Μια εβδομάδα μετά τα αποκαλυπτήρια του Hyundai Kona, σειρά παίρνει η Kia να μας δείξει την πρόταση της για την B-SUV κατηγορία. Αυτή σήμερα στην Ευρώπη κατέχει μερίδιο αγοράς 7%, πουλώντας 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, με τις προβλέψεις να λένε ότι -σε λιγότερο από τρία χρόνια- θα ανέλθουν στα 2 εκατ., ξεπερνώντας το 10%. Με το Stonic, η κορεάτικη εταιρία εισέρχεται την κατάλληλη στιγμή στην κατηγορία, και γι’αυτό το λόγο επενδύει πολλά σε αυτό το μοντέλο, το οποίο αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επέκταση της στην ήπειρο μας.

Το αυτοκίνητο θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης στις 12 Σεπτεμβρίου, με την παραγωγή του να ξεκινάει μέσα στον Ιούλιο. Θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, την Κορέα, και σε μερικές ακόμα μεγάλες αγορές, με το λανσάρισμα του στην Ελλάδα να αναμένεται στα τέλη Σεπτέμβρη/αρχές Οκτώβρη, με άγνωστες ακόμα τιμές. Η πανευρωπαϊκή του παρουσίαση θα γίνει στις 18 Σεπτεμβρίου, στο Βερολίνο, όπου και θα έχουμε την πρώτη επαφή μαζί του.

Το Stonic είναι το τέταρτο μοντέλο της Kia στην crossover/SUV κατηγορία, μετά τα Sportage, Niro και Soul, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Kia μετατρέπεται σε “SUV εταιρία”, παρότι το Sportage παραμένει το best seller μοντέλο της στην Ευρώπη, ενώ και το Niro αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλές. Η Kia δεν ανησυχεί ότι το Stonic μπορεί να κανιβαλίσει τις πωλήσεις των Soul, Niro, Rio και Venga, καθώς το καθένα προσφέρει κάτι διαφορετικό, και είναι σίγουροι ότι ο Stoic καταλαμβάνει τη δική του θέση, με τον ίδιο τρόπο.

1Όνομα

Ξεκινώντας από το όνομα, το Stonic προέρχεται από τις λέξεις “Speedy” και “Tonic”, που συμβολίζουν την πρώτη και την τελευταία νότα της μουσικής κλίμακας. Με την ονομασία αυτή η Kia θέλησε να δείξει πως το νέο της μοντέλο θα προσφέρει ευελιξία και μια “ανάσα φρέσκου αέρα” στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία συναντάμε τα Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Toyota C-HR, Mazda CX-3, και φυσικά το Hyundai Kona.

2Πλατφόρμα

Και ενώ θα περίμενες το Stonic να είναι μια “κόπια¨ του Kona, πλανάσαι πλάνην οικτρά, και αυτό γιατί τα δύο μοντέλα βασίζονται σε εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες. Αυτή του Stonic είναι ίδια με του Rio, αλλά έχει νέα δομή σώματος, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, και ανυψωμένη θέση των καθισμάτων.

Εξαιτίας της διαφορετικής πλατφόρμας, το Stonic δεν θα προσφέρεται σε τετρακίνητες εκδόσεις, όπως το Hyundai Kona, με την Kia να θεωρεί ότι υπάρχει χαμηλή ζήτηση από τους καταναλωτές για τετρακίνητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, καθώς η πλειοψηφία αγοράζει αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιηθούν ως επί το πλείστον σε αστικές περιοχές, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για κίνηση σε όλους τους τροχούς. Επίσης, θεωρεί ότι μια τετρακίνητη διάταξη θα έκανε το αυτοκίνητο πιο βαρύ και πιο ακριβό. Σκοπός του Stonic είναι να προσφέρει crossover χαρακτήρα χωρίς μεγάλο κόστος, ενώ ταυτόχρονα το χαμηλό βάρος του, το καθιστά πιο σπορ στην οδήγηση.

3Εμφάνιση

Το Kia Stonic απευθύνεται σε νέους, ενθουσιώδεις, και μοντέρνους πελάτες, που εκτιμούν το στιλ, την διασκεδαστική οδήγηση, την καινοτομία και την ποιότητα. Το crossover της Kia είναι το πιο customisable μοντέλο της που έχει βγάλει ποτέ, τόσο για την εξωτερική, όσο και για την εσωτερική εμφάνιση. Το Stonic μπορεί να υπερηφανεύεται για την ευρωπαϊκή του ταυτότητα, καθώς η εμφάνιση του είναι αποτέλεσμα του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης στην Γερμανία, σε συνεργασία με το κορεατικό design studio της Kia.

Το σχέδιο του είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά της αγοράς, αλλά και άμεσα αναγνωρίσιμο ως Kia, χάρη στα βασικά στοιχεία σχεδίασης, όπως η μάσκα η χαρακτηριστική “tiger-nose” μάσκα, που είναι λεπτότερη σε ύψος και πιο πλατιά, πιάνοντας όλο το εμπρός μέρος, ενώ η γυαλιστερή μαύρη φάσα προσδίδει μια premium αισθητική.

