Περίπου έναν χρόνο πριν, είχε γίνει γνωστή η είδηση πως η Volkswagen, η Daimler, η BMW και οι προμηθευτές εξαρτημάτων Bosch και ZF, συνεργάστηκαν με τις γερμανικές αρχές προκειμένου να διερευνηθεί τυχόν εμπλοκής τους σε οικονομική συμφωνία (καρτέλ) διαμόρφωσης της τιμής του χάλυβα.


Σήμερα, το Γερμανικό Der Spiegel, με νέο δημοσίευμά του αναφέρει πως το σύνολο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (Volkswagen, Daimler, Mercedes, Audi, Porsche και BMW) έχουν δημιουργήσει μεταξύ τους καρτέλ, κάτι που αν αποδειχτεί θα είναι μια από τις μεγαλύτερες (αν όχι η μεγαλύτερη) περιπτώσεις συγκρότησης καρτέλ στην ιστορία της Γερμανίας και ολόκληρης της Ευρώπης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονταν σε στενή επαφή και είχαν μυστικές συνεννοήσεις ήδη από τη δεκαετία του ’90, με σκοπό να παρακάμψουν τους κανόνες του ανταγωνισμού και να παραπλανήσουν τις αρμόδιες αρχές -τόσο εντός όσο και εκτός χώρας. Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, είχαν συγκροτηθεί περισσότερες από 60 ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη των πέντε ισχυρών του κλάδου: της Volkswagen, της Daimler, της Audi, της Porsche και της BMW.

Οι συνεννοήσεις αφορούσαν όλα τα σημαντικά θέματα: από την τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν στα παραγόμενα οχήματα, τις σχέσεις με τους προμηθευτές, τις τιμές πώλησης, ακόμη όμως και την παραπλάνηση των αρχών αναφορικά με τις εκπομπές αερίων. Ειδικά αυτή η τελευταία πλευρά αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς ήρθε σχετικά πρόσφατα στην επιφάνεια με την αποκάλυψη του παράνομου λογισμικού της VW (και όχι μόνο, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια) στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, με αποτέλεσμα να βρεθεί διωκόμενη και να αναγκαστεί να αναζητήσει συμβιβασμό με κόστος πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αποκάλυψη βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία έδωσε η VW στις αρχές ανταγωνισμού, στο πλαίσιο των ερευνών που διεξάγονται για τις δραστηριότητές της. Η αποκάλυψη είχε άμεση αντανάκλαση και στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, όπου ο δείκτης Dax υποχωρεί σημαντικά (κατά περίπου 1,5%), ενώ οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου καταγράφουν πτώση της τάξης του 3% ή και ακόμη περισσότερο.

[Ευχαριστώ για το tip, Ανδρέα]

  • charris

    Ναι και…???
    εντάξει πλέον δεν έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα….αλλα με τις εταιρείες….

    απλά συνεργάζονται μεγάλες πολυεθνικές σε μια “μυστικη” συνεργασια για να ορίσουν από κοινού τα συμφέροντα τους ενάντια στο κράτος και στους ανταγωνιστές τους ως προς τη τιμή αγοράς πρώτων υλών..
    αυτο θα μπορούσε να γίνεται και με τα ψυγεία και με τεχνολογικά επιτεύγματα χρήσης πολιτιμων γαιών….κτλ κτλ….
    Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα διαμόρφωσης τιμής μετοχών σε πολυεθνικές από φάρμακα αεροπλάνα μέχρι αναπτήρες…..
    πάντα υπήρχε και θα υπάρχει…απλα δε συμφέρει πάντα τα ίδια κεφάλαια

  • NSchinas

    Capitalism at work

  • NSchinas

    Capitalism at work

  • Smartass

    Fabricado!!

    ΥΓ. Προς το πανταχού παρών ψευδώνυμο. Trollάρο το άρθρο και τα εγκάθετά ψευδώνυμα που δεν συμμετέχουν.

  • George Liverpool

    Τους εδωσε η VW δηλαδη.

  • Mrdesperado32

    εθνικη υποθεση η αυτοκινητοβιομηχανια για τους γερμανους.βλεπεις συνεργασιες στο παρασκηνιο απ τις υποτιθεται ανταγωνιστικες εταιρειες της γερμανιας.και καποιοι δικοι μας ειμαι σιγουρος οτι θ νιωσουν την αναγκη να τρεξουν να τους δικαιολογησουν ΚΑΙ σε αυτο το αρθρο!γερμανια uber alles

  • zisisv

    Μια φορά οι γερμανοί να κάνουν κάτι καθαρό. Μία φορά μόνο!

  • SAMURAI-66

    Οι γερμανικες υπηρεσιες ψαχνουν τους κατασκευαστες της χωρας τους!!!
    …….. https://uploads.disquscdn.com/images/075febd976520906584ad845e7efb3bbfee3c0542865f0b270f51d6505347ee8.jpg

  • Tasos

    Έχουν πολύ ωραίο εσωτερικό όμως και πας στον Κιάμο με τα αυτοκίνητα τους πάνω απ’όλα, να τα λέμε σωστά

  • enigma

    Το ότι οι γερμανικές υπηρεσίες ‘εξάρθρωσαν’ το καρτέλ παραλείπεται από ορισμένους και εστιάζουν μόνο στην χώρα καταγωγής των κατηγορούμενων.

    Καρτέλ υπάρχουν σε όλες τις χώρες σε όλους τους κλάδους. Εμείς π.χ. έχουμε με τις βιομηχανίες γάλακτος, τις εταιρίες κινητής κοκ. Θα πρέπει επομένως να είναι σωστοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και να επεμβαίνουν όποτε παραβιάζονται οι κανόνες της αγοράς.

    • George Liverpool

      Και παλι δες τι πακετα εχουμε με τις εταιριες κινητης,σε σχεση με εποχη κρατικου ΟΤΕ.Αυτο με τις βιομηχανιες γαλακτος και το “φρεσκο’ γαλα,ειναι οντως μεγαλο καρτελ.

