H Fiat Chrysler Automobiles και ο προμηθευτής των diesel V8 κινητήρων της, Cummins, δέχθηκαν μήνυση από ιδιοκτήτες Ram με την κατηγορία των αναληθών εκτιμήσεων κατανάλωσης και ρύπων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε κοστοβόρες βλάβες.

Σύμφωνα με τον Hagens Berman που προΐσταται της αγωγής, ο Cummins V8 των 6,7-λίτρων καίει και ρυπαίνει περισσότερο από τα επίσημα στοιχεία, καθώς ο καταλύτης είναι επιρρεπής στη δυσλειτουργία, “μπουκώνοντας” το μοτέρ και απαιτώντας αυξημένες ποσότητες καυσίμου για να παράξει το ίδιο έργο με πριν. Η FCA κατηγορείται επίσης για τον επαναπρογραμματισμό της ECU, ο οποίος υποτίθεται ότι θα έλυνε το πρόβλημα αλλά τελικά οδηγεί σε κατανάλωση αυξημένη μέχρι και 25%. Συνολικά το κατηγορητήριο αναφέρει δόλια παραποίηση στοιχείων, παραβίαση των όρων της εγγύησης καλής λειτουργίας οχημάτων, καταπάτηση καταναλωτικών και περιβαλλοντικών κανόνων.

Ένας άλλος επαναπρογραμματισμός, ωστόσο, αναμένεται να έχει καλύτερο τέλος για τον ιταλοαμερικανικό όμιλο. Ο V6 EcoDiesel των 3,5 λίτρων που εξοπλίζει το Ram 1550, φαίνεται πως πληροί τις νομοθετικές προδιαγραφές καθώς η FCA κατέθεσε αίτηση για πιστοποίηση κυκλοφορίας ενός πετρελαιοκινητήρα τον περασμένο Μάιο. Εργαζόμενοι της μονάδας στο Waken επιβεβαίωσαν πως ετοιμάζεται η επανέναρξη της συναρμολόγησης του μικρού ντιζελοκινητήρα, δείγμα πως η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος δεν θα προχωρήσει στην αγωγή που ετοίμαζε κατά των Fiat-Chrysler.

Μια μήνυση, ωστόσο, που δεν μπόρεσαν να αποφύγουν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και την Υ.Π.Π. για την χρήση συσκευών “παράκαμψης” στις διαδικασίες μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων, οι οποίες χρησιμοποιούνταν τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2015. Πρόσφατα μάλιστα, το Κέντρο Εναλλακτικών Καυσίμων, Κινητήρων και Εκπομπών Ρύπων (CAFEE αμερικανιστί) ανέφερε πως τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ομίλου, εκπέμπουν έως και 25 φορές παραπάνω οξείδιο αζώτου από το επιτρεπτό όριο. Η FCA αντέκρουσε το επιχείρημα, αναφέροντας πως εργαστηριακές και πραγματικές τιμές διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό. Το δικαστικό σίριαλ για τις Fiat και Chrysler προβλέπεται να διαρκέσει για αρκετά επεισόδια ακόμα.

  • gv

    αυτο ακριβως με προβληματιζε περισσοτερο οταν σκεφτομουν αν θα αγοραζα ενα diesel αυτοκινητο..
    τι γινεται με τον καταλυτη?
    ποσο ευκολα χαλαει/μπουκωνει και αν συμβει κατι τετοιο τι γινεται?
    φανταζομαι θα ειναι πολυ ακριβο εξαρτημα..
    επισης υπαρχει παντα η πιθανοτητα να χαλασει η τρομπα πετρελαιου η να μπουκωσουν τα μπεκ..
    δε ξερω για μενα ειναι μεγαλα ρισκα ολα αυτα και δεδομενου οτι κανω μονο 5 χιλιαδες χιλιομετρα το χρονο και επισης η αυξανομενη στοχοποιηση των diesel παγκοσμιως με οδηγουν στο να τα αποκλειω εντελως απο το μενου..

    • DJ_D

      5k km τον χρόνο και diesel, απλά πετάς τα λεφτά σου…

    • gv

      αυτό το ξέρω με τα προβλήματα των diesel πες μου τι γινεται

    • Scooby r22b

      Έχω συζητήσει με αρκετούς επαγγελματίες (ιδιοκτήτες ταξί κυρίως) και μηχανικούς λόγο αγοράς ενός Fiat panda 4×4 1.3 mj πριν απο 6 χρόνια.
      Εδώ και 6 χρόνια το οδηγάει κυρίως η γυναίκα μου ?(ουδέν σχόλιο) και κάθε καλοκαίρι ρυμουλκείται ένα φουσκωτό 5.60 μέτρα με οτι αυτό συνεπάγεται.
      Η (φιλική) απάντηση μου είναι ότι:
      1) ο καταλύτης δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα (πέρασε φέτος ΚΤΕΟ με 83.000km).

      2) Με μπεκ και τρόμπα επίσης κανένα πρόβλημα αρκεί να βάζεις πετρέλαιο από βενζινάδικα με καθαρές δεξαμενές (βλέπε που βάζουν οι επαγγελματίες, η ρωτά τους λεγόμενους ΨΕΊΡΕΣ).

      3) Το σέρβις ενός diesel σε σχέση με ενός βενζίνης είναι πολύ λιγότερο, όμως με 5.000km το χρόνο εγώ θα πήγαινα σε βενζίνη (κέρδος σε ρύπους και ίππους).

    • DJ_D

      Τι να γίνει, αν αυτά τα 5000 km είναι 5 ταξίδια των 1000 km τίποτα δεν θα γίνει, αν είναι 500 διαδρομές των 10 km μάλλον θα βουλώσει το σύμπαν. Όπως και να ‘χει καινούργιο diesel για τόσα λίγα km δεν θα βγάλει ποτέ μάλλον την διαφορά κόστους σε σχέση με την βενζίνη ούτε από τα τέλη ούτε από το καύσιμο.

  • Anestis Genk

    Δεν γίνεται να έχεις άλογα και οικολογία.