FP3
Κι ενώ θα περιμέναμε κάποια Mercedes ή κάποια Ferrari στην πρώτη θέση πριν από τις κατατακτήριες, ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος στην τελική πρόβα, κάνοντας την έκπληξη, όσο μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο οδηγός της Red Bull έκανε έναν πολύ καλό γύρο στο τέλος, ο οποίος του έδωσε την πρώτη θέση, μπροστά από τους Lewis Hamilton και Sebastian Vettel, που θα παλέψουν για την pole position σε μερικές ώρες.
Στην τέταρτη θέση βλέπουμε τον Valtteri Bottas, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Carlos Sainz και τον Daniil Kvyat που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Πάμε να δούμε τα κυριότερα από τη μία ώρα του FP3:
Ο καιρός δεν άλλαξε σε σχέση με χθες και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 34°C στον αέρα και τους 38°C στο οδόστρωμα. Οι πιλότοι βγήκαν για το installation lap με τα μαλακά ελαστικά, χωρίς κανένας αρχικά να σημειώνει χρόνο. Ο Grosjean έκανε παράπονα για έντονη υποστροφή, ζητώντας από τους μηχανικούς του να κοιτάξουν τα δεδομένα, ενώ από την πλευρά του ο Verstappen έλεγε ότι το τιμόνι του «κόβει» χωρίς λόγο προς τα αριστερά.
Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε στα 10 λεπτά από το ξεκίνημα, με τον Ocon να σημειώνει το 1:34.4, έχοντας τα μαλακά ελαστικά στην VJM10. Ο Perez ήταν 4 δέκατα πιο αργός, όμως ήρθε ο Sainz για το 1:34.2, αλλά ο Ισπανός πατούσε στην πολύ μαλακή γόμα, την οποία χθες χρησιμοποίησε λίγο. Τα περισσότερα μονοθέσια συνέχιζαν να μη δίνουν το παρών στην πίστα, έτσι ο Stroll είχε ελεύθερο δρόμο μπροστά του, αλλά ο Καναδός ήταν 1,8 πίσω από την κορυφή με τα πολύ μαλακά.
Ο Kvyat ανέβηκε στην πρώτη θέση, έχοντας μάλιστα τα μαλακά ελαστικά, κάτι που προσπάθησε να κάνει και ο Vandoorne, αλλά ο Βέλγος πήρε τελικά την τρίτη θέση. Οι «μεγάλοι» παρέμεναν στα pits, συνεπώς ο Alonso δεν είχε πρόβλημα να ανέβει στην 5η θέση, όμως ο Ισπανός φορούσε τα μαλακά ελαστικά, εν αντιθέσει με τον team-mate του, ο οποίος ήταν 3 δέκατα ταχύτερος, τη στιγμή που η διαδικασία πλησίαζε στα μισά.
Ο Bottas βγήκε λίγο αργότερα με τα πολύ μαλακά, αλλά η κίνηση που συνάντησε στο τελευταίο κομμάτι και το λάθος που έκανε στην τελευταία στροφή τον τοποθέτησαν στην 13η θέση. Εν τω μεταξύ, ο Massa ανέβηκε στην πρώτη θέση με το 1:33.7, όταν οι Ricciardo και Verstappen έβγαιναν για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους. Ο Verstappen έπιασε αμέσως κορυφή, με 1:33.2, φορώντας τη μαλακή γόμα.
Η περίοδος συνέχιζε να είναι κακή για τον Grosjean. Ο Γάλλος πάτησε άτσαλα στην έξοδο της στροφής 4, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να χτυπήσει στα προστατευτικά. Υπήρξε καθεστώς κόκκινης σημαίας, η αντίστροφη μέτρηση φυσικά δε σταμάτησε και ο οδηγός της Haas επέστρεψε μόνος του στα pits, χωρίς βέβαια την εμπρός αεροτομή.
Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε στα 18 λεπτά για το τέλος και ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε, με την πολύ μαλακή γόμα. Ο χρόνος του ήταν στο 1:32.7, παίρνοντας την πρώτη θέση, για να ακολουθήσει ο Bottas, που ήταν 31 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον συμπατριώτη του. Η μάχη ήταν πολύ κλειστή, έτσι ο Vettel ανέβηκε στην κορυφή, αλλά η διαφορά του από τον Bottas ήταν 4 χιλιοστά!
Ο Hamilton συνέχιζε να μην κινείται όσο γρήγορα θα μπορούσε, όπως δείχνει και η 9η θέση, όντας 1,3 δευτερόλεπτα μακριά από την πρώτη 3άδα. Πολύ χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Ricciardo, καθώς ήταν ο μοναδικός οδηγός που δεν είχε σημειώσει χρόνο, έχοντας προβλήματα με την RB13, τη στιγμή που οι περισσότεροι έβαλαν τα πολύ μαλακά για μια προσομοίωση κατατακτήριων.
Στα τελευταία λεπτά, οι θέσεις άλλαζαν διαρκώς χέρια, αφού ο Verstappen πέρασε πρώτος, ο Vettel έπεσε δεύτερος, προτού ο Hamilton πάρει τη θέση του Γερμανού, μιας και δεν ήταν όσο γρήγορος θα ήταν στο τρίτο κομμάτι, εν αντιθέσει με τα άλλα δύο. Το χρονόμετρο μηδενίστηκε και ο μικρός διατηρήθηκε στην πρώτη θέση.
Οι κατατακτήριες θα ξεκινήσουν στις 18:00 ώρα Ελλάδας.
Αποτελέσματα
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1:32.194 | 8 | ||||
2 | 1:32.304 | +0.110s | 10 | |||
3 | 1:32.750 | +0.556s | 10 | |||
4 | 1:32.754 | +0.560s | 13 | |||
5 | 1:32.785 | +0.591s | 9 | |||
6 | 1:32.801 | +0.607s | 12 | |||
7 | 1:32.809 | +0.615s | 8 | |||
8 | 1:32.933 | +0.739s | 9 | |||
9 | 1:33.604 | +1.410s | 18 | |||
10 | 1:33.744 | +1.550s | 11 | |||
11 | 1:33.916 | +1.722s | 14 | |||
12 | 1:33.922 | +1.728s | 10 | |||
13 | 1:33.947 | +1.753s | 15 | |||
14 | 1:33.965 | +1.771s | 15 | |||
15 | 1:34.027 | +1.833s | 15 | |||
16 | 1:34.064 | +1.870s | 17 | |||
17 | 1:34.198 | +2.004s | 13 | |||
18 | 1:34.205 | +2.011s | 14 | |||
19 | 1:34.268 | +2.074s | 15 | |||
20 | 1:34.417 | +2.223s | 11 |