    • Mrdesperado32

      εμεις τα εχουμε και τα ξερουμε ολα αυτα.εδω ομως το αρθρο μιλαει για απατεωνιες αλλων.ποιος ο λογος καθε μα καθε φορα να βγαζετε τα σκατα τα δικα μας ως αντιλογο ποτε δε το καταλαβα

    • George Liverpool

      Πας με τα καλα σου ρε φιλε;;Αντε μπραβο μην γραψω γαλλικα και με μπαναρουν για κανα μηνα απο εδω.Που καταλαβες εσυ οτι πηγα εγω να βγαλω λαδι τους αλλους;;Μιλησε ο απο πανω για κατι ασχετο και του απαντησα παρομοιως.Ουτε που ειχα στο μυαλο μου το θεμα του αρθρου.Λες και σε ολο το αρθρο εγραψα σχολιο δικαιολογιας.

    • enigma

      Καλά άλλο πράγμα το μονοπώλιο. Όμως και με κρατικό cosmote μια χαρά καρτέλ είχαμε με τις τιμές στην κινητή τηλεφωνία ανάμεσα στις εταιρίες.

    • George Liverpool

      Για τωρα μιλαω περισσοτερο.Τα πακετα και οι προσφορες δεν συγκρινονται.Κινητη,σταθερα,ιντερνετ,συνδρομητικη tv κλπ.Καμια σχεση ο ΟΤΕ του τοτε,με τον σημερινο.Γενικα δεν συγκρινεται η κατασταση.Σκεψου οτι δεν ειμαστε και απο τους πρωτοπορους σε οτι εχει να κανει με την τεχνολογια και τη συνδεσιμοτητα.Απο τις χαμηλοτερες ταχυτητες internet εχουμε σε ολη την ευρωπη.

    • Mrdesperado32

      επειδη ομως εδω δε κρινουμε την γερμανικη δικαιοσυνη και τους ελεγκτικους μηχανισμους της γερμανιας αλλα το πως λειτουργουνε οι αυτοκινητοβιομηχανιες εναντι του ανταγωνισμου δεν εχω υποχρεωση να υμνησω κανεναν.οταν μαλιστα αυτο γινεται πανω απο 20 χρονια και βγηκε στο φως απο μια αλλη εταιρεια και οχι απο ερευνες εκουσιες της δικαιοσυνης.και η εταιρεια που εκανε την καρφωτη εχει καει η ιδια απο αλλο σκανδαλο.και μη ξεχνατε μερικοι οτι αυτοι οι βορειοι κραζανε εμας τους νοτιους οτι πινουμε καφεδες και κανουμε απατεωνιες και οτι αυτοι ειναι οι αδεκαστοι και οι εντιμοι.ελα ομως που ειναι 1000 φορες πιο απατεωνες απο οποιονδηποτε αλλο ευρωπαιο.τυγχανει αυτο να γινεται στις αυτοκινητοβιομηχανιες τους που ειναι η βαρια τους βιομηχανια.οποτε για να κλεισω δε προκειτε να δικαιολογησω κανεναν γερμανο ολλανδο κ.α που το παιζουν οι τιμιοτεροι ολων ενω δε τους ξεπλενει τιποτα.τα κακα του λαου μου τα ξερω και αυτοι μου τα θυμιζουν σχεδον καθε μερα τωρα με την κριση.ετσι και εγω σαν θιγμενος που ειμαι απ αυτους οταν βρισκω ευκαιρειες θα τους κραζω εξισου.και οι ευκαιρειες ειναι παμπολες και τις δινουν απλοχερα

    • enigma

      Κάνε μου την χάρη και κάνε μια αναζήτηση με την λέξη καρτέλ να δεις πόσες εταιρίες εμπλέκονται και σε πόσες χώρες.

      Επίσης αν δεν επενέβαινε η δικαιοσύνη σιγά μην “ομολογουσε” η vw ‘ωστε να τύχει ευνοϊκότερης μεταχείρισης.

      Επίσης επειδή μια κριτική σκέψη την έχουμε αν λες καρτέλ τις αυτοκινητιοβιομηχανίες πήγαινε και στις βιομηχανίες όπλων, ενέργειας κοκ. Και δες και τι εθνικότητας είναι οι εταιρίες που έχουν κατηγορηθεί για σύσταση καρτέλ.

      Επομένως η διαφορά στα σχόλια είναι ότι επικεντρώνεται μια μερίδα κόσμου στην εθνικότητα των εταιριών του καρτέλ λες και οι άλλες εταιρίες είναι οι Βασιλάκηδες Καήλες και δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.

      Τώρα αν ήμουν σαν τον λοβοτομημένο του forum θα ανέβαζα φωτογραφίες άκυρες και θα έλεγα για αντίστοιχα καρτέλ σε άλλες εταιρίες του χώρου σε άλλες χώρες όμως.

      Για να τελειώνουμε τα ραγιάδικα σχόλια, το ότι οι άλλοι είναι σκατά δεν μας κάνει εμάς ανώτερους. Τα ίδια σκατά είμαστε και εμείς. Το παράπονό μας όμως είναι ότι γύρισε ο τροχός και τώρα μας τρέχουν και να ζητάμε να μας την χαρίσουν αντί να στρωθούμε να τον γυρίσουμε τον τροχό.

      Για αυτό φτάσαμε εδώ για αυτό και καταλήξαμε να έχουμε αυτούς που έχουμε τη συγκεκριμένη διετία.

