρθρογράφος κατάλαβε και εμένα μου αρκεί. Καλή Ανάσταση

    • filip

      Συνήθως τα σχόλιά μου ειναι περισσότερο τηλεγραφικα. Αυτή τη φορά είπα να αναλύσω λιγο περισσότερο τις σκέψεις μου ωστε να με καταλάβουν όλοι και να αποφύγω παρατηρήσεις σαν και τις δικές σου.
      Μαλλον θα έπρεπε να σε προβληματισει λιγο περισσότερο το γεγονός πως οι παρατηρήσεις/απαντήσεις του αμεσα ενδιαφερόμενου, του αρθρογράφου, δεν μοιάζουν καθόλου με τις δικές σου.

    • nikos

      να ανησυχεί εμένα γιατί? εγω σου έθεσα τις δικιές μου παρατηρήσεις ως προς εσένα και όχι ως προς τον αρθρογράφο. και από τις απαντήσεις σου έδειξες μπερδεμένος.

    • Κατ’ αρχάς, καλά κάνεις κι εκφράζεις το σχόλιό σου. Αυτό είναι απολύτως αποδεκτό και σεβαστό. Για τη Mercedes, έχεις δίκιο: ήταν καθαρά προσωπική υπόθεση της στιγμής ότι θα βγουν να βελτιώσουν, αφού το έχουν κάνει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Δεν το έκαναν, και δεν το διόρθωσα -κακώς-, διότι, όπως κατάλαβες, το κείμενο γράφεται παράλληλα με την εξέλιξη της περιόδου. Φυσικά, έγινε η αντίστοιχη διόρθωση στη συνέχεια. Οι δύο W08 βγήκαν πριν από το τέλος, αλλά είχαν ποσότητα καυσίμου ώστε να κάνουν μια μικρή προσομοίωση αγώνα, όπως και άλλοι οδηγοί.

      Για τον Vettel τώρα: Ο Γερμανός, βάσει των συνθηκών, θέλησε να πιέσει για να πάρει μια γεύση από την ταχύτητα και το στήσιμο της SF70H, έστω σε αυτές τις συνθήκες. Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι ο Γερμανός τα έδωσε όλα και δεν είχε άλλη ταχύτητα. Η πίστα ήταν πολύ σκονισμένη και φυσικά το «μάχη των χρόνων» αφορά το καθαρά το FP1, γι’ αυτό και τα συμπεράσματα δεν είναι ασφαλή. Πάτησε παραπάνω το γκάζι και ανέβηκε στην πρώτη θέση. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

      Όσο για την ομάδα και τον οδηγό που υποστηρίζω, με τον χέρι στην καρδιά δηλώνω απλός οπαδός του αθλήματος και τίποτα παραπάνω. Δεν έχω ομάδα, δεν έχω οδηγό. Το αν θέλω να δω τη Mercedes να αποκτά αντίπαλο, δε σημαίνει ότι υποστηρίζω τη Ferrari, τη Red Bull ή ότι αντιπαθώ τη Mercedes. Ή από την άλλη δεν έχω κανένα άγχος και καμία αγωνία για να παραμείνει πρώτη η Mercedes. Αυτό είναι δεδομένο. :)

    • filip

      Ειτε το επιδιώξει ειτε όχι, κάποιος θα βρεθεί στην πρώτη θέση.
      Προφανώς και μπορουν όλοι να κάνουν καλυτερους χρόνους.
      Πως ξέρετε οτι πιεσε περισσότερο απο άλλους ηταν η απορία μου. Το οτι ειμαι πρώτος δεν σημαινει απαραιτητα πως πιέζω.
      Αν κατι τετοιο ισχύει για τον Φετελ σημαίνει πως η Ρεντ Μπουλ έκανε τρομακτικη πρόοδο και ειναι διπλα της χωρις να πιεσει !!!!!!!!!!
      Καταλαβαινετε την αλυσιδα των αυθαιρέτων υποθέσεων που γεννάται;

    • Δεν είπα ότι πίεσε περισσότερο από τους άλλους. Είπα ότι (εκείνη τη στιγμή) δεν ήταν χαλαρός στην πίστα και ότι θέλησε να αξιολογήσει σε ένα βαθμό την SF70H, εξού και το «πάτησε το γκάζι παραπάνω».

  • LJ

    Καλα τα πράγματα για την MCL στο FP1.
    Τωρα ομως βλέπω στο FP2 ότι η πραγματική δυναμική μας φαίνεται με τον Alo στην 14η και τον Van μόλις τωρα να κανει ενα installation lap.

    Για να δούμε…