Μπορεί τα αυτοκίνητα του σήμερα να ασφαλέστερα από ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος θα σώσουν τον οδηγό και τους επιβάτες 100%. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) αποκαλύπτει εκείνα τα 21 αυτοκίνητα που θα σου σώσουν τη ζωή, αλλά και εκείνα τα 21, που δεν έχει καμία πιθανότητα ως οδηγός να βγει από μέσα τους ζωντανός.

Στην έρευνα, οι άνθρωποι του IIHS εξέτασαν τα ποσοστά θανάτου του οδηγού ανά εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών 2012-2015 στις Η.Π.Α, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα αυτοκίνητα παραγωγής του 2014, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως το ποσοστό θανάτων σε τροχαία ατυχήματα έχει μειωθεί κατά περισσότερο από ένα τρίτο σε διάστημα τριών ετών, με την πτώση αυτή να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση του σχεδιασμού των αυτοκινήτων και την καλύτερη τεχνολογία ασφαλείας που διαθέτουν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα τροχαία με μικρά αυτοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων (87 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα), με το μικρότερο ποσοστό να το έχουν τα τετρακίνητα μεγάλα πολυτελή SUV με μόλις 6 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα. Το χειρότερο αυτοκίνητο ήταν το Hyundai Accent με 104 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένα αυτοκίνητα και σύμφωνα με την έρευνα υπήρχαν 11 αυτοκίνητα αυτοκίνητα στα οποία το ποσοστό θανάτου του οδηγού τους ήταν μηδενικό, που σημαίνει πως κανένας οδηγός δεν έχασε τη ζωή του σε κάποιο ατύχημα, κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος της έρευνας, η οποία ξεκίνησε από τα αυτοκίνητα του 1989.

1Τα ασφαλέστερα

      Overall driver deaths per million registered vehicle years Multiple-vehicle crashes Single-vehicle crashes Single-vehicle rollovers
Audi A6 4WD luxury car large 0 0 0 0
Audi Q7 4WD luxury SUV large 0 0 0 0
BMW 535i/is 2WD luxury car large 0 0 0 0
BMW 535xi 4WD luxury car large 0 0 0 0
Jeep Cherokee 4WD SUV midsize 0 0 0 0
Lexus CT 200h luxury car midsize 0 0 0 0
Lexus RX 350 2WD luxury SUV midsize 0 0 0 0
Mazda CX-9 2WD SUV midsize 0 0 0 0
Mercedes-Benz M-Class 4WD luxury SUV midsize 0 0 0 0
Toyota Tacoma Double Cab long bed 4WD pickup small 0 0 0 0
Volkswagen Tiguan 2WD SUV small 0 0 0 0
Lexus RX 350 4WD luxury SUV midsize 2 2 0 0
Ford Explorer 4WD SUV midsize 4 3 1 0
Mercedes-Benz E-Class sedan 2WD luxury car large 4 0 4 4
Mercedes-Benz E-Class sedan 4WD luxury car large 5 5 0 0
Audi Q5 4WD luxury SUV midsize 7 4 4 0
Chevrolet Suburban 1500 2WD SUV very large 7 7 0 0
Chevrolet Volt 4-door car small 7 7 0 0
Mercedes-Benz GLK-Class 4WD luxury SUV midsize 7 7 0 0
Nissan Pathfinder 4WD luxury SUV midsize 7 0 7 7
Toyota Venza 4WD SUV midsize 7 7 0 0
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive

2Τα λιγότερο ασφαλή

Είναι προφανές, πως τα μικρά αυτοκίνητα, δεν προσφέρουν την ίδια ασφάλεια με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σύμφωνα με την έρευνα, τα αυτοκίνητα με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτου είναι τα:

