To όριο των 200 ίππων έχει σταματήσει να αποτελεί είδηση για μικρομεσαίο αυτοκίνητο εδώ και 20 χρόνια. Το Seat Leon Cupra R ήταν το πρώτο –μαζί με το ομοαίματο Audi S3- που ξεπέρασε τη «200αρα», με 210 ίππους (στη συνέχεια 225) το 1999. Σήμερα έχει εκτιναχθεί στους 300 και διαθέτει estate έκδοση με τετρακίνηση, ενώ το S3 βρίσκεται στους 310 ίππους με πλήρη γκάμα αμαξωμάτων. Με λίγα λόγια, 200 άλογα δεν είναι επ’ ουδενί πολλά. Είναι όμως αρκετά;

Η Ηonda φαίνεται πως το πιστεύει, για αυτό και το νέο Civic Si διαθέτει 205 ίππους από τον ολοκαίνουργιο 1.500αρη turbo κινητήρα. Η απόδοση παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό των 2,4 λίτρων, αλλά η ροπή έχει κερδίσει σε κιλά (26 από 23) και καμπύλη απόδοσης, ούσα σταθερή από τις 2.100 στροφές μέχρι σχεδόν τον κόφτη των 6.500 σ.α.λ. Οι περισσότερες απόψεις ωστόσο, ειδικά από τους φανατικούς «Χοντάκηδες», κάνουν λόγο για ατολμία/δειλία της ιαπωνικής εταιρίας, ειδικά όταν αναλογίζονται πως υπάρχουν ήδη βελτιωτικά πακέτα για τον 1.5 i-VTEC Turbo του απλού Civic, που ανεβάζουν την ισχύ στους 233 από τους 182 ίππους.

Ερωτηθείς για την επιλογή της Honda, ο επικεφαλής σχεδιασμού του νέου Civic, Rob Keough ήταν κάθετος:

Η ισχύς είναι αυτή για λόγους αξιοπιστίας, πρωτίστως. Η Honda από την εποχή του CRX και του Integra Type R, θέλει τα μοτέρ της να είναι δυνατά και πάνω από όλα «αλεξίσφαιρα». Ο νέος 1.5 turbo έχει τη δυναμική για αρκετά παραπάνω άλογα, αλλά το ταβάνι –προς το παρόν- είναι λίγο πάνω από τα 200. Οι βελτιωτές κάνουν τη δουλειά τους, όμως κι εμείς πρέπει να έχουμε γνώμονα την απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα για πολλές εκατοντάδες χιλιομέτρων.

Πολλοί θεωρούν πως το κενό μεταξύ Si και του Type R των 310 ίππων είναι δυσθεώρητα μεγάλο. Δεν θα ήταν καλύτερα αν το δεύτερο τη τάξει Civic χρησιμοποιούσε μια detuned εκδοχή του 2λιτρου turbo, ας πούμε στους 250 ίππους;

Το Civic Si ξεκινά στις ΗΠΑ από τις 24.775 δολάρια με υπερπλήρη εξοπλισμό, όπως και μπλοκέ διαφορικό. Αν βάζαμε τον κινητήρα του Type R η τιμή θα ξεκινούσε από τις 30.000. Θα είχε μεν καλύτερες επιδόσεις, αλλά όχι τόσο που να δικαιολογούσε τη διαφορά. Η ουσία του Si είναι να αποτελεί ένα δυναμικό και προσιτό αυτοκίνητο, τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και συμπεριφοράς. Εξ’ου και η διαφοροποίηση των αμαξωμάτων: coupe και sedan το Si, hatchback το Type R. Τα ρεκόρ γύρων και τα κορυφαία νούμερα επιδόσεων είναι ο τομέας του ταχύτερου Honda, μετά το NSX.

Εφόσον ο 1.5 turbo έχει το potential για περισσότερο έργο, θα δούμε στο μέλλον κάποιο ενισχυμένο παράγωγο του Si;

Όλα είναι ανοιχτά. Ο 1.5 δεν αποκλείεται να ανέβει 20 ή 30 άλογα. Η αγορά θα κρίνει το μέλλον μιας βελτιωμένης έκδοσης, αλλά προς το παρόν εμμένουμε στα 205.

  • George Liverpool

    Και πολλα μου φαινονται,χωρις να ξερω πολλα απο μηχανολογικα βεβαια.Σιγουρα οι μηχανικοι των εταιριων ξερουν καλυτερα απο εμας….

  • DimiE92

    Οφειλουμε να παραδεχτουμε οτι οι απαντησεις που εδωσε ηταν τιμιες…

  • Marios Georgiades

    Πιο σωστός δεν γινεται

  • Mika

    Παιζει στα επιπεδα των Κορεατων με προτασεις τυπου Kia Proceed GT, η των Γαλλων με 308 GT, Megane GT, κλπ.
    Θα μπορουσε ευκολα να δινει παραπανω, αλλα οπως λεει, ειμαι σιγουρος θα το δουμε στο μελλον..
    Προς το παρον ηδη οι βελτιωτες για τον 1.5 εχουν αρχισει να παρουσιαζουν δειγματα..

