Μετά την ενδοδαπέδια θέρμανση των δρόμων, η Νορβηγία πρωτοπορεί και πάλι. Αυτή τη φορά για χάρη της εξοικονόμησης ενέργειας.

Πιο συγκεκριμένα, λίγο έξω από το Όσλο έχει εγκατασταθεί σε ένα σημείο του οδικού της δικτύου, μήκους πέντε χιλιομέτρων, ένα “έξυπνο” σύστημα φωτισμού. Οι κολόνες των λαπτήρων διαθέτουν αισθητήρες κίνησης, και έτσι τα LED φώτα του δρόμου φωτίζουν αυτόματα σε πλήρη ισχύ, μόλις αντιληφθούν ένα όχημα, ενώ “σβήνουν” στο 20% όταν αυτό περάσει από το σημείο.

Το σύστημα βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, και αν στεφθούν με επιτυχία οι δοκιμές του, το κράτος θα τοποθετήσει το σύστημα και σε άλλες περιοχές, στοχεύοντας έτσι να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση ρεύματος, και αντίστοιχα να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με την εταιρία που τοποθετεί το εν λόγω σύστημα, η απόσβεση του κόστους μπορεί να γίνει σε 4,5 χρόνια λειτουργίας.

  • mother1russia

    Εδω στην βορεια Ελλαδα δεν εχουμε καν φωτα στους δρομους, ετη μπροστα

    • rantaplan

      Γιατί? Στην υπόλοιπη Ελλάδα έχουμε και δεν το ξέρω? Ακόμα και στα χωριά μέσα υπάρχει μια κολόνα εδώ και μετά από 50 μέτρα η επόμενη.

    • Bon Viveur

      Ποια χωριά; Εδώ στην “κοσμοπολίτικη” σούπερ ντούπερ γουάου Γλυφαδα,φοράμε ανακλαστικά για να μας βλέπουν τα αυτοκίνητα.

  • MAZDA RX-7 FD3S

    Στο 20% στην Νορβηγια εχουν περισσοτερο φωτισμο σε αντιστοιχια με εμας στο 100%
    Υ.Γ. Εμεις ειμαστε σε αλλο επιπεδο σε καποιους δημους τα φωτα αναβουν και τη μερα, μαλλον για καποιο πειραματικο προγραμμα το οποιο δεν γνωριζουμε !

    • το ειχα διαβασει αυτο……ηταν για να εξαφανισουν τις σκιες απο τον ηλιο !!! ακομα το προσπαθουν !!! :-P

    • a_f_a

      χαχα!

    • jonjon

      Ανάβουν μέρα γιατί περιμένουμε επισκέπτες από τον Σείριο! Είναι διάδρομος προσγείωσης😁!

    • μιας και μιλησες για Σειριο…..
      ”Ο Έλληνας ο σωστός, είναι εξωγήινος απο τον Σείριο δεξιός Χριστιανός ορθόδοξος,
      Ο σωστός… Ο Έλληνας..”
      οποτε λογικο δεν ειναι ??? :-P

    • jonjon

      Τίποτα δεν είναι τυχαίο γι’ αυτό είναι ανοιχτά μέρα αν ήτανε νύχτα θα δημιουργούσαν υποψίες!
      Καλή χρονιά! Καρντάσι!

  • Bon Viveur

    είχε έρθει μία φίλη μου απο την Νορβηγία και ενώ ήμασταν στην Βάρης-Κορωπίου ερχόμενοι απο το αεροδρόμιο, παρατήρησε οτι σταματάγαμε κάθε λίγο και λιγάκι σε κόκκινο φανάρι σε διασταύρωση με παράδρομο ενώ δεν υπήρχε άλλο αμάξι να περάσει τον δρόμο.
    Με ρώτησε γιατί σταματάει την κυκλοφορία το φανάρι και ανάβει πράσινο σε δρόμο που δεν περιμένει κάποιο αμάξι;;
    Τι να της πω κι εγώ?… Για να μη ξεφτιλιστούμε τελείως ως έθνος, της είπα οτι έχει χαλάσει το σύστημα.. :D :D

    • a_f_a

      το έσωσες… χεχεχε :-)

    • Bon Viveur

      LOOOOL

    • επρεπε να τις πεις οτι μας σταματαει επίτηδες σαν τιμωρία γιατι περασαμε το οριο ταχυτητας .. να την στειλεις …

    • Bon Viveur

      Με το όριο ταχύτητας αυτού του δρόμου έπεσε το τρελό γέλιο, οταν έβλεπε ότι πηγαινα με 100 μου λέει:
      – δεν φοβάσαι μη σε σταματήσει η αστυνομία;;
      – η ποια;;; Χαχαχαχα μπας σε καλό σου, χιούμορ που έχετε στην Nορβηγια.
      …. και πριν τελειώσω την πρόταση μου πέρασε μια μηχανή με κόκκινο με τον αναβάτη της να στέλνει μήνυμα με το κινητό…

    • Hexagon

      χαχααχχαχαχαχαχαχαχα

    • Hexagon

      χαχααχχαχαχαχαχαχαχα

    • Hexagon

      χαχααχχαχαχαχαχαχαχα

  • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

    Πάντως βλέποντας το βίντεο, πιστεύω ότι τα φώτα θα έπρεπε να ανάβουν 50 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο για να έχει ορατότητα και όχι 10-15μέτρα. γιατί αν υπάρχει κάτι που πρέπει να δει ο οδηγός και να προλάβει αν αντιδράσει δεν αρκεί τόσο μικρή απόσταση

    • xoul

      Ακριβως το ιδιο σκεφτηκα!Δεν εχει νοημα αν ειναι για τοσο λιγη επιπλεον ορατοτητα.

