Ο ισχυρισμός πως οι νέοι diesel κινητήρες είναι μέρος της λύσης για καθαρότερο περιβάλλον ανήκει στον εκτελεστικό διευθυντή της βρετανικής εταιρίας, Jeremy Hicks. Όταν ολοένα και περισσότερες εταιρείες γυρνάν την πλάτη τους στους diesel, καθώς τα κόστη εξέλιξης είναι απαγορευτικά, η Jaguar Land Rover επιμένει πως οι diesel μπορεί να είναι καθαροί. Η διελκυστίνδα μεταξύ πετρελαίου και βενζίνης είναι πως το πρώτο ευθύνεται για την αιθαλομίχλη και την κακή ποιότητα αέρα εξαιτίας των μικροσωματιδίων αιθάλης και των οξειδίων του αζώτου, ενώ η δεύτερη (βενζίνη) ευθύνεται για το διοξείδιο του άνθρακα, δηλαδή εντείνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατ’επέκταση συμβάλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

Αυτά όμως είναι μια γενική εικόνα, που μπορεί να διαφέρει με την πραγματικότητα καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει άλματα στην αντιρυπαντική τεχνολογία των diesel. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η αυτοκινητοβιομηχανία γενικώς έχει μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 32% σε μια δεκαετία, ενώ στην περίπτωση των μικροσωματιδίων η μείωση αγγίζει το 95%, χάρη στα φίλτρα/παγίδες που χρησιμοποιούνται πλέον στουw diesel τεχνολογίας euro-6. Για πρόβλημα με τα μικροσωματίδια κατηγορεί κυρίως τα συστήματα θέρμανσης μιας και εκπέμπουν την ίδια ποσότητα μικροσωματιδίων με τα οχήματα, που προφανώς τα περισσότερα είναι παλαιότερης τεχνολογίας χωρίς φίλτρα. Ο κύριος Hicks τα επισημαίνει όλα αυτά γιατί θεωρεί πως ο κόσμος έχει πανικοβληθεί και θεωρεί τα diesel αδιακρίτως βλαβερά, ενώ τα σύγχρονα diesel δεν είναι, έχοντας άδεια εισόδου στους ευρωπαϊκούς “πράσινους” δακτυλίους. Τέλος η δήλωσή του πως μια αγελάδα εκπέμπει σε ένα έτος την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα όσο ένα αυτοκίνητο diesel που διανύει 12.000 χλμ, προσωπικά κρίνεται υπερβολική.

Κλείνοντας να αναφέρω πως το θέμα του καυσίμου είναι πρωτίστως πολιτικό ζήτημα. Ναι τα ντιζελοκίνητα καίνε λιγότερο καύσιμο αλλά το diesel και ειδικά το diesel με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο είναι ακριβότερο καύσιμο επειδή είναι πιο ενεργοβόρο στην παραγωγή του. Οι νόρμες στους ρύπους και στην ποιότητα των καυσίμων είναι πολιτικό ζήτημα, όπως και η φορολόγηση των ρύπων. Στην Ελλάδα για παράδειγμα φορολογούμε επιλεκτικά από όλους τους ρύπους, μόνο το διοξείδιο του άνθρακα.

Πάντως βρισκόμενος πρόσφατα στην Μεγάλη Βρετανία, παρατήρησα πως στον δρόμο δεν μυρίζει έντονα το καυσαέριο, δεν κατέληξα αν είναι θέμα καιρού, καυσίμων ή αυτοκινήτων, εσύ τι πιστεύεις;

  • DimiE92

    Η αληθεια ειναι οτι στην Αγγλικα βρεχει συχνα που σημαινει οτι καθαριζει η ατμοσφαιρα απο μικροσωματιδια κτλ.
    Η Jaguar προφανως εχει μεινει πισω στην αναπτυξη εναλλακτικων οχηματων(ηλεκτρικων, υβριδικων κτλ) και πεταει οτι της κατεβει στο κεφαλι, ακομα και οτι οι αγελαδες εκπεμπουν τοσο διοξειδιο οσο ενα Land rover. Να τις απαγορευσουμε και στη θεση τους να βαλουμε Discovery να κατεβαζουν γαλα ή εστω να τους βαλουμε φιλτρα να μπαινουν δακτυλιο. Ηρθαν να άγρια να “πουν” για τα ήμερα. Οτι να ναι. Οι πετρελαιοκινητηρες ρυπαινουν και καλο ειναι να φροντισουν οι αυτοκινητοβιομηχανιες να βρουν εναλλακτικες.

