Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80, από τον Ramon Jimenez, έναν πρώην αναβάτη μηχανών, από το Montoux της Γαλλίας, ο οποίος αποφάσισε μια μέρα να κατασκευάσει το υπέρτατο γαλλικό supercar.

Το αποτέλεσμα ήταν το Novia, με το όνομα να προέρχεται από τον αναγραμματισμό της λέξης avion, που στα γαλλικά σημαίνει αεροπλάνο. Ο Jimenez ήταν αυτοδίδακτος, και κατασκεύασε μόνος του το αυτοκίνητο, επενδύοντας σε αυτό όλες του τις οικονομίες.

Έμπνευση του αποτέλεσε ένα θρυλικό αγωνιστικό, η Porsche 917, με τις ομοιότητες, όμως, να σταματούν εκεί, καθώς το Novia είχε την δικιά του προσωπικότητα, που τονιζόταν από τα μεγάλα εμπρός φωτιστικά σώματα. Σύμφωνα με τον δημιουργό, το Novia σχεδιάστηκε με σκοπό τις επιδόσεις, και γι’αυτό μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις τόσο της πίστας, όσο και του δρόμου.

Το σώμα του αυτοκινήτου είχε καθαρές, ίσιες γραμμές, ενώ όλο ήταν κατασκευασμένο από carbon. Η αεροδυναμική του το πίεζε στην άσφαλτο, με την πρόκληση που είχε να αντιμετωπίσει ο κατασκευαστής να ήταν ο συνδυασμός εξαιρετικών επιδόσεων, με ευελιξία, άνεση και ομαλή κίνηση στον δρόμο.

Είχε μήκος 4.170 χλστ., πλάτος 1.950 χλστ., ύψος 1.100 χλστ., με το μεταξόνιο του να άγγιζε τα 2.540 χλστ. Το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 890 κιλά, με τον κινητήρα του να ήταν μοναδικός. Ο W16 ήταν το αποτέλεσμα της ένωσης τεσσάρων κινητήρων, προέλευσης Yamaha YZF 1000. Ο κινητήρας ήταν συμπαγής, ελαφρύς και με πολύ δυνατό block, ενώ έκανε χρήση δύο στροφάλων. Είχε χωρητικότητα 4,0-λίτρων (4.118 κ.εκ.), 8 εκκεντροφόρους και 80 βαλβίδες, ενώ απέδιδε 560 άλογα στις 10.000 σ.α.λ., με την ροπή του να αγγίζει τα 432 Nm, στις 7.500 σ.α.λ.

Είχε ειδική απόδοση 150 ίππων/λίτρο, εξαιρετική για την εποχή για ατμοσφαιρικό, με το 75% της ροπής να ήταν διαθέσιμη από τις 3.000 σ.α.λ. Ήταν τοποθετημένος στον κέντρο, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, μέσω ενός 6-τάχυτου dogleg κιβωτίου της Hewland. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειαζόταν περίπου 3,2 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 380 χλμ/ώρα.

Για το στήσιμο του αυτοκινήτου είχε την βοήθεια της Michelin, με το Novia να διέθετε ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, ενώ ο οδηγός μπορούσε να ρυθμίσει το ύψος του αμαξώματος για χρήση σε δρόμο ή πίστα. Ταυτόχρονα με το ύψος, άλλαζε και το set-up των αναρτήσεων, και όλα αυτά μπορούσαν να γίνουν από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο ήταν καλά ηχομονωμένο, με air-condition, και ντυμένο με δέρματα της Conolly.

Ο Ramon Jimenez παρουσίασε το δημιούργημα του στην έκθεση του Παρισιού του 1994, και ήταν έτοιμος να δεχτεί παραγγελίες από ιδιώτες. Δυστυχώς, γι’αυτόν δεν κατάφερε να πάρει έγκριση τύπου, ενώ του ζητήθηκε να κατασκευάσει άλλο ένα αυτοκίνητο, ώστε να γίνουν τα απαραίτητα crash test, και έκτοτε να μπορέσει να μπει στην παραγωγή.