Ακόμα, τα φωτιστικά σώματα είναι περισσότερο σμιλευμένα για μια πιο τολμηρή εμφάνιση, και διαθέτουν ένα νέο σχήμα U, για τα LED φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης πλέον βρίσκονται στα άκρα του προφυλακτήρα, προσθέτοντας έτσι μεγαλύτερο οπτικό πλάτος στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, για μια πιο έντονη συνολική εμφάνιση.

Το σώμα του συνδυάζει αιχμηρές οριζόντιες γραμμές, με γλυπτές επιφάνειες, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια διακριτική εμφάνιση που το καθιστά ώριμο και προσεγμένο. Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, διακρίνεις τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, το μακρύ καπό, και τον κοντό πίσω πρόβολο, με την εταιρία να μην ανακοινώνει τις εξωτερικές διαστάσεις. Αυτές δεν αναμένεται να έχουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με το Rio, τουλάχιστον όσον αφορά το πλάτος και το μήκος, διατηρώντας έτσι τις ισορροπημένες αναλογίες του συνόλου.

Η “στιλ targa” οροφή του μοντέλου σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις δίχρωμους συνδυασμούς, κάτι που αντλεί έμπνευση από το σχεδιασμό του Kia Provo concept, του 2013. Συνολικά, θα διατίθεται σε 20 συνδυασμούς χρωμάτων δύο τόνων, με πέντε διαφορετικά χρώματα για την οροφή.

Το πίσω τμήμα του Stonic χαρακτηρίζεται από τα μικρά φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν LED γραφικά, το παρμπρίζ που έχει μια έντονη κλίση, και την κολόνα που είναι λεπτή και σχεδόν κάθετα σχεδιασμένη. Κλείνοντας τα περί σχεδιασμού, όπως και το πλατύτερο “πρόσωπο” του αυτοκινήτου, έτσι και η σχεδίαση του πίσω τμήματος του νέου Rio χαρίζει στο αυτοκίνητο μια ισχυρότερη συνολική εμφάνιση, με τον υποτυπώδη διαχύτη στο πίσω μέρος να προσδίδει δυναμισμό.

4Εσωτερικό

Και ενώ η εξωτερική εμφάνιση δεν φέρει καθόλου σε αυτή του Rio, η καμπίνα του νέου Stonic έχει μεταφερθεί -σχεδόν αυτούσια- από το Rio. Έχοντας εμπειρία από την τελευταία, αυτή εγγυάται την ποιότητα του μοντέλου, ενώ διαθέτει σύγχρονη αισθητική, με ανάγλυφες φόρμες και εργονομική διάταξη. Η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από ευθείες γραμμές, που “τρέχουν” κατά το πλάτος του ταμπλό, δίνοντας σου την αίσθηση μιας ευρύχωρης και άνετης καμπίνας για τους επιβάτες.

Μαζί με τις κάθετες γραμμές που οριοθετούν το σχήμα του ταμπλό, οι οριζόντιοι αεραγωγοί αυξάνουν περαιτέρω το οπτικό πλάτος της κεντρικής κονσόλας. Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, μια διάταξη που παρέχει στο αυτοκίνητο έναν πιο σπορ και premium χαρακτήρα. Στο κέντρο του ταμπλό “αιωρείται” η μεγάλη οθόνη 7 ιντσών, που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, έχει στάνταρ τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προαιρετικό είναι το σύστημα πλοήγησης. Πιο κάτω, υπάρχουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, ενώ χάρη στο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχουν εξαλειφθεί αρκετά από τα φυσικά κουμπιά.

Παρότι η Kia δεν ανακοίνωσε τις εξωτερικές διαστάσεις, αναφέρει ότι παρά το συμπαγές του μεγέθους του, η έξυπνη χρήση των χώρων στο Stonic μεγιστοποιεί την άνεση για όλους τους επιβάτες. Έτσι, υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο προσφέρει κορυφαίο “αέρα” στο ύψος των ώμων και γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 352 λίτρα (+27 σε σχέση με το Rio), που μεγαλώνει ή μικραίνει ανάλογα την τοποθέτηση του καλύμματος του πατώματος.

5Κινητήρες

Δεν υπάρχουν εκπλήξεις για τα μηχανικά σύνολα του νέου Kia Stonic, καθώς θα εξοπλίζεται με 3 βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, εκ των οποίων όλοι πληρούν προδιαγραφές Euro 6b, και όλοι διαθέτουν σύστημα start/stop. Πιο συγκεκριμένα, στην βάση υπάρχει ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.25-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ.. Ακολουθεί ο 1.4-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 133 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται επίσης με ένα 5-τάχυτο κιβώτιο διαφορετικής χαρτογράφησης ή με ένα 4-τάχυτο αυτόματο.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, από πλευράς βενζίνης, εμφανίζει ο νέος 1.000άρη T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος θα προσφέρεται μόνο στην δυνατότερη απόδοση, των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με την ροπή του να φτάνει τα 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ., και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο. Αργότερα στον κύκλο ζωής του μοντέλου θα προστεθεί ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, καθώς και ο 1.000άρης με τα 100 άλογα.