    • Spider

      Η αλήθεια, όσο δύσκολο και εάν σου είναι να το πιστέψεις,είναι ότι στις κλανιές των αγελάδων οφείλετε το μεγαλύτερο ποσοστό έκλυσης μεθανίου στην ατμόσφαιρα. Υπολογίζετε ότι μία αγελάδα ..εκπέμπει 500 λίτρα μεθανίου ημερησίως!!!!!!!
      Ερευνητές του Ινστιτούτου Διαστημικών Μελετών Goddard της ΝΑSΑ
      διαπίστωσαν ότι η επίπτωση του μεθανίου στην άνοδο των παγκόσμιων
      θερμοκρασιών είναι περίπου κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από ό,τι θεωρούνταν
      με βάση τις προηγούμενες εκτιμήσεις.

      Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, ένας τόνος μεθανίου έχει 33 φορές μεγαλύτερη
      επίπτωση στο κλίμα σε σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα (σε μια χρονική
      περίοδο 100 ετών) και όχι 25 φορές μεγαλύτερη -όπως ήταν ως τώρα η
      επιστημονική εκτίμηση.
      Συνεπώς κάτι περισσότερο θα ξέρει η Jaguar από όλους εμάς τους τετραπέρατους…

    • DimiE92

      Προφανως και δεν θα ελεγε κατι που δεν ισχυε. Αλλα δυστυχως δεν θα μπω στη διαδικασια να συγκρινω οποιαδηποτε ντιζελομπουρουχα με μια αγελαδα. Για να μολυνει η αγελαδα τοσο ετσι επρεπε να γινει. Αυτο ειναι εργο της φυσης και η φυση ξερει καλυτερα απο εμενα, εσενα και τη Jaguar μαζι. Οποτε λοιπον η Jaguar επειδη δεν ειναι εγω και εσυ καλα θα κανει να προσεχει τι λεει και να αποφευγει αστοχες δηλωσεις.

  • Gmph fast

    Πραγματικά, τα καινούργια ντίζελ φαίνεται να είναι αρκετά καθαρά, όμως όλα αυτά τα φίλτρα που σε 5-6 χρόνιααρχίζουν και χαλάνε δεν τα αλλάζει το 90% των ιδιοκτητών και αυτόματα γίνονται πολύ πιο ρυπογόνα (βλέπε μερικά ταξί χρονολογίας 2012+ που τα πετυχαίνεις μπροστά σου και δεν μπορείς ούτε ανάσα να πάρεις). Τα βενζινοκίνητα δεν έχω παρατηρήσει να έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα όταν παλιώνουν.
    Στο άλλο ζήτημα μικροσωματίδια vs CO2, φυσικά και κερδίζει το CO2 για κίνηση μέσα στην πόλη.

    • Spider

      Έχεις δει πολλά βενζινοκίνητα να αλλάζουν καταλύτη??????????
      Το ότι οι ρύποι των βενζινοκίνητων δεν φαίνονται δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.

    • sotirisb

      Ακριβως αυτο.. Και το αστειο ειναι οτι το φιλτρο πιθανοτατα να ζησει περισσοτερο απο τον καταλυτη. Εγω προσωπικα δεν εχω δει ποτε αυτοκινητο ανω των 8 χρονων η 100.000+ χιλιομετρων να εχει αλλαγμενο καταλυτη. Δε παει να αναβει το check engine, αν σημαινει χιλιαρικο για να φτιαχτει δεν υπαρχει περιπτωση να γινει. Εχει προσεξει ποτε κανενας ποσο βενζολιο μυριζει καθε μερα στα φαναρια?

    • gv

      ακριβως αυτο ειναι το προβλημα..
      ειδικα εδω ελλαδα!
      γι αυτο μακρια απο τα diesel εκτος αν θελετε σε καμια δεκαετια να παιζουμε αμπεμπαμπλομ ποιος θα εχει καρκινο..
      γι αυτο μην ακουσω να λενε για οικονομια ξανα γιατι αν παθουν κατι σοβαρο,οτι μαζεψαν απο το παλιοντιζελ τους θα το δωσουν στους γιατρους!
      βαρεθηκα τον καθε επιπολαιο που απλα κοιταει οτι τωρα πληρωνει λιγοτερα(και αυτο οχι απαραιτητα φυσικα)και κοστολογει τοσο φθηνα την υγεια του και την υγεια ολων μας!

