To όριο των 200 ίππων έχει σταματήσει να αποτελεί είδηση για μικρομεσαίο αυτοκίνητο εδώ και 20 χρόνια. Το Seat Leon Cupra R ήταν το πρώτο –μαζί με το ομοαίματο Audi S3- που ξεπέρασε τη «200αρα», με 210 ίππους (στη συνέχεια 225) το 1999. Σήμερα έχει εκτιναχθεί στους 300 και διαθέτει estate έκδοση με τετρακίνηση, ενώ το S3 βρίσκεται στους 310 ίππους με πλήρη γκάμα αμαξωμάτων. Με λίγα λόγια, 200 άλογα δεν είναι επ’ ουδενί πολλά. Είναι όμως αρκετά;

Η Ηonda φαίνεται πως το πιστεύει, για αυτό και το νέο Civic Si διαθέτει 205 ίππους από τον ολοκαίνουργιο 1.500αρη turbo κινητήρα. Η απόδοση παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό των 2,4 λίτρων, αλλά η ροπή έχει κερδίσει σε κιλά (26 από 23) και καμπύλη απόδοσης, ούσα σταθερή από τις 2.100 στροφές μέχρι σχεδόν τον κόφτη των 6.500 σ.α.λ. Οι περισσότερες απόψεις ωστόσο, ειδικά από τους φανατικούς «Χοντάκηδες», κάνουν λόγο για ατολμία/δειλία της ιαπωνικής εταιρίας, ειδικά όταν αναλογίζονται πως υπάρχουν ήδη βελτιωτικά πακέτα για τον 1.5 i-VTEC Turbo του απλού Civic, που ανεβάζουν την ισχύ στους 233 από τους 182 ίππους.

Ερωτηθείς για την επιλογή της Honda, ο επικεφαλής σχεδιασμού του νέου Civic, Rob Keough ήταν κάθετος:

Η ισχύς είναι αυτή για λόγους αξιοπιστίας, πρωτίστως. Η Honda από την εποχή του CRX και του Integra Type R, θέλει τα μοτέρ της να είναι δυνατά και πάνω από όλα «αλεξίσφαιρα». Ο νέος 1.5 turbo έχει τη δυναμική για αρκετά παραπάνω άλογα, αλλά το ταβάνι –προς το παρόν- είναι λίγο πάνω από τα 200. Οι βελτιωτές κάνουν τη δουλειά τους, όμως κι εμείς πρέπει να έχουμε γνώμονα την απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα για πολλές εκατοντάδες χιλιομέτρων.

Πολλοί θεωρούν πως το κενό μεταξύ Si και του Type R των 310 ίππων είναι δυσθεώρητα μεγάλο. Δεν θα ήταν καλύτερα αν το δεύτερο τη τάξει Civic χρησιμοποιούσε μια detuned εκδοχή του 2λιτρου turbo, ας πούμε στους 250 ίππους;

Το Civic Si ξεκινά στις ΗΠΑ από τις 24.775 δολάρια με υπερπλήρη εξοπλισμό, όπως και μπλοκέ διαφορικό. Αν βάζαμε τον κινητήρα του Type R η τιμή θα ξεκινούσε από τις 30.000. Θα είχε μεν καλύτερες επιδόσεις, αλλά όχι τόσο που να δικαιολογούσε τη διαφορά. Η ουσία του Si είναι να αποτελεί ένα δυναμικό και προσιτό αυτοκίνητο, τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και συμπεριφοράς. Εξ’ου και η διαφοροποίηση των αμαξωμάτων: coupe και sedan το Si, hatchback το Type R. Τα ρεκόρ γύρων και τα κορυφαία νούμερα επιδόσεων είναι ο τομέας του ταχύτερου Honda, μετά το NSX.

Εφόσον ο 1.5 turbo έχει το potential για περισσότερο έργο, θα δούμε στο μέλλον κάποιο ενισχυμένο παράγωγο του Si;

Όλα είναι ανοιχτά. Ο 1.5 δεν αποκλείεται να ανέβει 20 ή 30 άλογα. Η αγορά θα κρίνει το μέλλον μιας βελτιωμένης έκδοσης, αλλά προς το παρόν εμμένουμε στα 205.