      Overall driver deaths per million registered vehicle years Multiple-vehicle crashes Single-vehicle crashes Single-vehicle rollovers
Hyundai Accent sedan 4-door car mini 104 71 33 22
Kia Rio sedan 4-door car mini 102 80 16 5
Scion tC 2-door car small 101 46 58 27
Chevrolet Spark 4-door car mini 96 69 27 18
Nissan Versa 4-door car mini  95 61 35 14
Ford Fiesta sedan 4-door car mini 83 57 25 4
Kia Soul station wagon small 82 58 26 17
Dodge Challenger 2-door car large 81 51 29 7
Nissan Titan Crew Cab short bed 4WD pickup large 73 15 62 30
Nissan Sentra 4-door car small 72 45 25 9
Ford Focus sedan 4-door car small 68 50 15 5
Chrysler 200 4-door car midsize 67 42 24 11
Hyundai Genesis coupe 2-door car midsize 67 19 49 12
Ford Fiesta station wagon mini 63 36 30 10
Hyundai Accent station wagon mini 63 47 14 14
Mitsubishi Lancer 2WD 4-door car small 63 53 6 6
Volkswagen Golf 4-door car small 63 63 0 0
Chevrolet Impala 4-door car large 60 38 21 7
Dodge Avenger 2WD 4-door car midsize 60 41 20 7
Ford Mustang convertible sports car midsize 60 50 6 0
Nissan Maxima 4-door car midsize 59 40 17 5
2WD: 2-wheel drive; 4WD: 4-wheel drive

Στόχος του IIHS είναι να κάνει τα αυτοκίνητα τόσο ασφαλή, ώστε να εκμηδενιστούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα. Γνωρίζει πως απέχει αρκετές δεκαετίας, αλλά μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά πάνω στον στόχο αυτό. Μήπως τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη λύση για την επίτευξη του στόχου αυτού; Κάτι τέτοιο θέλουν να πιστεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

  • Nikolas Karampelas

    Καλά όλα αυτά, αλλά δεν κατάλαβα πως γίνεται η σύγκριση.
    Σίγουρα τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα έχουν περισσότερες πωλήσεις και σίγουρα υπάρχει μια σύνδεση με την τιμή και την μόρφωση του οδηγού. Δηλαδή αυτόματα μιλάμε για περισσότερα αυτοκίνητα και περισσότερους οδηγούς που δεν φοράνε ζώνη πχ.
    OK λέει ότι είναι θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο καταγεγραμμένα αυτοκίνητα, αλλά και πάλι δεν στέκει. Δηλαδή οκ το πανάκριβο τάδε πούλησε 1μύριο και δεν πέθανε κανένας, και το άλλο πούλησε 50μύρια και πέθαναν 20. Πως συγκρίθηκαν αυτά;

    • Ψυχίατρος

      Η ερευνα μπαζει απο παντου αδερφε μου, εδω δεν ξερουμε τα μικρα αυτοκινητα με τι τρακαραν γιατι αμα τρακαραν και με μεγαλα αντε γεια, ενω τα μεγαλα μονο αν ηταν με νταλικες τα ατυχηματα θα ηταν πιο ριγμενα

  • Γιώργος Εμπέρ

    Οταν λεει Mitsubishi Lancer 2WD small? Μηπως εννοει το Colt? Ρωταω γιατι εχω το Mitsubishi Lancer 2011 μοντελο και ειναι sedan 4.5 μετρα καροτσα(!) με 11 αεροσακους(!) (μεχρι και στα ποδια του οδηγου εχει) και στα crash test παιρνει πολυ καλη βαθμολογια. Eπισεις ειναι evo σασι και η μονη διαφορα ειναι σε κατι τρυπες για την τετρακινηση του evo και ενα δεσιμο στους θολους πισω. Και το evo δεν ειναι ανασφαλες αυτοκινητο!

    Επισεις βλεπω πολλα μοντελα που βγαινουν απο πριν γεννηθω! Challenger, Fiesta, Lancer, Golf? Για ποια γενια μιλαει?

    Και για να καταλαβω. Βγαζει το Lexus CT 200h midsize αμαξι και το Lancer small? Που το σενταν του ριχνει 25 ποντους? Ειναι σιγουρο οτι μιλαει για το Lancer? Οχι επειδη ειναι αμαξι μου, αλλα ακριβως επειδη ειναι αμαξι μου και το ξερω το αμαξι μου, δεν μου φαινεται πολυ λογικο!

