To συναίσθημα της αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι ανεκτίμητο. Το ευχάριστο τρέξιμο από dealer σε dealer για την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής προσφοράς, οι παπάτζες που ακούς από τους πωλητές, η μυρωδιά του εσωτερικού, το «γκαπ» της πόρτας και του καπό που αντιλαλεί στο χώρο, το test drive με τον ανήσυχο άνθρωπο στο δεξί κάθισμα να φοβάται μέχρι και για την εμφάνιση μετεωρίτη. Σε λίγα χρόνια, όλα ενδέχεται να αντιστοιχούν στο «last year».

Σύμφωνα με την εταιρία ερευνών Trustpilot και το Κέντρο Οικονομικής και Επιχειρηματικής Έρευνας του Λονδίνου, σε 3 χρόνια από τώρα θα υπάρχουν 27.000 λιγότερες θέσεις εργασίας στο χώρο της πώλησης αυτοκινήτου. Σε ορίζοντα δεκαετίας, ο αριθμός είναι ακόμα πιο δυσοίωνος, ξεπερνώντας τις 65.000 χαμένες θέσεις. Μάλιστα, εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 ο συνολικός όγκος χρημάτων που θα διακινείται για online πωλήσεις θα υπερβαίνει τα 2 δις ευρώ.

Για τη δική μας αγορά δεν χρειάζεται να περιμένουμε τόσο. Εδώ και αρκετά χρόνια ο κλάδος φυτοζωεί, πολλές αντιπροσωπείες «κοσμούνται» από ενοικιαστήρια και πωλητήρια, ολόκληρες εταιρίες έχουν εγκαταλείψει την Ελλάδα (βλέπε Mazda) ενώ άλλες χαροπαλεύουν να διατηρήσουν εκπροσώπηση με λιγότερα από 100 κομμάτια τον χρόνο (βλέπε Subaru). To ανησυχητικό είναι πως το φαινόμενο λαμβάνει παγκόσμιες διαστάσεις. Όχι λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά λόγω μόδας. Η Tesla ήδη δεν διαθέτει καν δίκτυο διανομής, αφήνοντας εξ ολοκλήρου στο Διαδίκτυο την πώληση των Model S, Model X και Model 3. Καθόλου περίεργο για μια εταιρία της οποίας τα μοντέλα αναβαθμίζονται με τον ίδιο τρόπο που λαμβάνει ενημερώσεις τα smartphone μας.

Πολύς κόσμος (κάπου στις 400.000) έχει προ-παραγγείλει το Model 3 χωρίς να το έχει οδηγήσει ή να υπάρχει δοκιμή από τον Ειδικό Τύπο, ενώ κοντά στις 25.000 το έκαναν πριν καν παρουσιαστεί, δηλαδή χωρίς να ξέρουν πως θα μοιάζει και τι τεχνικά χαρακτηριστικά ακριβώς θα έχει! Το ίδιο –σε πολύ μικρότερη κλίμακα, βέβαια- συνέβη και με την McLaren 720S. Όταν, λοιπόν, ο άλλος είναι διατεθειμένος να διαθέσει τόσες χιλιάδες χωρίς να έχει δει από κοντά το υποψήφιο αυτοκίνητο, καταλαβαίνεις με πόση «δυσκολία» θα κάνει το ίδιο κάποιος που ενδιαφέρεται για ένα Polo ή ένα Fiesta.

Λες οι online configurators να αντικαταστήσουν τα συμπαθή πρόσωπα που σε υποδέχονται με το χαμόγελο στα χείλη (oι περισσότεροι, τέλος πάντων); O καιρός γαρ εγγύς, που λέει και μια προσωπικότητα.

  • MitsosDaBest

    Τα Tesla είναι μια κατηγορία μόνα τους. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός, όπως στα συμβατικά αυτοκίνητα.

    Ούτως ή άλλως, οι αγοραστές ξέρουν ότι θα είναι καλά τα Tesla, δε χρειάζονται test drive…

  • Anestis Genk

    Όλοι θα γίνουμε προγραμματιστές και θα ζούμε στο internet.
    To σωστό το test drive πρέπει να είναι free, απλά να έχει κάμερα gps κτλ για να ξέρουν αν παρανομείς αν γίνει μλκια, αν ο άλλος φοβάται μην το χαλάσεις άστο.

  • Bon Viveur

    Εγώ που έχω μεγάλα θέματα με τους χώρους, πώς θα δω αν ένα αμάξι με χωράει;;

    • θα βαζουν παραδειγματα…μεχρι 2 μετρα ο χωρος ειναι αρκετος…..πανω απο τα 2 μετρα θα κανεις περιορισμους !!!! :-)

      πχ ο GAZOKILLER το αναφερει τακτικα στα TD του..σου λεει αν και σχεδον 1.90 ο χωρος πισω ηταν ανετος γιαυτον !!!

    • Bon Viveur

      Δεν είναι σωστό αυτό γιατι ο κάθε ένας βολεύεται διαφορετικά από τον άλλον. Δύο άτομα μπορεί να ειναι ισοϋψείς αλλά άλλος να έχει μακρύτερα πόδια ή κορμό. Ή όπως εγώ μεγάλα πόδια και πολύ μεγάλες πλάτες. Και μπορεί ο αρθρογράφος όπως λες που είναι 20 πόντους πιο κοντός να έχει καλή πρόθεση να σε βοηθήσει για τους χώρους, αν δεν κάτσεις μέσα δεν μπορείς να το μαντέψεις από το ίντερνετ.

    • δεν διαφωνω !!!! απλα απο το καθολου ειναι ενα καλο δειγμα για να εχεις να κρινεις !!!:-D

    • Bon Viveur

      Καλά σίγουρα είναι καλό να έχεις ένα μικρό δείγμα αλλά επειδή μιλάμε για μία αγορά που δεν την κάνεις κάθε μέρα το δείγμα αυτό δεν θα σε βοηθήσει

    • Bon Viveur

      συμφωνώ!! :D

  • Mika

    Σημεια των καιρων, θα πω εγω….
    Παντως η επισκεψη στην αντιπροσωπεια και η εξερευνηση του αυτοκινητου απο κοντα, παντα αποτελει μια ιδιαιτερη εμπειρια…