Την δεκαετία του ’50 στην βιομηχανική καρδιά της Ισπανίας, την Καταλονία, ιδρύεται η Sociedad Española de Automóviles de Turismo, γνωστή σε όλους μας από το αρκτικόλεξο Seat! Τότε οι εισαγωγές καταναλωτικών αγαθών ήταν δύσκολες στην Ισπανία για να υποστηρίζεται η τοπική παραγωγή, αλλά μην έχοντας οι Ισπανοί την τεχνογνωσία για να παράγουν αυτοκίνητα ζήτησαν την συνδρομή εδραιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen και η Fiat. Τελικά ως στρατηγικός συνεργάτης επελέγη η FIAT, αν και σαν από ειρωνεία της τύχης τελικά οι Γερμανοί της VW θα την έσωζαν 30 χρόνια μετά. Έτσι το 1957 εγένετο Seat 600, που στην ουσία ήταν ένα rebadged Fiat 600.

Ήταν σχετικά φτηνό αυτοκίνητο και έβαλε τους Ισπανούς στην αυτοκίνηση, κάνοντάς την για πρώτη φορά μαζική πουλώντας περίπου 800.000 αυτοκίνητα. Για να γιορτάσει τα 60 χρόνια από αυτό το σημαντικό γεγονός η Seat ανακατασκεύασε πλήρως ένα 600 “κάμπριο”! Η έλλειψη οροφής σίγουρα μείωνε την ασφάλεια και την ακαμψία, αλλά ήταν μια ευχάριστη νότα στην μικρή/κλειστοφοβική καμπίνα.

Για την ανακατασκευή χρειάστηκε να βρεθούν πάνω από 1.000 new old stock εξαρτήματα, πράγμα που απεδείχθη δύσκολο ακόμη και για την κατασκευάστρια εταιρεία. Το αυτοκίνητο επανήλθε κυριολεκτικά σε κατάσταση καινούριου και είμαι βέβαιος πως θα κόστισε πολύ ακριβότερα απ’όσο κόστιζε καινούριο.