    • George Liverpool

      Κραταω την προτελευταια παραγραφο.Ολο βασικα,αλλα κυριως αυτη.Ειναι πολυ δυσκολο να γινει αντιληπτο απο καποιους οτι δεν μας προσφερει τιποτε η κριτικη καφενειου,απεναντι στους “βορειους”.Τουλαχιστον εμενα μου θυμιζει διαπληκτισμο νηπιαγωγειου,τυπου:στο δικο μου δε χωραει στο δικο σου κολυμπαει,καθρεφτακι κλπ.Ουτε μου αρεσουν οι χαρακτηρισμοι οπως:βορειοι,γοτθοι κλπ.Αν δεν σπρωξουμε εμεις,ροδα δεν γυρναει οπως ειπες.Κοινως,εμεις μιλαμε για τον ηλιο μας,το τσιπουρο και τη “βαρια βιομηχανια” μας τον τουρισμο,ενω δεχομαστε ετησιως οσους τουριστες δεχεται μονο το παρισι.Καλα κρασια.

    • Mrdesperado32

      Εγω στο ειπα οτι τα σκατα της χωρας τα ξερω.ο κατηγορουμενος απ τους γερμανους τοσα χροια ειναι η Ελλαδα οχι αδικα.αλλα να μιλανε αυτοι ενω ειναι χειροτεροι παει πολυ.καλα στο φορουμ φαντασμενοι υπαρχουν πολλοι δεν ειναι μονο αυτος.αλλοι βαζουν φωτο αλλοι λινκ αλλοι γραφουν λες και αποφοιτησαν απ το δημοτικο χτες.το αρθρο ομως δε λεει ουτε για καρτελ γαλακτος ουτε τιποτα.λεει για καρτελ που στησαν οι γερμανοι.το να λες οτι ολοι ετσι κανουν βγαινουν λαδι οι γερμανοι

    • enigma

      Δεν νομίζω να βγάζω λάδι τους γερμανούς. Απλά δεν εστιάζω στην εθνικότητα μιας και είναι φαινόμενο παγκόσμιο.

      Όσο για το αν το άρθρο ανέφερε άλλη εθνικότητα, απλά τα post θα ήταν μετρημένα στο ένα χέρι και τα χτυπήματα πολύ λιγότερα.

      Άρα μάλλον άλλοι το παίρνουν προσωπικά….

    • Mrdesperado32

      το αρθρο μιλαει για συσσωμη τη γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια μπλεγμενη.οποτε το θεμα ειναι οτι η γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια ΟΛΗ χωρις εξαιρεση εχει κανει απατεωνια.σ αυτες τις εταιρειες διευθυντες ειναι γερμανοι οπως και ολα τα μεγαλοστελεχη οπως και η vw μεγαλο μερος της ειναι κρατικο!οποτε μιλαμε για απατεωνια γερμανων.οπως αυτοι λενε για ολους τους Ελληνες οτι ειναι τεμπεληδες και κλεφτες ετσι και εγω θα εστιασω στην εθνικοτητα αι την προελευση.μετρημενα στο χερι δε θα ηταν γτ οι περισσοτεροι που γραφουν στο σαιτ ειναι γερμανοφιλοι.χαμος θα χε γινει.200 σχολια για πλακα

    • panos

      αντι να παρεις απαντηση για τα λαμπακια μπορει να εισπραξεις
      παλι προσβολες του τυπου ” φριτς, φιρερισκος, ανεγκεφαλος,
      γερμανικο σκυλι, τσολιας ” κλπ..
      https://www.autoblog.gr/2016/04/10/giati-o-iapwnas-thelei-na-kagkoyrepsei-kai-to-forthgo-toy/
      https://www.autoblog.gr/2017/07/12/anaklhsh-4-457-volkswagen-touran-passat-cc-passat-variant-tiguan-polo-kai-golf-sthn-ellada/
      κ φυσικα καποιοι japan lovers που μετα μανιας θιγουν θεματα συμπεριφορων για την συγκεκριμενη κακιστη συμπεριφορα σφυριζουν αδιαφορα, αφου μπορει να τριβουν κ τα χερια
      τους απο ικανοποιηση οταν βλεπουν αυτες τις προσβολες στην
      οθονη τους..

    • manowar

      Σωστος..βεβαια τωρα θα καθεσαι να απαντας σε jdm..οι μονοι που περνουν τον λογο μονοι τους σε τετοια θεματα ειναι ολωςτυχαίως jdm η αποσταση και η ανωνυμία σε κανει παντελονατο πλεον… ο αλλος λεει θα τρεξουμε και θα δικαιολογήσουμε..ε βεβαια θα δικαιολογησουμε σαν λατρεις του καλου αυτοκινητου..φαντάζεσαι εναν κοσμο χωρις γερμανικα αυτοκίνητα;;θα ηταν ενας κοσσμος γεματος απο ασχημες ντενεκεδοπλαστικουρες ασιατικες που δεν πανε ουτε βημα και πρέπει να μπεις στην διαδικασία heavy tunning.. Χε χε

    • panos

      ναι αλλα αυτοι που προσκυνανε οι jdm δεν κανουν λαμογιες, οποτε
      οι jdm εχουν εναν λογο παραπανω να κραζουν τους βορειους, τι, κανουν κ οι γιαπωνεζοι λαμογιες? αποκλειεται, προβοκατσια ειναι..
      ” Πρόστιμα 740 εκατομμυρίων δολαρίων και φυλακή σε Ιαπωνικές εταιρίες για συμμετοχή σε καρτέλ καθορισμού τιμών ”
      https://www.autoblog.gr/2013/09/29/740-million-dollars-fines-and-jail-to-japanese-parts-supplier-for-price-fixing/
      ” Η Mitsubishi παραδέχτηκε ότι κλέβει από το 1991 ”
      https://www.autoblog.gr/2016/04/26/h-mitsubishi-paradexthke-oti-klebei-apo-to-1991/
      ” Πρόστιμο ύψους €138 εκατ. από την ΕΕ σε ιαπωνικές εταιρίες ”
      https://www.autoblog.gr/2016/01/27/prostimo-ypsous-e138-ekat-apo-thn-ee-se-iapwnikes-etairies-gia-leitourgia-kartel-kai-kathorismo-timwn/
      ” Η Ν. Κορέα καταγγέλλει την Nissan για χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων στο Qashqai ”
      https://www.autoblog.gr/2016/05/16/h-n-korea-kataggellei-thn-nissan-gia-xeiragwghsh-twn-ekpompwn-rypwn-sto-qashqai/

    • manowar

      Μην την ψαχνεις.. Τα ξερω.. Για αυτό σ λεω παιδιαστικα

  • stemi

    Μερικά από τα σκάνδαλα των γερμανικών εταιρειών γενικά εδώ: http://www.huffingtonpost.gr/2015/09/29/koinonia-diafthora-dikaiosini_n_8214772.html
    Μέχρι και η μεγαλύτερη τράπεζα τους ενεπλάκει!