    • a_f_a

      αυτό προσπαθούσα να καταλάβω και εγω απο τις φωτο και το κέιμενο αλλά δεν έχει πηροφορίες. λογικά ο ενας φανοστάτης θα πρέπει να δίνει εντολή στους άλλους σε κάποιο βάθος να ανάψουν..

    • γιατι με σβηστα φωτα θα πηγαινει ???

    • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

      δεν θα πηγαίνει με σβηστά, αλλά σκοπός είναι να φωτίζει 50 μέτρα πιο μπροστά. δλδ το φωτοκύτταρο (ή ότι έχουν) να ανάβει τα φώτα 50 μέτρα μπροστά.

    • 50 μετρα ???γιατι να ειναι αυτος ο σκοπος ???
      και αναλογα το οριο ταχυτητας του δρομου….αν πχ εχει οριο τα 70…..πιστευω και πολλα ειναι τα 15 μετρα σε συνδιασμο μετα φωτα του οχηματος….αν ειναι ταχειας κυκλοφοριας ο δρομος με οριο πχ τα 130….τοτε θα συμφωνουσα μαζι σου!

    • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

      δεν πας μονο με το πόσο χρόνο θέλει ένα αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί. μπορεί να μην προσέξει ένα π.χ. ζώο που είναι στο δρόμο. στα 15 μέτρα ίσως να μην προλάβει να αντιδράσει! Μην ξεχνάς ότι στους δρόμους δεν κυκλοφορούν μόνο άνθρωποι εως 40 χρονων. κυκλοφορούν και 60άριδες και 70άριδες που έχουν πιο αργές αντιδράσεις

    • θελω να πω πως αν πηγαινεις με τα ορια σε συνδιασμο με τον φωτισμο απο τους στυλους και των φωτων του αυτοκινητου….μια χαρα τους βλεπεις!!!

    • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

      έχεις ένα πόιντ. αν και πάλι, τα λίγα περισσότερα μέτρα δεν θα έχουν μεγάλη ενεργιακή διαφορά :) ας είμαστε λίγο λάρτζ!

    • αυτο το λαρτζιλικι μας εφαγε ομως !!!! :-P

  • jonjon

    Η χώρα αυτή ανήκει στο δικό μάς ηλιακό σύστημα ή σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν😒!

    • γιαυτο τους στειλαμε τερμα πανω θεου !!!!! να μην χαλανε την πιατσα στους υπολοιπους !!!! :-P

    • Scooby r22b

      Στο δικό μας σίγουρα. 16 χρόνια πηγαινοέρχομαι Σκανδιναβία, έχω οδηγήσει αρκετά σε Νορβηγία (ολόκληρη), Σουηδία (ολόκληρη), Φινλανδία (λιγότερο) και μπορώ με σιγουριά να πω.
      Δυστυχώς Νορβηγία δεν είναι μόνο το Όσλο, το Μπέργκεν (συμπρωτεύουσα), το Τροντχάϊμ και τα προάστια τους.
      Στις υπόλοιπες περιοχές και ιδίως στον βορά (από Τροντχάϊμ και πάνω), οι δρόμοι τους είναι πολύ στενοί και με ελλιπή φωτισμό, πολλά στενά τούνελ διπλής κατεύθυνσης, παρόλο που δεν είναι δωρεάν (έχει παντού e-pass).
      Επίσης αντίστοιχη Αττική Οδός, Εγνατία, Ολυμπία και Ιόνια οδό, στην Νορβηγία δεν έχουν (δεν έχουν αυτοκινητοδρόμους τέτοιου τύπου γενικός)! Ακόμη και ο δρόμος που συνδέονται το Όσλο(πρωτεύουσα) με το Μπέργκεν(συμπρωτεύουσα) στο μεγαλύτερο μέρος του είναι στενός και με χαμηλό όριο ταχύτητας (κυριολεκτικά), αναγκάζοντας τους οδηγούς (με ι.χ.) να κάνουν 7,5 ώρες μέσο όρο (χωρίς κάποια ανάπαυση) για 465χμ.
      Ο μεγαλύτερος δρόμος τους είναι ο E6 με ανώτατο όριο ταχύτητας (σε πολύ λίγα τμήματα) 100χμ/ω!
      Δεν θα αναφερθώ καν σε σύγκριση οδικού δικτύου Σουηδίας-Νορβηγίας. . .
      Ελπίζω να μην σε κούρασα :-)
      Φιλικά Scooby :-D

      ΥΓ. Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να μειώσω τις προσπάθειες που κάνουν για ασφαλέστερη μετακίνηση.

