Περίπου έναν χρόνο πριν, είχε γίνει γνωστή η είδηση πως η Volkswagen, η Daimler, η BMW και οι προμηθευτές εξαρτημάτων Bosch και ZF, συνεργάστηκαν με τις γερμανικές αρχές προκειμένου να διερευνηθεί τυχόν εμπλοκής τους σε οικονομική συμφωνία (καρτέλ) διαμόρφωσης της τιμής του χάλυβα.

Σήμερα, το Γερμανικό Der Spiegel, με νέο δημοσίευμά του αναφέρει πως το σύνολο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (Volkswagen, Daimler, Mercedes, Audi, Porsche και BMW) έχουν δημιουργήσει μεταξύ τους καρτέλ, κάτι που αν αποδειχτεί θα είναι μια από τις μεγαλύτερες (αν όχι η μεγαλύτερη) περιπτώσεις συγκρότησης καρτέλ στην ιστορία της Γερμανίας και ολόκληρης της Ευρώπης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονταν σε στενή επαφή και είχαν μυστικές συνεννοήσεις ήδη από τη δεκαετία του ’90, με σκοπό να παρακάμψουν τους κανόνες του ανταγωνισμού και να παραπλανήσουν τις αρμόδιες αρχές -τόσο εντός όσο και εκτός χώρας. Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, είχαν συγκροτηθεί περισσότερες από 60 ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη των πέντε ισχυρών του κλάδου: της Volkswagen, της Daimler, της Audi, της Porsche και της BMW.

Οι συνεννοήσεις αφορούσαν όλα τα σημαντικά θέματα: από την τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν στα παραγόμενα οχήματα, τις σχέσεις με τους προμηθευτές, τις τιμές πώλησης, ακόμη όμως και την παραπλάνηση των αρχών αναφορικά με τις εκπομπές αερίων. Ειδικά αυτή η τελευταία πλευρά αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς ήρθε σχετικά πρόσφατα στην επιφάνεια με την αποκάλυψη του παράνομου λογισμικού της VW (και όχι μόνο, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια) στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, με αποτέλεσμα να βρεθεί διωκόμενη και να αναγκαστεί να αναζητήσει συμβιβασμό με κόστος πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αποκάλυψη βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία έδωσε η VW στις αρχές ανταγωνισμού, στο πλαίσιο των ερευνών που διεξάγονται για τις δραστηριότητές της. Η αποκάλυψη είχε άμεση αντανάκλαση και στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, όπου ο δείκτης Dax υποχωρεί σημαντικά (κατά περίπου 1,5%), ενώ οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου καταγράφουν πτώση της τάξης του 3% ή και ακόμη περισσότερο.

[Ευχαριστώ για το tip, Ανδρέα]