O κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών εδώ και χρόνια προσπαθεί να ανοίξει την αγορά των pickups μοντέλων, προκειμένου τα εν λόγω οχήματα να γίνουν προσιτά σε όλους, ανεξάρτητα από την επαγγελματική ιδιότητα. Ωστόσο η κυβέρνηση με τον νόμο υπ’ αριθ. 4441 (Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης 6/12/16, Αρ. Φύλλου 227), καθιστά αδύνατη την αγορά pickups άνω των 2.500 κιλών μεικτού βάρους, ακόμα και για αγρότες που έχουν και άλλη πηγή εισοδήματος.

Η σχετική εγκύκλιος (PDF) απαγορεύει την ταξινόμηση pickups σε μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες για πρώτη φορά στην ιστορία. Σύμφωνα με αυτή, οι έχοντες αγροτικό εισόδημα, αλλά εφόσον δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, δεν δικαιούνται αγορά οχήματος μεγαλύτερου των 2.500 κιλών μεικτού βάρους, γεγονός που αποκλείει την αγορά κάθε είδους ημιφορτηγού (pickup) της ελληνικής αγοράς.

Στελέχη της αγοράς δηλώνουν πως ο αποκλεισμός αυτός είναι εντελώς παράλογος και δεν εξυπηρετεί καμία απολύτως ανάγκη ειδικά δε, αν συνυπολογίσουμε ότι τέτοια απαγόρευση δεν ίσχυε ποτέ στο παρελθόν. Πάγια πρότασή του κλάδου, είναι η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς των ημιφορτηγών/pickups όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη, και φυσικά σε πρώτη φάση η άμεση άρση της ισχύος του παραπάνω νόμου ή η διευκρίνιση με μια σχετική εγκύκλιο που θα επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς.

  • Nikolas Karampelas

    Η κυβέρνηση μας πάει όλους για φούντο όχι μόνο την αγορά pickup…

    edit (εν το μεταξύ κοίταξα λίγο την άδεια για το Nissan pickup που έχει ο πεθερός μου, την πιο βασική και ελαφριά έκδοση και είναι 2630 κιλά μικτό… οπότε μάλλον ισχύει ότι δεν μπορείς να βρεις κάτω από 2500… πιο άσχετη κυβέρνηση δεν παίζει να έχει περάσει… ζώα)

    • Nikos Adamakis

      Isuzu d max 2500 mikto

    • Nikolas Karampelas

      2 τόνους είναι μόνο του, μόνο 500 κιλά μπορείς να το φορτώσεις;
      Τέλος πάντων κάτι είναι και αυτό, γιατί τα υπόλοιπα που μου έρχονται στο μυαλό κάτω από 2500 είναι κάτι logan και κάτι άλλα μικρά pickup που δε τα λες και offroad για να τα πας στο χτήμα.

  • antonis

    Και ο λόγος;; δηλαδή γτ το κάνουν αυτό μπορούν να το τεκμηριώσουν;;; βεβαια τωρα θα μου πείτε τι ψάχνω να βρω με αυτούς που έχουμε μπλέξει.

  • Γιώργος Βαρδου

    Ό,τι να ‘ναι. Να θες να γίνει κάτι καλό, που ποτέ όμως δεν γίνεται

  • Anestis Genk

    Δεν έψαξα να δω την αιτιολογική έκθεση αλλά μάλλον κάποια τρύπα θα θέλουν να βουλώσουν, δυστυχώς τόσο πρόχειρα που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’όσα λύνει.

    Υποθέτω ότι κάποιοι με 2 στρέμματα δήλωναν συμπληρωματικά αγρότες για να έχουν τέτοια αυτοκίνητα που ίσως έχουν κάποιο ευνοϊκό καθεστώς.

