Καθρέπτες με αυτόματη σκίαση [Πως λειτουργούν]

Σχετικά άρθρα

Οι κλασσικοί εσωτερικοί καθρέπτες αυτοκινήτου έχουν δύο θέσεις, μια είναι η κανονική και μια είναι με σκίαση για να μην σε τυφλώνουν τα κακορυθμισμένα φώτα του πίσω αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό κατά την οδήγηση το βράδυ, η καμπίνα του οχήματος να είναι σκοτεινή και γενικώς ο οδηγός να μην βλέπει πολύ φωτεινά αντικείμενα διότι έτσι χάνει την “νυχτερινή όραση”, δηλαδή συστέλλεται η κόρη του ματιού και μετά είναι πολύ πιο δύσκολο να δεις. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται Troxler’s fading και μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση στην παρατήρηση και άρα αντίδραση του οδηγού έως και 1,4 δευτερόλεπτα. Αν και σαν χρόνος φαίνεται αρκετά μικρός, στα 100 χλμ/ώρα αντιστοιχεί σε απόσταση 40 μέτρων!

Τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν σύστημα αυτόματης σκίασης του καθρέπτη κάθε φορά που πέφτουν πάνω του δυνατά φώτα. Τους καθρέπτες αυτούς μπορεί να συναντήσεις να τους αναφέρουν και ως ηλεκτροχρωμικούς καθρέπτες καθώς η αρχή λειτουργίας τους είναι το ηλεκτροχρωμικό φαινόμενο. Το σύστημα αποτελείται από δύο φωτόμετρα, μάλλον αντίστοιχα με αυτά που έχουν και τα κινητά. Το ένα βρίσκεται πίσω από τον καθρέπτη και “διαβάζει” το φως του περιβάλλοντος και το άλλο βρίσκεται στην πλευρά του καθρέπτη και ανιχνεύει αν πέφτουν φώτα πάνω στον καθρέπτη. Όταν ανιχνευτεί μεγάλη διαφορά φωτός μεταξύ των δύο αισθητήρων τότε η κεντρική μονάδα ελέγχου στέλνει ρεύμα χαμηλής τάσης γύρω από τον καθρέπτη. Εκεί υπάρχει ένα φιλμ ηλεκτροχρωμικού gel, που με το ρεύμα οξειδώνεται και σκουραίνει παροδικά.

Κάποιοι θεωρούν πως είναι ένα υπερτιμημένο gadget που δεν λειτουργεί και τόσο καλά, άλλοι πως είναι ένα απαραίτητο και σημαντικό σύστημα ασφαλείας. Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις πως λειτουργεί και στα σχόλια να μας πεις για την δική σου εμπειρία με τους ηλεκτροχρωμικούς καθρέπτες.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...