H E-Type είναι από τις πιο ξακουστές περσόνες στην ιστορία της αυτοκίνησης. Πώς θα μπορούσε να μην είναι, εξάλλου; Αρκεί μια ματιά για να καταλάβεις τον λόγο που κατέχει περίοπτη θέση ανάμεσα στις τετράτροχες θεότητες. Η E-Type, όμως, δεν βασίστηκε μόνο στα κάλλη της για να οικοδομήσει τον μύθο της.


Σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και τα ακριβά, διέθεταν ταμπούρα σε όλους τους τροχούς και άκαμπτο άξονα με σουστόφυλλα, η Jaguar έστεκε εκτυφλωτική με δισκόφρενα γύρω-γύρω και ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός-πίσω. Το αεροδυναμικό της σχήμα σε αγαστή συνεργασία με τον straight-six των 3.8 λίτρων και 265 ίππων, την έχρισε το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής με μια τελική της τάξης των 240 χλμ/ώρα. Το 1961 όλα αυτά.

Ένα τέτοιο εμβληματικό δείγμα, από τα πρώτα 500 που κατασκευάστηκαν, βρέθηκε αποσυναρμολογημένο σε κούτες στη Γαλλία. Η Ε-Type με αριθμό πλαισίου 875256 αγοράστηκε από την «Societe de Civel Immeubles en Afrique» στο Βέλγιο, την πρώτη χρονιά παραγωγής της. Κατόπιν μετακόμισε στο Λουξεμβούργο, για να καταλήξει στη Γαλλία το 1975. Από τότε, η αγγλίδα καλλονή κρυβόταν σε κομμάτια μέσα σε κουτιά, τα οποία ανακαλύφθηκαν πρόσφατα σε γαλλική αποθήκη.

Η Classic Motor Cars of Bridgnorth αποτελεί κορυφαίο όνομα στον τομέα των αναπαλαιώσεων και θα αναλάβει να ενώσει το παζλ της εν λόγω Jag. Πριν λίγο καιρό, η CMC «ανέστησε» μια άλλη E-Type Series 1. To project απαίτησε 2.956 εργατοώρες για να ολοκληρωθεί, κόπος που άξιζε με το παραπάνω όπως παρατηρούμε στο τελικό αποτέλεσμα των φώτο. Σίγουρα το νούμερο αυτό θα επαναληφθεί –αν όχι αυξηθεί- στην περίπτωση της συγκεκριμένης. Αν μοιάζει –που θα μοιάζει- με αυτή που θαμπώνει τα μάτια μας, όμως, θα αξίζει και το τελευταίο δευτερόλεπτο.

  • xtra

    θα ρωτανε οι υποψηφιοι αγοραστες (αυριο-μεθαυριο) :

    -Σε τι κατασταση ειναι η jag ? καλη?
    -κουτα σου λεωωωω !

  • Pantsi01

    μεχρι να γινει αμαξι εχει δρομο ακομα…

  • Anestis Genk

    Εγώ πάντως δεν το θεωρώ όμορφο και ας είμαι μιλφιάδης στα αυτοκίνητα.