  • jonjon

    ΦΕΚ! ΓΤΠΚ! απλά

  • nik

    το αντίθετο θα έλεγα…
    όποιος είναι αγρότης ξέρει και θα έχει διαπιστώσει ότι η επαρχία έχει γεμίσει με ολοκαίνουρια pick ups και τρακτερ λόγω του ότι τα μισά λεφτά απο την αγορά τα γλιτώνουν απο την εφορία….
    Το μέτρο αυτό ακυρώνει όσους στην ουσία έχουν τα αγροτικά for fun όπως και γίνεται στο εξωτερικό (εννοείται πως δεν κατακρίνω)αφού πλέον συμπεριφέρονται στον δρόμο σαν κανονικά ΙΧ!!!

  • rous

    Ο λογος ειναι οτι ολοι αγοραζαν αγροτικο και ειχαν 2.500 και 3.000 κυβικα και πληρωναν 100 ευρω τελη κυκλοφοριας.

    • ο λογος οτι ειχαν ενα ξεχασμενο χωραφι……που δεν ηξεραν που επεφτε…..αλλα βαση αυτου δηλωναν αγροτες και κυκλοφορουσαν την ”ΠΙΚΑΠαδουρα” ολο μοστρα με τα 100 ευρω που ειπες……

      τωρα απλα…..κοντα στα ξερα καιγονται και τα χλωρα !!!!!!
      προσωπικα σε διαφορες συζητησεις που ειχα τα προηγουμενα χρονια με φιλους…το αναφεραμε αυτο……και να που το εκαναν πραγματικοτητα……

    • rous

      Ετσι οπως τα λες ειναι.

  • Γιώργος Βαρδου

    Πιστεύω ότι θα πρέπει αγροτικό αυτοκίνητο να δικαιούται μόνο όποιος έχει κύριο και μόνο επάγγελμα του. Και επιπεον οποίος ήδη έχει ή και όποιος θελει να αγοράσει pick up από εδώ και πέρα θ να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας σαν κανονικό ΙΧ αυτοκίνητο (με κυβικά ή ρύπους)

  • SAMURAI-66

    Αιωνια ελλαδα!
    Στην προσπαθεια να χτυπησουν ισως καποιες παραφωνιες του συστηματος και χωρις να μελετησουν εφικτες λυσεις που δεν θα κοψουν εσοδα απο το κρατος εφτασαν τα πραγματα στην αλλη ακρη και σε λιγο καιρο θα ψαχνουν της αιτιες που οδηγησαν στην ανοητη εφαρμογη της πραξης τους για να της διορθωσουν!

  • Tsou Kostas

    καλά κάνουν. Οποιος το θέλει για τζιπ, να το πάρει σαν ιχ και να πληρώνει όπως όλοι. Όχι με 2 ελιές ο κάθε βλάχος να μου βγάζει αγροτικό για να το δένει στην πλατεια του χωριου. Ασε μην γεμισουμε καρότσες και μεσα στην Αθήνα και δεν ξερουμε που να τις βάλουμε.

  • Bon Viveur
  • sotirisb

    Υποτιθεται οτι θα επρεπε να γινονται ελεγχοι του τι κουβαλαει ο καθενας με τα επαγγελματικα οχηματα και εαν δεν υπαρχουν τιμολογια η γενικα αποδεικτικα οτι αυτο που κουβαλανε σχετιζεται με το επαγγελμα τους τοτε παιρνουν προστιμο.. Δε μπορεις να πηγαινεις εκδρομη με την οικογενεια και να εχεις φορτωμενες τις βαλιτσες στην καροτσα..

    Αλλα εφοσον η τροχαια ειναι ανυπαρκτη περαν του να κοβει κλησεις σε οσους κινουνται πανω απο 50 χλμ/ωρα σε διασταυρωσεις στη μεση του πουθενα γιατι ο διοικητης ζητησε 100 κλησεις αυτη την εβδομαδα, ερχεται αυτη η εγκυκλιος να κανει τα πραγματα ακομη πιο δυσκολα. Ελλαδαρα!!

