Μετά από ένα μικρό διάστημα teasing, η Hyundai παρουσίασε σήμερα το Kona, το οποίο προστίθεται στην γκάμα των SUV μοντέλων της, μαζί με τα Tucson και Santa Fe. To νέο κορεάτικο SUV του b-segment, η εταιρία συνεχίζει να διευρύνει το πελατολόγιο της και με αυτό επιβεβαιώνει την υπόσχεσή της να παραδώσει ένα SUV με προοδευτικό σχεδιασμό, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό. Το Kona θα είναι διαθέσιμο στην αγορά της Κορέας στο τέλος του μήνα που διανύουμε, ενώ από το φθινόπωρο θα ακολουθήσει σε Αμερική και Ευρώπη.

1Το όνομα

Ξεκινώντας από το όνομα, η Hyundai συνεχίζει την προσέγγιση που θέσπισε το Tucson και το Santa Fe, για την ονοματοδοσία των crossover και SUV της από διάσημους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Το Kona είναι το όνομά της παράκτιας περιοχής στο μεγάλο νησί της Χαβάης, με την συγκεκριμένη περιοχή να είναι γνωστή στους ταξιδιώτες που αναζητούν συγκινήσεις, με την έντονη εικόνα του νησιού αντανακλάται στον καινοτόμο, πρακτικό και εξαιρετικά λειτουργικό σχεδιασμό του νέου SUV.

2Ο σχεδιασμός

Το Kona αναμφισβήτητα διαθέτει τολμηρό χαρακτήρα, με την Hyundai να δηλώνει ότι αυτό υποδεικνύει τη μελλοντική κατεύθυνση σχεδιασμού της επόμενης γενιάς των SUV μοντέλων της. Η σχεδιαστική γραμμή του Kona τονίζει το ογκώδες και επιθετικό αμάξωμά του, το οποίο διαθέτει κομψές και αιχμηρές γραμμές. Η ισχυρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση σιλουέτα του ενισχύεται από την πλατιά του φόρμα και τους διπλούς προβολείς του.

Η χαμηλή και φαρδιά εμφάνιση συμπληρώνεται με το προφίλ του αυτοκινήτου, με το μακρύ μεταξόνιο και τους κοντούς προβόλους να εξασφαλίζουν σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης, και ευστάθεια σε μεγάλες ταχύτητες. Το συμπαγές SUV ξεχωρίζει με στοιχεία σχεδιασμού υψηλής αντίθεσης και εντυπωσιακό στυλ. Ο μοναδικός και κομψός εξωτερικός σχεδιασμός συνδυάζει το φουτουριστικό φωτισμό των τριών επιπέδων φωτιστικών, με την χαρακτηριστική εξάγωνη cascading μάσκα της Hyundai.

Τα “σύνθετα φώτα” ενισχύουν την υψηλή τεχνολογία και την μηχανική εμφάνιση του Kona, με τα λεπτά φώτα ημέρας να ενσωματώνουν τα φλας και να τοποθετούνται ξεχωριστά από τα LED φωτιστικά σώματα. Η οπτική σχέση μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων, της χαρακτηριστικής μάσκας, και του μοναδικού σχεδιασμού του, κάνει το Kona να διαθέτει ξεχωριστό χαρακτήρα, ο οποίος είναι σημαντικός στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική κατηγορία του B-SUV.

Στο πίσω μέρος, η διαμόρφωση του φωτιστικών σωμάτων δημιουργεί επίσης μια πραγματικά μοναδική εμφάνιση, με τα φώτα πέδησης, τα φλας, και τα φώτα της όπισθεν να τοποθετούνται σε ξεχωριστή διαμόρφωση, που περιβάλλεται από προστατευτικό πλαστικό, το οποίο αποτελεί συνέχεια του θόλου των πίσω τροχών. Εκτός από το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα, μια σειρά από χρωματικές παραλλαγές σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις το Kona όπως θελήσεις. Έτσι, η οροφή μπορεί να βαφτεί σε ένα συνδυασμό χρωμάτων δύο τόνων, παρέχοντας αντίθεση μεταξύ του σώματος και των τροχών.

Στο εσωτερικό, το Kona διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, με μοναδικό σκοπό να προσφέρει μια άνετη και ασφαλή εμπειρία οδήγησης. Ένα νέο χαρακτηριστικό – για πρώτη φορά σε ένα Hyundai – είναι το head-up display, το οποί0 προβάλλει ευκρινώς βασικές πληροφορίες στον οδηγό. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 5, 7, και 8 ίντσες, και υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, με το Kona να διαθέτει και σύστημα ασύρματης φόρτισης, το πρώτο στην κατηγορία του.

Το Kona βασίζεται σε μια εντελώς νέα συμπαγής πλατφόρμα, εξελιγμένη για αυτό, κάνοντας χρήση 51,8% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Η διάταξη του κινητήρα είναι βελτιστοποιημένη, έτσι ώστε η συμπαγή πλατφόρμα να είναι ικανή να ενσωματώσει το σύστημα τετρακίνησης, διατηρώντας ταυτόχρονα ανεπηρέαστους τους εσωτερικούς χώρους.

3Οι κινητήρες

Μηχανικά, το Kona κινείται από τον 1.000άρη T-GDI turbo τρικύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 12 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 181 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί ο 1.600 κ.εκ. T-GDI τετρακύλινδρος κινητήρας, απόδοσης 177 ίππων και 265 Nm και 265 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, και το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,7 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Τέλος, υπάρχει ο 2-λιτρος MPI ατμοσφαιρικός κινητήρας, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Αποδίδει 149 άλογα και 179 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 10 δευτ., πιάνοντας τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα. Από την άλλη, υπάρχει ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας.

4Οι τεχνικές λεπτομέρειες

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, αλλά για να ενσωματωθεί το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης, οι μηχανικοί της Hyundai δημιούργησαν μια νέα διάταξη για το intercooler και την ρύθμιση της μετάδοσης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η είσοδος του συστήματος στο χώρο της καμπίνας. Όμοια, η οπίσθια διάταξη της πλατφόρμας είναι βελτιστοποιημένη για εξοικονόμηση χώρου, καθώς τα εξαρτήματα της ανάρτησης, του ρεζερβουάρ και της εξάτμισης είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για τη μεγιστοποίηση του πίσω χώρου των επιβατών.

Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει γόνατα McPherson, ενώ πίσω έχουν εξελιχθεί διαφορετικά συστήματα για τη 2WD και 4WD μετάδοση, με το πρώτο να διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, ενώ η δεύτερη διαθέτει σύστημα πολλαπλών συνδέσμων διπλού βραχίονα.

Το Kona αναπτύχθηκε με επίκεντρο τη δυναμική οδήγησης εντός πόλης και διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sports, Normal και Eco), που βελτιστοποιούν τις ρυθμίσεις κατανομής ροπής και αλλαγής ταχυτήτων, ώστε το compact SUV να είναι κατάλληλο για όλες τις απαιτήσεις στυλ οδήγησης. Στη λειτουργία Sport, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην επιτάχυνση, ενώ η λειτουργία Eco βελτιώνει την οικονομία καυσίμου σε σχέση με την απόδοση, με μεγαλύτερες σχέσεις μετάδοσης.