Μεγάλωσα σε μια εποχή που η “φυσιολογική” διάσταση των ζαντών ενός αυτοκινήτου ήταν 14 με 16 ίντσες, με την Ferrari F40, που είχε 17άρες, να φάνταζε ότι πατούσε σε εξωφρενικά μεγάλη ζάντα. Σήμερα, σχεδόν δεν υπάρχει αυτοκίνητο με ζάντα κάτω των 15 ιντσών, με τις 20άρες να μπαίνουν και σε απλά καθημερινά hatchback, όχι μόνο στις hot εκδόσεις τους.

Όποιο αυτοκίνητο και να αγοράσεις, αυτό προσφέρεται με τουλάχιστον δύο, αν όχι περισσότερες επιλογές διαστάσεων για τους τροχούς, κάτι που αναπόφευκτα επηρεάζει τις διαστάσεις των ελαστικών, τόσο στο πέλμα, όσο και στο προφίλ. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη πριν καταλήξεις στην διάσταση της ζάντας. Φυσικά τα πάντα είναι βάσει προτεραιοτήτων, δηλαδή αν προτιμάς στυλ, λιγότερη άνεση και μεγαλύτερο κόστος ή το αντίθετο.

Στο παραπάνω video θα δεις ένα VW Golf GTI να δοκιμάζεται με τρία μεγέθη εργοστασιακών τροχών από 17 έως 19 ίντσες. Η πρώτη δοκιμή δείχνει τη συμπεριφορά του σε στεγνές συνθήκες και τα κρατήματα του αυτοκινήτου, με το αποτέλεσμα να είναι αρκετά προβλέψιμο. Οι μεγαλύτεροι τροχοί 19 ιντσών, με το μικρότερο και πιο σκληρό πλευρικό τοίχωμα, ήταν ταχύτερο πάνω από ένα δευτερόλεπτο σε σχέση με τη μικρότερη διάσταση.

Στο βρεγμένο οδόστρωμα, όμως, τα πράγματα αλλάζουν, καθώς οι τροχοί και τα ελαστικά των 17 ιντσών ήταν ταχύτερα. Τέλος, όσον αφορά την άνεση, τα ελαστικά των 17 ιντσών ήταν καλύτερα, αλλά με πολύ μικρή διαφορά.