    • ο βελτιωτης αμα στο σπασει το μοτερ……δεν ειναι το ιδιο αμα το παρεις το μοτερ σπασμενο μετα απο λιγο καιρο απο το εργοστασιο !!! ;-)

  • gronholm89

    Εγω μια χαρα τα βλεπω και τα 200…

  • στο jalopnik που το δοκιμάσανε, μια χαρά πάει και με 200 άλογα. απολαυστικό, ευχάριστο. έτσι το χαρακτηρίσανε.
    http://jalopnik.com/the-2017-honda-civic-si-is-the-kind-of-fun-that-won-t-r-1795510215
    Επίσης, το είδα στο δρόμο. Πρέπει να ήταν το χιλιάρι, δεν είχε κεντρική απόληξη πίσω. Μια χαρά μου φάνηκε. Λευκό ήταν όπως στην παρουσίαση εδώ μέσα. Προφανώς τα γούστα είναι υποκειμενικά αλλά αν διαβάσει κάποιος εδώ, νομίζει ότι αν το κοιτάξει, θα τυφλωθεί.

  • Anestis Genk

    Στον δρόμο με 26 κιλά ροπής δεν νομίζω πως θα νοιώσει κάποιος έλλειψη δύναμης. Καλά είναι τα άλογα αλλά καλό είναι να έχουμε και την ωριμότητα να ξέρουμε πότε να πούμε αρκετά.

  • Αννίβας

    Στους μηχανικούς της Honda είχα μεγάλη εκτίμηση αν και έχουν κάποιες εμμονές και στην f1 έχουν χαθεί τελείως. Στους σχεδιαστές πάλι πλέον καμία. Οι βελτιώσεις θα είναι μόνο για τον κινητήρα γιατί οι κλαρινογραμπροί δεν χρειάζεται να κάνουν καμία.
    Βρήκαν το αυτοκίνητο που τους ταιριάζει!!!

    • charris

      κλαρινογαμπρος με σιβικ???? τι να πουν και αυτοί με τις 318….συγνωμη τις Μ318 ήθελα να πω…..

    • George Liverpool

      Κατσε καλα φιλε.Η δυτικη οχθη ειναι γεματη απο civic και crx :P

    • charris

      χαχαχαχαχα οντως? ηξερα πως εκαναν τρελα νουμερα αλλα πλεον φανταζει παλιομοδιτικο αμαξι και για εκει….εχουν αλλους θυσαυρους τσαμπα εκει

    • George Liverpool

      Νταξει δεν βλεπεις και καθε 2ο στενο,αλλα εγω εχω 2 crx σε κοντινη αποσταση απο το σπιτι μου.Μπουρναζι σπανια πηγαινω,αλλα civic θα δω σιγουρα.Υποθετω παλιοτερα υπηρχαν περισσοτερα :P

  • SAMURAI-66

    Μιλουν οι γιαπωνεζοι πιθανον για τα μοτερ που εχουν σε εξελιξη και θα εφοδιασουν στο μελλον τα επερχομενα s2000-crz και prelude για να ολοκληρωσουν τηνς σπορ προτασεις του κατασκευαστη.

  • gv

    το ιδανικο θα ηταν να παει στα 250 αλογα βεβαια..
    και ετσι θα ηταν ιδανικη ισοροπια!
    180,250,320..

  • σαν αλογα τα 200+ps ειναι υπεραερκετα……αλλα αυτα τα οχηματα εχουν target group τους κ@υλογκαζους…και η ιπποδυναμη παιζει τον ρολο της……ειναι στην φαση ποιος την εχει μεγαλυτερη !!!! ανουσιο απο ενα σημειο και μετα……..αλλα κανει τη διαφορα !!

    • Mrdesperado32

      του gt86 δε σου εφταναν.

    • Δεν διαφέρει σε αυτο που λέω !!!

  • xtra

    μια χαρα ειναι

  • panos

    με τουρμπο κ 26 κιλα ροπη απλα δεν ειναι χοντα

  • τιμια απαντηση … την ιδια εδωσαν και στον αλονσο … βεβαια στα σοβαρα τωρα …1500 κεκ ειναι τι παραπανω να ζητησουμε …εδω στην F1 εχουν 1600 βγαζουν μισο γυρο για βγαλουν λιγο παραπανω μην ζηταμε και τρελα πραγματα ..

  • Stelios Argyropoulos

    Πάντα ήμουν λάτρης της honda και του civic συγεκριμένα.. με το ομορφότερο κατ εμέ το EG6. Αλλά από το 2006-11 είναι απλά κακάσχημα… Ευτυχως επανήλθε λίγο με το τελευταιο μοντέλο…