1Αγώνας

Μετά από 16 χρόνια, η Ferrari παίρνει και πάλι τη νίκη στο Grand Prix του Μονακό! Μεγάλος νικητής ο Sebastian Vettel, έχοντας έναν σχετικά εύκολο αγώνα, ειδικά μετά από το pit stop, όπου και πέρασε στην πρωτοπορία, φτάνοντας στην τρίτη φετινή και την 45η νίκη της καριέρας του. Ο Kimi Raikkonen συμπληρώνει το «1-2» για τη Ferrari, στο πρώτο «1-2» των δύο πιλότων ως team-mates. Το τελευταίο «1-2» της Scuderia είχε σημειωθεί στο Γερμανικό Grand Prix του 2010.

Στην τρίτη θέση του βάθρου ο Daniel Ricciardo, ενώ ακολουθούν οι Valtteri Bottas, Max Verstappen, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Felipe Massa και ο Kevin Magnussen που ολοκληρώνει τη βαθμολογούμενη 10άδα. Ας δούμε τι έγινε στους 78 γύρους τους αγώνα:

Οι καιρικές συνθήκες ήταν παρόμοιες με χθες, έτσι η λιακάδα ανέβαζε τις θερμοκρασίες στους 25°C στον αέρα και τους 49°C στο οδόστρωμα. Εκτός των δύο Sauber, που είχαν τα πολύ μαλακά, όλοι οι άλλοι οδηγοί ξεκινούσαν με την υπέρ-μαλακή γόμα. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν: Raikkonen, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Perez, Grosjean, Kvyat και Hulkenberg. Ο Hamilton ήταν στην 13η θέση και ο Button ξεκινούσε από το pit lane.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Raikkonen κρατήθηκε εύκολα μπροστά, ενώ και πίσω δεν είχαμε κάποια σημαντική αλλαγή, παρά μόνο ότι ο Magnussen ανέβηκε στην 9η θέση και ο Kvyat έπεσε στην 11η, μπροστά από τον Hamilton. Η δυναμική της Ferrari ήταν παραπάνω από εμφανής στους πρώτους γύρους, με τον Raikkonen να είναι ταχύτερος από τον Vettel στα πρώτα περάσματα.

Ο Bottas προσπαθούσε να ακολουθήσει τον Vettel, έχοντας παρόμοιο ρυθμό με αυτόν των Red Bull, όσο ο Hamilton δεν έδειχνε διάθεση να απειλήσει και να προσπεράσει τον Kvyat. Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων ήταν 1,7 δευτερόλεπτα στον πρώτο γύρο, τη στιγμή που ο Bottas ήταν άλλα 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel, δίχως να μπορεί να ανταγωνιστεί την ταχύτητα της SF70H.

Νέος ταχύτερος γύρος από τον Raikkonen, γεγονός που ανέβασε τη διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα. Ο Bottas προσπάθησε να απαντήσει στον επόμενο γύρο, σημειώνοντας την καλύτερη μέχρι εκείνη την ώρα επίδοση στο πρώτο κομμάτι, πλησιάζοντας κατά τρία δέκατα τον Vettel. Ο Verstappen ανέβασε κι αυτός τον ρυθμό του, όντας έτσι αρκετά ταχύτερος από τον Ricciardo, ανοίγοντας τη διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα.

Για μερικά μόνο δευτερόλεπτα ο Raikkonen έκανε νέο ταχύτερο γύρο, στο 1:16.5, όμως ο Vettel ήταν κατά δύο περίπου δέκατα ταχύτερος, δείχνοντας ότι η ιταλική ομάδα μπορεί να γίνει ακόμα πιο γρήγορη. Ουσιαστικά καμία μάχη δεν υπήρχε στην πίστα, με τις Ferrari να είναι τα μοναδικά μονοθέσια που γυρνούσαν κάτω από το 1:17.

Ποινή 5 δευτερολέπτων στον Wehrlein, λόγω «unsafe release», αφού παραλίγο να υπάρξει επαφή με τον Button μέσα στο pit lane. Ο Vettel κέρδισε μισό δευτερόλεπτο στον 14ο γύρο, αλλά ο Raikkonen ανέβασε στη συνέχεια τον ρυθμό του. Οι δύο Red Bull ήταν λίγο ταχύτερες από τον Bottas, αλλά ο Φινλανδός δεν ανησυχούσε, διότι μπορούσε και αυτός να βγάλει περισσότερη ταχύτητα.

Εγκατάλειψη στον 16ο γύρο για τον Hulkenberg, με την R.S.17 να βγάζει καπνό από το πίσω μέρος, λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Ο Perez μπήκε σ’ εκείνο το σημείο για αλλαγή ελαστικών και εμπρός πτέρυγας, πέφτοντας στην 16η θέση, έτσι ο Hamilton μπήκε με έμμεσο τρόπο στους βαθμούς, αφού ο ίδιος ήταν 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Kvyat και δεν μπορούσε να τον πιέσει.

