Μετά από ένα μικρό διάστημα teasing, η Hyundai παρουσίασε σήμερα το Kona, το οποίο προστίθεται στην γκάμα των SUV μοντέλων της, μαζί με τα Tucson και Santa Fe. To νέο κορεάτικο SUV του b-segment, η εταιρία συνεχίζει να διευρύνει το πελατολόγιο της και με αυτό επιβεβαιώνει την υπόσχεσή της να παραδώσει ένα SUV με προοδευτικό σχεδιασμό, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό. Το Kona θα είναι διαθέσιμο στην αγορά της Κορέας στο τέλος του μήνα που διανύουμε, ενώ από το φθινόπωρο θα ακολουθήσει σε Αμερική και Ευρώπη.

1Το όνομα

Ξεκινώντας από το όνομα, η Hyundai συνεχίζει την προσέγγιση που θέσπισε το Tucson και το Santa Fe, για την ονοματοδοσία των crossover και SUV της από διάσημους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Το Kona είναι το όνομά της παράκτιας περιοχής στο μεγάλο νησί της Χαβάης, με την συγκεκριμένη περιοχή να είναι γνωστή στους ταξιδιώτες που αναζητούν συγκινήσεις, με την έντονη εικόνα του νησιού αντανακλάται στον καινοτόμο, πρακτικό και εξαιρετικά λειτουργικό σχεδιασμό του νέου SUV.

2Ο σχεδιασμός

Το Kona αναμφισβήτητα διαθέτει τολμηρό χαρακτήρα, με την Hyundai να δηλώνει ότι αυτό υποδεικνύει τη μελλοντική κατεύθυνση σχεδιασμού της επόμενης γενιάς των SUV μοντέλων της. Η σχεδιαστική γραμμή του Kona τονίζει το ογκώδες και επιθετικό αμάξωμά του, το οποίο διαθέτει κομψές και αιχμηρές γραμμές. Η ισχυρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση σιλουέτα του ενισχύεται από την πλατιά του φόρμα και τους διπλούς προβολείς του.

Η χαμηλή και φαρδιά εμφάνιση συμπληρώνεται με το προφίλ του αυτοκινήτου, με το μακρύ μεταξόνιο και τους κοντούς προβόλους να εξασφαλίζουν σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης, και ευστάθεια σε μεγάλες ταχύτητες. Το συμπαγές SUV ξεχωρίζει με στοιχεία σχεδιασμού υψηλής αντίθεσης και εντυπωσιακό στυλ. Ο μοναδικός και κομψός εξωτερικός σχεδιασμός συνδυάζει το φουτουριστικό φωτισμό των τριών επιπέδων φωτιστικών, με την χαρακτηριστική εξάγωνη cascading μάσκα της Hyundai.

Τα “σύνθετα φώτα” ενισχύουν την υψηλή τεχνολογία και την μηχανική εμφάνιση του Kona, με τα λεπτά φώτα ημέρας να ενσωματώνουν τα φλας και να τοποθετούνται ξεχωριστά από τα LED φωτιστικά σώματα. Η οπτική σχέση μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων, της χαρακτηριστικής μάσκας, και του μοναδικού σχεδιασμού του, κάνει το Kona να διαθέτει ξεχωριστό χαρακτήρα, ο οποίος είναι σημαντικός στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική κατηγορία του B-SUV.

Στο πίσω μέρος, η διαμόρφωση του φωτιστικών σωμάτων δημιουργεί επίσης μια πραγματικά μοναδική εμφάνιση, με τα φώτα πέδησης, τα φλας, και τα φώτα της όπισθεν να τοποθετούνται σε ξεχωριστή διαμόρφωση, που περιβάλλεται από προστατευτικό πλαστικό, το οποίο αποτελεί συνέχεια του θόλου των πίσω τροχών. Εκτός από το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα, μια σειρά από χρωματικές παραλλαγές σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις το Kona όπως θελήσεις. Έτσι, η οροφή μπορεί να βαφτεί σε ένα συνδυασμό χρωμάτων δύο τόνων, παρέχοντας αντίθεση μεταξύ του σώματος και των τροχών.

Στο εσωτερικό, το Kona διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, με μοναδικό σκοπό να προσφέρει μια άνετη και ασφαλή εμπειρία οδήγησης. Ένα νέο χαρακτηριστικό – για πρώτη φορά σε ένα Hyundai – είναι το head-up display, το οποί0 προβάλλει ευκρινώς βασικές πληροφορίες στον οδηγό. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 5, 7, και 8 ίντσες, και υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, με το Kona να διαθέτει και σύστημα ασύρματης φόρτισης, το πρώτο στην κατηγορία του.

