Η Volkswagen σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), εξασφάλισε δάνεια 400 εκατ. ευρώ για την εξέλιξη πετρελαιοκινητήρων της οικογένειας EA 189 του Dieselgate, εξαπατώντας και παραπλανώντας την Ευρωπαϊκή Επενδυτική Τράπεζα (EIB),

Αξιωματούχοι της OLAF ανέφεραν πως άνοιξαν την υπόθεση τον Νοέμβριο του 2015 για να εξετάσουν τη χρηματοδότηση που έλαβε το 2009 η Volkswagen από την EIB. Τα δάνεια θα βοηθούσαν τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο να εξελίξει μια οικογένεια κινητήρων που θα συμμορφώνεται με τους όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων στην Ε.Ε. και στις ΗΠΑ.

Η έρευνα της OLAF, που ολοκληρώθηκε πριν μερικές ημέρες, γυρίζει πίσω στο Dieselgate, όταν η VW εγκατέστησε στους κινητήρες της το παράνομο λογισμικό που επέτρεπε στα αυτοκίνητα να «ξεγελούν» το σύστημα μέτρησης των ρύπων σε συνθήκες εργαστηρίου. Η VW έχει παραδεχθεί ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα της είναι εφοδιασμένα με αυτό το λογισμικό.

Το συμπέρασμα της OLAF είναι: απάτη και δόλος, αφού σύμφωνα με την υπηρεσία τα χρήματα διοχετεύτηκαν για την κατασκευή των diesel κινητήρων EA 189 της VW παρότι τα στελέχη της εταιρείας γνώριζαν ότι αυτή η οικογένεια κινητήρων θα μπορούσε να περάσει τα τεστ μόνο εάν ήταν εφοδιασμένο με το παράνομο λογισμικό.

Η OLAF υποστηρίζει ότι η VW δεν αποκάλυψε αυτή την λεπτομέρεια στην τράπεζα, προσθέτοντας ότι εάν η EIB γνώριζε, δεν θα χορηγούσε το δάνειο. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Volkswagen εξασφάλισε το δάνειο εξαπατώντας και παραπλανώντας την EIB. Ωστόσο, δεν έχει αποδειχθεί ακόμα ότι το δάνειο αυτό διοχετεύτηκε απευθείας στην δημιουργία του λογισμικού.

Καθώς η OLAF δεν μπορεί να ασκήσει διώξεις, έχει στείλει σύσταση στους εισαγγελείς που έχουν αναλάβει τις ανακρίσεις στα σκάνδαλα της VW ζητώντας να λάβουν υπόψη τους την έρευνα. Επίσης ζητά από την EIB να λάβει άμεσα μέτρα για την εφαρμογή της πολιτικής της κατά της διαφθοράς, ενώ δεν συστήνει την επιστροφή χρημάτων από την VW καθώς η εταιρεία έχει ξεπληρώσει το δάνειο από το 2014.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ένα ακόμα πλήγμα στη φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά το Dieselgate και τα πρόσφατα δημοσιεύματα για το καρτέλ που είχαν σχηματίσει πέντε μεγάλες γερμανικές εταιρείες. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Alexander Dobrindt δήλωσε στους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτου ότι έχουν την υποχρέωση να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη και να επιδιορθώσουν τα λάθη του παρελθόντος.

  • SAMURAI-66
  • Smartass

    FABRICADO!!!
    ΥΓ. Που είναι το εφεδρικό πανταχού παρών ψευδώνυμο και τα εγκάθετά οέο;;;;

    • manowar

      Μας τα χεις κανει σπασαρχιδιαντο γραψε τιποτε αλλο και ..βγαλε το εγκαθετο απο κει γιατι σε ενοχλει..

  • manowar

    Στην μεγαλυτερη κατασκευαστρια αυτοκινήτων που υπαρχει δεν μπορουν 10 ατομα οποιοι ειναι σουργελα να αμαυρώνουν την πιστοληπτικη ικανοτητα και την φερεγγυοτητα ενος τετοιου μεγαθηριου γιατι δεν τους πετανε εξω να αναλαβουν αλλα κεφαλια;;εχουν φυγει δεν εχουν φυγει ολα τα στελεχη που εμπλέκονται η κανω λαθος;;

  • mixalhs7

    Οι κουστουματοι της πολυεθνικης ”εξαπάτησαν” τους κουστουματους της τραπεζας (οι οποιοι παρολαυτα τσεπωσαν την προμήθεια τους για την έγκριση του δανείου) και μετα απο 10 χρονια τους ανακάλυψε μια επιτροπή της ΕΕ (αυτης που οι Γερμανοι κανουν οτι θελουν).
    Κοιτα να δεις τι γινεται..

    • manowar

      Ποιοι απο τους κουστουματους της πολυεθνικης εχουν μεινει πλεον;;εχουν φυγει ολοι που ειχαν εμπλακει;;

    • mixalhs7

      Δεν ξερω και δεν με αποσχολουν οι κουστουματοι καμιας πολυεθνικης καμιας τραπεζας και καμιας επιτροπης. Κοιτάω μονο τ’αυτοκινητα!

    • manowar

      Ναι και γω ρε συ τα αυτοκινητα κοιταω αλλα πρεπει καποιοι να παρουν τον μακρυ απο κει μεσα.

  • Pandal

    παλιό Έλληναρες λαμογια. … πήγατε να μοιάσετε στους Γερμανούς αλλά δεν ξέρατε ότι αυτοί το έχουν σπουδάσει το επάγγελμα! ???

  • η σημασια ειναι για ποιον λογο δοθηκε το δανειο ?? η γιατι δεν πληρωθηκε ???γιατι δεν νομιζω να μην πληρωθηκε…..
    εγω το εχω πει….με αυτην την υποθεση θα πεταχτουν πολλα κορακια για να φανε κατι !!!! ;-)