Μπορεί τα αυτοκίνητα του σήμερα να ασφαλέστερα από ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος θα σώσουν τον οδηγό και τους επιβάτες 100%. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) αποκαλύπτει εκείνα τα 21 αυτοκίνητα που θα σου σώσουν τη ζωή, αλλά και εκείνα τα 21, που δεν έχει καμία πιθανότητα ως οδηγός να βγει από μέσα τους ζωντανός.
Στην έρευνα, οι άνθρωποι του IIHS εξέτασαν τα ποσοστά θανάτου του οδηγού ανά εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών 2012-2015 στις Η.Π.Α, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα αυτοκίνητα παραγωγής του 2014, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως το ποσοστό θανάτων σε τροχαία ατυχήματα έχει μειωθεί κατά περισσότερο από ένα τρίτο σε διάστημα τριών ετών, με την πτώση αυτή να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση του σχεδιασμού των αυτοκινήτων και την καλύτερη τεχνολογία ασφαλείας που διαθέτουν.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα τροχαία με μικρά αυτοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων (87 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα), με το μικρότερο ποσοστό να το έχουν τα τετρακίνητα μεγάλα πολυτελή SUV με μόλις 6 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα. Το χειρότερο αυτοκίνητο ήταν το Hyundai Accent με 104 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα και σύμφωνα με την έρευνα υπήρχαν 11 αυτοκίνητα αυτοκίνητα στα οποία το ποσοστό θανάτου του οδηγού τους ήταν μηδενικό, που σημαίνει πως κανένας οδηγός δεν έχασε τη ζωή του σε κάποιο ατύχημα, κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος της έρευνας, η οποία ξεκίνησε από τα αυτοκίνητα του 1989.
Τα ασφαλέστερα
Overall driver deaths per million registered vehicle years | Multiple-vehicle crashes | Single-vehicle crashes | Single-vehicle rollovers | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Audi A6 4WD | luxury car | large | 0 | 0 | 0 | 0 |
Audi Q7 4WD | luxury SUV | large | 0 | 0 | 0 | 0 |
BMW 535i/is 2WD | luxury car | large | 0 | 0 | 0 | 0 |
BMW 535xi 4WD | luxury car | large | 0 | 0 | 0 | 0 |
Jeep Cherokee 4WD | SUV | midsize | 0 | 0 | 0 | 0 |
Lexus CT 200h | luxury car | midsize | 0 | 0 | 0 | 0 |
Lexus RX 350 2WD | luxury SUV | midsize | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mazda CX-9 2WD | SUV | midsize | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mercedes-Benz M-Class 4WD | luxury SUV | midsize | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toyota Tacoma Double Cab long bed 4WD | pickup | small | 0 | 0 | 0 | 0 |
Volkswagen Tiguan 2WD | SUV | small | 0 | 0 | 0 | 0 |
Lexus RX 350 4WD | luxury SUV | midsize | 2 | 2 | 0 | 0 |
Ford Explorer 4WD | SUV | midsize | 4 | 3 | 1 | 0 |
Mercedes-Benz E-Class sedan 2WD | luxury car | large | 4 | 0 | 4 | 4 |
Mercedes-Benz E-Class sedan 4WD | luxury car | large | 5 | 5 | 0 | 0 |
Audi Q5 4WD | luxury SUV | midsize | 7 | 4 | 4 | 0 |
Chevrolet Suburban 1500 2WD | SUV | very large | 7 | 7 | 0 | 0 |
Chevrolet Volt | 4-door car | small | 7 | 7 | 0 | 0 |
Mercedes-Benz GLK-Class 4WD | luxury SUV | midsize | 7 | 7 | 0 | 0 |
Nissan Pathfinder 4WD | luxury SUV | midsize | 7 | 0 | 7 | 7 |
Toyota Venza 4WD | SUV | midsize | 7 | 7 | 0 | 0 |
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive |
Τα λιγότερο ασφαλή
Είναι προφανές, πως τα μικρά αυτοκίνητα, δεν προσφέρουν την ίδια ασφάλεια με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σύμφωνα με την έρευνα, τα αυτοκίνητα με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτου είναι τα:
Overall driver deaths per million registered vehicle years | Multiple-vehicle crashes | Single-vehicle crashes | Single-vehicle rollovers | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Hyundai Accent sedan | 4-door car | mini | 104 | 71 | 33 | 22 |
Kia Rio sedan | 4-door car | mini | 102 | 80 | 16 | 5 |
Scion tC | 2-door car | small | 101 | 46 | 58 | 27 |
Chevrolet Spark | 4-door car | mini | 96 | 69 | 27 | 18 |
Nissan Versa | 4-door car | mini | 95 | 61 | 35 | 14 |
Ford Fiesta sedan | 4-door car | mini | 83 | 57 | 25 | 4 |
Kia Soul | station wagon | small | 82 | 58 | 26 | 17 |
Dodge Challenger | 2-door car | large | 81 | 51 | 29 | 7 |
Nissan Titan Crew Cab short bed 4WD | pickup | large | 73 | 15 | 62 | 30 |
Nissan Sentra | 4-door car | small | 72 | 45 | 25 | 9 |
Ford Focus sedan | 4-door car | small | 68 | 50 | 15 | 5 |
Chrysler 200 | 4-door car | midsize | 67 | 42 | 24 | 11 |
Hyundai Genesis coupe | 2-door car | midsize | 67 | 19 | 49 | 12 |
Ford Fiesta | station wagon | mini | 63 | 36 | 30 | 10 |
Hyundai Accent | station wagon | mini | 63 | 47 | 14 | 14 |
Mitsubishi Lancer 2WD | 4-door car | small | 63 | 53 | 6 | 6 |
Volkswagen Golf | 4-door car | small | 63 | 63 | 0 | 0 |
Chevrolet Impala | 4-door car | large | 60 | 38 | 21 | 7 |
Dodge Avenger 2WD | 4-door car | midsize | 60 | 41 | 20 | 7 |
Ford Mustang convertible | sports car | midsize | 60 | 50 | 6 | 0 |
Nissan Maxima | 4-door car | midsize | 59 | 40 | 17 | 5 |
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive |
Στόχος του IIHS είναι να κάνει τα αυτοκίνητα τόσο ασφαλή, ώστε να εκμηδενιστούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα. Γνωρίζει πως απέχει αρκετές δεκαετίας, αλλά μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά πάνω στον στόχο αυτό. Μήπως τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη λύση για την επίτευξη του στόχου αυτού; Κάτι τέτοιο θέλουν να πιστεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.