Όταν ακούς τη λέξη “θωρακισμένο”, σε ποια αυτοκίνητα πάει ο νους σου; Mercedes S-Class, BMW 7 Series, Audi A8, G-Class, άντε, καμιά αμερικανιά τύπου Humvee και πάει λέγοντας. Κοινή συνιστώσα όλων των παραπάνω είναι η πολυτέλεια που αποπνέουν, αλλά και ότι προφανώς απευθύνονται σε “γερές τσέπες”.

Οι δεκαετίες του ’70 και του ’80 ήταν ιδιαίτερα ταραγμένες για την Ιταλία. Η εμφάνιση των “Ερυθρών Ταξιαρχιών”, τρομοκρατικής οργάνωσης που ευθύνεται για πολλές επιθέσεις κατά πολιτικών, επιχειρηματιών, με αποκορύφωμα την απαγωγή και εκτέλεση του πρωθυπουργού Aldo Moro το 1978, έσπειρε το φόβο και τον πανικό στη γείτονα χώρα. Τι και αν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 έπαυσε την δράση της, ένα άλλο “εξαγώγιμο” προϊόν της Ιταλίας ήταν εκεί για να τρομοκρατεί. Η Μαφία!

Ο Leopoldo Pirelli, πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας στη δεκαετία του ’90, θέλησε κάτι πολύ διαφορετικό απ΄τη πεπατημένη για την προσωπική του ασφάλεια, μιας και αποτελούσε σύμβολο της καπιταλιστικής Ιταλίας, άρα και στόχο. Εκεί που άλλοι κυκλοφορούσαν με τα γερμανικά “θωρηκτά”, αυτός σκέφτηκε λίγο διαφορετικά. Το 1991, παρήγγειλε μια Lancia Delta HF Evoluzione, αυτό το homologation special που ακόμη στοιχειώνει τα όνειρα μικρών και μεγάλων αγοριών. Επειδή μιλάμε για θωρακισμένες καταστάσεις εδώ, safety first που λένε και στο χωριό μου, την έστειλε κατευθείαν στην Pavesi Carrosserie, μια εταιρεία με έδρα το Μιλάνο.

Η εταιρεία αυτή, ιδρύθηκε το 1929 και αρχικά κατασκεύαζε αγωνιστικά αυτοκίνητα μέχρι τη δεκαετία του 1970 και στη συνέχεια, ειδικεύτηκε στο costumizing αυτοκινήτων των πλούσιων πελατών της, πρακτικά, τα μετέτρεπε σε θωρακισμένα. Πάτωμα και αμάξωμα ενισχύθηκαν και τα παράθυρα ήταν πλέον αλεξίσφαιρα. Επίσης, τοποθετήθηκε μια σειρήνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως και μια τηλεφωνική συσκευή απευθείας συνδεδεμένη με την αστυνομία. Με όλες αυτές τις αλλαγές, το βάρος της Evo “Blindata” (θωρακισμένη στα ιταλικά) ανέβηκε στα 1.850 κιλά.

Με τόσο αυξημένο βάρος, έπρεπε να γίνουν και οι απαραίτητες βελτιώσεις στο δίλιτρο, turbo κινητήρα. ώστε να κινείται εξίσου γρήγορα με την πρότερη κατάσταση. H Abarth ανέλαβε τη βελτίωση και ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου, μαζί με κάποιες άλλες αλλαγές, έφεραν την αύξηση της ιπποδύναμης στα 285 άλογα. Εκτεταμένες αλλαγές υπέστη και το κιβώτιο ταχυτήτων της Blindata.

Περιττό να πούμε ότι είναι one-off, και τον περασμένο Σεπτέμβρη, μπήκε πωλητήριο, με τον υποψήφιο αγοραστή να εκταμίευε περί τα 130.000€ από τον προσωπικό του λογαριασμό για να κάνει δική του αυτή την ιδιαίτερη Integrale.