    • τωρα εσυ το πηγες στο αλλο ακρο ομως….υποτιθεται τα διπλοκαμπινα αυτο θελαν να καλυψουν..πχ ενας αγροτης να μην χριεαζεται να εχει και κουρσα και αγροτικο….αλλα ενα αυτοκινητο να τον βολευει σε ολα,…..

      για μενα το πιο σωστο ειναι..μιας καιτο βλεπω στο χωριο αυτο που συμβαινει…..πολλοι εχουν 2 αγροτικα…..ενα καλο το διπλοκαμπινο…και ενα παλιο κλασικο πισωκινητο 2θεσιο…..το πρωτο εκτελει χρεη SUV αλλα οταν χρειαστει θα σε πεταξει και στο χωραφι για καμια δουλεια του ποδιου..ενω το δευτερο ειναι το εργαλειο !!!!
      αποψη μου….δες ποσοι αγροτες εχουν 2 αγορτικα….και φορολογησε το πιο ακριβο/δυνατο/μεγαλο κανονικα !!!

    • sotirisb

      Και στο διπλοκαμπινο ο αγροτης πληρωνε 90 ευρω τελη κυκλοφοριας?

    • δεν θυμαμαι αν ειναι 90 ευρω ακριβωε..αλλα εκει στο 100ρικο ειναι σιγουρα τα τελη για το αγροτικο !!

    • ad276

      Ειναι περιπου στα 105 ευρω το χρονο ασχτως αν ειναι 4×4 διπλοκαμπινο η με μια καμπινα.Η απορια η δικη μου ειναι τι θα γινει με αυτους που εχουν τετοιο αυτοκινητο με αλλο κυριο επαγγελμα? Το ρωταω επειδη εχω καποιους γνωστους που ειχαν χωραφακι με ελιες και μελισσια οποτε μπορεσαν να δικαιολογησουν αυτην την αγορα.Και εγω ειχα την δυνατοτητα αυτη αλλα εμενα δεν μ αρεσουν τετοιου ειδους αυτοκινητα,οποτε δεν χρειαστηκε.
      Υ.Γ. Ποτε θα αφησουν αυτα τα αρχ….α να ανασανει η αγορα αυτοκινητου?Δεν φτανει που μας εχουν γαμ….. τα κανουν ακομη χειροτερα.Δεν καταλαβαινουν (η δεν θελουν να καταλαβουν) οτι αυτα ειναι ταφοπλακα για την αγορα?
      Υ.Γ.2 Αληθεια η Μενεγακη τι ειναι?Ποιο ξυπνια απο μας?Ποσες πιπες πηρε για να της δωσουν διπλοκαμπινο?Αλλα ξεχασα αυτη εχει χρημα και δοξα,ενω εμεις ειμαστε…..

    • γιαυτους ακριβως τους λογους τα κυνηγαν….γιατι πολλοι ενω ειχαν 5 ελιες….2 μελισσια…..δικαιολογουσαν τετοια αυτοκινητα ……οπως βεβαια και η ΕΛΕΝΗ……..

      και αυτο για το οποιο μιλαμε σημερα…..ειναι αποτελεσμα της ασυδοσιας των τελευταιων δεκαετιων!!!!

  • Papadopoulos Giannis

    επιτρεπεται και για τους κατοχους αγρωτικης εκμεταλλευσης,πχ εγω ειμαι αγρωτης ειδικου καθεστοτου (21 στρ κερασια) και ιδιωτικος υπαλιλος.

  • Papadopoulos Giannis

    επιτρεπεται και για τους κατοχους αγρωτικης εκμεταλλευσης,πχ εγω ειμαι αγρωτης ειδικου καθεστοτου (21 στρ κερασια) και ιδιωτικος υπαλιλος.