    • Mrdesperado32

      Οχι μη το κανεις αυτο.μη στεναχωρεις τους γερμανοφιλους.τωρα θα σου ρθει σχολιο οτι ο τσοχατζοπουλος τα φαγε το οικονομικο θαυμα της γερμανιας.ο περιουσιος λαος και γενικοτερα σχολια θαυμασμου για τους γερμανους.μη προκαλεις.βαρεθηκαμε να διαβαζουμε τα ιδιανκαι τα ιδια

  • Anestis Genk

    Κάποτε ίσως καταλάβουμε εμφατικά πως αυτό είναι ο κανόνας και όχι εξαιρέσεις και ο ελεύθερος ανταγωνισμός είναι για περιπτεράδες.

  • manowar

    εχουν κανει μεταξυ τους τρυπακι για να κερδιζουν απο διαφορα υλικα οπως χαλυβα κτλ κτλ;;;χαιρω πολυ Στελιος…..δεν ειναι φάμπρικες που οι ιδιοκτήτες τους πανε με τον σταυρο,,για πολυεθνικές μιλαμε που εχουν παρει τον ανταγωνισμο και τον φαπωνουν μεχρι να βγαλει αιμα διοτι κατεχουν τον τροπο και την τεχνολογια…λογικα ειναι ολα αυτα και επομενα..

    • stemi

      Η σύσταση καρτέλ είναι παράνομη και όχι “λογική” όπως λες. Γι’ αυτό και τιμωρείται ακόμα και από άκρως ανταγωνιστικές αγορές. Μην προσπαθήτε να χρυσώσετε το χάπι. Προφανώς και δεν αφορούσε μόνο την προμήθεια υλικού. Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός και προφανώς κατά του καταναλωτή.

    • manowar

      Αλλο ειπα.. Ειναι λογικο να κάνουν τέτοιες παρανομίες..αλλα σχολιάζεις εσυ που εισαι αλφιστι.. Οι ιταλοι οι Παναγίτσες χαχαχα

    • stemi

      Όχι φίλε δεν είναι λογικό σε τέτοια έκταση. Είναι παράνομο και σε τέτοια έκταση σηκώνει πολύ βαρύ πρόστιμο. Αβάσταχτο ουσιαστικά. Δεν είναι απλή υπόθεση να το συντηρείς αυτό το πράγμα, 200 άτομα εργάζονταν μόνο σε αυτό, φαντάσου. Το καρτέλ αφορούσε από συμφωνία τιμών (προφανώς όχι ελάχιστοποιήσεις), μέχρι επιρροή δημοσιογράφων, και γιατί όχι συμφωνίες για παραποίηση στοιχείων (π.χ. εκπομπές ρύπων).
      Για παράδειγμα, η Siemens το 2007 έφαγε πρόστιμο 500 εκατομμύρια ευρώ για καρτέλ με άλλες 10 εταιρείες. Η Ελβετική ΑΒΒ αν και μέλος του καρτέλ απέφυγε το πρόστιμο γιατί ήταν αυτή που το αποκάλυψε.
      Όσον αφορά την υπόθεσή μας, ως συνήθως (μάλλον) ΚΑΙ ΠΑΛΙ θα την βγάλουν καθαρή.
      Κατά τα άλλα, γιατί αναφέρεις ότι εγώ ως αλφίστι (όπως λες) σχολιάζω εδώ; Έχω μικρότερο δικαίωμα; Απαγορεύεται να εκφέρω γνώμη για κάτι που με αφορά ουσιαστικά (σου είπα έχω αγοράσει Mercedes, άρα μπορεί και να με επιρέασε το καρτέλ).
      Όσο για τον αν οι Ιταλοί, Γάλλοι, Έλληνες, Τούρκοι, Αμερικάνοι, Ιάπωνες, Νοτιοαφρικάνοι, Παραγουανοί, Νιγηριανοί κλπ είναι “Παναγίτσες”, τι σχέση έχει με την παρούσα συζήτηση;

    • manowar

      Ασκοπα λογια.. Οσο αφιρα το Παναγίτσες που λες απο κατω ναι εχει σχέση διοτι σε ολους αυτους δεν σχολιάζεις.. Ο Γερμανός σας πειραζει εμας παλι δεν μας πειράζει κι επιδη εχω κανει αυτην την ιδια παιδική συζήτηση που κάνετε οτι δεν καταλαβαίνετε θα σ πω το έξεις :χεστικα για το τι πολιτική ακολουθεί η bmw εμενα με ενδιαφέρει που προσφέρει αυτοκινητα όπως η Μ4 gts με το υδροψυχτο μοτερουμπι που παρόλο το μεγαλο βαρις του 1.500 κιλά ειναι τοσο ψαγμενα στημενο που βλεπει το οποιο δηποτε σπορ αυτοκίνητο και βαζει τα γέλια.. Αν κατάλαβες το λεω επιδη μιλας με εμενα πολιτική αυτοκινητοβιομηχανιων που ποτε δεν με ενδιεφερε παρα μονο το αποτέλεσμα..

