Είδαμε τις προάλλες την χαμένη ευκαιρία της Peugeot με το RC. Μια εταιρία που είχε όλα τα εφόδια (βλέπε ρευστό) να υλοποιήσει ένα προσιτό supercar, δίστασε και άφησε στην Porsche Cayman το μονοπώλιο μέχρι τον ερχομό της Alfa Romeo 4C (η Lotus Exige παραήταν/είναι hardcore). Μια μικρή εταιρία από τη Σλοβακία, ωστόσο, φαίνεται αποφασισμένη να δείξει περισσότερο νεύρο από τον γαλλικό κολοσσό.

Η Brutal, όπως πολύ «ευφάνταστα» βάφτισε ο Jakub Starman την επιχείρησή του, παρουσίασε το S1 (ακόμα μεγαλύτερη έμπνευση). Σκοπός του να αποτελέσει την ασυμβίβαστη εναλλακτική στις Alpine A110 και Alfa 4C. Από τεχνικής σκοπιάς προσεγγίζει περισσότερο την Ιταλίδα, καθώς το σασί του είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ενώ στο αμάξωμα χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός fiberglass και ενισχυμένου φελιζόλ! Οι ομοιότητες σταματούν στην έλλειψη υποβοήθησης για το τιμόνι, καθώς το S1 πηγαίνει παραπέρα και δεν διαθέτει απολύτως τίποτα στο εσωτερικό. Εκτός, δηλαδή, από 4 όργανα για την εποπτεία του κινητήρα, μια οθόνη LED αντί καντράν και 2 ολόκληρους αεραγωγούς. To συνολικό βάρος υπολογίζεται στα 800 κιλά και από επιδόσεις ανακοινώθηκε μόνο ένα υποθετικό 0-100, το οποίο βρίσκεται στα 3,9”.

Κινητήριος δύναμη είναι ο 2,0-λιτρος υπερτροφοδοτούμενος boxer του Subaru Ιmpreza WRX, ο οποίος εδώ είναι ενισχυμένος κατά 30 ίππους και φτάνει τους 300. Τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει το 6αρι κιβώτιο του Scooby, ενώ θα διατίθεται και ένα 5αρι με κοντύτερες σχέσεις για χρήση σε μικρότερες πίστες. Η προσήλωση στα track days φαίνεται τόσο από την παρουσία roll cage, όσο και στο μονό στρώμα βαφής προς εξοικονόμηση βάρους. Ομοίως και η απουσία κάθε ηλεκτρονικής βοήθειας, ακόμα και ABS.

Όπως κάθε μικρή και ανεξάρτητη προσπάθεια στην κατηγορία των sportscars, το μεγαλύτερο μειονέκτημα βγάζει μάτι κατευθείαν. Η σχεδίαση είναι αποτέλεσμα της δουλειάς ενός φοιτητή σχεδιασμού στο πανεπιστήμιο της Μπρατισλάβα, ο οποίος σήμερα εργάζεται για τη Skoda. Ξεχωρίζουν οι gullwing πόρτες και οι ζάντες OZ Superleggera, που βρήκαν τον δρόμο ακόμα και για εδώ.

Προς το παρόν το project βρίσκεται στη φάση του λειτουργικού πρωτοτύπου, αλλά σύμφωνα με τον Starman, η Brutal θα μπορούσε να κατασκευάζει 5-6 αυτοκίνητα τον χρόνο, αγνώστου τιμής και χρόνου παράδοσης.