Το Kona βασίζεται σε μια εντελώς νέα συμπαγής πλατφόρμα, εξελιγμένη για αυτό, κάνοντας χρήση 51,8% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Η διάταξη του κινητήρα είναι βελτιστοποιημένη, έτσι ώστε η συμπαγή πλατφόρμα να είναι ικανή να ενσωματώσει το σύστημα τετρακίνησης, διατηρώντας ταυτόχρονα ανεπηρέαστους τους εσωτερικούς χώρους.

3Οι κινητήρες

Μηχανικά, το Kona κινείται από τον 1.000άρη T-GDI turbo τρικύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 12 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 181 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί ο 1.600 κ.εκ. T-GDI τετρακύλινδρος κινητήρας, απόδοσης 177 ίππων και 265 Nm και 265 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, και το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,7 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Τέλος, υπάρχει ο 2-λιτρος MPI ατμοσφαιρικός κινητήρας, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Αποδίδει 149 άλογα και 179 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 10 δευτ., πιάνοντας τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα. Από την άλλη, υπάρχει ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας.

4Οι τεχνικές λεπτομέρειες

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, αλλά για να ενσωματωθεί το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης, οι μηχανικοί της Hyundai δημιούργησαν μια νέα διάταξη για το intercooler και την ρύθμιση της μετάδοσης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η είσοδος του συστήματος στο χώρο της καμπίνας. Όμοια, η οπίσθια διάταξη της πλατφόρμας είναι βελτιστοποιημένη για εξοικονόμηση χώρου, καθώς τα εξαρτήματα της ανάρτησης, του ρεζερβουάρ και της εξάτμισης είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για τη μεγιστοποίηση του πίσω χώρου των επιβατών.

Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει γόνατα McPherson, ενώ πίσω έχουν εξελιχθεί διαφορετικά συστήματα για τη 2WD και 4WD μετάδοση, με το πρώτο να διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, ενώ η δεύτερη διαθέτει σύστημα πολλαπλών συνδέσμων διπλού βραχίονα.

Το Kona αναπτύχθηκε με επίκεντρο τη δυναμική οδήγησης εντός πόλης και διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sports, Normal και Eco), που βελτιστοποιούν τις ρυθμίσεις κατανομής ροπής και αλλαγής ταχυτήτων, ώστε το compact SUV να είναι κατάλληλο για όλες τις απαιτήσεις στυλ οδήγησης. Στη λειτουργία Sport, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην επιτάχυνση, ενώ η λειτουργία Eco βελτιώνει την οικονομία καυσίμου σε σχέση με την απόδοση, με μεγαλύτερες σχέσεις μετάδοσης.

  • Βελισσάριος

    Δυναμικο,δειχνει σαν.. ξαδελφακι του Mazda cx-3.

  • panos

    ” επιβεβαιώνει την υπόσχεσή της να παραδώσει ένα SUV με προοδευτικό
    σχεδιασμό ”
    μαλλον θα ειναι προοδευτικος ο σχεδιασμος των αυτοκινητων απο τα οποια
    πηρε σχεδιαστικα στοιχεια η hyundai για να συνθεσει το κονα :ρ

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Όμορφο και compact θα τραβήξει τα βλέμματα σίγουρα. Ελκυστικό.

  • Mika

    Aρκετα φλυαρο απο μπροστα, με τοσα φαναρια, το υπολοιπο δεν ειναι κακο..
    Φωτος απο το εσωτερικο δεν εδωσαν?

    • Paneas Vl

      Διαστάσεις;;;

    • GioKak

      Οι 4ΤΡΟΧΟΙ, στο άρθρο τους, έχουν…όπως και το DRIVE.

    • Mika

      Oπως και το Autoblog,οπως βλεπεις! Απλα μπηκαν αργοτερα απο το σχολιο μας!

    • GioKak

      Δεν περίμενα να μην τις βάλει και το autoblog, απλά, τη στιγμή που τις ζήτησες οι αλλοι δύο τις είχαν…και με διαφορετικούς εξοπλισμούς!

    • Paneas Vl

      Ίδιες διαστάσεις όπως και ίδιο μεταξόνιο με το Suzuki SX4 πρώτης γενιάς.

    • όχι δεν υπάρχουν επίσημες φωτογραφίες εσωτερικού…στο χθεσινό άρθρο είδες μια που διέρρευσε μια από το εσωτερικό, αλλά ακόμα καμια επίσημη!
      https://uploads.disquscdn.com/images/a6dd354dbd8e99ba7aed909f925843a469b3f1c53b8739a22145c29fef5fb0f9.jpg

    • Mika

      Γι αυτο ρωτησα,επειδη την ειδα!