    • stemi

      Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι για να πάει η ανθρωπότητα μπροστά (σε όλα τα επίπεδα, από το προσωπικό έως το παγκόσμιο) χρειάζεται ΗΘΟΣ. Ήθος στις διαπροσωπικές σχέσεις, ήθος στις σχέσεις μας με τα άλλα έμβια είδη, ήθος στις σχέσεις μας με το άβιο περιβάλλον. Προφανώς ήθος χρειάζεται και στην επιχειρηματικότητα. Εάν δεν το έχουμε γινόμαστε παρτάκιδες και κοντόφθαλμοι. Αυτά δεν είναι παιδικές συζητήσεις όπως νομίζεις. Το επιχείρημά σου με την Μ4 είναι τέτοιο που θα χρησιμοποιούσαν αυτοί που αγοράζουν ωραία ρούχα από συγκεκριμένη μάρκα και ας ξέρουν ότι εργάζονται παιδιά σε άσχημες συνθήκες στις τριτοκοσμικές χώρες, είναι τέτοιο που θα χρησιμοποιούσαν οι κλεπταποδόχοι κ.ο.κ. «Δεν με νοιάζει αν παρανόμησε ο προμηθευτής του σουπερ προϊόντος που θαυμάζω και αγοράζω, με νοιάζει που το έχω ή που έστω το θαυμάζω». Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα δηλαδή. Όχι φίλε, δεν συμφωνώ. Και Ιταλοί, Γάλλοι, Αμερικάνοι να ήταν τα ίδια θα έλεγα. Σε αυτό τον κόσμο πρέπει να έχουμε και ΗΘΟΣ, για το καλό όλων μας. Αν εσύ θες να θαυμάζεις παράνομους και εγκληματίες, ok, κάν’ το.

    • manowar

      Παρανομους και εγκλήματιες θαυμαζω επιδη μαρεσουν τα γερμανικα αυτοκινητα;;; χαχαχαχαχχαχ ολοι οι αλφιστοι ειστε τραγικα γραφικοι τι ειπες τωρα;ρε οι μεγαλυτεροι εγκλήματιες της χωρας μας ειναι τουρκοι και ιταλοι.. Και εσυ θαυμάζεις αλφα ρομεο.. Καταλαβες γιατι ειστε παιδακια;; ε ψτ Μ4 GTS M2 GTS M5 I8… Εμβόλια αστα τα αλλα τα μουφολαικιστικα

    • stemi

      Ασ’ το φίλε, υπάρχει χάσμα μεταξύ μας. Τα λέμε.

    • Mrdesperado32

      ειδες πως τους εκανε γαργαρα τους γεμανους που 5 χρονια εσφαξαν ανελεητα τη χωρα.που εκπαιδευσαν τον κεμαλ ατατουρκ και τους εδωσαν οπλα για να μας επιτεθουν το 1922.καταλαβες για ποσο ερωτα μιλαμε με τη γερμανια.οποτε μην ασχολεισαι.

    • manowar

      Εσυ καταρχας που εχεις σταματησει να πεταγεσαι σαν την τσουτσου αλλα συναιχιζεις και ασχολεισαι με την παρτη μου μην μιλας για λατρειες γιατι τουςς ιαπωνες τους βαζεις πανω απο τους ελληνες με την λατρεια που τους εχεις..σ εχω ξαναπει ειστε ψευτες το πατε στο πολιτικο και οχι στα αυτοκίνητα για να ξεφυγετε περνατε αβαβα την ιστορια ολη και βλεπετε μονο τους γερμανους εχθρους υπηρξαν εχθροι βεβαια οι βρομιαριδες οι ναζι αλλα εσεις δεν βλεπετε τους αλλους επιδη οι γερμανοι σας εχουν κατεβασει τα βρακια σε εσας τα τζαπονια σε καθε κοντρα και αγωνα γερμανικου με ιαπωνεζικο δεν ξερετε απο που σας ηρθε η βουρτσα…ο στεμι τουλάχιστον ειναι αλφιστι..γραφικος μεν αλλα αφιστι..

    • Mrdesperado32

      1ον στα πολιτικα το πηγες εσυ λεγοντας οτι οι τουρκοι και οι ιταλοι ειαι οι μεγαλυτεροι εχθροι της Ελλαδος..2ον σε καθε αρθρο πετας σποντες για μενα.3ον για μενα οποιος εχει σκοτωσει Ελληνα και εχει πατησει το ποδι του ειναι εχθρος.4ον δε με ενδιαφερει τι λες για τους αγωνες οταν σαν φανατικος bmwδακιας που εισαι δε βλεπεις οτι η μαρκα σου ειναι εξαφανισμενη απο παντου.και πιανεσαι απ τους αλλους τους γερμανους μπας και δεις χαρα γτ οπως στο εχω ξαναπει εσυ δεν εισαι bmwδακιας εισαι γερμανοφιλος στα αυτοκινητα.απλα ετυχε να εχεις bmw.αυριο θα εχεις μερσεντες θα μας τα πρηζεις με τη μερσεντες κ.ο.κ.στις απατεωνιες τους κανεις τα στραβα ματια και δε βλεπεις μπροστα σου τον τροπο που χρησιμοποιουν για να φτιαξουν τα αμαξια τους.με βρωμιες και απατεωνιες.