    Τελος να πω το βασικοτερο που κανενας δεν προσεξε. Λεει πως η ερευνα ξεκιναει απο το 1989! Πως συγκρινει το Lexus CT 200h που εμφανιστηκε την χρονια που πηρα το Lancer (2011) με το golf που υπαρχει απο το 1974(!) και εχει πουλησει ποσσα εκατομμυρια αυτοκινητα παγκοσμιως?

    Σιγουρα οσο ποιο παλιο, τοσο ποιο ανασφαλες αλλα καπου ολο αυτο δεν στεκει. Δεν μπορεις να συγκρινεις ενα αμαξι που βγαινει 30 χρονια και εχει βγαλλει 10 γενιες με 20.000.000 τρακαρισματα σε ολα αυτα τα χρονια με ενα που βγηκε προπερσι και εχει 20.000 τρακαρισματα. Στο πρωτο το ποσοστο δεν ανεβαινει οχι απο τα αμαξια του σημερα αλλα απο τα αμαξια του τοτε! Στο αλλο, δεν υπηρχαν αμαξια του τοτε γιατι τοτε δεν υπηρχε το μοντελο!

    Ποιος βλακας εκανε την ερευνα ειπαμε?
    https://www.youtube.com/watch?v=qrTZqECMQDY

    https://www.youtube.com/watch?v=eD4rP2Prt9w

    https://www.youtube.com/watch?v=ANV6hSGw3Bo

    https://www.youtube.com/watch?v=GoNhmmju2hI

    • hellboy

      κατι λαθος εχεις παρει……
      1 ολα τα μεσαια η μεγαλα οχηματα στην ευρωπη στην αμερικη ειναι και λεγονται μικρα….
      2 http://www.lexus.gr/car-models/ct/ct-200h/#Introduction
      https://www.dodge.com/challenger.html
      http://www.ford.com/cars/fiesta/2017/

      3 Στην έρευνα, οι άνθρωποι του IIHS εξέτασαν τα ποσοστά θανάτου του οδηγού
      ανά εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών
      2012-2015 στις Η.Π.Α, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα αυτοκίνητα
      παραγωγής του 2014

      4 τελικα κατι λαθος εκανες δεν διαβασες αρχικα το κειμενο.. και πηγες ξερα στον πινακα……..
      μετεπειτα δεν ειδες οτι τα μισα απο την πρωτη λιστα δεν εχουν ουτε μισο ατυχημα……… και τα αλλα εχουν 63 51….. μικρα νουμερα γενικα..

    • Γιώργος Εμπέρ

      E τοτε πως το CT200h το βγαζει μεσαιο και το δικο μου που ειναι μεγαλυτερο το βγαζει μικρο(!) Λες να μην ξερω τι αμαξι εχω :P ? Mitsubishi Lancer 2011 model 1.6 117hp. Kαι επισεις δεν καταλαβαινω απο που βγαινει ολο αυτο? Αλλο να σε τρακαρει smart και αλλο νταλικα. Που ξερουμε οτι κατι golf και fiesta δεν ηταν τα ατυχα που τρακαραν με νταλικα?

    • hellboy

      μην το βλεπεις οπως το βλεπουμε στην ελλαδα… αλλος τροπος μετρησης του οχηματος στην αμερικη.. αλλα μεγεθη αλλοι δρομοι……
      παραδειγμα το θυμασε το Chrysler 300 που φερανε οι αμερικανοι στην ευρωπη κοντα στο 2012 και το βγαλανε αχρηστο εδω….. μεγεθη bmw σειρας 5 οχημα ηταν και θεωρητε κανονικο στην αμερικη….. καθως λογο οτι εχουμε ποιο στενους δρομους και στροφες το οχημα αυτο δεν απεδιδε σωστα στην ευρωπη..γι αυτο πατωσε εδω…
      αλλα μετρα αλλα σταθμα αλλη ηπειρος η αμερικη…
      οπως στην ιαπωνια που εχουν τα kei cars..
      η εδω που λεμε μεσαιο το μικρο και το μικρο σουπερμικρο..