Από πλευράς πετρελαίου, για το Stonic θα υπάρχει ο 1.600άρης CRDi, χωρίς να ανακοινώνεται αν θα προσφέρεται με δύο αποδόσεις ισχύος, 110 και 136 ίππων.

6Τεχνολογίες

Η Kia προικίζει το Stonic με διάφορα συστήματα ασφαλείας, τα οποία περιλαμβάνουν το Autonomous Emergency Braking (AEB), το Forward Collision Alert (FCA), το Blind Spot Detection (BSD) και το Lane Departure Warning System (LDWS).

Φυσικά υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), που μαζί με το Vehicle Stability Management (VSM), εξασφαλίζουν ότι την οδηγική απόλαυση. Συγκεκριμένες λειτουργίες του VSM περιλαμβάνουν το Torque Vectoring (μέσω φρεναρίσματος), και την διατήρηση στην λωρίδα κυκλοφορίας,

  • gv

    δεν ειναι και το πιο σεξι οχημα που υπαρχει αλλα ειναι πιο αρμονικο απο το kona..
    γενικα ειναι μια χαρα αλλα νομιζω πως μπορουν και καλυτερα..

    • George Liverpool

      Κι εγω το ιδιο σκεφτομουν.Παρομοιο σουλουπι με το kona,αλλα αυτο-στα δικα μου ματια τουλαχιστον-φαινεται καλυτερο.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Όμορφο, κομψό και νεανικό όπως το Kona.

  • Gmph fast

    Εμφανισιακά καλύτερο από το Kona, αλλά είναι σαν κάτι να του λείπει

  • SAMURAI-66

    Πιο συμβατικο απο το αδελφο kona που προχωρησε ενα βημα περισσοτερο την σχεδιαστικη γραμμη του και οχι κατι εντυπωσιακο κινειται σε γνωριμες φορμες και ισως λιγοτερο δυναμικο απο οτι θα περιμενα απο την kia.
    Καλη προσπαθεια χωρις εξαρσεις μα αυτο το κατι που θα το εκανε διαφορετικο διπλα στο hyundai το στερειται για να αφησει το αποτυπωμα του στην αγορα.

  • Mika

    Συμπαθητικο, πιο ευκολο στο ματι απο το Kona.

  • Nikos

    Ομορφο ειναι αλλα πλεον απο ο,τι βλεπουμε η KIA παει σε πιο συντηρητικες γραμες σε σχεση με τα προηγουμενα χρονια.οχι απαραιτητα κακο διοτι μπορει ετσι να πιασει το συντηρητικο ευρωπαικο κοινο.Θα ηθελα απο ενα κορεατικο μοντελο κατι πιο χαρακτηριστικο για την εξωτερικη του εμφανιση κατι που να δινει ταυτοτητα.το εσωτερικο κορυφαιο σχεδιαστικα.Το ΚΟΝΑ στη μουρη δε μοιαζει με το cactus???Απο τα φωτα και μονο..

  • evoluzione

    Aν ημουν για SUVωηδες και θελω φτηνο ομορφο στο ματι και με μικρη μεταπωλητικη αξια για να κανω τη δουλεια μου και τις βολτες μου η λυση ειναι ΚΙΑ και αλλη καμια
    Αν εφτιαχναν και λιγο το τμημα των πωλησεων που για εμενα απλα τον Π@##ρνει θα μπορουσαμε να μιλαμε για τιμιο κορεατη που κατουραει στην εξοπορτα των ευρωπαιων και ιαπωνων διοτι αυτοι ξεφτυλιζονται ως εταιριες με αυτα τα αισχη που βγαζουν και αυτος φτιαχνει και σαλονια και πλαστικα και αμαξωματα που δεν βαριεσαι και στα λανσαρει και σε κορεατικη τιμη.

  • Nikos Schinas

    με τιμές από 12.500 θα είναι σούπερ , από 16.000 και πάνω δεν το παίρνω , περιμένω το Niro

  • Βελισσάριος

    Παω να σηκωσω κανα δυο ποντους το Rio μου να το κανω κροσοβερ,μας βαζουν ιδεες οι Κορεατες?.
    C3 aircross με grip control για μενα ,ευχαριστω.

  • thymios tsilimparis

    Πολύ όμορφο, αλλά ένα αυστηρά δικήνο “τζιποειδές” με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά εξακολουθεί να μην έχει λόγο ύπαρξης στα μάτια μου. Με μια τετρακίνηση και λίγες ίντσες μικρότερη ζάντα, θα το εκιμούσα περισσότερο