    • manowar

      Τα ιδια κι τα ιδια λες δεν ειναι τυχαιο η λεξη παιδάκι εδω μεσα μακαρι να ειχες το αληθινό όνομά να ντρεπεσαι να μην πετας τέτοια τουβλα.. Η bmw ειναι εξαφανισμένη το πιο πετυχημένο γκρουπ χωρις να εμπλέκεται ποτε σε κάποιο σκανδαλο ε;; σαπιοτζαπανε ταμενε δεν εχεις πει κακη κουβέντα για ιαπωνικό που το 90 τα 100 ειναι μπρικια 10 χρονιά πθσω απο τον ανταγωνισμό.. Εγω σε φωτογραφιζω σε καθε αρθρο;;; χαχαχαχ εγω σε χω φυλάξει εκει που δεν πιανει η μοντ μπλανκ η πενα

    • Mrdesperado32

      Λες εσυ παιδακι εμενα που εχεις ειδωλο τον τσουκαλα και τον γεωργιου.ενω εχεις εσυ το αληθινο σου ονομα και δε το χω εγω.το πιο πετυχημενο γκρουπ η bmw?χαχαχαχα.οκ το τερματισες!οταν ειναι να πω κακο λογο για τα ιαπωνικα τον λεω.σαν και σενα ειμαι νομιζεις?που βλεπεις πεδιλο και καλτσα και χαιρεσαι?εγω οχι δε σε εχω γραμμενο.διαβαζω αυτα που γραφεις και σκαω στα γελια.ειδικα αυτο που εγραψες οτι θα τρεχουμε να υπερασπιζομαστε τους
      γερμανους σε καθε απατεωνια τους γτ βγαζουν καλα αμαξια ηταν αφταστο.κατεχεις και επισημα την πρωτια εδω μεσα.σε τι δε σου λεω,σκεψου τι εγραψες και θα καταλαβεις και μονος σου ΑΝ βγαλεις την παρωπιδα για λιγο

    • manowar

      Η ψυχουλα σου ξερει ποιο ειναι το μεγαλυτερο γκρουπ στον πλανητη εννοείται το βαυαρικό γιατι εκτος σαν μεγαλυτερη κατασκευαστρια κινητήρων τροφοδοτει με μηχανες 5 εταιρίες εχει μπει τις περισσοτερες φορες η πλεον οικονομική δύναμη στον χωρο των αυτοκινήτων αλλα επιδη εχετε μαθει τον ευκολο δρομο σαν φλορουμπες αντι να αποδεχτειτε καποια γεγονότα πραγματικά επιλεγετε τον γραφικο παπατζοεπαναλμβανομενο τροπο να λετε πραγματα που δεν πιστευετε.. Σεβεσαι bmw αγορασες για ν αποκτήσεις ιματζ το παραδεχτηκες σε συνομιλία σου με τον μπαμπινο και πλεον μονο κλαψουριζεις κι μας τα χεις κανει σαν βζια.. Ειναι κι αλλα 2 τζαπαν τρολλ που ακολουθούν την τακτικη σου ποιοι οι τζαπαν.. Αυτοι με τις καρουτες που ειναι 10 χρονια πισω.. Μονο η χοντα με σιβικ καταφερε να βρεθει μπροστα απο το γκολφ 5ετιας γκολφ αλλα δεν παιζει ρολο τουλάχιστον το σιβικ εκτος οτι ειναι εκτρωμα κατι κανει.. Τα αλλα;; τα ανυπαρκτα;; δεν λες κατι.. Μην πεις για lfa.. Το lfa εχει την ιδια ποσοτητα παραγογης με την νοημοσύνη που εχεις εσυ στα αυτοκίνητα..

    • panos

      το συμπερασμα ειναι οτι ορισμενοι Ελληνες ιαπωνοφιλοι θεωρουν αυτοματα εχθρους τους οσους Ελληνες
      γουσταρουν τα γερμανικα προφασιζομενοι τις σχεσεις
      Ελλαδας – Γερμανιας, με αυτη τους ομως την παραλογη νοοτροπια βαζουν πιο πανω τους ξενους γιαπωνεζους
      απο τους Ελληνες που ειναι συμπατριωτες τους, γτ αν ηταν
      οντως πατριωτικος ο λογος που αυτοι οι Ελληνες ιαπωνοφιλοι θεωρουν προδοτες οσους συμπατριωτες τους
      γουσταρουν/αγοραζουν γερμανικα, θα επρεπε να θεωρουν
      προδοτες κ οσους γουσταρουν/αγοραζουν γιαπωνεζικα, κορεατικα, ιταλικα κλπ που κατασκευαζονται στην τουρκια,
      αντιθετα ομως μας παρουσιαζουν τα αυτοκινητα που κατασκευαζονται στην τουρκια σαν ωραιες κ συμφερουσες προτασεις, οποτε δεν πειθουν..
      υγ. δεν ανεφερα γερμανικα που μπορει να κατασκευαζονται στην τουρκια γτ αν οντως υπαρχουν μπορει να μην εισαγονται Ελλαδα, αλλα ακομα κ να εισαγονται, ετσι κ αλλιως αυτοι που αγοραζουν γερμανικα – ανεξαρτητα απο την χωρα κατασκευης τους – θεωρουνται προδοτες απο αυτους τους ιαπωνοφιλους..

    • Mrdesperado32

      το μεγαλυτερ γκρουπ στο πλανητη βαση αξιας τα τελευταια 4 χρονια ειναι η τουοτα συμφωνα με το forbes.αυτα που μου λες εσυ τα βγαζεις απ το μυαλουδακι σου και δεν ισχυει τιποτα. ναι δε μοιασαμε σε σενα το μαγκα δυστυχως που το μονο που βλεπεις μπρστα σου ειναι γερμανοι ασχετα αν ειναι απατεωνες.η χοντα βρεθηκε εδω και χρονια με το προηγουμενο ταπερ.ειδικη εκδοση το περασε αλλα μετα εφγε τη σφαλιαρα του και αυτο.οταν βγαλει αμαξι η Bmw σα το gtr με τεχνολογια σα το Nsx τοτε μπορεις να μιλας.το lfa παρηχθη σε 500 μοναδες.αρα μου λες οτι η νοημοσυνη μου ειναι 500.αν υποθεσεις οτι ο αινσταιν ειναι 180 περιπου τοτε με λες ιδιοφυια.σ ευχαριστω γτ ροσπαθησες να μου τη πεις αλλα η ασχετοσυνη σου φανηκε αι εδω