Ο Jimenez κουρασμένος και αηδιασμένος από την κατάληξη, αποφάσισε να παρατήσει το project του, το οποίο του είχε κοστίσει όλη του την περιουσία. Ο Γάλλος, έπειτα αποσύρθηκε από τον κλάδο των αυτοκινήτων, και αφοσιώθηκε σε άλλα projects, αλλά το αυτοκίνητο παραμένει στην κατοχή του.

  • Anestis Genk

    Πολύ καλό αν και από εμφάνιση μέτριο. Τέτοια μοτόρια θέλουμε!!!

  • Mika

    Πολυ ενδιαφερον το concept κι η αποδοση του κινητηρα…..380 km/hr τελικη??????Δεν το λες και λιγο πραγμα,απο ενα ιδιωτη!!!!
    Εμφανισιακα ομως, τιποτα το ιδιαιτερο….
    Αξιος παντως, για την πολυ καλη προσπαθεια…

  • gv

    παντως το οτι επρεπε να φτιαξει και ακομη ενα για crash test αυτο επρεπε να το ειχε προβλεψει αν ηθελε να κυκλοφορει στο δρομο..
    οπως και να εχει κριμα που δε μπορεσε να ξεκινησει παραγωγη γιατι εκτος των
    αλλων θα ηταν μια επιβραβευση για το κοπο και το χρημα που εριξε αυτος ο ανθρωπος..
    αν και ακουγοντας το απογοητευεσαι καπως!ειναι σαν να ακους ενα χιλιαρι γιαπωνεζικο superbike οχι εναν πολυ διαφορετικο ηχο..
    κριμα περιμενα κατι πιο special απο τοσους κυλινδρους μαζεμενους στο ιδιο engine bay..
    παρολαυτα φαινεται αμαξαρα φυσικα..

  • εδω αηδιασα εγω με αυτο που του εκαναν……..δεν θα αηδιαζε αυτος που πανω σε αυτο το προτζεκτ εβαλε ολη την περιουσια του ??????

    παντως μου διεφευγε το συγκεκριμενο οχημα…και να που σημερα πρωι πρωι ..μαθαμε και κατι !!!!!

  • Sciroccomaniac

    Υπερ Ατου!!!!
    Σίγουρα το έχω σε μια απο τις 1200 καρτες της συλλογης μου!!!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Tα σπάει!!!!

  • thymios tsilimparis

    Εξαιρετική ρομαντική ιστορία. Αν ήταν λίγο πιο τυχερός, ίσως να είχαμε μια κατάληξη ίδια με ενός Αργεντινού, ονόματι Παγκάνι…

    Ομολογώ οτι δεν γνώριζα καθόλου το αυτοκίνητο. Εξαιρετικό δείγμα γραφής, δεδομένου οτι μιλάμε για ιδιώτη-εμπειροτέχνη…

    Η πατέντα με τους κινητήρες από μοτοσυκλέτες είναι επική.

    Η ιστορία της αυτοκίνησης (ειδικότερα στο παρελθόν) είναι γεμάτη από μικρές τέτοιες προσπάθειες. Άλλωστε κι οι σπ[ουδαίοι κάποτε κάπως έτσι δε ξεκίνησαν;

  • Spyros PETS

    Που το θυμηθήκατε αυτό, ρε; Μια διόρθωση για το όνομα: Είχα διαβάσει ότι προήλθε από το novia που στα Ισπανικά σημαίνει κοπέλα. Πολύ ωραίο, πάντως.

  • Herc

    Εαν ενωσεις σημερα 4 μοτερ yamaha YZF 1000, θα εχεις 800!!!!! αλογα ατμοσφαιρα απο 4000cc.Tρελλα!!!!!!