  • Gmph fast

    Σαν να έχει πάρα πολλά διαφορετικά πράγματα επάνω, μπέρδεμα

  • SAMURAI-66

    Τολμηρο σαν μορφη με δικη του αυτονομη παρουσια,αν και γινεται εμφανες πως το nissan juke εδωσε τα φωτα του σε πολλους να το αντιγραψουν,θα τραβηξει κοσμο με τον 1000αρι τουρμπο κινητηρα που θα γινει λογικα ο πρωτος στην καρδια των οδηγων λογο φορολογιας.
    Το εσωτερικο πιστευω δεν ακολουθει την υπολοιποι εικονα και εδω το aircross της citroen οπως και το c-hr της toyota φαινονται πολυ ανωτερα σε δικη τους κατηγορια με περισσοτερη φαντασια και φροντιδα απο τους σχεδιαστες τους!

  • jonjon

    Παρθενογέννηση στην αυτοκίνηση δεν υπάρχει τα έχουμε ξαναπεί! Ωραίο , νεανικό θα τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών!

    • panos

      αυτο εννοειται, αμα ομως ενα σχεδιο οπως του hyundai ενω δεν εχει χαρακτηρα αλλα διαφορα επιμερους σχεδιαστικα του στοιχεια θυμιζουν
      εντονα σχεδιαστικα στοιχεια αλλων αυτοκινητων, τοτε εχει πεσει επιλεκτικη αντιγραφη κ μετα μιξαρισμα για να βγει το τελικο αποτελεσμα..

    • jonjon

      Υπάρχουν τόσα πολλά μοντέλα αυτοκινήτων, που αλλάζουν σχετικά γρήγορα σε σχέση με πιο παλιά γι’ αυτό φαίνεται ότι τα έχεις δει όλα κάπου!

    • panos

      οχι ολα, για παραδειγμα το νεο civic δεν νομιζω να το
      εχουμε ξαναδει καπου, επισης ειναι γνωστο οτι η hyundai
      αντιγραφει τα παντα χωρις κανενα περιορισμο απο τοτε
      που εγκατελειψε τον δικο της τροπο σχεδιασης

    • GioKak

      Από πότε δηλαδή?

      Γιατί αυτός εδώ ο τύπος εργάζεται ακόμη εκεί, δεν έχει απολυθεί!
      https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Schreyer

    • mixalhs7

      Χάνεις το χρόνο σου φίλε Gio..!!

    • GioKak

      OK…got it! ;-)

    • mixalhs7

      Δεν χρειάζεται να επικεντρωθούμε μόνο στον Πρόεδρο & Chief Design Officer του ομίλου Hyundai KIA, Peter Schreyer.

      Μια απλή ματιά στα βραβεία σχεδιασμού που έχουν αποσπάσει προϊόντα του ομίλου τα τελευταία χρόνια αρκεί!

      Red Dot award για 4 συνεχόμενα έτη, iF Design Award, PIN UP Awards κτλ.

    • GioKak

      Εγώ τα γνωρίζω, και βλέπω πως οι Κορεάτες (Hyundai/KIA) πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο, σε κάθε γενιά…σε κάθε τομέα!
      Έχουν φυτέψει το γκάζι στο πάτωμα και πάνε…τρένο!

      Όπως, επίσης, υπάρχει συνέχεια στο σχεδιασμό τους, εξέλιξη!
      Έχουν “γυρίσει” το σχεδιασμό τους, έξυπνα, σε πιο εύπεπτα για τους Ευρωπαίους αλλά και τους Αμερικανούς στοιχεία.
      Με απλά λόγια, έχουν ακολουθήσει τη μόδα…και είναι λογικό!
      Όλοι ακολουθούν τη μόδα, εταιρείες τεχνολογίας, εταιρείες ρούχων, αθλητικοί σύλλογοι, εμείς…όλοι!

      Έχουν ανεβάσει κατακόρυφα και την ποιότητα των προϊόντων τους…
      Πάνε χρόνια από τότε που ήταν οι φτωχοί συγγενείς της αυτοκίνησης!

      * Αλλά εντάξει…για τους “γνώστες” θα παραμένουν οι ανταγωνιστές της Lada, της Dacia, της Yugo κτλ…..

  • Panos

    Ποια είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα; Τα πάνω, ή τα κάτω ρε μάγκες;

  • Stelios

    Στο κομμάτι της σχεδίασης ας είναι καλά το μπλέντερ.Τουλαχιστον θα είναι αξιόπιστο

  • Αννίβας

    Εξοικονόμησαν πολύ βάρος από το πλαίσιο γι αυτό είπαν να το βάλουν στο σήμα της μάσκας.
    Τεράστιο

  • Nikpap

    Ενω ειναι πολυ μοντερνο και οι βασικες γραμμες ειναι αρμονικες, ειναι σχεδον κακογουστο στις λεπτομερειες…λες και το κανουν επιτηδες για να ξεχωριζει οτι ειναι κορεατικο…πολλα φωτα και πολυ πλαστικο….

