Στη φάση της διαμόρφωσης του σκηνικού για τους κινητήρες που θα τροφοδοτούν τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2021 βρίσκονται οι υπεύθυνοι, με τη FIA και τα αφεντικά του αθλήματος να δέχονται τις προτάσεις, ώστε να εκπληρωθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί. Ακόμα είναι νωρίς για να μιλάμε για τελικές αποφάσεις, ωστόσο θεωρείται σίγουρο ότι δε θα πρέπει να περιμένουμε δραματικές αλλαγές, αφού η υβριδική φύση -που προσωπικά αντιπαθώ- θα παραμείνει.

Κάτι που θέλει να πετύχει η Formula 1 και η FIA είναι η προσέλκυση νέων κατασκευαστών. Στην πρόσφατη συνάντηση που έγινε, το παρών έδωσαν οι Aston Martin, Cosworth, Zytek και Magneti Marelli, ενώ η πρώτη έχει σχέση με το άθλημα, αφού αποτελεί συνεργάτη της Red Bull Racing. Η βρετανική εταιρεία δεν αποκλείει την είσοδό στη Formula 1, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει το κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον, όπως λέει ο Andy Palmer, CEO της Aston Martin.

Πάντα υπάρχει αυτή η ερώτηση, αν θέλεις να μπεις ως ομάδα. Ο βασικός μας ανταγωνιστής είναι η Ferrari, έτσι, από αυτή την άποψη, υπάρχει μια λογική για να εμπλακούμε με κάποιον τρόπο. Αλλά, για μια εταιρεία που μόλις άρχισε να σημειώνει κέρδη, δεν έχουμε 350-400 εκατομμύρια ετησίως για να ξοδέψουμε στη Formula 1. Αν -και πραγματικά είναι μεγάλο αν- υπάρχει ένα όριο που μπορείς να ξοδέψεις για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα, και αυτό είναι σε λογικό επίπεδο, έχουμε έναν καλό λόγο για να το εξετάζουμε. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πολλές επιλογές, και εξακολουθεί να μην υπάρχει η τελική ιδέα.

Σύμφωνα με τον Palmer, η κατεύθυνση δείχνει να είναι σωστή, ενώ ο ίδιος δεν πιστεύει πως θα επικρατήσει τελικά η λύση που θα είναι όλοι ικανοποιημένοι.

Σίγουρα, τα πράγματα κυλούν στον σωστό δρόμο. Σίγουρα, όλοι δέχονται ότι θέλεις περισσότερο θέαμα στη Formula 1, περισσότερο ήχο, δε θέλεις να περιορίσεις τόσο πολύ την απόδοση, αλλά πρέπει να μειώσεις το κόστος. Δεν πιστεύω ότι διαφωνεί κάποιος με αυτό. Όμως, το θέμα είναι πώς. Η FIA θα πει «Γιατί δεν το αφαιρείς αυτό;» και οι μισοί θα πουν «Όχι, δεν μπορείς να το κάνεις αυτό.» Έτσι, υπάρχεις ακόμα πολύς δρόμος μέχρι το τελικό format στο οποίο θα μπουν όλοι.

Και δεν πιστεύω ότι αυτό θα γίνει ποτέ. Πιστεύω ότι τελικά είτε η FIA είτε η Formula 1 θα βγουν μπροστά και θα πουν «αυτό πρέπει να γίνει.» Ο twin-turbo κινητήρας δεν έχει επικρατήσει μέχρι στιγμής έναντι του ενός turbo. Ναι, έπεσε στο τραπέζι ως πρόταση, αλλά ακόμα δεν έχει καθοριστεί.

  • Anestis Genk

    Τα μοτέρ πρέπει να γίνουν κάπως πιο απλά φτηνά. Η F1 έγινε τεχνολογικό διαμάντι όταν άρχισαν να παίζουν τα ηλεκτρονικά δλδ από τα mid80s και μετά και κυρίως όταν άρχισαν να μπαίνουν μεγάλοι κατασκευαστές και να παίζουν χοντρά λεφτά από τα τσιγάρα.
    Μέχρι αρχές 80s έπαιρνες έναν DFV, έκανες ένα πρτσινωτό μονοκοκ αλουμινίου και είχες μονοθέσιο, γι’αυτό και ξεπηδούσαν τόσες ομάδες.
    Τέλη 80s και αρχές 90s με την εμπλοκή της British Aerospace άρχισε να γίνεται χοντρό το παιχνίδι.

    Αυτό που θέλω να πω είναι πως η “διαστημική τεχνολογία” είναι κυρίως τα τελευταία 30 χρόνια στην F1 και όχι βασικό της στοιχείο από πάντα. Γίνεται να έχεις καλούς αγώνες και χωρίς διαστημόπλοια.

    • Spider

      Ε ναι. Όπως τα indycars. Απλά μετά δεν είναι F1.
      Ανέκαθεν, το στοιχείο της υπερβολής, ήταν αυτό που ξεχώριζε την F1 από τις άλλες μορφές αγώνων.

  • Spider

    Διαβάζωντας το άρθρο, στο μυαλό μου ήρθε η έκφραση του λαού: βρακί δεν είχε ο κ@λος μας,η λούτσα μας λουλούδια ονειρεύεται..
    Μάλλον η Red Bull σκέφτεται να χρηματοδοτήσει τα δικά της PU, με κατασκευαστή την Aston Martin. Γιατί δεν την βλέπω ζωντανή την Aston να ακουμπάει 400 μύρια που χρειάζονται ετησίως,λίαν επιεικώς.

  • Mika

    Προσωπικα το βλεπω απιθανο στη παρουσα φαση,αλλα ποτε δεν ξερεις..