    • Spider

      Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς.
      Όταν ο άλλος δεν έχει να φάει, δεν θα κάνει επιλογή στην ποιότητα αυτού που τρώει, μήπως και πάθει κάτι στο μέλλον…
      Σίγουρα τα ντίζελ δεν είναι τα ποιό οικολογικά οχήματα, άλλα και όλη η β.ευρώπη που κινείται χρόνια πολλά με ντήζελ δεν πέθανε. Μην αρχίζουμε τις ελληνικές υστερίες. Δεν πρόκειται έτσι εύκολα να πεθάνει το ντήζελ.

    • gv

      τελειως ακυρος παραλληλισμος αλλα οκ..
      εδω για αυτοκινητα μιλαμε γι αυτο καλο θα ηταν να πεις κατι πιο σχετικο για να βοηθησεις τη συζητηση..
      η μηπως 20 χιλιαρικα περιπου για μικρομεσαιο diesel που εχει γεμισει ο τοπος δινουν οι μη εχοντες?
      τοσα χρονια η ευρωπη κινειται με diesel επειδη το βασικο κριτηριο ηταν το CO2 αλλα οι μικροσωματιδια και οχι το CO2 σε σκοτωνουν πιο γρηγορα..
      και εδω δεν ειμαστε ευρωπη ειμαστε ελλαδα και ηδη αν προσεξεις τις εξατμισεις καποια diesel εχουν ηδη αρχισει να καπνιζουν..
      θα δωσουν λεφτα για συντηρηση λες ολοι αυτοι ε?
      δε θελουμε να πεθανει το diesel φιλε μου,απο τις πολεις θελουμε να φυγει γιατι το πραγμα εχει αρχισει να γινεται ανυποφορο..
      αυτο δε καταλαβαινετε..
      στην επαρχια και τις πιο μικρες πολεις ας συνεχισει να υπαρχει..
      τουλαχιστον προς το παρον εκτος αν ενταθει και εκει το προβλημα της ρυπανσης..
      εκτος αν το νεφος για εσας ειναι μια οφθαλμαπατη..

    • Spider

      Δηλαδή επειδή εδώ είναι Ελλάδα και τίποτε δεν λειτουργεί, τί πρέπει να γίνει; Να κυκλοφορούμε με γαϊδούρια και ποδήλατα; Στα βενζινοκίνητα ελέγχει κανείς τους καταλύτες, ή τα καγκούρια που τους ξηλώνουν; Και ηλεκτρικά να τα κάνουν όλα,πάλι εδώ στο ελλάντα θα αρχίσουν τις μ@λ@κίες και θα παθαίνουμε ηλεκτροπληξία… Δεν είναι μόνο το καύσιμο το θέμα.
      Και δεν έχουν όλα 20 χήνες. Και σε τελική μάξιμουμ 3 χήνες διαφορά από ένα βενζινοκίνητο έχει το ντήζελ. Η μήπως για να …βοηθήσω την συζήτηση πρέπει να υποστηρίζω αυτό που λες;
      Όταν ο άλλος με 50€ κάνει 900-1000χλμ και χρησιμοποιεί το όχημά του για την δουλειά του δεν τον παίρνει ( δυστυχώς) να έχει οικολογικές ανησυχίες. Βέβαια ο χορτάτος δεν καταλαβαίνει τον πεινασμένο..
      Σημ: δεν έχω ντήζελ

    • sotirisb

      Το ιδανικο θα ηταν ηλεκτροκινηση για μεσα στην πολη, ντιζελ για εξω και βενζινη για την πιστα. Εγω προσωπικα που εχω clio diesel κανω 1400 χιλιομετρα με 50 λιτρα και δε το αλλαζω για τιποτα. Μεσα στην πολη ομως κανω το πολυ 50 χιλιομετρα τον μηνα ενω εξω κανω γυρω στα 1400.

    • gv

      οπως και να εχει και ολα καλα να λειτουργουν τα diesel εκπεμπουν πιο πολλα μικροσωματιδια υποτιθεται οποτε game over..
      και μεταξυ 2 κακα συντηρημενων οχηματων τα βενζινοκινητα ειναι πολυ καλυτερα απο τα diesel..
      και ειπαμε δε θελουμε να σκοτωσουμε τα diesel απλα να τα βγαλουμε απο τις πολεις η εστω απο το κεντρο των πολεων..

  • mb190rules

    Έχω ένα x-type δεκαετίας diesel και όταν κάνω προσπέραση χάνετε ο κόσμος πίσω μου. Ακόμα απορώ πως πέρασα ΜΟΤ. αχαχαχαχα

    • Mika

      Απλο, εχει και το δικο σου cheating device!!!
      Χαχαχα