Τον περασμένο Ιούλιο, οι ομάδες και η διοίκηση της F1 συμφώνησαν ότι από το 2021 τα μονοθέσια θα εξοπλίζονται με ζάντες 18″, ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν και οι κουβέρτες που θερμαίνουν τα ελαστικά, με την Pirelli να παραμένει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της F1 μέχρι το 2023.

Για να προετοιμαστεί κατάλληλα, η ιταλική εταιρία ευελπιστεί να πραγματοποιήσει έξι ημέρες δοκιμών μέσα στο 2019, εξελίσσοντας τα ελαστικά για μεγαλύτερες ζάντες. Η Pirelli έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία της να πραγματοποιήσει τις δοκιμές χρησιμοποιώντας τροποποιημένα μονοθέσια του 2018, αν και δεν περιμένει κάθε ομάδα να συμμετάσχει λόγω του κόστους και των πόρων που χρειάζεται να δαπανήσουν οι ομάδες ώστε να τροποποιήσουν κατάλληλα τα μονοθέσια για τα νέα ελαστικά.

Παρόλα αυτά, όλα τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν στις σχετικές δοκιμές θα μοιραστούν σε όλες τις ομάδων, εξασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα αποκτήσει αθέμιτο πλεονέκτημα.

Από το 2021 τα μπροστινά ελαστικά θα γίνουν πιο στενά κατά 35 mm, έχοντας πέλμα 270 mm. Τα πίσω θα παραμείνουν στο ίδιο πλάτος, στα 405 mm, με την διάμετρό τους να αυξάνεται από τα 670mm στα 700-720 mm.

Η απώλεια κουβερτών των ελαστικών θα είναι μία από τις μεγαλύτερες τεχνικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο κατασκευαστής ελαστικών. Από το 2021 θα υπάρχουν διαθέσιμες 3 γόμες σε κάθε αγώνα, σκληρά, μεσαία, μαλακά τα οποία θα φθείρονται ως εξής:

  • Σκληρή γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 22% της απόστασης του αγώνα.
  • Μεσαία γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 18% της απόστασης του αγώνα. Θα προσφέρουν χρόνο 1,2 δευτ. ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με την σκληρή γόμα
  • Μαλακή γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 10% της απόστασης του αγώνα. Θα προσφέρουν χρόνο 2,2 δευτ. ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με την σκληρή γόμα

Επίσης σε έναν αγώνα οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν:

  • 1 μεσαία γόμα και 1 σκληρή γόμα σε αγώνα με ένα pit stop
  • 1 μαλακή και μια 2 μεσαίες γόμες σε αγώνες με δύο pit stop
  • 3 μαλακές και 1 μεσαία γόμα σε αγώνα με τρία pit stop

Η FIA θεωρεί επιθυμητή την φθορά των ελαστικών τόσο για την επίδραση της στρατηγικής της κάθε ομάδας, όσο και για εξασφαλίσει πως τα ελαστικά δεν θα φτάσουν σε σημείο υπερβολικής φθοράς. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, προτείνει μάλιστα ένα υπόστρωμα χαμηλής απόδοσης τοποθετημένο κάτω από το πέλμα.

Η FIA θέλει επίσης τα ελαστικά να μπορούν να ανακάμψουν, σημειώνοντας πως αναμένεται η επιθετική οδήγηση να επιφέρει μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών ανά γύρο από ό,τι η ήπια οδήγηση ή η οδήγηση χωρίς πίεση. Μόλις σταματήσει μια περίοδο επιθετικής οδήγησης, το ελαστικό θα πρέπει να ανακτήσει γρήγορα το χαμηλότερο επίπεδο φθοράς ανά γύρο που σχετίζεται με τις πιο άνετες συνθήκες.

Στο θέμα της απόδοσης προσθέτει: “Όσον αφορά τον απόλυτο χρόνο γύρου, η απόδοση των ελαστικών που τοποθετούνται σε τροχούς 18″ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο τα ελαστικά του 2019, όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία λειτουργίας.”