    • manowar

      Η bmw ειχε ανωτερη τεχνολογια απο το nsx και απο το gtr οταν της ανατεθηκε να κατασκευασει και να συμπιέσει μοτερ της μακλαρεν..700 αλογα ατμοσφαιρα και 1.500 αλογα σε 1.500 κυβικα απο μοτερ ιχ για να φτιαξουν η χο τα και η ντατσουν πρέπει να ξαναγεννηθει ο πλανήτης..δεν φτανουν εκει πανω ακομα και αν η νοημοσύνη που χεις στα αυτοκινητα ξεπερασει το μεγεθος παραγωγής του lfa που στα λεφτα αυτα περνω ενα bmw dtm το κανω πολιτικο και σε ραβω ακομα και αν βαλεις στο lfa φτερα

    • Mrdesperado32

      ξεχασες να μας πεις για την υδροψυξη της m4 gts και ειναι ημιτελης η κασεττα που εμαθες απ εξω.παιρνω και γω ενα gtr με 40.000 μεταχειρο δινω βαζω κοστουμι N ATTACK και κανε ονειρα εσυ να αγορασεις dtm να το κανεις πολιτικο.αυτο το παραλληρημα δε το χω ξανακουσει ουτε στο πiο φαντασμενο ταμπελολατρη.προσγειωσου στη πραγματικοτητα.αυτα που λες συνεχεια καθε φορα δε σε σωζουν που το καλυτερο αυτοκινητο σου πλεον η m3 σφαλιαριζεται μεχρι και απο την μπρμπαδοαουντι και εχει καταντησει ο τζανετακος της αυτοκινησης.ολα τα διλιτρα σου που κυκλοφορουν ειναι για πεταμα και τρεχουν στα συνεργεια τα 1.600 σου καινε λαδια σα διχρονο καθαρο και οι σκουριες κανουν παρτυ.αυτη ειναι η πραγματικοτητα για τη μαρκα σου οσο και αν αναπολεις καποιες καλες στιγμες πριν απο 30 χρονια.big money wasted σας λενε οι αμερικανοι και δεν εχουν καθολου αδικο.εσυ εισαι πελατης της ψυχιατρινας και οπως φαινεται ειναι ασχετη γτ καλυτερευση δεν ειδα σε σενα.

    • manowar

      Ουτε κάθομαι να διαβασω τις παπατζοιαπωνιες γιατι εινααι σκετη κλαψα.. Φυσικα ο 3λιτρος της bmw ειναι με διαφορα ο καλυτερος της αγοράς….οτι θελει κανει με τα μοτερ η φιρνα νιας και τα βραβεια και ιστορια που χει αμα τις μαζέψεις ολες μαζί δεν κανουν μια bmw αλλα ας φυγουνε απο τα μοτέρ και ας πανε στο στήσιμο οταν η bmw εβγαζε το κτηνος το 6αρι csl που και με τωρινα ντατσουν και πριρπι τουοτα να το βαλεις θα τα ζεβλωσει τοτε οι ιαπωνες ετρεχαν με κατι σερτσουκλα.. Που εμεθαν και οι ιαπωνες; πο αυτοκίνητα.. Χαχαχαχα για καμια μπαταρια ραντικαλ μεντικαλ πως τις λενε καλη ειναι.. Θες να μας βγαλει τα μπρικια για αυτοκίνητα… Κλαψε οταν θα φτασετε τον Γερμανό ελα γραψε μου.. Εδω ο ιτακος εχει μεινει πισω που βγαζει κτηνη κ; ι ειναι γνωστης ο ιαπωνας θα τον φτασει τρολια πορωμενα

    • Mrdesperado32

      ο ιταλος σας σφαλιαριζει εω και 50 χρονια…δε συγκρινουμε ιταλο με γρμανο γτ η ιεροσυλια ειναι τεραστια….οταν οι ιταλοι βγαζανε αμαξια η bmw εβγαζε τρικυκλα…isetta για να βαζουν τα πακιστανια τα σιδερα.

    • manowar

      Που σφαλιαρωνει ρε καρουμπαλε ο ιταλος τον γερμανο μ 50 χρονια αφου οι μαχες ειναι μια ο ενας μια ο αλλος..γιαα πες για λεγε αγωνες να ακουσω ..σαλιαριδες μια ζωη. Χαχαχα για πες ρε που τρωει 50 χρο ια σφαλιαρα χωρις να δωσει ο γερμανος να σε κανω να μην ηερςις απο που να φυγεις οπως με την 8αρα και το μεταγενεστερο σουπρα..ακουω

    • Mrdesperado32

      που αλλου?σtο κορυφαιο μηχανοκινητο στον πλανητη στη f1!εκει ησουνα ανυπαρκτος μια ζωη.60 70 80 εβγαζες αμαξια αναξια λογου εκει που ο ιταλος σε καρπαζωνε ανηλεως.εκει που η μαρκα σου πηγαινε για φουντο και σε σωσανε οι ιτλακοι μηχανικοι που προσελλαβες και εμαθες να φτιαχνεις αμαξια.το 90 σε καρπαζωναν οι ιαπωνες που ειχαν κατακτησει τον πλανητη.οσο για τη σουπρα και την 8αρα μονο στα ονειρα σου νομιζεις οτι δεν ηξερα απο που να φυγω γτ ασχετος εισαι.οσο για την 8αρα την τοτε που περηφανευεσαι και μας πρηζεις δες τι σαπιομοτερ φορουσε που οι αμερικανοι το κραζουν ακομα γτ διαλυοταν το ρημαδι.δς την προχτεσινη ερευνα αξιοπιστιας στη γερμανια και δες που ειναι οι γερμανοι.απ τη μεση και κατω και η bmw προτελευταια.και αυτο το λενε γερμανοι ιδιοκτητες.αν δεν ειχες την αβαντα των δημοσιοραφων ειδικα η bmw θα ηταν για κλεισιμο.

