Το βασικό πρόβλημα ύστερα από τις τεράστιες αλλαγές που είδαμε πριν από τρία χρόνια είναι οι κινητήρες. Η Formula 1 έχει περάσει σε μια διαφορετική εποχή, η οποία δεν χαίρει της εκτίμησης του κόσμου, αφού τα power units είναι εξαιρετικά περίπλοκα, με ήχο που δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις μας, ενώ η πλήρης ισχύς δεν ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγό πατά το γκάζι, καθώς τα 161 «ηλεκτρικά» άλογα είναι διαθέσιμα για 33 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.

Τα παράπονα του κόσμου είναι πολλά, έτσι οι υπεύθυνοι αποφάσισαν ότι θα έχουμε νέους κινητήρες το 2021, που θα είναι πιο δυνατοί, πιο φθηνοί και με καλύτερο ήχο, χωρίς να γνωρίζουμε αν θα έχουμε και πάλι turbo V6. Σε μια πρόσφατη συνάντηση, το παρών έδωσαν οι Aston Martin Cosworth, Zytek και Magneti Marelli, όπως αναφέρει το έγκυρο Motorsport.

Οι παρουσία των τεσσάρων αυτών εταιρειών μπορεί να μη σημαίνει και τίποτα, αφού η FIA και οι κάτοχοι των εμπορικών δικαιωμάτων θέλουν να ακούσουν πολλές γνώμες και πολλές ιδέες μέχρι να παρθεί η τελική απόφαση. Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα μέσα στον Σεπτέμβρη, με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να συνεδριάζει στις 21 του ίδιου μήνα.

Από τη συνάντηση της Δευτέρας, το βασικό σημείο που προέκυψε είναι πως οι νέοι κινητήρες θα πρέπει να παραμείνουν οι κορυφαίοι τεχνολογικά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, γεγονός που κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι το υβριδικό κομμάτι αποτελεί αναπόσπαστο πλέον κομμάτι του αθλήματος.

  • Anestis Genk

    Το κορυφαίοι τεχνολογικά είναι αδιάφορο για το κοινό. Κορυφαία τεχνολογικά είναι και εκείνα που καίνε 1 λίτρο στα 100 χλμ, αλλά ο κόσμος θέλει να βλέπει οδήγηση σαν του Colin McRae, αμάξια τέρατα και να σκιάζεται σε κάθε στροφή.
    Κορυφαίο τεχνολογικά είναι και με τα θερμικά μοτέρ, είναι κορυφαίο στους τετράχρονους παλινδρομικούς Otto. Δεν είναι κορυφαίο στα diesel ή στα wankel ή στα δίχρονα ή στα αμιγώς ηλεκτρικά.

  • αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι για άλλη μία φορά το εταιρικό/γραφειοκρατίκό/διαχειριστικό κομμάτι της παράστασης f1 απέτυχε παταγωδώς. Φαγώθηκαν με τα υβριδικά λόγω μίας τάσης της αγοράς(που κινείται πλέον προς αμιγώς ηλεκτρικά κινούμενα οχήματα), όταν είδαν ότι είναι δύσχρηστα, πολύπλοκα, αδύναμα κλπ αντί να ανασκουμπωθούν και να το μαζέψουν, κάνανε double down γιατί είχανε μάλλον χωθεί ως το λαιμό με αυτά τα πράγματα και θα πρέπει να το λουζόμαστε μέχρι να βγάλουν τα έξοδα. Μοτέρ πολύπλοκα, πανάκριβα εν τέλει, αγώνας διαχείρισης καυσίμων και ελαστικών και η αναπόφευκτη εξέλιξη κάθε είδους, στα ελαστικά, στα υλικά, στην αεροδυναμική, η μονοτονία της εξέλιξης, όλα ακούγονται τα ίδια(τούρμπο υβριδικά 6κύλινδρα, τα ίδια ακούγονται όλα, δεν υπάρχει ήχος χαρακτηριστικός του κατασκευαστή, δεν υπάρχει βασικά ανθρώπινο μεράκι, μόνο οτοκαντ), όλα στρίβουνε σαν τρένα, και η ιστορία είναι πόσο γκάζι θα σου δώσει στην ευθεία το σύμπλεγμα που παράγει την ισχύ. Παλιά δεν είχες μοτέρ; έπεφτες στην αεροδυναμική, στο στήσιμο, κέρδιζες εκεί τα δεκατάκια σου, είχες τον απρόβλεπτο παράγοντα, τον οδηγό, τον πιλότο μάλλον και όχι τον αθλητή που έχουμε σήμερα. από 12 χρονών προϊόντα των κολοσσών χωρίς χρώμα, χωρίς νεύρο… Έγινε μία φασαρία επιτέλους μεταξύ κορυφαίων και κάνουν όλοι λες και έπεσε πυρηνική βόμβα. Ασ’τους να τσακώνονται, πρωταθλητές είναι.
    Έχεις τέτοια περίπωση προσωπικότητας σαν του Αλόνσο και ετοιμάζεται να φύγει και αυτός, ο προηγούμενος πρωταθλητής τα παράτησε! Διώχνει τους πιλότους το άθλημα.
    Και εν τέλει είναι μάταιο το παραλήρημα διότι αυτή είναι η εξέλιξη, ισοπεδώνει τις ατέλειες του ανθρώπου που δίνουν το χρώμα στις καταστάσεις. Δεν υπάρχει επιστροφή.