      στο δευτερο θεμα που λες .. η μετρηση και η ολη ερευνα ειναι λανθανουσα λογο οτι μετρα μονο τα ατυχηματα που συνεβησαν με τον τυπο του οχηματος οχι που πως τι ατυχηματα ηταν………οπως σωστα λες……
      γι αυτο τον λογο ειναι σαπια ερευνα!

  • μα αφου τα συστηματα ασφαλειας εχουμε διαβασει οτι ειναι παπατζομαρκετινγκ των εταιριων….τι οχι ??? :-D

    οι ερευνες μιλανε….και καποιοι ακομα μιλανε για τα oldschool και το ποσο στιβαρα ειναι !!!! :-D

    • hellboy

      μιλαει για σεζον 2014 με 2016………… -_-
      αρα ποια old school? που κολανε?! -_- πφφφφφφφφφφ

    • η ερευνα επικεντρωθηκε στο 2014 αλλα κραταει στατισιτκα απο το 89 !!!
      πιστευεις οτι ενα αυτοκινητο του 89 εχει πιθανοτητες υπερ του απεναντι σε ενα του 14 ????

    • hellboy

      ανοησιες…… οτι κρατα στατιστικα… ναι οκ πες τους..
      να πανε να βρουνε ποσα Α6 απο το 2000(ξερω γω ποτε βγηκε) και δεν τρακαρε στην αμερικη.. που το εχουν μοστραρισμενο και με 0 ατυχηματα κτλπ…. καταλαβες ποσο σαπιλα ειναι η ερευνα.. δεν εχει να σου αποδοσει κατι επιστημονικο.. η να σου αποδοσει κατι σωστα στατιστικο….. οπωτε αυτο ακυρωθηκε.

    • 0 ατυχηματα για το Α6 δεν το θεωρω απιθανο για τα μοντελα παραγωγης του 14….
      συνηθως το αγοραζουν ατομα μεσηλικες….με ελαφρυ ποδι στο γκαζι….που ξερουν τι θελουν απο την οδηγηση και γενικα τη ζωη τους !!!
      αντιθετα βρισκω λογικο που χαμηλα στη λιστα βλεπουμετο GOLF…….

  • hellboy

    το ανεκδοτο της συγκεκριμενης ερευνας……… τα περισσοτερα ασφαλη οχηματα εχουν μαξ 10 ατυχηματα……. τα περισσοτερα ανασφαλη εχουν πανω απο 30……
    τοσο ανασφαλεια.. και μαλιστα τα εχει ταξινομημενα.. σε ατυχηματα με εμπλοκη 2-3-4 αυτοκινητα και πανω(multi) και μονο του η και ρολαρισμα…….κλαιω για την σαχλα που δημοσιευσαν οι αμερικανοι…… χαχαχαχαχαχαχαχαχααχ

  • panos

    οχι για να παινευτω, αλλα πετυχα διανα :ρ
    ” hyundai acc(id)ent.. ”
    https://www.autoblog.gr/2017/06/05/ta-autokinhta-pou-tha-sou-swsoun-th-zwh-kai-auta-pou-den-tha-to-kanoun/

  • Ba’adur Subutai

    Εγώ όποτε βλέπω accent στο δρόμο είναι χιλιοτρακαρισμένο και πάει με την ταυτότητα στο στόμα.

    • manowar

      Τοτε τι να πω εγω που ειμουνα δρομο για λαμια με ενα ιμπρεζα και με πηρε ενα ριτμο φιατ στο κυνήγι και στην ευθεια εξατμιστηκε σαν τον ατμο?αυτος αμα τρακαρε με τοσα που πηγαινε (εγω πηγαινα τερμα ανεβαζα 140 και αυτος ειχε εξατμιστει φαντασου τι χιλιομετρα πηγαινε θα εβρισκε τιποτα ο παπας να θαψει?ουτε τα δοντια δεν θα εβρισκαν..ποιο αξεντ το αξεντ μπροστα σε κατι φιατ παλι ουνο σε κατι μετρο εχει ασφάλεια μερσεντες μπενζ

  • sergio360

    Πεθαινω με τις Mustang