  • gnikas

    Οι προλαλήσαντες μπορούν να αντιληφθούν ότι η απόφαση αυτή αποκλείει και την ταχινόμηση εντός απλού 4Χ2 ως αγροτικού καθώς το μικτό βάρος ακόμα και ενός nissan d21 4×2 1.6 (πόσο πιο παλιό πιά) ξεπερνά τα 2500 μικτό βάρος? Εάν κάποιος θέλει να ασχοληθεί και να παράγει έστω και ένα μικρό αγροτικό εισόδημα πως θα το κάνει καθώς του στερείς το εργαλείο του? Και στην τελική πως αυτός ο άνθρωπος θα παράγει? Γιατί μιλάμε για 100% παραγωγική εργασία με όλους τους κινδύνους έστω και αν πρόκειται γι’ αυτοκατανάλωση οικογενειακή. Αλήθεια αυτή που με ελαφρά την καρδία λένε διάφορα με την νοοτροπία “να ψοφίσει η κατσίκα του γείτονα” αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει “αγροτικό for fun” καθώς ο κύκλος ετήσιας χρήσης (κατανάλωση, ασφάλεια, περιορισμοί στην κυκλοφορία) δεν είναι ένα ευτελές ποσό αλλά κοστίζει. Αλήθεια τι αποδίδει περισσότερους φόρους στο κράτος ένα αγροτικό που πληρώνει 105 ευρώ/έτος τέλη ή ενα SUV με ρυμούλκα που θα πληρώνει 130ευρώ/έτος τέλη για κύκλο 15.000 χλμ. (Όπιοιος έχει ζήσει εκτός Αθήνας καταλαβαίνειι ότι τα χλμ. που έχω βάλει είναι τα ελαχιστότατα) γιατί ΦΙΧ σαν κύριο όχημα μιλάμε 30-35.000 χλμ το έτος..

  • Nikpap

    Δεν μπορω να κατανοησω το κομπλεξ που εχουν καποιοι στην “κυβερνηση” οπως και καποιων σχολιαστων εδω…πολλοι αγροτες κανουν και αλλη δουλεια γιατι απλα δεν βγαινει περα…και προφανως δεν ειναι ολοι τσιφλικαδες!

    Ας βαλουν εισοδηματικα κριτηρια ή/και ενα μινιμουμ ποσοστο αγροτικου εισοδηματος και τελος…

  • NK

    ¨Ο,τι ακριβώς έγινε με την βενζίνη (αύξηση του φόρου>μείωση κατανάλωσης>μείωση φορολογικών εσόδων), τα ακίνητα (ΕΝΦΙΑ), τα τσιγάρα, τα λοιπά αυτοκίνητα, ακόμα και τα …τρόφιμα, κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ.

    ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ=ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ.

    Είναι τόσο απλό, εκτός βέβαια αν είσαι τελειωμένος σταλινικός.

    ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΠΑΝΤΩΣ.

    Ψήφισαν Αριστερά, δηλαδή κρατισμό, δηλαδή φοροεξόντωση.
    Οι πράξεις έχουν συνέπειες.

    Για να μην έχετε απορίες για το τι ακολουθεί :

    https://www.youtube.com/watch?v=v72Jft8Lpi4

    https://www.youtube.com/watch?v=zep6Ukb_MrQ

    https://www.youtube.com/watch?v=keChAKLQfmE

  • ΙΔΗΣ

    Η κυβέρνηση οδηγεί σε κατάρρευση ΚΑΙ την αγορά των pick ups! Με τη βαριά φορολογία που έχουν επιβάλει για να συντηρούν ένα κράτος άχρηστο, σε λίγα χρόνια δε θα μείνει άνθρωπος να κατοικεί αυτή τη χώρα.

  • manowar

    Δεν ειναι κυβερνηση με την σημασια τηςλεξης..ειναι πανω απο 200 ποντικια σε ενα κτίριο που απλα πρεπει να μπουν καποιοι οι οποιοι ειδικευονται σε τετοιου ειδους εισοδους ,,και να τα βγαλουν απο την πισω πορτα λερωμενοι

    .σου λεει αυτοςο κλαδος γιατι παει καλα?

    έτσι χωρις λογο το καταστρέφουν..η δικη ομως θα ειναι σκληρη απλα οι πσταραδες δεν το εχουν υποψιν