    • manowar

      Μα στην f1 ρε ανυπαρκτε ιαπωνα πουθενατζη εγω ειμαι δηλωμενος φεραρακιας οπως στην μπαλα ειμαι αεκ στην f1 ειμαι κοκκινος αλλα τι ειπες γερμανος στην φ1 τρωει φαπα;;50 χρονια;;χαχαχαχαχαχαχαχα η εισαι κομπλεξικος και οποτε σου γραφω σπας τα ταμπλετ και τις οθονες απο το σκουξιμο η εισαι χαζος τερμα..στην f1 η αρχαια μερσεντες τι ειναι ρε κινεζικη;;η bmw που μπηκε για μια 10ετια και εβαλε στην λιστα των 10 καλυτερων μοτερ στην ιστορια της f1 3 φορες δικο της κινητηρα τι ειναι;;δεν ειναι γερμανικη;χαχαχα ρε χαπατακο στα 10 καλυτερα μοτερ εβερ η χοντα εχει ενα μοτερ η αλφα ρομεο αλλο ενα η μερσεντες η φεραρρι 3 και οι 2 μαζι και η bmw εχει 3 μοτερ..μπηκε τα γμουσε ολα χωρις μεγαλο οδηγο και εφυγε..το ενα ειναι του 2002 το ατμοσφαιρικό 3.0 v10 με τα 900 αλογα τα αλλα ειναι παλιοτερα τούρμπο με 1000 και 1500 αλογα..δεν την εφταναν η αλλοι στην ιπποδύναμη αυτο λεω…δεν λεω για πρωταθληματα προταθληματα περνουν αυτοι που εχουν ομαδα οχι καλο μοτερ..πιπιλας τοση ωρα το δάχτυλακι σου..η πιο μεγαλη ρομπα ολων των εποχων ειναι η χοντα..εκει ειστε λαγοι..αφαντοι

    • manowar

      Καλα δεν σου λεω μετα οτι η νοημοσύνη σου στα αυτοκινητα ειναι ισα με το μέγεθος παραγωγης του lfa ειναι περιορισμένη…..οι γερμανοι καταρχας χτισαν την μηχανική στα αυτοκινητα την πηγαν 10 σταδια παραπερα βλεπε φερντιναντ πορσε βλεπε αυτοκινητα που επιαναν 400 χιλιομετρα συν προπολεμικά βλεπε ηλεκτρισμο λονχερ πορσε βλεπε την αουτογιουνιον που εβγαζε ιπποδυναμεις 600 αλογα και μαλιστα με αξιοπιστια (ειχαμε εδω αρθρο για αυτο το θεμα)η bmw αρχισε σαν κατασκευάστρια μοτερ μοτοσυκλετας και αργοτερα αυτοκινητων..εχει τους καλυτερους v12 πατα στο γουικι να δεις οτι οσα βραβεια εχει η bmw στις μηχανες εχουν ολοι οι αλλοι μαζι..βλεπε την s1000RR HP4 εχει βιαζει ολες τις ιστορικες καβασακι παπαρακι χοντα κτλ κτλ κωλοφερατζα τις παει ακομε και μετα απο 5 χρονια υπαρξης..αστο μην το ψαχνεις

    • manowar

      Ετσι χωρις σαλιο..μπες στο νεο αρθρο του ακυρου που εδωσε η μπεεμβε …εδω εισαι ακομα..??..εννοειται οτι υπαρχει χασμα εγω γνωριζω απο αυτοκινητα και εσυ απο ασφάλεια πυρός..εντάξει;;αντε τα λεμε.

    • manowar

      Μην πιπιλαμε το δαχτυλακι μας Σχολιαζετε το αρθρο φιλο ιαπωνες και φιλοιταλοι για τον γνωστο λογο που σχολιαζετε χρονια τωρα και αλλα τοσα χρονια εμεις απανταμε..εχουμε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΓΟΥΣΤΑ δατς αλλ… Η αμα κανουν κατι οι ιταλοι γινεται το αντιθετο.. Οι ιταλιανοι ξερουν να φτιαχνουν αυτοκίνητα αλλα ειναι και αυτοι λουμπινιαριδες και lamogio λαμογια
      και οι ιαπωνες δεν ειναι τοσο λαμογια αλλα δεν ξςρουν να φτιαχνουν αυτοκίνητα.. (τουλαχιστον οχι τοσο καλα οσο οι ιταλο Γερμανοί.φανερα ακολουθουν παντου. Και εκεί σπαζομαι και απλα απανταω.. Τιποτα δεν ειναι ασχετο φιλε

    • panos

      καλα κ συ περιμενεις απο τους αλφιστι να πουν τιποτα για
      τις λαμογιες των μετρ της κομπινας, της μαφιας κλπ? αντιθετα
      θα τους παινευουν γτ αμα δεν παινεψουν το σπιτι τους..

  • mixalhs7

    Πολυεθνικές έστησαν καρτέλ? Ένα συννεφο να πέσω :P

    • manowar

      Οι μισοι θα το παρουσιασουν ως έγκλημα οι αλλοι μισοι θα γελάσουν και αλλοι μισοι σαν εμενα θα τρολαρουν θυμίζοντας ποίος ειναι το αφεντικο στους 4 τροχους επιδη τα νούμερα μιλανε απο μονα τους.. Εσυ θα εισαι ο αντικείμενος της παρέας και ο χρονος μας σκοτώνεται ομορφα και ωραια οπως τοσα χρονια εδω μέσα…

      ???

  • FollowTheTears13

    Κουφάλες Ιταλοί με τις σαπίλες σας – Alfa , Lancia … – την απαράδεκτη ποιότητά σας και τα ηλίθια ηλεκτρονικά σας …. Viva Germany … Ααα μην ξεχάσω και τη Miezens … Ιταλική δεν είναι ;;; Αααα ρε παλιομαφιόζοι γείτονες …..