Την δεκαετία του ’50 στην βιομηχανική καρδιά της Ισπανίας, την Καταλονία, ιδρύεται η Sociedad Española de Automóviles de Turismo, γνωστή σε όλους μας από το αρκτικόλεξο Seat! Τότε οι εισαγωγές καταναλωτικών αγαθών ήταν δύσκολες στην Ισπανία για να υποστηρίζεται η τοπική παραγωγή, αλλά μην έχοντας οι Ισπανοί την τεχνογνωσία για να παράγουν αυτοκίνητα ζήτησαν την συνδρομή εδραιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen και η Fiat. Τελικά ως στρατηγικός συνεργάτης επελέγη η FIAT, αν και σαν από ειρωνεία της τύχης τελικά οι Γερμανοί της VW θα την έσωζαν 30 χρόνια μετά. Έτσι το 1957 εγένετο Seat 600, που στην ουσία ήταν ένα rebadged Fiat 600.

Ήταν σχετικά φτηνό αυτοκίνητο και έβαλε τους Ισπανούς στην αυτοκίνηση, κάνοντάς την για πρώτη φορά μαζική πουλώντας περίπου 800.000 αυτοκίνητα. Για να γιορτάσει τα 60 χρόνια από αυτό το σημαντικό γεγονός η Seat ανακατασκεύασε πλήρως ένα 600 “κάμπριο”! Η έλλειψη οροφής σίγουρα μείωνε την ασφάλεια και την ακαμψία, αλλά ήταν μια ευχάριστη νότα στην μικρή/κλειστοφοβική καμπίνα.

Για την ανακατασκευή χρειάστηκε να βρεθούν πάνω από 1.000 new old stock εξαρτήματα, πράγμα που απεδείχθη δύσκολο ακόμη και για την κατασκευάστρια εταιρεία. Το αυτοκίνητο επανήλθε κυριολεκτικά σε κατάσταση καινούριου και είμαι βέβαιος πως θα κόστισε πολύ ακριβότερα απ’όσο κόστιζε καινούριο.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Στην πένα και χαριτωμένο!
    Χρόνια πολλά Seat!

  • Giorgos Papaspyros

    Για την ιστορία υπήρχε και το SEAT 800
    που ήταν η 5θυρη προσαρμογή από τη SEAT, (και η μόνη 5θυρη γενικώς),
    πάνω στο πρωτότυπο FIAT 600.

    Τα SEAT 600/800 δεν ήταν τα πρώτα μοντέλα της SEAT.
    Τα πρώτα μοντέλα της SEAT ήταν ακριβότερα.
    Τα 600/800 ήταν φτηνά και προσιτά
    και για αυτό έγιναν τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Ισπανικής αγοράς επί δεκαετίες.

    Τα χρόνια πέρασαν
    και στη δεκαετία του 1980 η SEAT έμελλε να είναι το πρώτο μέλος του VW Group
    εκτός Γερμανίας,
    σε μια εποχή που η FIAT προσπαθούσε να οδηγήσει τη SEAT σε ασφυξία και κλείσιμο.
    Το VW Group πέτυχε να υπερισχύσει στην εξαγορά της SEAT
    έναντι άλλων ενδιαφερόμενων τότε αυτοκινητοβιομηχανιών (μεταξύ άλλων και εξ Ιαπωνίας ορμώμενων).

    Ήταν ιστορική στιγμή για το VW Group
    που εκείνο τον καιρό έκανε τα πρώτα βήματα στην εξάπλωσή του
    ξεκινώντας από μια μεγάλη αγορά όπως η Ισπανία που ήταν για εκείνο κλειστή ως τότε,
    και από τις παραγωγικές υποδομές της SEAT γα να μπορεί να παράγει φτηνά (μοντέλα όπως τα τότε Passat),
    και τις οποίες διακράτησε η VW ως σήμερα (βλέπε το εργοστάσιο της SEAT στην Ναβάρα όπου έκτοτε παράγονται όλες οι γενιές του Polo).