Είχαμε φτάσει στον 20ο γύρο και τα πράγματα δεν άλλαξαν σημαντικά: η διαφορά μπροστά συνέχιζε να είναι κοντά στα δύο δευτερόλεπτα, ο Bottas απείχε περίπου εφτά δευτερόλεπτα από την κορυφή και ο Verstappen ήταν περίπου τρία δευτερόλεπτα μακριά από τον Φινλανδό. Ο Perez είχε φτάσει τον Stroll και προσπαθούσε να τον περάσει για την 15η θέση.

Στον 25ο γύρο, ο Raikkonen είχε ξεκινήσει τα ντουμπλαρίσματα, έτσι η διαφορά από τον Vettel μειώθηκε σημαντικά, λίγο πάνω από το ένα δευτερόλεπτο. Ο Bottas βρήκε την ευκαιρία και πλησίασε στα τρία δευτερόλεπτα τον Vettel, με τον Raikkonen να διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι δεν έβλεπε μπλε σημαίες. Ο Kimi πέρασε και αυτό του έδωσε ανάσα δύο δευτερολέπτων, αφού ο team-mate του έπρεπε να κάνει το ίδιο, χάνοντας επίσης χρόνο.

Οι πρώτοι απαλλάχθηκαν από τους αργότερους συνδυασμούς και ο Vettel ήταν ταχύτερος από τον Raikkonen, ρίχνοντας τη διαφορά στο 1,5 δευτερόλεπτο. Από τους πέντε πρώτους, ο πιο αργός ήταν ο Bottas, επομένως ο Verstappen μείωνε όλο και περισσότερη διαφορά, αλλά ο Ολλανδός επέλεξε να αλλάξει ελαστικά στο τέλος του 31ου γύρου, βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα σε 3,5 δευτερόλεπτα.

Ο Bottas ακολούθησε στον επόμενο γύρο, αφού φοβήθηκε το undercut των Αυστριακών. Πολύ μαλακή γόμα και για τον Bottas, με τη διαφορά ότι την έβαλε σε 2,7 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός βγήκε μπροστά από τον Verstappen, έτσι η προσπάθεια της Red Bull να περάσει μέσα από τα pit stop έπεσε στο κενό. Ήταν η σειρά του Raikkonen στον 33ο γύρο, για να βάλει τα πολύ μαλακά σε 3,4 δευτερόλεπτα, βγαίνοντας στην τρίτη θέση, πίσω από τον Ricciardo, ο οποίος είχε μόλις σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, με 1:16.1.

Ο Vettel πίεζε από την πλευρά του όσο μπορούσε, αλλά αυτός που συνέχιζε να γράφει ταχύτερους γύρους είναι ο Ricciardo, πέφτοντας στο 1:16.0, αλλά ο Vettel έκρυβε ακόμα περισσότερη ταχύτητα, όπως μαρτυρά το 1:15.5. Ο Bottas είχε κολλήσει πίσω από τον Sainz, έτσι ο Verstappen πλησίασε σε απόσταση αναπνοής τον Φινλανδό.

Νέος ταχύτερος γύρος από τον Vettel, την ώρα που ο Ricciardo μπήκε και αυτός για την πολύ μαλακή γόμα. Ο Αυστραλός βγήκε άνετα μπροστά από τους Bottas και Verstappen, κερδίζοντας την τρίτη θέση του βάθρου. Είχε φτάσει η στιγμή για τον Vettel, που ζητούσε ένα pit stop χωρίς προβλήματα. Ο Γερμανός έβαλε την πολύ μαλακή σε 3,1 δευτερόλεπτα και βγήκε μπροστά από τον Raikkonen, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση.

Ο Hamilton είχε φτάσει στην 6η θέση, αλλά ο Βρετανός δεν είχε μπει για αλλαγή, αφού ο ρυθμός του ήταν πολύ καλός και δεν υπήρχε ακόμα λόγος για τα πολύ μαλακά. Μπροστά, ο Vettel ήταν σημαντικά ταχύτερος από τον Raikkonen, ανεβάζοντας τη διαφορά στα 6 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 47ο γύρο, με το pit stop του να διαρκεί 2,7 δευτερόλεπτα, επιστρέφοντας στην 7η θέση, μπροστά από τους Grosjean και Kvyat.

Στα 10 δευτερόλεπτα είχε ανοίξει η διαφορά των δύο Ferrari, την ώρα που ο Verstappen πίεζε τον Bottas για την τέταρτη θέση. Ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός, μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά από τον Sainz, κάτω από τέσσερα δευτερόλεπτα. Κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα και η διαφορά των Raikkonen και Ricciardo, τη στιγμή που ο Verstappen είχε πλησιάσει τον Bottas στο δευτερόλεπτο.

Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 60ο γύρο, αφού η C36 του Wehrlein ήταν ακινητοποιημένη στην Portier και μάλιστα πατώντας στην αριστερή πλευρά, δηλαδή με κλίση 90°. Το ατύχημα προκλήθηκε μετά από προσπάθεια του Button να περάσει στην Portier, όμως το θετικό ήταν πως ο Wehrlein ήταν καλά στην υγεία του. Και ο Button οδηγήθηκε  σε εγκατάλειψη, όσο ο Verstappen μπήκε για αλλαγή, βάζοντας την υπέρ-μαλακή γόμα, παραμένοντας στην πέμπτη θέση. Εκτός αγώνα και ο Ericsson, ο οποίος, λόγω κρύων ελαστικών, δεν έστριψε ποτέ στην Ste Devote.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε ξανά στον 66ο γύρο και είχαμε αγώνα για 12 γύρους. Ο Vettel δεν απειλήθηκε, ούτε και ο Raikkonen, όταν ο Bottas πίεζε τον Ricciardo για την τρίτη θέση. Επαφή με τις μπαριέρες για τον Ricciardo, αλλά ο Αυστραλός μπορούσε να συνεχίσει. Τρενάκι μεταξύ των Ricciardo, Bottas και Verstappen, ο οποίος είχε ταχύτερα ελαστικά.

Εγκατάλειψη για τον Vandoorne, που χτύπησε και αυτός στην Ste Devote, μετά το προσπέρασμα από τον Perez. Ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Sainz, την ώρα που η Red Bull έλεγε στον Verstappen ότι μπορούσε να πιέσει κι άλλο. Ο Vettel είχε φτάσει τη διαφορά στα 2,5 δευτερόλεπτα και δεν υπήρχε κανένα σημάδι πως θα χάσει τον αγώνα.

Επαφή μεταξύ των Perez και Kvyat, βγάζοντας εκτός αγώνα τον Ρώσο. Ο Μεξικανός δεχόταν την πίεση του Massa και στη συνέχεια μπήκε στα pits, πέφτοντας στην 13η θέση. Μέσα και ο Stroll, όμως ο Καναδός μπήκε για να εγκαταλείψει, λόγω υπερθέρμανσης στα φρένα. Έξω, ο Verstappen συνέχιζε να πιέζει τον Bottas για την τέταρτη θέση και ο Hamilton τον Sainz για την έκτη θέση, αλλά χωρίς να γίνεται κάποια επίθεση.

Τα φρέσκα υπέρ-μαλακά του Perez είχαν σαν αποτέλεσμα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, με 1:14:8, έστω και από την 13η θέση. Μόλις δύο γύροι έμεναν για το τέλος και ο Ricciardo είχε πλησιάσει τον Raikkonen, ανοίγοντας το DRS. Τίποτε δεν άλλαξε μέχρι τον τερματισμό, έτσι ο Vettel είδε με άνεση πρώτος την καρώ σημαία.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 9-11 Ιουνίου, στο Μόντρεαλ του Καναδά.

2Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 78 1:44:44.340 25
2 7 Kimi Raikkonen Ferrari 78 +3.145s 18
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull 78 +3.745s 15
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 78 +5.517s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull 78 +6.199s 10
6 55 Carlos Sainz Toro Rosso 78 +12.038s 8
7 44 Lewis Hamilton Mercedes 78 +15.801s 6
8 8 Romain Grosjean Haas 78 +18.150s 4
9 19 Felipe Massa Williams 78 +19.445s 2
10 20 Kevin Magnussen Haas 78 +21.443s 1
11 30 Jolyon Palmer Renault 78 +22.737s 0
12 31 Esteban Ocon Force India 78 +23.725s 0
13 11 Sergio Perez Force India 78 +39.089s 0
14 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 71 Εγκατέλειψε 0
15 18 Lance Stroll Williams 71 Εγκατέλειψε 0
2 Stoffel Vandoorne McLaren 66 Εγκατέλειψε 0
9 Marcus Ericsson Sauber 63 Εγκατέλειψε 0
22 Jenson Button McLaren 57 Εγκατέλειψε 0
94 Pascal Wehrlein Sauber 57 Εγκατέλειψε 0
27 Nico Hulkenberg Renault 15 Εγκατέλειψε 0

3Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 129
2 Lewis Hamilton Mercedes 104
3 Valtteri Bottas Mercedes 75
4 Kimi Raikkonen Ferrari 67
5 Daniel Ricciardo Red Bull 52
6 Max Verstappen Red Bull 45
7 Sergio Perez Force India 34
8 Carlos Sainz Toro Rosso 25
9 Felipe Massa Williams 20
10 Esteban Ocon Force India 19
11 Nico Hulkenberg Renault 14
12 Romain Grosjean Haas 9
13 Kevin Magnussen Haas 5
14 Pascal Wehrlein Sauber 4
15 Daniil Kvyat Toro Rosso 4
16 Jolyon Palmer Renault 0
17 Marcus Ericsson Sauber 0
18 Lance Stroll Williams 0
19 Fernando Alonso McLaren 0
20 Antonio Giovinazzi Sauber 0
21 Stoffel Vandoorne McLaren 0

4Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Ferrari 196
2 Mercedes 179
3 Red Bull 97
4 Force India 53
5 Toro Rosso 29
6 Williams 20
7 Renault 14
8 Haas 14
9 Sauber 4
10 McLaren 0