  • DimiE92

    Εχει λιγο citroen cactus, λιγο subaru levorg, λιγο Toyota CHR …. οτι να ναι. Μεσα νομιζω τους κερδισε η Citroen. Απορω, γιατι πλεον οι κορεατες εχουν ξεφυγει απο αυτη τη λογικη ενω τουτοι εδω επιμενουν. Σε μια ευρωστη οικονομικα ελλαδα θα επρεπε να παει απατο…

  • George Liverpool

    Ξεχωριζει σιγουρα,αλλα για τους λαθος λογους κατ’ εμε.Μπροστα ξεκαθαρη “επιρροη” απο cactus,ισως και στο εσωτερικο,ενω πισω δεν ξερω τι εκαναν.Μαλλον πεταγαν σχεδια στο τοιχο και οπως εμειναν, ετσι τα μετεφεραν στο αυτοκινητο.Σε αλλο γνωστο site με ονομα ημερας της εβδομαδας,πρεπει να ασπρισαν τους τοιχους τα fanboys.
    https://uploads.disquscdn.com/images/b2ed96306862e36cd46a803b40bd749366cf0b35116ce14bad5eafd344dbad39.gif

    • panos

      κ η πλακα ειναι που κραζουν τους γερμανους ενω η hyundai κ η κια
      εχουν γερμανο σχεδιαστη :ρ

    • George Liverpool

      Μα ο λογος που η kia,ειναι αυτη που ειναι εδω και 10 χρονια,μετα τη παρουσιαση του ceed(που ειναι ενα καλο αυτοκινητο και τοτε ηταν τρομερο value for money),ειναι αυτος ο κυριος-Peter Schreyer-οπως ανεφερε και καποιος πιο κατω.

    • panos

      επισης οταν οι γερμανοι δουλευουν για τους κορεατες
      τα fanboys τους θεωρουν καλους, οταν ομως δουλευουν
      για τον εαυτο τους θεωρουν κακους, χαχαχα

  • Mrdesperado32

    μια χαρα ειναι για τα δεδομενα και ο 1.6 βενιζινης πολυ καλες επιδοσεις.και με διπλοσυμπλεκτο και με 7ετη εγγυηση μαλλον ειναι καλη επιλογη.αλλα συμφωνα με τους ειδημονες η χιουνται αντιγραφει συνεχεια.αρα ο γερμανος Peter Schreyer εγκρινει τις αντιγραφες.αρα οι γερμανοι αντιγραφουν….οτι να ναι

  • dmis

    Πολύ δυνατό…

  • Μαχητής Σαολίν

    “Το Kona βασίζεται σε μια εντελώς νέα συμπαγής πλατφόρμα, εξελιγμένη για αυτό, κάνοντας χρήση 51,8% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Η διάταξη του κινητήρα είναι βελτιστοποιημένη, έτσι ώστε η συμπαγή πλατφόρμα να είναι ικανή να ενσωματώσει το σύστημα τετρακίνησης, διατηρώντας ταυτόχρονα ανεπηρέαστους τους εσωτερικούς χώρους.”
    =
    Το Kona βασίζεται σε μια εντελώς νέα ΣΥΜΠΑΓΗ πλατφόρμα, εξελιγμένη για αυτό, κάνοντας χρήση 51,8% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Η διάταξη του κινητήρα είναι βελτιστοποιημένη, έτσι ώστε η ΣΥΜΠΑΓΗΣ πλατφόρμα να είναι ικανή να ενσωματώσει το σύστημα τετρακίνησης, διατηρώντας ταυτόχρονα ανεπηρέαστους τους εσωτερικούς χώρους.

    “Όμοια, η οπίσθια διάταξη της πλατφόρμας είναι βελτιστοποιημένη για εξοικονόμηση χώρου, καθώς τα εξαρτήματα της ανάρτησης, του ρεζερβουάρ και της εξάτμισης είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για τη μεγιστοποίηση του πίσω χώρου των επιβατών.”
    =
    ΟΜΟΙΩΣ, η οπίσθια διάταξη της πλατφόρμας είναι βελτιστοποιημένη για εξοικονόμηση χώρου, καθώς τα εξαρτήματα της ανάρτησης, του ρεζερβουάρ και της εξάτμισης είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για τη μεγιστοποίηση του πίσω χώρου των επιβατών.

    Απίστευτα κακογραμμένο και κουραστικό στην ανάγνωση άρθρο.
    Αυτά που επισημαίνω όμως βγάζουν μάτι. Κάντε κάτι, προσλάβετε μια φιλόλογο ή αρθρογράφους που έχουν βγάλει το σχολείο τουλάχιστον