Κανείς δεν αμφισβητεί την τεχνολογία που υπάρχει στη Formula 1 το πώς οι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να βγάλουν 800+ άλογα από έναν turbo V6 κινητήρα, 1,6 λίτρων, ένα νούμερο που πλησιάζει τα 1.000 άλογα μαζί με τα 161 ηλεκτρικά άλογα, για 33 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο. Αυτό που ενοχλεί τον κόσμο είναι ότι η ποιότητα του ήχου είναι πολύ κατώτερη των προσδοκιών, ενώ τα 950+ άλογα δε χρησιμοποιούνται σε όλο τον γύρο, εν αντιθέσει με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που δε χρειαζόταν κάποιο υβριδικό σύστημα.

Ακούγοντας τα παράπονα του κόσμου και βλέποντας τις δυσκολίες κάποιων ομάδων, η Liberty Media σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τη FIA, προσπαθούν να καταλήξουν στους κινητήρες που θα έχουμε από το 2021. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι θα είναι φθηνότεροι και με καλύτερο θόρυβο, αλλά οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν είναι ακόμα γνωστές.

Κι ενώ οι περισσότεροι από εμάς θα θέλαμε επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς V10 ή τους V12, ώστε να έχουμε τετραψήφιες ιπποδυνάμεις μαζί με το γνωστό και λατρεμένο ουρλιαχτό, ο Ross Brawn, Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 για το αγωνιστικό κομμάτι, ισχυρίζεται ότι θα εξακολουθούμε να μιλάμε για power units και από το 2021, αφού τα υβριδικά συστήματα δεν πρόκειται να φύγουν από το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα.

Είμαστε σε συζητήσεις με τους κατασκευαστές κινητήρων και τις ομάδες, και κάποιες εταιρείες όπως η Cosworth και η Ilmor, άτομα που κατασκευάζουν αγνούς κινητήρες της Formula 1, έτσι υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση που γίνεται. Δεν κοιτάμε να βρούμε μια μέση λύση που δε θα προσβάλει κανέναν, επειδή δεν πιστεύω ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση. Αλλά, πιθανώς η υβριδική τεχνολογία θα διατηρηθεί, επειδή έχει κάποια σημασία, προσφέρει δέσμευση στους κατασκευαστές, αλλά μπορούμε να βελτιώσουμε λίγο την τακτική ποιότητα; Έτσι, στον αγώνα θα έχεις πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα να χρησιμοποιείς την ενέργεια από την μπαταρία και την υβριδική φύση των μονοθεσίων, προσπαθώντας να αποκτήσεις ένα πλεονέκτημα.

Δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά ο Bottas κατάφερε να περάσει τον Stroll στο Μπακού επειδή κράτησε γεμάτες τις μπαταρίες του και τις χρησιμοποίησε στο τελευταίο κομμάτι. Είχε τακτική γι’ αυτό. Αυτό θα έπρεπε να φανεί στην τηλεόραση, είναι κάτι που αποδείξαμε. Οπότε, το υβριδικό κομμάτι θα μπορούσε να προσφέρει κάποιο ενδιαφέρον από αυτή την άποψη.

Ο Βρετανός συμμερίζεται την επιθυμία του κόσμου για ατμοσφαιρικός κινητήρες, αλλά λέει ότι το κλειδί είναι ισορροπία, ενώ οι νέοι κινητήρες θα επιτρέπουν σε περισσότερες ομάδες και κατασκευαστές να μάχονται για νίκες, καθώς οι διαφορές μεταξύ των κινητήρων αναμένεται να είναι μικρότερες, αντίθετα με ό,τι είδαμε το 2014.

Έχουμε πολλούς οπαδούς που λένε να πάμε πίσω στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, και αυτό που έχεις να ρωτήσεις είναι «Γιατί να γίνει αυτό;» Επειδή προσφέρει περισσότερη συγκίνηση λόγω του ήχου και των στροφών. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν υβριδικό κινητήρα που να έχει εκείνο τον θόρυβο, εκείνες τις στροφές κι εκείνη την ελκυστικότητα; Πιστεύω ότι οι κατασκευαστές μπήκαν στη Formula 1 γνωρίζοντας ότι εκείνο είναι το στοιχείο κλειδί, καθώς πρέπει να έχεις μια επιτυχημένη Formula 1. Δεν είναι καλό να έχεις μια μηχανική επίδειξη για την τεχνολογία αν κανένας δεν το βλέπει.

Οι κατασκευαστές κατάλαβαν ότι πρέπει να έχουν ισορροπία που να μπορεί να εμπλέκει το πάθος των οπαδών. Οπότε, θεωρώ ότι ο νέος κινητήρας δε θα είναι ατμοσφαιρικός V12 όπως στο παρελθόν ή οτιδήποτε λέει η καρδιά, αλλά κάτι πιο συναρπαστικό και πιο προσιτό από αυτό που έχουμε τώρα.

Και έναν κινητήρα που δε θα δίνει στους κατασκευαστές τόσο μεγάλες διαφορές στην απόδοση, επειδή τα τελευταία χρόνια ο κινητήρας έπαιξε κυρίαρχο ρόλο. Η Mercedes έκανε μια τρομερή δουλειά, και η μοναδική ομάδα που φέτος είναι μαζί τους είναι η Ferrari, γι’ αυτό και βλέπουμε έναν σπουδαίο ανταγωνισμό. Έτσι, πρέπει να δούμε ένα επίπεδο τεχνικής πρόκλησης με τον κινητήρα που να μην μπορούν μόνο τρεις ή τέσσερις ομάδες να τα καταφέρουν. Πολλά μαθήματα έχουμε πάρει από τους τωρινούς κινητήρες.