    • jonjon

      Ενδιαφέρον πληροφορίες!

  • παλι βλακειες κανουν οι νορβηγοι και χαλανε την πιατσα … τις τους πηραξε να μενουν σε ολο το δρομο τα φωτα ανοιχτα ;;; με το αναψε σβησε θα καιγονται οι λαμπες … ασε που νομιζω οτι τα φωτα στους δρομους υπαρχουν ωστε να τραβανε ηθελημενα ενεργεια το νυχτα που δεν υπαρχουν καταναλωσεις για να μην εχει μεγαλες διακιμανσεις το δυκτιο και πεφτει …

    • mother1russia

      Φλωροι ειναι ρε, θελουν και φωτα στον δρομο. Μια χαρα εγω οδηγαω μεσα σε πισσα σκοταδι και ειναι και πιο ρομαντικα ;p

  • Anestis Genk

    Οκ έχει πλάκα σαν γκατζετάκι και είναι και πιο οικολόγοι στα λόγια, αλλά η νυχτερινή όραση είναι περίεργη φάση. Το σύστημα μου φαίνεται σαν να οδηγάς βράδυ με το φως καμπίνας ανοιχτό…δεν βλέπεις έξω.

    Γίναν πιο έξυπνοι(τεχνογνωσία) που το κάναν και θα πέσει χρήμα αν είναι να εφαρμοστεί αλλά εμείς εδώ έχουμε αυτογνωσία, ξέρουμε πως δεν θέλουμε προηγμένος κράτος και άλλα τέτοια, καλοπέραση θέλουμε :)

  • Gmph fast

    Πάνε οι Νορβηγοί να το παίξουν οικολόγοι, να μην καίνε ρεύμα.
    Εμείς κύριοι που νοιαζόμαστε για το περιβάλλον όχι μόνο δεν ανάβουμε τα φώτα στους δρόμους, αλλά δεν έχουμε βάλει καν κολώνες φωτισμού. Πόσες πολικές αρκούδες σώζουμε και πόσες φώκιες…

  • Nikolaos

    Στην Αγγλία, στην περιοχή όπου έμενα κάποτε, τα φώτα έσβηναν τελείως, ενώ άναβαν όταν οι αισθητήρες αντιλαμβανόταν κίνηση σε δρόμο ή πεζοδρόμιο. Παρατήρησα οτι ήταν περίπου 50μ εμπρός, ενώ έσβηναν μετά από λίγα δευτερόλεπτα-λεπτά που δεν είχε κίνηση.. Δεν είναι καινούριο το θέμα, αλλά οι Νορβηγοί είναι πολύ μπροστά..
    Ευτυχώς που πριν 2000 χρόνια δεν ήμασταν πίθηκοι, γιατί άντε τώρα να βάζαμε αισθητήρες και λεντ…

  • George McR

    Ευχαριστώ τον Scooby Δεν έχω καμία εμπειρία από Σκανδιναβία. Και πάλι να γκρινιάξω. Classic. Και να κάνω μία απλή υπόθεση από αυτά που μας γράφει. Πόσο φόρτο κυκλοφορίας έχουν αυτοί οι δρόμοι; Ακόμα και αυτός που συνδέει πρωτεύουσα με συμπρωτεύουσα. Το χαμηλό όριο είναι συνεπακόλουθο του στενού της κατάστασης. Μα και πάλι ρωτάω. Πόσο φόρτο κυκλοφορίας. Διεθνή φόρτο. Νταλίκες, τουρίστες κλπ. Να δούμε εδώ τι έχουμε; Πειραιά , λιμάνι Θεσσαλονίκης, σύνδεση Ασίας και Κωνσταντινούπολης με Ιόνιο κλπ κλπ κλπ. Να υποθέσω λοιπόν ότι είμαστε κόμβος. Οικόπεδο γωνία. Και χρειαζόμαστε τέτοιους δρόμους όπως την Εγνατία (από αρχαιοτάτων χρόνων), την Ιόνια Οδό κλπ κλπ. Γκρινιάζω γιατί όντως νομίζω ότι ζούμε σε μία καταπληκτική, μοναδική, απίστευτη χώρα αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βυθιζόμαστε στη μιζέρια, κατηγορώντας φυσικά τους όποιους … “άλλους” (κόκκινους πράσινους μπλε ροζ τυρκουάζ βόρειους νότιους ανατολικούς δυτικούς κλπ κλπ). Είναι απίστευτο το πόσο τριτοκοσμικό είναι αυτό που ζούμε καθημερινά σχεδόν ΠΑΝΤΟΥ και απίστευτο το πόσο το θεωρούμε δεδομένο και δεν τα ξηλώνουμε ΟΛΑ.

  • Mika

    Παρατηρησε κανεις αλλος οτι ο τυπους που μιλάει και δειχνει συχνα να πηγαινοερχεται, ειναι αυτος με το μπλε Tesla X που επαιζε κομαντο στα χιονια?