Μπορεί τα αυτοκίνητα του σήμερα να ασφαλέστερα από ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος θα σώσουν τον οδηγό και τους επιβάτες 100%. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) αποκαλύπτει εκείνα τα 21 αυτοκίνητα που θα σου σώσουν τη ζωή, αλλά και εκείνα τα 21, που δεν έχει καμία πιθανότητα ως οδηγός να βγει από μέσα τους ζωντανός.

Στην έρευνα, οι άνθρωποι του IIHS εξέτασαν τα ποσοστά θανάτου του οδηγού ανά εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών 2012-2015 στις Η.Π.Α, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα αυτοκίνητα παραγωγής του 2014, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως το ποσοστό θανάτων σε τροχαία ατυχήματα έχει μειωθεί κατά περισσότερο από ένα τρίτο σε διάστημα τριών ετών, με την πτώση αυτή να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση του σχεδιασμού των αυτοκινήτων και την καλύτερη τεχνολογία ασφαλείας που διαθέτουν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα τροχαία με μικρά αυτοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων (87 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα), με το μικρότερο ποσοστό να το έχουν τα τετρακίνητα μεγάλα πολυτελή SUV με μόλις 6 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα. Το χειρότερο αυτοκίνητο ήταν το Hyundai Accent με 104 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα και σύμφωνα με την έρευνα υπήρχαν 11 αυτοκίνητα αυτοκίνητα στα οποία το ποσοστό θανάτου του οδηγού τους ήταν μηδενικό, που σημαίνει πως κανένας οδηγός δεν έχασε τη ζωή του σε κάποιο ατύχημα, κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος της έρευνας, η οποία ξεκίνησε από τα αυτοκίνητα του 1989.

1Τα ασφαλέστερα

      Overall driver deaths per million registered vehicle years Multiple-vehicle crashes Single-vehicle crashes Single-vehicle rollovers
Audi A6 4WD luxury car large 0 0 0 0
Audi Q7 4WD luxury SUV large 0 0 0 0
BMW 535i/is 2WD luxury car large 0 0 0 0
BMW 535xi 4WD luxury car large 0 0 0 0
Jeep Cherokee 4WD SUV midsize 0 0 0 0
Lexus CT 200h luxury car midsize 0 0 0 0
Lexus RX 350 2WD luxury SUV midsize 0 0 0 0
Mazda CX-9 2WD SUV midsize 0 0 0 0
Mercedes-Benz M-Class 4WD luxury SUV midsize 0 0 0 0
Toyota Tacoma Double Cab long bed 4WD pickup small 0 0 0 0
Volkswagen Tiguan 2WD SUV small 0 0 0 0
Lexus RX 350 4WD luxury SUV midsize 2 2 0 0
Ford Explorer 4WD SUV midsize 4 3 1 0
Mercedes-Benz E-Class sedan 2WD luxury car large 4 0 4 4
Mercedes-Benz E-Class sedan 4WD luxury car large 5 5 0 0
Audi Q5 4WD luxury SUV midsize 7 4 4 0
Chevrolet Suburban 1500 2WD SUV very large 7 7 0 0
Chevrolet Volt 4-door car small 7 7 0 0
Mercedes-Benz GLK-Class 4WD luxury SUV midsize 7 7 0 0
Nissan Pathfinder 4WD luxury SUV midsize 7 0 7 7
Toyota Venza 4WD SUV midsize 7 7 0 0
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive

2Τα λιγότερο ασφαλή

Είναι προφανές, πως τα μικρά αυτοκίνητα, δεν προσφέρουν την ίδια ασφάλεια με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σύμφωνα με την έρευνα, τα αυτοκίνητα με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτου είναι τα:

      Overall driver deaths per million registered vehicle years Multiple-vehicle crashes Single-vehicle crashes Single-vehicle rollovers
Hyundai Accent sedan 4-door car mini 104 71 33 22
Kia Rio sedan 4-door car mini 102 80 16 5
Scion tC 2-door car small 101 46 58 27
Chevrolet Spark 4-door car mini 96 69 27 18
Nissan Versa 4-door car mini  95 61 35 14
Ford Fiesta sedan 4-door car mini 83 57 25 4
Kia Soul station wagon small 82 58 26 17
Dodge Challenger 2-door car large 81 51 29 7
Nissan Titan Crew Cab short bed 4WD pickup large 73 15 62 30
Nissan Sentra 4-door car small 72 45 25 9
Ford Focus sedan 4-door car small 68 50 15 5
Chrysler 200 4-door car midsize 67 42 24 11
Hyundai Genesis coupe 2-door car midsize 67 19 49 12
Ford Fiesta station wagon mini 63 36 30 10
Hyundai Accent station wagon mini 63 47 14 14
Mitsubishi Lancer 2WD 4-door car small 63 53 6 6
Volkswagen Golf 4-door car small 63 63 0 0
Chevrolet Impala 4-door car large 60 38 21 7
Dodge Avenger 2WD 4-door car midsize 60 41 20 7
Ford Mustang convertible sports car midsize 60 50 6 0
Nissan Maxima 4-door car midsize 59 40 17 5
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive

Στόχος του IIHS είναι να κάνει τα αυτοκίνητα τόσο ασφαλή, ώστε να εκμηδενιστούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα. Γνωρίζει πως απέχει αρκετές δεκαετίας, αλλά μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά πάνω στον στόχο αυτό. Μήπως τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη λύση για την επίτευξη του στόχου αυτού; Κάτι τέτοιο θέλουν να πιστεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.